קרימזון פיק- האחרון של דל טורו. גותיקה שכשלה בקופות ובצדק
התחלתי לראות במוצ"ש, אבל הצטננות מנעה את השלמתו עד הלילה... (לפחות החורף שהגיע עזר לאוירה).
 
סיגנונית זה סרט נאה - הכל בפילטר אדום; טירה מרשימה (כולל מעלית חלודה ומרתף שהוא מיכרה); תלבושות תקופתיות ופנים נאות (כולל ישבן מצד הידלסטון - אבל לא זה מה שיביא את הבנות, מה גם שאולי הוא לא שלו...), ועוד אלמנטים תקופתיים שאמורים להזכיר את הספרות הגותית של המאה ה-19. מבחינה צורנית יש תנאים.
 
זה לא הנסיון הראשון של דל טורו בסיפור אימה - היה 'המבוך של פאן', סרטי 'הלבוי', הטרילוגיה הכתובה שמאחורי הסידרה המצויינת THE STRAIN ועוד, אבל הסיפור כאן לא מספיק מעניין, כי אין לו רקע, אין בו דמויות עם עומק (פרטים מרכזיים שניתנו בדקות האחרונות, היו משפרים מהותית אילו היו מובאים לפני), וכך המניע של הדמות הרעה המרכזית, לא היה ברור עד כמעט הסוף... (גם הריאליזם שנשמר פחות או יותר, נעלם לטובת יכולות אל-אנושיות, שהיה אפשר לתרץ עם משהו מיסטי; עוד חסך).
 
מה שכן, חיבתו של דל טורו לריסוק פרצופים חוזרת גם כאן. נראה שיש לו פטיש חזק לזה, ומצער כי זו סטיה מיותרת ו'פורנוגרפית'; שינסה פסיכולוג.
 
הקאסט גם חלש - ואסיקובסקה איבדה משהו מאז 'ג'יין איר'; הידלסטון - סביל, אבל אפילו בלי מיבטא מקומי (מ-קאמברלנד) וצ'סטיין חלושה (לא חושב שבאיזה סרט היתה טובה באמת) והתפקיד גדול עליה (כל בריטית סבירה היתה 'חוגגת' כאן. סביר שמאפילה על השאר). ושיער כהה לא מונע את האופי הבלונדיני שלה...
 
אבל כמו שציינתי בתגובה למעלה - הכל נעוץ בסיפור; אם הוא חלש, קשה מאוד להציל את הסרט, ואפקטים מרשימים של רוחות רפאים אדומות (החידוש העיקרי, אולי היחיד, כאן) לא יתקנו את זה.
גותיקה טובה חייבת ביטוי רגשי חזק, וזה לא קיים בסרט. לכן גם לא הצליח, כי הצופים לא נקשרו למי מהדמויות.