מה אני? מי אני?

enwhysea

New member
מה אני? מי אני?

זה מצחיק, אני מרגיש את עצמי הכי ישראלי שיש (בן לתושבים חוזרים, נולדתי בניו יורק ועליתי בגיל 11) יש כמובן דברים קטנים שאני עושה שונה מאחרים כאן (קורא רק באנגלית, מסתבוב עם חולצה של הג'ינטס, לא ראיתי אלקס חולה אהבה וגם לא מת על ביסלי) אבל אני מרגיש את עצמי ישראלי קודם, ואמריקאי שני. במיוחד שאני בחו"ל במדינות אחרות. שראיתי את הפורום חשבתי לקרוא מה קורה, אבל הרגשתי לא שייך.. לא קשור, ואז שמתי לב שבעצם הרבה כאן חיו בארה"ב הרבה פחות ממני... אז בעצם מה שאני שואל, זה מה גורם לנו להרגיש כאלה או אחרים? מה הדברים הקטנים שאתם עושים או חושבים שאתם אמריקאים בהם? ובמדינה שלישית.. האם אתם ישראלים קודם?
 
אה....

אני קוראת ר-ק באנגלית.... אבל אחרי הכל אני מרגישה ישראלית, ואני ישראלית, כי אני חיה כאן.
 

yo1984

New member
אני

אני אומנם ישראלי כי אני חי כאן בארץ אבל אני לא מחשיב את עצמי ישראלי בהרבה דברים אחרים, ראשית כל התרבות שאני רגיל אליו הוא ההפך מהתרבות הישראלית, ואני לא אוהב את המנטליות הישראלית כי בעיני זה להתייחס לבן אדם או לדברים בצורה מגעילה בטירוף, נכון לא כל הישראלים בעצם תחת ההגדרה של המנטליות ישראלית ואפילו אותם אנשים אומרים אותו דבר וגם הם לא סובלים את זה. שנית צורת החשיבה שלי שונה בהרבה מהישראלים למרות שעשיתי צבא ועברתי אותם חוויות, בכל זאת הצורת חשיבה שונה והבדיחות שונות ולפעמים אני אפילו נתקע עם מילים בעברית כי אני פשוט לא יודע אותם וזה גורם להרגיש קצת מוזר. הרי אני כאן 9 שנים ועדיין יש לי בעיות שפה. בכל מקרה אתה מוזמן לעקוב אחרי החדר ואתה גם יכול לקרוא תגובות בשרשראות למטה ואתה תראה שכמעט כולם סוברים אותו דבר אפילו כמה ישראלים מבינינו כאן.
 
אתה צודק ב

"....ואני לא אוהב את המנטליות הישראלית כי בעיני זה להתייחס לבן אדם או לדברים בצורה מגעילה בטירוף...."
 

enwhysea

New member
אני הפוך

אני מת על המנטליות הישראלית, הדאגה, האכפתיות. אמריקאי יתן לך למות ברחוב. ילדים שם על קופאות קרטון ולא אכפת לאף אחד מהשכן מעבר לעומק השטחי השלום שלום. אני אוהב את זה שאנשים רוצים להבין למה, ואיך, ומה פתאום אפשר יותר טוב. חשבתי שלא.. חשבתי שזה רעש.. אבל אחרי 2 טיולים של שנה, אחד בדרום אמריקאה ואחד במזרח.. גילתי שאין כמו גב ישראלי, שאף עם לא סומך אחד על השני, מתקרב אחד לשני כמונו (לא שאני מכיר) אני שונא את בצבעיות ושטחיות שאין לישראלים (או להרבה ים תיכוניים אחרים) אני שונא ששואל אותי אמריקאי "מה נשמע" וממש לא אכפת לו. אבל יש בי עדיין דברים מאוד לא ישראלים... אני לא אומר את המשכורת שלי לאף אחד, אני יודע עדין ופחוט אגרסיבי בהרבה דברים. אני מעדיף לנסות דברים בנימוס שאפשר.
 

yo1984

New member
אני חושב שאתה טועה טיפטיפה אבל..

אתה גם צודק טיפ טיפה :) תראה אנחנו בגדול דיברנו על המנטליות ומה שהצגת לא נכון כלל! המנטליות האמרקאית הוא כן אכפתי ולכן באזורים כמו דטרויט, טקסס ועוד הרבה מקומות הקהילה זה דבר חשוב מעוד ולאנשים כן אכפתיים מהשני. לגבי שאמרקאי שואל מה נשמע גם עם זה לא אכפת לו העיקרון זה הנימוסים!! ואת האמת אכפת לו מקצת שאם אתה טענה רע הוא ישאל למה מה קרה ואז ינסה לתת לך עצות או ינסה לעודד אותך ככה זה! אבל פה בארץ ממש לא ככה! הרבה פעמים אפילו אנשים שאני לא סובל בגלל המנטליות שלהם אני עדיין אומר להם שלום והם מסתכלים עליי כאילו מי אתה להגיד לי שלום! וממשיך בלי לומר מילה! אז אני מצטער להגיד לך אבל זה חוסר נימוס אפילו אם באמת לא אכפת לי ממנו כלל! אבל אנחנו עדיין מנומסים!! וזה בעיה רצינית! שנית מ9 בספטמבר אף אחד לא יתן לך למות ברחוב חוץ ממתי שיש אסונות כמו בנו אורלינס שזה בעיה מפני עצמה! שם לאנשים אין כסף והם לא הכי חכמים! אין להם כסף כי הרבה מהם בסוף שבוע הולכים להשתכר ומבזבזים הרבה כסף! נכון לא כולם אבל שוב המיעוט זה אותם אנשים שלא עושים את זה! אתה מוזמן לבוא למפגש מתי שיהיה בע"ה ונשמח לשמוע טענותך אבל אתה צריך להבין שיש להרבה אנשים דעות שונות משלך ואת האמת זה לא רק חוצניקים חושבים ככה זה גם ישראלים! ב96 ירון לונדון כתב את זה במעריב!
 
חייב להסכים ...

קודם כל - אתה (הכוונה היא אל enwhysea) לעולם לא יכול להכליל במשפט את כל ארצות הברית . ארצות הברית היא הרדנקים של הדרום , הפלצנות של המערב , הראש של המזרח , המהגרים (שבערים מסויימות תופסות לך את כל התחת שם) וכדומה ... זה הזכיר לי שאלה שאיזה ישראלי שאל אותי לפני מס' חודשים , "מהו הספורט הכי אהוב בארה"ב ? " . מי שמצליח לענות על שאלה כזאת , הוא קרוב לוודאי אלוהים . אי אפשר לומר לא פוטבול , לא בייסבול , לא שום דבר , כי זאת פשוט לא תהיה תשובה נכונה . באמריקה האמיתית , בנבכי החורים הנידחים - זה הקולג' פוטבול . בדרום של הרדניקים - זה המרוצי מכוניות למינהם . בערים הגדולות - זה הפוטבול . השחורים לא יוותרו לעולם על הכדורסל שלהם ... הבייסבול הוא ה Past time של הלבנים . גולף הוא המוביל בצווארון הכחול ... מבין לאן חותרים כאן ? אין דבר כזה אמריקה , אמריקה היא מגוון מדינות (אגב , אני היחיד שחוזה שאירופה תהפוך להיות ברית מדינות סטייל ארה"ב כבר בעוד 50 שנה ? האיחוד האירופאי רק יחתור לקראת זה) . חייב להסכים שלאנשים בניו אורלינס ובכלל ברוב הדרום אין ממש שכל , הם רדנקים קלאסיים (ולא בא להעליב כמובן , פשוט זה המצב , אין מה להכחיש) . הם זורקים זין , קיבלו זין בחזרה . ותאמין לי , בלב מלא - ארה"ב עשתה אפילו מעבר למה שציפיתי ממנה למעניהם . כנ"ל לגבי הקהילה השחורה - יודעים לבכות , יודעים לקונן , אבל מצדיקים כל טענות כלפיהם . רק עניין האפלייה המתקנת מרתיחה אותי . בסרט Crash של פול האגיס יש בסצנת הפתיחה דיאלוג בין שני שחורים שבדיוק מלגלג על הקטע של השחורים , מתאר את זה בצורה הטובה ביותר . שניהם מתבכיינים על האפלייה , ברגע שהם מסיימים לבכות על זה - הם מתביינים על האפלייה המתקנת , וברגע שהם מסיימים גם עם זה - הם שודדים רכב . יש קהילות שלעולם לא ישתנו . מסקנה , אתה לא יכול להכליל "באמריקה קרים ומניאקים ויתנו לך למות ברחוב" ובלה בלה בלה .
 

enwhysea

New member
הכללות

אתה מדבר על הכללות ואז אומר "בדרום של הרדנקים" או "השחורים לא ותתרו לעולם על הכדורסל שלהם" השיחה התחילה בתור שיחה של הכללות.. מה זה אופי של אם עם לא הכללה אחת גדולה. בקשר לספורט... שזה די בלי קשר... אבל: אם כל הכבוד למרוצים מכוניות, בייסבול הסיטורית זה הספורט הלאומי (בכל זאת הנשיא פותח את העונה) בזמן שפוטבול הוא הנצפה ביותר בטלויזיה ובכלל בשנים האחרונות יש עניין בזה שהפוטבול עקף את הבייסבול. בקשר לשחורים וכדורסל.. כמה שהסרטים רוצים שתחשוב יש כל כך הרבה שחורים... פחות מ 15% מהמדינה הזאת הם שחורים, אז גם זה נתון לא קשור. חזרה לאנשים בלי שכל... אנשים בדום דקטוה ומונטה יותר חכמים? אולי ההילביליז של מרכז ארה"ב? אתה צריך להחליט, או שהקו שלך הוא להגיד שהכללות זה לא לעניין (ואז בעצם מה זה אופי של אם?) או שהם כן (ואז העמדה שלי שאמריקאים כאם, כתרבות, הם קרים הוא קביל)
 
שוב , אתה זורק דברים באוויר ...

קודם כל לגבי ההכללות - אני עדיין עומד מאחורי מה שאמרתי , ואם היית קורה יותר לעומק היית גם מבין . ארה"ב זה לא עם אחד כמו שיש לך "עם ישראל" , "העם הצרפתי" וכדומה . ארצות הברית היא הוויט טראש , היא השחורים , היא ההיספאנים והיא עוד אלף דברים . ההכללות הספציפיות לגבי הגזעים השונים הם עובדות , וכולנו יודעים את זה , אין מה להתווכח בכלל . אז לבוא ולומר "האמריקאים יתנו לך למות ברחוב" היא הכללה , והכללה לא מדוייקת , כי אין מושג כזה אמריקאיים . היא לא שכונה קטנה כמו בישראל . בכל מקום יתייחסו אלייך בצורה שונה . בדרום ההילבילי יירו לך על המסוק שאתה בא לעזרתם , בדרום החם יתנו לך הרגשה ביתית , במערב אף אחד לא ידע איך קוראים לך ובלה בלה בלה . אני מדבר עובדות , אתה מדבר הכללות . ואם נגעת בספורט , אז שוב - אל תתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם . לפני שנה וחצי איזה קבוצת מחקר לקחה על עצמה למפות כל חלק מהיבשת ולגלות מהו הספורט האהוב , המקום הראשון הכללי היה הגולף , הוא הספורט המוביל בארה"ב בשורה התחתונה , ואין לך מה להתווכח . הבייסבול הוא הפאסט טיים , הוא תמיד יישאר מרכז העניינים והספורט הלאומי , אבל זמנים משתנים . לגבי הרייטינג של הפוטבול - רק הסופרבול שובר שיאים . משחקי יום ראשון משדשדשים בתשעה אחוז , ומשחק המרכזי של יום שני מגיע ל 15 אחוז בקירוב (לשם השוואה - ה PGA מתקרב ל 19 אחוז) .
 
ותוספת קטנה -

במדינות הדרום המרוצי מכוניות הם מרכז העניינים ושום דבר אחר , זה מתבטא טוב מאוד בתחנות הטלוויזיה שלהם . 50 מדינות , כל מדינה והספורט שלה . I rest my case
 

enwhysea

New member
אתה יודע מה...

אתה צודק... בכתבה בפורבס כתוב שנאסקאר הוא מקום שני ברייטינג אחרי NFL רגע? אבל NFL הם אחרי גולף... אתה אמרת שרק בסופר בול יש רייטינג גבוה... אני עכשיו ממש מבולבל... נראה שאתה אומר דברים מאוד נכונים, אבל העיתונים זורקים סתם דברים לאוויר. בכלל רק השבוע אם אני לא טועה זה פעם ראשונה אי פעם שיהיה גולף בפריים טיים, אז נכון יש חיזוק בשנים האחרונות.. אבל להגיד שגולף יותר חזק מפוטובול ברייטינג? עוד מעט תגיד לי שבטאנקסגיבינג כולם יושבים ורואים סרטים מצויירים כל היום. וזהו ד"א כי זה ויכוח אין סופי, כי זאת שאלה לא מוגדרת בכלל.. אז אל תחפש דומגאות נגד, כי אתה תהיה צודק בהם, יופי.
 
לא דיברתי על הרייטינג

יש הבדל ענק בין רייטינג לפופולריות . הגולף בשנים האחרונות יותר ויותר פופלרי , ובצווארון הכחול הוא הפך למרכז העניינים כנ"ל על מרוצי המכוניות , זה דרך חיים . אך כזה מגיע לשידורי טלוויזיה - אין כמו לצפות במשחקי פוטבול , אחרי הכל - יש בהם יותר עניין ומחכים להם במשך כל השבוע . גם אני עושה אותו הדבר . לגבי הטבלה הספציפית שהבאת - די מוסבר שהמשחק הזה במקום הראשון , הפטס שיחקו שם . הם בין הקבוצות האהודות ביותר . הערה קטנה לגבי הויכוח שלנו - באמת שלא רציתי לפגוע , אני בהחלט נהנה מהשיחה הזאת . אולי קצת הגזמתי בהתבטאותי ואני מבקש סליחה . ככה אני לפעמים
 

enwhysea

New member
איזה נימוס...

"... אז שוב - אל תתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם" לא נראה לי שאני רוצה להמשיך את השיחה בצורה הזאת. תודה (הייתי צריך כבר לראות את זה בא עם הביטוי גזענות)
 
../images/Emo140.gif

כמו שאמרתי בתגובה הקודמת - ייתכן שהגזמתי . ביטויי גזענות לא היו כאן , היו כאן דברים לגיטימיים שאפילו הקבוצות המדוברות מודעים להם . זה גם אחד ההבדלים בין האמריקאיים לישראלים , הרגישות מבחינת ההתבטאויות .
 

enwhysea

New member
יש ויש

דיברנו על אופי של אם בגדול.. וברור שיש אנשים טובים בכל מקום. לאחרונה דיברתי עם בחורה מפורטוגל, עלזה שבארץ לבקש שיחה בפלאפון זה אולי לא הדבר הכי נעים לעשות, אבל ביקשו ממני בעבר, ונתתי בלי לחשוב. היא אמרה שבפורטוגל לא היו חושבים לתת לשניה, היו פוחדים שתברח עם הטלפון או משהו... מעניין אותי, אם תלך ברחוב, בעיירה קטנה בארה"ב ותבקש שיחה ממשהו שאתה לא מכיר... כמה זמן יקח את הקאונטי שירף יגיע לעשות לך שיחה. "חוץ מניו אורלינס" שם יורים על מסוקי הצלה, או אולי חוץ מלוס אנגלס שכל 10 שנים יש מהמות גזע. או אולי חוץ מכל העיירות הקטנות והחמודות שנכנסים תלמידים לכיתה וקוצרים חצי מהתלמידים עם קאלץ (תופעה שכמעט לא קיימת במקום אחר בעולם) יש לי המון דברים נפלאים בארה"ב והמון דברים חיובים יש לי להגיד על המדינה ואנשים. אבל אני מרגיש בטוח בישראל ועם ישראלים. אני מרגיש שבכל צרה ישראלים יעזרו.. אמריקאים, לפעמים, אולי. ברור שיש אנשים עם דעות שונות משלי, בשביל זה יש פורום לא?
 

yo1984

New member
אדוני על מי אתה מנסה לעבוד??

עם כל הכבוד לך אני שוטר מתנדב כבר 5 שנים ואני בעבר מפקד בסיס משא"ז ואני יכול להגיד לך שאני לא נותן שיחות לאף אחד היות שכאן יודעים לרמות! לא פעם ולא פעמיים תפסתי גנבים ככה. הם באו ביקשו שיחה וניסו לברוח עם הפלאפון! שנית אני מכיר מישהו שלקח טרמפיסט ואותו ישראלי נחמד שקיבל טרמפ גנב לו את המחשב נייד. בחזרה לשיחות יש גם אנשים שסדרו להם חשבון שכל אחד שמתקשר למספר מסויים אוטומטי תורם 10 שקל עבור אותו בן אדם, וכמובן מה הוא עשה הסתובב בין אנשים וביקש שיחה! ככה הוא הרוויח אלפי שקלים. עכשיו תגיד לי על מי אתה מנסה לעבוד?? מי שבאמת צריך שיחה יכנס לחנות שבו אין אפשרות לברוח עם הפלאפון ומבקש שם שיחה! ניתן לעשות אותו הדבר בארה"ב!! אני עשיתי את זה בעבר ונתנו בלי שום בעיה! יותר מזה אמא שלי איבדה פלאפון על הרחוב והבן אדם שמצא אותו התקשר לבת דודה שלי ואמר שהוא מצא את הפלאפון והוא רוצה להחזיר אותה! ובנוגע להכללות שנכתב מקודם על ספורט זה הכללות כלפי התרבות של אותם אנשים וסטטיסטית זה נכון ב100% אז זה לא בדיוק הכללה! כשזה בדוק זה לא הכללה! ובנוגע לישראלים אתה מוזמן לשאול 10 אנשים מכל מדינה מה הם חושבים על המנטליות הישראלית! תראה איזה תשובה תקבל!! עוד דבר שאתה לא יכול לשכוח שארה"ב הוא בעצם מלא תרבויות יש שם את כל התרביות שיש בעולם זה מין עולם קטן שנמצא רק שם!! ולעומת זאת הם עדיין יותר מנומסים! ושתדע יש ישראלים שמגיעים לשם ומתנהגים שונה בהרבה ממה שהיו מתנהגים בארץ כי הם יודעים שבארה"ב זה לא ישראל!! שוב אתה מוזמן לשאול ולבדוק ואתה תראה שאני לא ממציא דברים
 

enwhysea

New member
לא נעים כאן...

די התבעסתי בצורת השיחה והויכוח כאן, לא כל כך ממך יותר מכיוון השני... לא באתי ללכלך על אמריקאים במיוחד או לשבח ישראלים אבל להראות את ההבדלים יותר ושיש דברים חיוביים בשתי הצדדים, אבל השיחה הלכה למקום אחר, לא נעים... תשים לב להודעה המקורית שלי, בכלל זה לא היה הכיוון. יש אנשים שנהנים מויכוחים ולא מסוגלים לקבל דעות של אחרים מבלי להגיד להם שהם מדברים שטויות או למצוא דוגמא מנוגדת על כל דבר. אז עדיף שכל אחד ימשיך בדרכו. למה לקיים דו שיח. נ.ב. אתה לא נותן לאף אחד שיחה... כי אתה אמריקאי :)
 

imjeane

New member
וואו, להרגע! :)

הויכוחים שלכם נורא מעניינים, אבל אפשר לתת לבן אדם להביע את דעתו בלי לתקוף... גם לדעתי לא היה יפה הקטע של- "אל תתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם".
לאדם מותר להביע דעה, ויש דרכים יותר נחמדות לא להסכים (למשל- אני חושש שאני לא מסכים אם דעתך,אבל לדעתי... וכו') אם יוצאים מנקודת הנחה שבכל מדינה ומנטליות שונות יש אנשים מהמון המון סוגים, הכל הרבה יותר הגיוני. ובפורום הזה- שיהיה המשובח מכל "מנטליות". מתאים?
 

enwhysea

New member
הכל סבבה.

רק חבל כי זה אולי הנושא שמביא את כולנו לכאן... השוני בינינו ל"ישראלים" הרגילים. בפעם אחרת אולי נפתח את זה שוב
 
למעלה