מה אתם אומרים על פרוייקט קירוי נתיבי איילון?

shershku

New member
אני לא מאמין שהרעיון יישום

רק בגלל שהאוצר יסרב לממן.
זה רעיון מעניין, ומהווה התקדמות מסויימת בתכנון המקומי.
המינוס מבחינתי זה שהתכנון עדיין לא מגיע למה שקורה היום. הכוונה היא שזהו תכנון שעדיין נמצא מפגר אחר מה שקורה היום בעולם.

לכן, יש מקום לשיפור. לא להתנגדות מוחלטת.
 

ש מים

New member
עכשיו אתה מעט יותר ברור.

תודה.
ולנקודות שהעלית:
  1. כל תכנית אמורה לכלול 2 חלקים לפחות: "תכנון פיזי" ו-"נספח כלכלי". יש להפריד בין תכנון למימוש. ובין "רעיון נכון" מן הבחינה התכנונית-תיאורטית, לבין מימושו. נכון שאני ממש מתנגד ל-"תכניות באוויר" (שאי-אפשר לממשן), אבל אני גם סבור שמדובר בשני חלקים של התמונה, ואנו דנים כאן בחלק אחד בלבד, זה התכנוני-התיאורטי.
  2. בהמשך לסעיף הקודם: בהנחה שהחלק התכנוני-התיאורטי הנו נכון יבוא השלב השני - שלב הבדיקות הכלכליות/הנספח הכלכלי (שלב חיוני למימוש התכנית). אני לא ראיתי את תוצאות השלב הזה, ולכן לא יכול לקבל החלטה האם התכנית הינה בת-מימוש או לא ואם היא "בלון הליום" או תכנית מעשית.
  3. אם התכנית אינה מעשית בשל מגבלות כלכליות, ז"א שהיא אינה שלמה, וניתן לבצע את ההשלמות והתיקונים הנדרשים. זה חלק מההליך התכנוני...
  4. מנסיוני, שיקולים כלכליים אינם קבועים, והם משתנים מעת לעת (ומממשלה לממשלה), לכן לא הייתי יוצא בהצהרות נחרצות, רק על-סמך טענה כזו (שכאמור לא מצאתי הוכחות לכך שנבדקה ושזכתה להתייחסות במסגרת התכנית).
  5. ככל שהבנתי הדיון הנוכחי אינו על "סיכויי המימוש", אלא על "תכנון נכון". האם הבנתי לא נכון?
 

shershku

New member
הדיון ההתחלתי היה על סיכויי המימוש

בגלל ה"נספח הכלכלי".
ניסיתי להדגים זאת על ידי תוכניות גרנדיוזיות אחרות.
לאחר שמשרד האוצר התחזק כ"כ בשנות השמונים, אינני מאמין שיהיה מוכן לכתוב צ'ק בסכומים גבוהים על תוכניות שכאלה. במיוחד כאשר התכנון הפיזי אינו מושלם.

הדיון המשני הוא על תכנון נכון. תכנון נכון עשוי להביא את הכסף הדרוש. אבל התוכנית רחוקה שנות דור מתכנון עדכני.
 

ש מים

New member


 

simo34

New member
ומה עם כל הבעיות בדרום תל אביב


תקרא את הטוקבקים של תושבי דרום תל אביב ואז תבין ...................

ולגבי הפרוייקט המיותר הזה -
כל הזיהום יעלה למעלה אל הגג של הבטון,
היו פעם רעיונות יותר טובים להקים טיילת על ערוץ נחל איילון
 

amit1270

New member
פרויקט מיותר והזוי

ולכן יש סיכוי לא רע שיתממש....
 

איטלקי8

New member
איך תמדוד הצלחה של פרויקט כזה?

הרי זה לא פרויקט שיניב רווחים... אז קשה לומר אם הוא יצליח או לא גם לאחר שיתסיים.
&nbsp
נראה לי פשוט תל אביב רוצה סוג של סנטרל פרק.
 

shershku

New member
מבחינתי הצלחה של פרויקט שכזה

זה חיבור של כמה שיותר גורמים - תושבים, תיירים ועסקים (אולי פספסתי משהו).
 

איטלקי8

New member
זה מבחינתך, ומבחינת מישהו אחר?

זה בדיוק הנקודה.. קשה מאוד למדוד אוביקטיבית הצלחה של משהו כזה.
&nbsp
זה פארק לפנאי, הוא לא מכניס כסף.
 

ש מים

New member
מדדי הצלחה בתכנון עירוני ומרחבי

אין שום בעיה למדוד.
כמו בכל תחום, ההצלחה נמדדת בקו הסיום: האם ועד כמה השגת את המטרות שהגדרת בתחילת הדרך. לכן, השאלה שצריך לשאול היא: מה מטרת הקירוי.
א"כ יהיה קל מאוד למדוד.
 

amit1270

New member
ההצלחה תהיה בעצם בנייתו

ואיכשהו אני עדיין בספק שזה יקרה.
 

itamo

New member
אם יעשו אותו כמו שצריך הוא יכול להיות מוצלח

אם יצרו פארק כמו שצריך עם כמה מבני ציבור שימשכו קהל וקישור טוב למגדלים שיהיו מסביב, זה יכול להיות רעיון מוצלח.
גם המחיר שלו לא כלכך בשמיים והוא יעלה פחות מקו הרכבת לכרמיאל ומרכבת העמק.
&nbsp
 
באזור ירושלים מקדמים מספר מיזמים דומים אבל אולי יותר משתלמים

הפרוייקט הראשון הוא ביטול מחלף הראל (הכניסה למבשרת ציון מכביש 1) כחלק משדרוג כביש אחד ובמקום זה מקטע הכביש ייחפר במנהרה (די דומה לקירוי) בעוד שעליו יקימו שכונת מגורים שיאחה בין שכונת מבשרת ירושלים ומעוז ירושלים.
&nbsp
קירוי כביש נוסף (לא מנהרה אלא קירוי אמיתי) מתוכנן במקטע מעל כביש בגין בירושלים ליד האוניברסיטה העברית בגבעת רם ומעליו מתוכנן פארק הייטק לכ5000 עובדים שגם יחבר מרקמית בין שכונת עין כרם למתחם האוניברסיטה שהיום הכביש קוטע.
&nbsp
&nbsp

 
למעלה