מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
bon apres midi

Good morning
האמת שרציתי לבדוק הבוקר, כי המצב כאן אינו ברור כל כך. האמת שרוב התחנות אינן סמוכות לצמתים כלל אלא נמצאות בין לבין. גם מעטים הרמזורים יחסית - כיכרות מהוות את מרבית הצמתים.

ניסיתי לחשוב על המקרים שאני מכיר, ובכמעט כל הדוגמאות התחנות כאן ממוקמות זו מול זו - כלומר בכיוון אחד אחרי הרמזור ובכיוון השני לפניו...

עם זאת, כאן כמעט ואין גל ירוק, כך שמיקום התחנה פחות קריטי. בניגוד למצופה זו ממש לא בעיה לרכב פרטי שאין גל ירוק. הייתי בהמון ארצות ואני מוכן לומר שהרמזורים באנגליה הם הטובים בעולם בלי שום ספק. זאת למרות ואולי בגלל שקיבולת הכבישים כאן גרועה (כלומר אינם מספיקים לנדרש, המון כבישים חד-מסלוליים, המון רמזורים וכיכרות היכן שצריך מחלפים). אין כאן המתנה ארוכה ברמזור אדום, כמעט כל רמזור עם חיישנים סופר חכמים, וגם כמעט ולא קורה שהרמזור נהיה אדום בהתקרבות לצומת - אלא אם הנהג פותח רווח גדול מהרכב שלפניו. מה שקורה בסופו של דבר הוא שגל ירוק מתפתח באופן אורגני מהתנועה הגלית של קבוצה של כלי רכב שנעים יחד ומפעילים את הגלאים.
bon apres midi
מה ההגיון (וגם ההגינות [אם כי לא בטוח שהגינות קשורה לכאן]) למקם תחנות
אוטובוס זו מול זו ולא, מבחינת כוון התנועה, באותו מקום (כלומר תמיד לפני רמזור
או תמיד אחרי רמזור)?

השיקול צריך להיות חסכון של כמות התחנות השונות לאותו כוון יעד
(אם זה לפני צומת אזי בכביש 1 יש תחנה לעיר א' וגם בכביש 2 אליו פונה
האוטובוס בקו X מכביש 1 לכוון שמאל תהיה תחנה לקו אחר לעיר א'
בעוד שבשיטה ה"ישראלית" תהיה תחנה רק על כביש 2 ובה שני הקווים שמגיעים
לעיר א').
עוד שיקול שכן צריך להתחשב בו, טוב ממך הבנתי שבאנגליה הוא לא הכי רלוונטי,
הוא עד כמה שפחות שהאוטובוס יבלום/יאט סתם.
תחנה לפני צומת מחייבת בהגדרה ממש את האוטובוס מאוד להאט ואף לבלום
גם אם יש ירוק ברמזור.
סטטיסטית, בשיטה האוסטרלית (ושם בכל מלבורן הענקית מאוד בשטח
לא ראיתי חיישנים כלל והחשמלית לא קבלה שום עדיפות!!! לכל היותר במרכז
העיר ובפרברים הקרובים היה לה נתיב נפרד אבל המון המון המון פעמים היא עמדה
ברמזור כמו איזה שפיוץ עלוב)
על כל 1,000 נסיעות מול השיטה הישראלית, בשיטה הישראלית יש להערכתי כמה
עשרות (מתוך 1,000) פחות עצירות מיותרות.
זה בפירוש גם שיקול שצריך להתחשב בו, ברור שלא עיקרי אבל גם.
 

down under

New member
דוגמא מובהקת לשני קווים שונים משני כבישים

bon apres midi
מה ההגיון (וגם ההגינות [אם כי לא בטוח שהגינות קשורה לכאן]) למקם תחנות
אוטובוס זו מול זו ולא, מבחינת כוון התנועה, באותו מקום (כלומר תמיד לפני רמזור
או תמיד אחרי רמזור)?

השיקול צריך להיות חסכון של כמות התחנות השונות לאותו כוון יעד
(אם זה לפני צומת אזי בכביש 1 יש תחנה לעיר א' וגם בכביש 2 אליו פונה
האוטובוס בקו X מכביש 1 לכוון שמאל תהיה תחנה לקו אחר לעיר א'
בעוד שבשיטה ה"ישראלית" תהיה תחנה רק על כביש 2 ובה שני הקווים שמגיעים
לעיר א').
עוד שיקול שכן צריך להתחשב בו, טוב ממך הבנתי שבאנגליה הוא לא הכי רלוונטי,
הוא עד כמה שפחות שהאוטובוס יבלום/יאט סתם.
תחנה לפני צומת מחייבת בהגדרה ממש את האוטובוס מאוד להאט ואף לבלום
גם אם יש ירוק ברמזור.
סטטיסטית, בשיטה האוסטרלית (ושם בכל מלבורן הענקית מאוד בשטח
לא ראיתי חיישנים כלל והחשמלית לא קבלה שום עדיפות!!! לכל היותר במרכז
העיר ובפרברים הקרובים היה לה נתיב נפרד אבל המון המון המון פעמים היא עמדה
ברמזור כמו איזה שפיוץ עלוב)
על כל 1,000 נסיעות מול השיטה הישראלית, בשיטה הישראלית יש להערכתי כמה
עשרות (מתוך 1,000) פחות עצירות מיותרות.
זה בפירוש גם שיקול שצריך להתחשב בו, ברור שלא עיקרי אבל גם.
דוגמא מובהקת לשני קווים שונים משני כבישים
שונים לאותה עיר עם תחנה משותפת הם הקווים לפ"ת בצומת עלית.
קו 66 בא מאבא הלל ופונה שמאלה לז'בוטינסקי.
אין לו, וטוב שכך, תחנה ליד בית הקפה ארקאפה שבקומת הקרקע של בית הראל
על אבא הלל.

הוא פונה שמאלה ורק אז עוצר בתחנה שצמודה לגדר מפעל עלית יחד עם קווים
38,50,51,82,166.
השיטה הבריטית/אוסטרלית במקרה דנן היא על גבול הנבזית, שכן היא לא מאפשרת
לנוסע להמתין בתחנה אחת ולהנות מריבוי קווים לאותו יעד.
 

alantan

New member
שוב, כל מקרה לגופו, ותלוי במבנה הקווים במקום

דוגמא מובהקת לשני קווים שונים משני כבישים
שונים לאותה עיר עם תחנה משותפת הם הקווים לפ"ת בצומת עלית.
קו 66 בא מאבא הלל ופונה שמאלה לז'בוטינסקי.
אין לו, וטוב שכך, תחנה ליד בית הקפה ארקאפה שבקומת הקרקע של בית הראל
על אבא הלל.

הוא פונה שמאלה ורק אז עוצר בתחנה שצמודה לגדר מפעל עלית יחד עם קווים
38,50,51,82,166.
השיטה הבריטית/אוסטרלית במקרה דנן היא על גבול הנבזית, שכן היא לא מאפשרת
לנוסע להמתין בתחנה אחת ולהנות מריבוי קווים לאותו יעד.
שוב, כל מקרה לגופו, ותלוי במבנה הקווים במקום
לפעמים (בפרברים למשל) התחנות נמצאות שתיהן ב"גזע" ולא בענפים כך שאין בעיה. מעטים המקרים בהם יש קווים לכל הכיוונים בצומת, כך שהמקרה שאתה מתאר נדיר יחסית. גם המרחק בין תחנות הוא קצר יותר מאשר בארץ (קצר מדי) כך שמי שרוצה תדירות גבוהה יותר יכול ללכת בקלות תחנה אחת.

גם במרכז לונדון יש קו כמעט מכל מקום לכל מקום (ספגטי) אבל כל קו בתדירות מרשימה. שם בדרך כלל התחנות דווקא כן מרוכזות לפי יעדים...

אבל באמת שקשה כאן למצוא חוקיות לגבי לפני/אחרי...

אתה אכן צודק לגבי ההאטה בתנאי שיש ירוק ברמזור. אם יש אדום בגלל פספוס גל ירוק עקב תחנה קודמת, אז דווקא יש יתרון לעצירה לפני הרמזור.
 

down under

New member
bon soir

בעיקרון אתה צודק
אבל בפועל מפרצי תחנות הם במקרים רבים לא פנויים וגם אם כן, נהגים רבים "מחפפים" ועוצרים רחוק מהמדרכה.

במקומות עמוסים עצירות רבות של אוטובוסים עלולות להוות מטרד. זה נכון שגם השתלבות היא לא תמיד קלה, אבל יש מקומות שזה עדיף (ובכל מקרה צריך לתכנן את התחנה במקום שמאפשר השתלבות קלה, למשל סמוך לרמזור).
bon soir
 
מסכים ומוסיף:

בעיקרון אתה צודק
אבל בפועל מפרצי תחנות הם במקרים רבים לא פנויים וגם אם כן, נהגים רבים "מחפפים" ועוצרים רחוק מהמדרכה.

במקומות עמוסים עצירות רבות של אוטובוסים עלולות להוות מטרד. זה נכון שגם השתלבות היא לא תמיד קלה, אבל יש מקומות שזה עדיף (ובכל מקרה צריך לתכנן את התחנה במקום שמאפשר השתלבות קלה, למשל סמוך לרמזור).
מסכים ומוסיף:
תמיד יש יתרון לפתרון שאינו דורש אכיפה של הרשות או מאמץ מצד המשתמשים (נהגים או נוסעים).
הפתרון של אנטי מפרץ מתאים מאד לאזורי מגורים עם מהירות נסיעה נמוכה, נפחי תנועה בינוניים-נמוכים, מספר אוטובוסים לא גדול ומצוקת חניה.
הוא יכול גם להתאים לחלק מהנתצים. לגבי האופניים - יש פתרונות שמפחיתים את הקונפליקט שלהם עם הרכב הממונע,
 
אבל ממירים אותו

מסכים ומוסיף:
תמיד יש יתרון לפתרון שאינו דורש אכיפה של הרשות או מאמץ מצד המשתמשים (נהגים או נוסעים).
הפתרון של אנטי מפרץ מתאים מאד לאזורי מגורים עם מהירות נסיעה נמוכה, נפחי תנועה בינוניים-נמוכים, מספר אוטובוסים לא גדול ומצוקת חניה.
הוא יכול גם להתאים לחלק מהנתצים. לגבי האופניים - יש פתרונות שמפחיתים את הקונפליקט שלהם עם הרכב הממונע,
אבל ממירים אותו
בקונפליקט עם הממתינים לאוטובוס - רמפות בצידי האנטי-מפרץ, באופן ששביל האופניים עובר בין הסככה לבין "לשון היבשה"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה