מה אתם אומרים על תחרות השדרן של...

Dj Sky

New member
מה שיש לי להגיד זה שהכל מכור

מההתחלה ועד הסוף (מעניין שהבן של לימור ליבנת יאיר ליבנת שם)
 
אהמ...

יאיר הניג, בנה של שרת החינוך, לא עבר את השלב הסופי. הוא בעצמו "דיווח" על כך במדורי הרכילות השונים. נכון שהשם שלו מסייע לו לא-מעט בחייו הצעירים, אבל בסך הכל הוא נער שחולם להתפרסם, ועושה את זה דרך מכירת בגדים ב- Kenvelo שבשינקין. גם זאת דרך...
 
כמי שהשתתף בתחרות...

כמי שהחליט לדדות רגליו ולנסוע עד לשכונת התקווה (ואח"כ לאולפני הצוללת) בכדי לראות עד כמה אני "שווה" כשדרן, אני מוכרח להודות שזאת הייתה חוויה. המבחן הראשוני, שבדק את היכולות האנליטיות והידיעותיות של השדרנים לעתיד דווקא גרם לי לחייך. אחרים יצאו משמה בוכים. מתוך מאות הניגשים, כ- 400 אנשים עברו לשלב הבא. לשבת מול ועדה של מפיקים מ- 103FM שמדברים איתך - בעוד האודישן משודר LIVE בבלוג-טיוי של תפוז. אותי הבוחנים שאלו על הניסיון שלי ברדיו, ביקשו ממני לפתוח שידור, לאלתר במצב שבו דיסק של שרונה ודניאלה פיק קופץ (יצאתי שוביניסט מניאק. אני מתבייש בעצמי!
), שאלו אותי מס' שאלות על הערצה ודת. נאלצתי להסביר לאדם זר מה פשר ההערצה הענקית שלי לדן כנר... הדגמתי חיקויים של מהדורות חדשות של קול-ישראל ושל תאים קוליים שונים ומשונים (155, 144, שירות הלקוחות של אורנג' וכו'...). ואת השלב הזה עברתי ג"כ. ביחד עם עוד 80 איש. 79 האנשים הללו (+ אני) ניגשנו לאולפני הצוללת בת"א (ליד עזריאלי, מול הבניין של עיתון "העיר") ושמה ישבנו, כל אחד בתורו, מול שמוליק טיאר, איריס קול, אמיר כהן (מנהל התוכניות) ועוד שני מפיקים מהרדיו. זאת בנוסף לחבר'ה שישבו בעמדת הטכנאי וצפו בנו מביכים את עצמנו. הכל - מועבר בשידור חי לגולשי הבלוג-טיוי. האמת היא שהאודישן הזה היה נראה לי קל מדי. לא הצלחתי להבין האם הם רוצים אותי כדוס-מחמד או משהו כזה, ולכן הם לא שואלים אותי שאלות קשות, או שהם לא רוצים אותי בכלל, ולא מבזבזים עליי את הזמן. בעיקרון, הם שאלו אותי שאלות תיאורתיות על עולם הרדיו בשבילי, ביקשו שאני אמשוך זמן בשידור כמה שאני יכול (דיברתי על תאונות הדרכים, כמה חיים-הכטי מצדי) וחייכו אליי. לא עברתי את השלב הזה. הבטתי והאזנתי ל- 21 המאושרים שעומדים להביך את עצמם, איש איש, מול שופטים רעים (שוש עטרי, מושיק טימור ועוד...) ולעשות משימות טיפשיות. הכל בשביל מה? בשביל להיות שדרן ב- 103FM. וגם זה בטח בקושי. תקראו לי כשיהיו מיונים ל"קריין החדשות של קול-ישראל של המדינה"! רק אז אני אחזור!
 
נועם אני רק מקווה...

שעל המשפט "הכל בשביל מה? בשביל להיות שדרן ב- 103FM. וגם זה בטח בקושי" היית מוכן לחתום גם בשלבים שעדין היית בתחרות...
עופר
 
האמת שיוצא לי לעקוב אחר התחרות ..

אני מנגן לי את זה ברקע דרך ה"בלוג טי וי" בזמן העבודה. יש לי כמה וכמה השגות בנושא התחרות המוזרה הזו: 1. המתמודדים- בתחילת התחרות ראיינתי את שמוליק טיאר (מצורף קישור לראיון), רציתי לפרגן לו ול-103 על הרעיון ומאוד התעניינתי גם בדרך הביצוע. אני יכול להגיד דבר אחד, הם חיפשו אנשים לגדל! אנשים שלא עשו רדיו מקצועי מעולם, כאלה שאפשר "לתפור" אותם באיזו משכורת מצחיקה של 20 ש"ח לשעה או דומה לכך.. ובעצם לנצל כח אדם חדש ו"מתלהב" לצרכים שהם בטח ובטח לא תוכנית יומית! (ואני מוכן להתערב שלפחות שנה מהיום המועמד המנצח לא יקבל תוכנית יומית) אין לי שום טענה נגד זה, רק חבל שהם לא בחרו אנשים שיש להם את ה"טאצ'" המינימלי. יש שם חבר'ה שעם כל הרצון הטוב 70 אחוז מהם לא היו מתקרבים בחיים לתוכנית "פריים טיים" בתחנה נורמלית. אני חושב שגם טיאר והצוות שלו הבינו שהם לא בדיוק בחרו את ה-"טופ" של "WANNA'BE RADIO STAR" בארץ. 2. השופטים-יצא לי לראות ולהאזין ליורם וזאנה,רונית כפיר, שוש עטרי,נועם גילאור,עופר נחשון ועוד.. בת'כלס חוץ מרונית כפיר שבאמת נתנה שם נימוק מוכח לכל הערה שלה ועופר נחשון שהפתיע אותי בטירוף בהבנה שלו ב-"איך שדר צריך להישמע", אף אחד מהשופטים לא בדיוק הראה יכולות הבנה רדיופוניות איכותיות. כל אחד הביא את זה מנקודת מבטו הצרה. שוש מנקודת מבט של שדרנית שמזמן לא עונה לצרכי הרדיו המודרני (על-אה ה"חדש חדיש ומחודש" סטייל), וזאנה מנקודת מבט של אדם דתי שלמען האמת "נשרט קלות" ברמה המקצועית שלו ולא של שדר רדיו מופרע ומאלתר מצוין כפי שהיה בזמנו, והכי מבאס היה מושיק טימור שוואלה, עם כל הכבוד והערכה העצומה אליו, מה לו ולשיפוט בתחרות ריאלטי של רדיו עם חופש ביטוי ברמת של 103? האיש ישן לגמרי! מכובד אבל לא מתאים לענות על שאלות כמו "איך ההיא ייעצה עכשיו לבחור שתפס את חברה שלו בוגדת בו.." בחייאת רבאק! 3. שמוליק טיאר-היחידי שבאמת נראה כאילו הוא לוקח את זה כפרוייקט חיים שלו או לפחות אחד מהדברים הגדולים שהוא עשה. יש בזה אלמנט מאוד מאוד מכובד, להיות הראשון שימצא את "השדרן הבא" ואני חושב שהוא לוקח את זה ברצינות ועל זה מגיע לו הרבה הערכה. 4. יחסי הציבור לתחרות-אני חושב שללא השיתוף עם "תפוז" אף אחד פרט למאזיני טיאר הקבועים לא היה יודע על התחרות הזו. איפה הצבעוניות? איפה האייטמים לעיתונות/רדיו/טלוויזיה? למה לא רואים את המועמדים בכל חור אפשרי? למה אין שלטי חוצות, קריאות להצביע ב-SMS? נכון זוהי מדיה אחרת ורדיו זה לא בדיוק טלוויזיה ועדיין אני מאמין שעם יכולות כמו שיש ל-103 ועם כח כמו שיש להם בשוק הפרסום הם יכלו בהחלט להוציא את התחרות הזו החוצה מעבר לגבולות האינטרנט והרדיו שלהם. אני בטוח שאם התחרות היתה מתקיימת אצל דידי בתוכנית לא היה כלב שלא היה מכיר את המתמודדים ולא בגלל הרייטינג אלא בגלל היכולת לדחוף פרוייקט כזה קדימה. לסיכום, לא יודע אם התחרות הזו תניב בסופו של דבר את פרי "השדרן הבא של המדינה" אבל מה שבטוח היא היתה ניצוץ ראשון לריאלטי רדיופוני, עשתה כבוד לתותחי העבר וההווה של הרדיו והיה כיף להיזכר וגם להאזין להם מעבר לתוכניות שהם מגישים. אני מקווה מאוד שהמסקנות יוסקו והתחרות הבאה (אם תהיה), תהיה רצינית יותר עם חשיפה יותר גדולה, עם מתמודדים יותר נכונים (גם אם הם עשו רדיו .. SO WHAT?)
 
מושיקו כבוד על הביקורת!

כמי שעד עכשיו כמעט ולא שמע הרבה על התחרות הצלחת להעביר המון אינפורמציה ואוירה ממה שקורה שם. אם הייתי צריך לנחש מי השופט שמפגין הכי הרבה מקצועיות לא היה לי בכלל ספק שזו רונית כפיר. כתבתי כבר בעבר שהשיעורים שלה בקורסי הרדיו השונים (בזמנו היא לימדה במכללת רדיו ת"א, לא יודע אם היא עדין מעבירה שם שיעורים) הם פשוט אנציקלופדית טיפים מהלכת והיא אחת המדריכות היותר טובות שיש כיום לעבודה עם שדרנים מתחילים.
 
תשמע...

אין ספק שלא הייתי מתנגד לשדר ב- 103FM. עד היום. אבל גם בתקופות השיא של הרדיו, מתקבלים כשדרנים שמה כל מיני אנשים "פשוטים" שלא עברו תחרויות שכאלו. אני באתי לתחרות בידיעה ברורה שאני לא אזכה להיות הפיינליסט. למה? ככה. תמיד יש יותר טובים / יפים / פופולריים. לראיה, כשהבנתי שאני לא נכנסתי לתחרות הסופית, אני לא לקחתי את העניין קשה.
 
למעלה