מה אתם אומרים

beatman

Member
מה אתם אומרים

יש סיכוי ללבני לנצח ? קדימה באמת מתקרבת לליכוד ?
 
קדימה לא מתקרבת לשום מקום

ליברמן פשוט עולה על חשבון הליכוד. רוצה להצביע לליבני בשביל שתעקוף את נתניהו? נפלא, אז במקום לקבל את ביבי תקבל את ליברמן בתיק הבטחון. זה מה שאתה רוצה?
 

beatman

Member
לא

רוצה את ביבי רה"מ,אבל שליברמן יקבל הרבה מנדטים. לכן לא בטוח למי להצביע.
 

eman70

New member
מה שחשוב זה הגושים, לא "תחרות היופי"

בין קדימה לליכוד. גם אם לקדימה יהיו יותר ח"כים מלליכוד (דבר שלא מסתמן, אבל נניח), אם למחנה הימין-דתיים (ליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס וכו') יהיו 61 מח"כים ומעלה, ביבי יהיה ראש ממשלה. נקודה. לשאלה מי הסיעה הגדולה ביותר אין שום משמעות. לא בחוק ולא במוסכמות.
 

beatman

Member
אז אם אני אצביע למפלגה ימנית,זה יתרום

לביבי בכל מקרה
 

asc124

New member
זה הרעיון

לכן אפשר להצביע לאיחוד לאומי בראש שקט - ככה גם ביבי יהיה ראש ממשלה וגם נתמוך במפלגה שתדאג באמת לארץ ישראל ולעם ישראל.
 

Metacor

New member
ממש לא

אם ביבי יפסיד לקדימה, ליברמן בהחלט יכול לערוק לקדימה. אבל אם הוא ינצח - אז הוא בטוח יהיה רוה"מ.
 

eman70

New member
השאלה היא מהו הפסד. הפסד הוא שהגוש מפסיד.

אם לגוש מפלגות הימין-דתיים יהי 61 מנדטים, ביבי יהיה ראש ממשלה - גם אם לקדימה יהיו 25 מנדטים ולליכוד 25. זה לא משנה. ואז ליברמן לא יעז לערוק. ולהפך - קדימה והעבודה ירוצו לממשלת ביבי-ש"ס-ליברמן אבל אם לגוש המרכז שמאל יהיה 61 מנדטים ומעלה, אז ליברמן באמת יקפוץ לעגלה
 

Metacor

New member
אתה סומך יותר מדיי על ליברמן

שלא יערוק אם קדימה תיהיה חזקה יותר גם אם גוש הימין יהיה חזק יותר. חוץ מזה שאז גם אם ביבי יהיה רוה"מ תיהיה ממשלה אם מלא מפלגות, והיא תיהיה מאוד לא יציבה.
 

Ma†an

New member
אם תצביע לליכוד

זה בטוח יתרום לביבי. כרגע אנחנו נמצאים במצב של אי ודאות ולאסון שנקרא קדימה (ורק קהילת הבורים בישראל מעזה להצביעה לטירוף הזה של הכלומניקיות והשחיתות שלא נראתה כמוה בכנסת) יש סיכוי טוב מאוד להיבחר. אם אתה לא רוצה את הגברת החלולה ששבוע תומכת בהפצצת עזה והריגתם של 1600 מחבלים\פלסטינאים איך שתקראו לזה שבוע אחרי אומרת שיש לה בני ברית ערבים. לא מתחייבת על ירושלים והגולן (אופס, מתקשר לא טוב?) אחרי שבועיים מדברת על הקול הנשי ובל נשכח שהיא הצביעה בערך מאה פעמים נגד הצעות לטובת נשים בכנסת. תכף תדבר גם למפלגת סבאל'ה ירוק הבדיונית. מה היא עשתה חוץ מלחתום על איסור פיטום אווזים והחלטה 1701 שדפקה את התחת של ישראל במלחמת לבנון השניה? אז הנה מה שהיא עשתה ולא עשתה http://rotter.net/forum/politics/17869.shtm
 

בדנתמ

New member
הלינק הקודם היה בסדר...

היה כתוב בו שהעמוד לא נמצא, ואכן, לבני לא עשתה דבר וחצי דבר כשרת חוץ מלבד לדפוק את המדינה פעם אחר פעם ולהשתמש במשרד החוץ בשביל לכסות על זה ולהשתיק את זה בתקשורת...
 

roy benon

New member
זה פשוט ספין גרוע, עד היום תמיד המפלגה הגדולה

הובילה וקיבלה את הרכבת הממשלה
 
שקר. שקרן. משקר.

ב84 העבודה 44 והליכוד 41 אבל היות ואף אחד לא יכול להרכיב קואליציה, יש ממשלת רוטציה. ב96 העבודה 34 והליכוד 32, אך ביבי זכה בראשות הממשלה.
 

roy benon

New member
תקשיבי לעצמך מדי פעם..

ב84 רוטציה (כלומר המפלגה הגדולה קיבלה את האפשרות להרקיב קואליציה אבל בגלל שלא הצליחה הלכו לממשלת רוטציה) ב96 היו בחירות בשני פתקים מאז שונתה השיטה בחזרה לפתק אחד. לצורך העניין אף פעם הנשיא לא החליט לבחור ב"גוש הגדול יותר" כי אין דבר כזה.
 
"אין דבר כזה"?! אתה חתיכת שקרן...

הנשיא בוחר בזה שסיכויו להצליח בהקמת קואליציה הם המיטביים. אם היינו מניחים הנחה שגויה שקדימה באמת משתייכת למרכז-שמאל ושמס' 2 שלה, ו4, ו5, ו7, ו8 ועוד רבים אחרים הם לא ליכודניקים טהורים, אז גם אם הליכוד היו מקבלים 50 מנדטים, אבל לכל מה שקדימה ושמאלה היה 61, אז המפלגה הגדולה ביותר בגוש, קדימה או העבודה, הייתה מרכיבה את הקואליציה. כל מי שטוען אחרת הוא פשוט משקר ומטעה בכוונה את הבוחרים בשביל למכור להם את קדימה במחיר ליברמן.
 

roy benon

New member
בינתיים את זו שמשקרת...

סעיף 7בחוק יסוד הממשלה: "כאשר יש להרכיב ממשלה חדשה, יתייעץ נשיא המדינה עם נציגי סיעות הכנסת ויטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת". אם תמצאי כאן איזהשהו רמז לאחד הביטויים "גוש חוסם" גוש מוביל"גוש גדול" וכו אני אוכל את הכובע. גם לאורך ההיסטוריה זה לא שימש קריטריון.
 
למעלה