down under
New member
bon apres midi
מה ההגיון (וגם ההגינות [אם כי לא בטוח שהגינות קשורה לכאן]) למקם תחנות
אוטובוס זו מול זו ולא, מבחינת כוון התנועה, באותו מקום (כלומר תמיד לפני רמזור
או תמיד אחרי רמזור)?
השיקול צריך להיות חסכון של כמות התחנות השונות לאותו כוון יעד
(אם זה לפני צומת אזי בכביש 1 יש תחנה לעיר א' וגם בכביש 2 אליו פונה
האוטובוס בקו X מכביש 1 לכוון שמאל תהיה תחנה לקו אחר לעיר א'
בעוד שבשיטה ה"ישראלית" תהיה תחנה רק על כביש 2 ובה שני הקווים שמגיעים
לעיר א').
עוד שיקול שכן צריך להתחשב בו, טוב ממך הבנתי שבאנגליה הוא לא הכי רלוונטי,
הוא עד כמה שפחות שהאוטובוס יבלום/יאט סתם.
תחנה לפני צומת מחייבת בהגדרה ממש את האוטובוס מאוד להאט ואף לבלום
גם אם יש ירוק ברמזור.
סטטיסטית, בשיטה האוסטרלית (ושם בכל מלבורן הענקית מאוד בשטח
לא ראיתי חיישנים כלל והחשמלית לא קבלה שום עדיפות!!! לכל היותר במרכז
העיר ובפרברים הקרובים היה לה נתיב נפרד אבל המון המון המון פעמים היא עמדה
ברמזור כמו איזה שפיוץ עלוב)
על כל 1,000 נסיעות מול השיטה הישראלית, בשיטה הישראלית יש להערכתי כמה
עשרות (מתוך 1,000) פחות עצירות מיותרות.
זה בפירוש גם שיקול שצריך להתחשב בו, ברור שלא עיקרי אבל גם.
bon apres midiGood morning
האמת שרציתי לבדוק הבוקר, כי המצב כאן אינו ברור כל כך. האמת שרוב התחנות אינן סמוכות לצמתים כלל אלא נמצאות בין לבין. גם מעטים הרמזורים יחסית - כיכרות מהוות את מרבית הצמתים.
ניסיתי לחשוב על המקרים שאני מכיר, ובכמעט כל הדוגמאות התחנות כאן ממוקמות זו מול זו - כלומר בכיוון אחד אחרי הרמזור ובכיוון השני לפניו...
עם זאת, כאן כמעט ואין גל ירוק, כך שמיקום התחנה פחות קריטי. בניגוד למצופה זו ממש לא בעיה לרכב פרטי שאין גל ירוק. הייתי בהמון ארצות ואני מוכן לומר שהרמזורים באנגליה הם הטובים בעולם בלי שום ספק. זאת למרות ואולי בגלל שקיבולת הכבישים כאן גרועה (כלומר אינם מספיקים לנדרש, המון כבישים חד-מסלוליים, המון רמזורים וכיכרות היכן שצריך מחלפים). אין כאן המתנה ארוכה ברמזור אדום, כמעט כל רמזור עם חיישנים סופר חכמים, וגם כמעט ולא קורה שהרמזור נהיה אדום בהתקרבות לצומת - אלא אם הנהג פותח רווח גדול מהרכב שלפניו. מה שקורה בסופו של דבר הוא שגל ירוק מתפתח באופן אורגני מהתנועה הגלית של קבוצה של כלי רכב שנעים יחד ומפעילים את הגלאים.
מה ההגיון (וגם ההגינות [אם כי לא בטוח שהגינות קשורה לכאן]) למקם תחנות
אוטובוס זו מול זו ולא, מבחינת כוון התנועה, באותו מקום (כלומר תמיד לפני רמזור
או תמיד אחרי רמזור)?
השיקול צריך להיות חסכון של כמות התחנות השונות לאותו כוון יעד
(אם זה לפני צומת אזי בכביש 1 יש תחנה לעיר א' וגם בכביש 2 אליו פונה
האוטובוס בקו X מכביש 1 לכוון שמאל תהיה תחנה לקו אחר לעיר א'
בעוד שבשיטה ה"ישראלית" תהיה תחנה רק על כביש 2 ובה שני הקווים שמגיעים
לעיר א').
עוד שיקול שכן צריך להתחשב בו, טוב ממך הבנתי שבאנגליה הוא לא הכי רלוונטי,
הוא עד כמה שפחות שהאוטובוס יבלום/יאט סתם.
תחנה לפני צומת מחייבת בהגדרה ממש את האוטובוס מאוד להאט ואף לבלום
גם אם יש ירוק ברמזור.
סטטיסטית, בשיטה האוסטרלית (ושם בכל מלבורן הענקית מאוד בשטח
לא ראיתי חיישנים כלל והחשמלית לא קבלה שום עדיפות!!! לכל היותר במרכז
העיר ובפרברים הקרובים היה לה נתיב נפרד אבל המון המון המון פעמים היא עמדה
ברמזור כמו איזה שפיוץ עלוב)
על כל 1,000 נסיעות מול השיטה הישראלית, בשיטה הישראלית יש להערכתי כמה
עשרות (מתוך 1,000) פחות עצירות מיותרות.
זה בפירוש גם שיקול שצריך להתחשב בו, ברור שלא עיקרי אבל גם.