מה אני עושה?

מה אני עושה?

כתבי גם למר הרדן בהמשך, ואני מתארת לעצמי שחלקכם יענה לי שם, אך מאחר ורציתי שההודעה תהיה למעלה, כדי לזכות בכמה שיותר תגובות - הנה אני גם כאן. הנה טבלת ההוצאות שלי. בחורה בת 37 לבדי , קורעת את עצמי בעבודה כל יום עד שש בערב ו אחרי קבלת המשכורת בקושי נשאר לי עם מה לחיות. אני כרגע במינוס של 9,000 שקל! כמו שתראו המשכורת לא מספיקה, אבל היא בהחלט משכורת נאה למזכירה (7,000 שקל נטו). אין לאן לברוח עם ההוצאות האלו. מה אני עושה לא נכון? כל המשכורת נאכלת לי עוד לפני שהכנסתי הוצאות משתנות (חתונות, אוכל, טואלטיקה וכו'). איך אפשר לחיות מ - 1,100 שקלים בחודש שנותרים לי עוד לפני שהכנסתי ולו שקל בסעיפי ההוצאות המשתנות? ואז, כאשר מגיעות ההוצאות המשתנות - אני מקפיצה את המינוס כל חודש ואובדת עצות. והנה מה שחשבתי ועשיתי על מנת לקצץ ומאחר וואני מתארת לעצמי שזה יענה על חלק משאלותיכם, אני כבר אענה: היה אוטו (שההורים קנו לי ולא הצלחתי להחזיק, כי נכנסתי ל - 20,000 שקל מינוס) - מכרתי וכיסיתי את המינוס . (והנה , אני שוב ב- 9,000 שקל). לגבי המשכנתא: נכון שהיא גבוהה מאוד (כ - 45% מהמשכורת כאשר כולם אומרים לקחת גג 20%, אבל לקחתי אותה לפני שש שנים כאשר הרווחתי 8,500 שקל , אבל פוטרתי וירדתי ב- 1,500 שקל במשכורת). פניתי לשתי חברות למחזור משכנתאות בתקופה האחרונה (כאשר הריביות ירדו ) והן אמרו לי שהמקרה שלי די אבוד. בגלל הקנסות שאני אצטרך לשלם לא שווה לי תהליך המחזור. (המשכנתא נלקחה ל - 25 שנה ונותרו לי 19 שנה). אם הייתי מבצעת מחזור בריבית נמוכה יותר לאותה תקופה שנשארה לי (19 שנה), אז ההחזר החודשי היה משתנה סך הכל ב- 100 שקלים ואם הייתי פורסת מחדש ל - 30 שנה על 11 השנים הנוספות הייתי בסופו של יום משלמת 180,000 שקל!!!! ברחתי מהעסקה. סיגריות? מצטערת, ניסיתי בכל כוחי, לאיזה סדנאות גמילה לא הלכתי? לא יכולה להפסיק! אבל מגיע לי בהחלט מחיאות כפיים על כך שמשתי קופסאות (שהצריכה היתה 800 שקל בחודש) ירדתי לקופסא והאמן לי זה מספיק קשה. שיער - 200 שקל? כן. צריכה גוונים בשיער כל חודשיים בכ- 400 שקל וזה ספר שנחשב זול מאוד. מה אעשה? אלך עם שורשים ובצורה מוזנחת? מכון כושר (עם בריכה וחוגים) - השגרה רוצחת אותי והרשיתי לעצמי פעילות אחת בלבד (עזבתי חוגים אחרים). כמה אפשר עבודה-בית, עבודה - בית? אבל, אם תסתכלו - הנה, גם על זה אני הולכת לוותר. ובדצמבר כאשר מסתיים לי המנוי - אני לא ממשיכה. כבלים ואינטרנט: ניתקתי לחודש וחשבתי שאני מתה, מתה! איך אפשר בלי לראות קצת טלוויזיה כאשר אני לבדי? איך אפשר בלי מחשב בבית? זה הקשר המקסים שלי לעולם החיצון (פורומים, היכרויות, למידה). ועוד משהו: ההורים שלי עוזרים לי הרבה מאוד באוכל ועכשיו אמרו שיעזרו לי ב- 500 שקל לחודש + אוכל. אני מתביישת! מתביישת שבגילי במקום שאני אפנק אותם קצת, אני עוד צריכה את עזרתם, אבל מה לעשות ואני לבדי ואין עוד משכורת של בן זוג? מחפשת בנרות עבודה ב"שחור" בערבים, כי עבודות עם תלוש לא משתלמות, כי מס הכנסה אוכל לי את הכל. מה לא עשיתי? פרסמתי בכל מקום אפשרי מודעות לשמרטפות, נקיונות (חדרי מדרגות ובתים), הדפסות, מה לא? כלום, כלום. טלפון לא קיבלתי (ויצויין שאני גרה במקום מאוד מרכזי ברמת גן עם אלפי משפחות ו... כלום). אני נואשת! שבוע מקסים ובהצלחה לכולנו.
 
סליחה ועוד משהו חשוב: ההורים שלי הציעו

לי לעזוב את הדירה ולעבור לגור איתם כמו פעם, אך הרעיון נפסל, כי זכרנו היטב שמאחר והם שעה וחצי נסיעה ממקום עבודתי (שאני מאד אוהבת והוא משלם יפה) הוצאות אחזקת רכב יהיו מטורפות (כבר ניסינו את זה בעבר כאמור) וזה לא משתלם. מה גם שבגילי לגור אצל ההורים? זה יגמור אותי נפשית. יגמור אותי. אז, לצערי, פרסמתי מודעה לשותף לדירה שלי ואני עצובה בטירוף. איך אפשר לגור בגילי עם שותף? אני ממש בוכה כל היום. כל שותף פוטנציאלי שנכנס לדירה ולא רצה - נשמתי לרווחה. כל כך לא שלמה עם זה ששמחתי שלא רצו ולא ניסיתי לשכנע אותם בכלל. כל כך קשה לי לוותר על הפרטיות שלי. ומה יגידו אנשים שבחורה בת 37 גרה עם שותף? חייבת למצוא מקורות הכנסה נוספים ואין. אוף!
 

amazone

New member
אולי לא פרסמת במקומות הנכונים?

בר אילן נמצאת ברמת גן וגם המכללה ומה הבעיה לפרסם בפורומים של סטודנטים?
 
אתה מתכוון לעבודות הדפסה?

כי פרסמתי שם וכמעט שלא היו פניות. הבנתי שהרוב היום מקלידים לעצמם. האם אני יכולה לפרסם במד"ס בחינם?
 

amazone

New member
כשהייתי סטודנטית התפרנסתי מזה יפה

בתחום הזה יש הרבה לקוחות קבועים וחבר מביא חבר ומה שחשוב זה המקצועיות כמו מהירות והקלדת משוואות וגרפים הטריק הוא למצוא את מי שממש צריך להקליד דוקטורנטים תתחילי מלתלות בלוחות המודעות ולפרסם בלוחות של פורומי סטודנטים בתפוז. אם את מסוגלת להרחיב לתחומים מגוונים יותר כמו תרגומים - כן ירבו
 
גם אני לפני שנים התפרנסתי מזה יפה

ואז זנחתי את זה, כי כמעט לא היתה עבודה. אנסה שוב להקליד בפורומים. אני מקלידה מעולה (כ - 90מילים בדקה בשיטה עיוורת). הקלדתי ספרים להוצאות לאור, הייתי קלדנית במשפטים, בקיצור - קלדניתמעולה. אפרסם בפורומים סטודנטים ומקווה שיחזרו עבודות כמו שהיו פעם. פעם באמת היתה המון עבודה. בל נשכח שזה היה לפני כשמונה - עשר שנים ואז לא לכולם היו מחשבים ולא כולם ידעו להקליד. היום הרוב מסתדרים בעצמם. אנסה שוב. תודה!!!
 

ariri

New member
היי דולפינה

יפה מאוד שאת מבצעת מעקב חבל שלא מלאת מראש את כל ההוצאות המשתנות , לפחות 3 חודשים אחרונים. יותר מידי סעיפים בקבוצת "הוצאות קבועות" את חייבת לקבוע סדר עדיפות עם כל הקושי. את חייבת להפנים לחיות במיסגרת לפני שאת קובעת מהיא הוצאה קבועה ומהי משתנה. את רוצה גם מועדון, גם פסים, גם כבלים, גם אינטרנט, גם לחיות לבד וגם לעשן, יש מחיר לכל מה שאת חייבת או שתגדילי הכנסות במיידי או שתוותרי, וכדאי שאת תוותרי לפני שהבנק יעשה לך זאת. כי אז הקושי יהיה קשה יותר. אז קדימה, לשנות התנהגות, לקבל החלטות כואבות וליישם אותם (לא רק חודש אלא כל הזמן). ושיהיה בהצלחה בדיוק כפי שהצגת כאן רצינות ובקשת עזרה (זה שלב חשוב בתהליך, ההכרה בבעיה ואי התכחשות למצב). רק שלא תתפתי להלוואות בכדי "לפתור את המצוקה" כי זה יעמיק אותה. שבוע טוב
 
קודם כל תודה על שהקדשת לי :)

ההוצאות המשתנות לא מולאו, כי רק החלתי את התהליך של רישום (כי תמיד התנגדתי לו, כי אמרתי: "נו? רשמתי. אז מה? זה יביא לי עוד כסף? אז רשמתי..."), אבל הפנמתי שאולי זה הכרחי ונותן שליטה ובקרה טובים יותר, אז התחלתי ממש בימים האחרונים. בוא נאמר, שאם אני ב- 9,000 שקל, אז ברור שההוצאות המשתנות עולות על ה- 1,100 האומללים שנותרים לי. כי, בינינו, מה זה 1,100 שקל למשתנות? להדגיש, כי ההורים עוזרים לי תמיד באוכל ועדיין ההוצאות המשתנות גבוהות מ- 1,100 שקלים ולכן החלטתי לרשום,כדי לדעת בדיוק! על מה הוא הולך. אבל שאלה לי אליך: תסכים איתי שיש דברים שהם ממש must , אבל אין כסף, אז מה עושים? לא אלך לחתונה חשובה? לא אשלם לרופא השיניים? לא אקנה מדרסים שקניתי? לא אקנה תרופות? את המכון כושר כאמור אני מסיימת בדצמבר ולא מחדשת את המנוי וכפי שרשמתי, אני מחפשת שותף/ה לדירה. אלו שתי פעולות מאוד קשות לי נפשית (מאוד אוהבת ספורט, אבל לא נורא אעשה בחוץ ובבית עם קלטות ספורט) וקשה לי לחשוב על שותף בגילי, אבל... מקבלת את זה ומחוייבת כלפי עצמי לקבל זאת בחיוך! לגבי כבלים, סיגריות וטיפוח שיער - אני לא יכולה לוותר על זה. אני יודעת שאנשים יקפצו ויגידו שהכל בראש. אז מה? להרגיש חיה-מתה? אוף! עובדים כל כך קשה ואי אפשר להנות קצת מכבלים וטיפוח עצמי? שלא לדבר על בגדים שאני לא זוכרת מתי לאחרונה קניתי. כל כך מתסכל. מרגישה שעובדת פול גאז בניוטראל. תודה על ההקשבה. מקווה לטוב. תודה!
 
סליחה, עוד משהו: למה אתה מתכוון

יותר מדי בהוצאות הקבועות. תסכים איתי שהתכוונת לסיגריות למכון כושר ולשיער וללגור לבד עם משכנתא כזו בלבד, נכון? אתה הרי לא מתייחס לביטוחי בריאות, חשבונות וכל השאר. איך אפשר להמלט מהם?
 

קרנית 1

New member
לא לוותר - לשנות

הי דולפינית, את לא חייבת לוותר על מה שאת חושבת שהוא MUST מבחינתך, אלא רק תשני אותו. גוונים בשיער - במקום ללכת למשפרה ולשלם, תקני ערכה לצביעה לבד, ויחד עם חברה / מישהי מהעבודה וכו' תצבעי לבד, לא כל הזמן, רק פעם בכמה זמן, נכון, זה לא בדיוק כמו במספרה, אבל פעם אחת תעשי לבד - ופעם במספרה, וככה תצמצמי את הוצאות המספרה בחצי, עד שתרכשי מיומנות, וכבר לא תצטרכי את המספרה בכלל. סיגריות, ברור שעדיף להפסיק לעשן, בריאותית וכלכלית, אבל אם את לא מצליחה להפסיק, אולי תנסי להחליף לסוג הזול ביותר? (אצלינו בן הזוג שמעשן החליף ממרלבורו לנקסט, ו"חוסך" 7-8 ש"ח בכל קופסא...) ספורט - כבר כתבת שתעשי לבד. איך את עם בע"ח? אולי תיקחי כמה כלבים לטייל? יחד עם ההליכה שאת גם ככה עושה - במקום המכון כושר... בסה"כ זו הכנסה נחמדה אם את מוצאת שניים שלושה כלבים... וגם שותף... נכון שזה ירידה ברמת החיים שלך, אבל תגבילי את ההשכרה לשנה בלבד. אולי עוד שנה מצבך ישתפר... תגידי, מה בדבר לעבור לדירה קטנה בשכירות, ולהשכיר את הדירה שלך? יש מצב "להרוויח כאן"? בהצלחה בכל אופן...
 
היי. קודם כל תודה. יש לי בשורה טובה וגם תשובו

לגבי השיער - האמיני לי שכאשר היה לי צבע אחד בשיער (היה לי אדום), תמיד צבעתי ב- 40 שקלים לבד. קניתי צבע וצבעתי, אבל גוונים? איך אפשר לעשות גוונים לבד? זו מיומנות והמראה מאוד חשוב לי. אבל, החלטתי שאני "אמשוך" מכל חודשיים לארבע חודשים. . אז יהיו קצת שורשים , לא נורא. אני אעמוד בזה. לגבי עישון - אני מעשנת את הזול ביותר. "טיים" ב- 12.5 שקל וירדתי משתי קופסאות לקופסא. אני פשוט לא מסוגלת להפסיק בשלב הזה של חיי. האמיני לי, מתה להפסיק ובעיקר מטעמי בריאות (למרות שתודה לאל , אני בריאה מאוד), אבל זה קשה לי. לעניין הבע"ח. אני מתה על בע"ח ומגדלת כלבה בעצמי (הא, שכחתי את ההוצאה הזו בטבלה, למרות שהיא ממש לא עולה לי הרבה, כי ההורים מביאים לי את האוכל שלה, אז פעם בשנה זריקות). אבל איך אוציא כלבים לטיול כאשר אני מגיעה בשש-שבע הביתה? כל המוליכי כלבים מוציאים כאשר האנשם לא בבית, כלומר, בוקר, צהריים, אחר הצהריים. בערב אנשים כבר חוזרים, אז? הסכם השכירות מגדיר בשלב זה שנה אחת בלבד, כאשר לכל צד יש אפשרות לצאת מההסכם בהודעה מוקדמת של 60 יום מראש, אף לפני שנה (לדוגמא אם אכיר מישהו וארצה לגור איתו, או שאם השוכר שלי יכיר מישהי וירצה לגור איתה). כולם הסכימו שזה ממש הוגן, אבל החדר קטן להם. לגבי דירה קטנה יותר - ראי תשובתי דלמטה. ההורים הודיעו לי הבוקר שיעזרו לי בחצי שנה הקרובה ב 1,000 שקל ולאחר מכן ב- 500 שקלים שהם נתנו לי עד היום + קניות אוכל ומוצרים בחצי חינם (הם פשוט לא יכולים לעמוד לטווח רחוק ב- 1,000 ש"ח + הקניות) , אבל זה לא ימנע ממני לחפש שותף, כי אני מעדיפה שותף מאשר לקחת מהם. אני קולטת שאני מוציאה יותר מדי על אוכל ואפייה וכאן אני הולכת לחסוך ובגדול. ההורים שלי מאז ומעולם עזרו לי באוכל ובקניות מחצי חינם, אבל מאחר ולא היה לי נעים לבקש יותר מדי, מעולם לא ביקשתי לדוגמא טמפונים או שמפו וכו', אלא רק אוכל. היום אבא שלי הודיע לי שהוא מתייצב אצלי ללקיחת כרטיס האשראי ומשביע אותי שכל חודש אני מעבירה לו רשימה ל"חצי חינם" שכוללת את הכל מהכל ולא רק אוכל. כמו כן, השביע אותי שאני לא מתנתקת מהכבלים והאינטרנט והוא ישלם אותם. אני מיד מתקשרת לבנק להזמין בנקט. בקיצור, אני קצת מעודדת. עישנתי עד עכשיו רק חמש סיגריות שזה שיא מבחינתי, ממש מנסה לצמצם עוד (קשה לי!!!), המכון כושר עוד מעט יגמר, השיער יצבע פעם בארבעה חודשים ולא פעם בחודשיים וההורים יעזרו ביתר שאת, החשמלים יכובו בתדירות גבוהה יותר (למרות שאני ממש משתמשת רק בפלורצנטים) . אשתדל בכל כוחי. נשיקות ותודה.
 

ariri

New member
הוצאה גמישה מול הוצאות קבועות

רציתי כאן להבהיר את משמעות המושגים האלו בכלכלת משפחה. ככלל את כל ההוצאות ניתן לצמצם אפילו ארנונה אך זה מחייב שינוי מגורים, או משכנתא וזה מחייב מיחזור. הוצאה קבועה הינה הוצאה שלא ניתן לקצץ בה באופן מיידי (נאמר שנה) .לדוגמא, שכ"ד, ארנונה, משכנתא, החזר חוב. הוצאה משתנה היא כל הוצאה שניתן לקצץ בה באופן מיידי.לדוגמא: מזון, ביגוד, בילויים, מתנות. ישנם הוצאות שחלקם קבוע וחלקם משתנה לדוגמא: ניתן לחסוך חשמל עד גבול מסויים, גם מזון לחסוך עד גבול מסויים. כך שהתמונה אינה תמונה של שחור לבן ויש כר נירחב לאפשרויות, צריך רק לראות ולשמור על הכלל שתמיד ההכנסות גדולות מההוצאות. לשאלך הספציפית התכוונתי להוצאות קבועות קודם כל החזרי הלוואות, ותשלומים לרשויות. בכל השאר אפשר לקצץ עפ"י סדר העדיפויות שתיבני לך. ביטוח בריאות מעבר לביטוח זהב במכבי זהו סעיף שניתן לקצץ בו ולו רק זמנית אבל זו החלטה שלך לפי סדר העדיפויות שלך . קחי שליטה על התקציב שלך, משמעותו קבלי החלטות מה את מחזיקה, מה את מקצצת חלקית ועל מה את מוותרת.
 

dify

New member
בתור התחלה- להכניס שותפה!

זה גם יכניס כסף וגם יוריד לחצי את ההוצאות סביב הבית (גבלים, אינטרנט, חשמל) יש לי חברה שקנתה דירה ולקחה מסכנתא והיא מקבלת משכורת שאינה יותר גבוהה משלך ולכן מיום קניית הדירה היא חיה עם שותפה. זה לא אידיאלי אבל זה בא לידי ביטוי בהמון המון כסף בשנתי, כי זה לא רק שכ"ד נטו... בעצם,] כשאני חושבת על זה, אני מכירה עוד אחת שקנתה דירה וחיה עם דייר משנה, שתיהן דרך אגב בנות 30+. מכון הכושר שלך יקר רצח! אני כבר הייתי ב4 מכונית שונים בחיי ואף אחד מהם אפילו לא התקרב למחיר של המכון הזה, אחד המכונים שהייתי הוא אפילו עם בריכה והוא לא כל כך יקר. בכולפ היו חוגים ומכשירים חדשים... אני ממש מציעה שאם בכלל ללכת למכון, לעשות סקר רציני לפני זה... אני מסכימה עם אריה- את לא יכולה לבקש גם וגם וגם... גם טלויזיה, גם מכון כושר גם זיגריות גם צבע לשיער פעם בחודש גם לחיות לבד. סך הכל יש לך הכנסה יפה, אם אחרי כל זה נשאר לך 1100 שח לחודש רק לאוכל ואיזה 2-3 יצאות אז המצב לא רע בכלל (וזה עוד לפני הכנסת שותפה...) הבעיה היא לדעתי שיש לך גם ציפיות לגבי סעיף שונות- מה זה חגים? באיזה תדירות כבר את הולכת לחתונות (ואולי ראוי להוריד את סכום המתנה אם אין לך איך לממן, זה מה יש)? האם אי אפשר להוריד במינון של קוסמטיקאית? תרופות, בהנחה שאת בריאה זה לחלוטין זניח, וגם רופ"ש זה חד פעמי אצל רוב האנשים. אז אם נניח שאוכל עולה לך כ700 שח לחודש ליחיד (זה העלות שלנו ליחיד כולל קניית אוכל באמת בנדיבות אבל אף פעם לא אוכל מוכן וכולל יציאות, מצד שני אנחנו לא הולכות למסעדות פאר ולא אוכלות בחוץ לרוב יותר מפעמים-שלוש בחודש) אז נשאר לך 400 שח לשונות שזה יותר מסביר אם לוקחים בחשבון שעוד חודש יהיה לך עוד 450 שח מהמנוי לחדר הכושר שמסתיים.... 850 שח לשונות זה לא רע בכלל... עכשיו נוסיף את השותף (נניח 1000 שח שכ"ד+350 שח השתתפות בהוצאות ואת ממש עשירה :) את תכלס יכולה לחסוך בשלב מסוים את שכ"ד של השותף) עכשיו השאלה איפה את מעדיפה לעשות את השינוי, האם את מעדיפה עוד עבודה או מעדיפה לוותר על מכון כושר ולהכניס שותף.
 

goldy

New member
אני בהחלט מבין אותך

(לצערי אין לי אקסל) ישנה מציאות שניקראת "הכנסות" והיא זאת שקובעת: כן, לפני חיי החברה והלהרגיש טוב עם עצמך. 1) לאחר שרשמת את כל הוצאותייך את חייבת לעשות רשימת עדיפויות: מהי ההוצאה הכי חשובה ועד הוצאה שאפשר לוותר עליה או לא נורא אים לא תשולם. 2) נשארים לך מעל 1000 שקלים שזה מכובד מאוד! נסי לחסוך 10% כל חודש, שזה אומר, לדוגמא, להפקיד 110 ש"ח לפר"י ואז לחיות מ990 ש"ח. זה ניראה לא הגיוני אבל את חייבת לחשוב על העתיד. עשית טעות ולקחת הלוואה. זה לא אומר שמעכשיו חייך שייכים לבנק. 3) אני מבין שאת רוצה להרגיש טוב עים עצמך ורוצה קשר עים אנשים. מה שאני ממליץ לך זה "חודש כן חודש לא": חלקי את כל ההוצאות המשתנות לשתיים: חצי מהן בחודש אחד וחצי מהן בחודש שלאחר מיכן. 4) בנוגע לגמילה מעישון: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=939125&passok=yes 5) הנקודה היא שאים תחזירי במיטב יכולתך, הרבה יותר מאשר החזרים מינימאליים ולא תפחדי מעמלת פרעון מוקדם, אז המשכנתא תיסגר מהר יותר. 6) "כל המשכורת נאכלת לי עוד לפני שהכנסתי הוצאות משתנות (חתונות, אוכל, טואלטיקה וכו'). איך אפשר לחיות מ - 1,100 שקלים בחודש שנותרים לי..." __תחליטי: או שכל המשכורת נאכלת או שנישאר לך סכום קטן שלא מספיק? 7) האם האימרה "ככל שמרוויחים יותר כך מוציאים יותר" נכונה לגבייך?
 

batid

New member
דולפינה בוקר טוב../images/Emo206.gif

יש לי מס' שאלות: כמה חדרים יש לך בביתך? כמה עולה להשכיר את הדירה שלך נכון להיום? תחזרי אליי בבקשה עם התשובה..צריך להיות פתרון פשוט יותר, כיוון שראיתי שההוצאות שלך הקבועות לא בשמיים, במקסימום ניתן לצמצם שם כ-250-300 ש"ח, יש צורך בצמצום נוסף או לחילופין, סעיף אחד משמעותי. יום טוב ושבוע טוב
 
היי :)

הדירה שלי היא בת 2.5 חדרים בטאבו, אבל בצורת הבנייה היא נראית כמו שלושה חדרים. החצי חדר הוא 9 מ"ר שזה די גדול, אבל, לדוגמא, אתמול היו אצלי שוכרים פוטנציאליים ואמרו שזה ממש קטן להם והלכו. ): הבית משופץ לחלוטין, ממש בית מלון. אנשים נכנסים וכל מי שנכנס אלי (משפחה, חברים) המום מיופיו. הוא באמת מקסים. השכונה היא יקרה (שכונת עלית , צומת עלית). הבנתי ממתווך שאוכל לקבל על הבית כ- 850 דולאר לחודש. אני מבינה כי כאשר אתה מדבר על "סעיף אחד משמעותי", אתה אולי חותר להחלפת הבית?. אז ככה, אחי טוען, שמאחר והבית "גדול" עלי בהחזרי המשכנתא שאשכיר אותו ואחפש דירה זולה יותר (כמובן להתרחק מהאיזור שנחשב יקר ובית של 2 חדרים ולא 3). חדר אחד לא בא בחשבון, כי אין לי מקום. בכל זאת בחור בת 37 שאספה כל חייה דברים (חיוניים כמובן, לא זבל). ניסיתי קצת לבדוק בהומלס. כולנו יודעים שהיום המחירים בשמיים. לא מצאתי דירת 2 חדרים בפחות מ - 700 דולר. אז בשביל 150 דולר לעזוב את המקום שאני כל כך רגילה אליו? עכשיו תכניס לזה תיווך שאצטרך בטוח לשלם, כי רוב הדירות הן בתיווך, תכניס הובלה שזה לא פחות מ- 2,000 שקל ותפרוס את זה על פני החודשים. כמה כבר אחסוך? כבר עדיף להכניס שותף שישאיר אותי עם איזה 2,000 שקל בחודש (אני דורשת 400$) . (אחרי שכר דירה והתחלקות בהוצאות, לא?) אשמח לשמוע את רעיונותיך. אני כרגע אמשיך בחיפוש שותף.
 
לגבי החדר כושר

אפשר לשבור שגרה גם לא במחיר השערוריתי של החד"כ. סרט עולה הרבה פחות,ואם את לוקחת בDVD והולכת לראות אצל חברה זה אפילו יותר זול. אפשר ללכת לים כשיש מזג אוויר טוב. אפשר סתם לשבת בבית קפה. אפשר לצאת להליכה. יש עוד מלא מקומות. צודקת, גוונים לא הייתי עושה לבד, אבל גם לא הייתי נכנסת לזה מההתחלה, בעיקר בגלל ההוצאה הגבוהה וזה שזה לא בריא. צבע הרבה יותר זול. סיגריות- יש מכון אחד שאמנם לוקח המון כסף, אבל אמא שלי אחרי כמה עשורים הפסיקה לעשן בזכותו, ועוד כמה אנשים שאני מכירה. אז שווה את ההשקעה, אם בא לך אתן לך את הפרטים במסרים. (יש שם אחריות לשנה שלמה וכל פעם שאת נשברת את יכולה פשוט לקבוע תור בלי כסף לטיפול חוזר. זה ממש לא חודרני ולא איזו סדנא). לחפש שותף זה רעיון מעולה. אוכל- אכן רשימה קבועה, תפריט מוכן מראש, ככה שאת יודעת מראש מה את הולכת לבשל לכל השבוע. וכמו שאמרתי פה באחד השרשורים- אני רושמת כל הוצאה ביומן של הפלאפון. אפילו שני שקלים על איזה ממתק. ככה אני במעקב תמידי. בהצלחה.
 
תשובה

שלום דולפינה עניתי לך בשרשור הקודם כתגובה למה שכתבת שם. שמחה לראות את ההתגייסות של הוריך אבל זכרי שהאחריות היא רק שלך ורק באמצעות שינוי הגישה וההרגלים שלך תוכלי לשנות את מצבך שיהיה בהצלחה
 
למעלה