מה אתם שומעים בחג הזה?

DAN1EL

New member
Bill Withers - Better Off Dead

מדהים. מדהים. מדהים.
&nbsp
Just As I Am שלו הוא אלבום מושלם.
 

DAN1EL

New member
Missy Elliott Feat. Jay-Z - Wake Up

טימבאלנד בהפקה שיכולה לשרוף את האוקיינוס.
 

RTur

New member
Pentatonix Ft. Lindsey Stirling - Papaoutai

פנטטוניקס עושים סטרומאה. אני אוהב את החבר'ה האלה.

 

ערן1987

New member
וואו, זה פשוט נוראי

הביצוע איום וחסר כל רגש כמו של מתמודד צולע בתוכנית ריאליטי, הקליפ מגוחך ואובר-מושפע מהקליפ המקורי (שהיה מרגש) וכל הביטים האלה פשוט לא מתאימים כשהם לא כחלק מהפזמון שלהם.
&nbsp
הם די מאעפנים.
 

RTur

New member
אני ממש לא מסכים איתך

ברמה המוסיקלית-ביצועית זה מטורף.
&nbsp
אתה שופט אותם מנקודת מבט לא נכונה לדעתי. להגיד שהביצוע "איום" זה ממש הזוי לדעתי. יכול להסכים שהוא אולי חסר רגש (אתה דובר צרפתית? כי גם כשאני מקשיב לסטרומאה אין לי מושג על מה הוא מדבר אז די בעייתי "להתרגש" ממנו) אבל מפה ועד איום הדרך ארוכה. אני לא מחפש להתרגש מההרכב הזה.
אתה צריך להבין מה הגדולה שלהם במה שהם עושים.
קח למשל שיר של להקה סטנדרטית הכי פשוטה שיש המורכבת מחמישה אנשים - זמר, גיטרה, באס, תופים, קלידים - תחשוב כמה צלילים ו"אינפורמציה" מוסיקלית קורית בו זמנית כשהלהקה הזו מנגנת. כשגיטריסט או קלידן מנגן אקורד אנחנו כבר מדברים על לפחות 3 צלילים לכל אחד ואפילו יותר. תוסיף את הבאס, התופים (שגם הכלי הזה עצמו מסוגל להוציא יותר מצליל אחד בו זמנית) והשירה ונגיד קורה שהגיטריסט יעשה גם קולות רקע.. אנחנו מדברים על לפחות 10 צלילים וסאונדים שונים שמנוגנים בו זמנית במהלך השיר.
פנטטוניקס מצליחים להחזיק שיר שלם שמתפתח, זז ומשתנה מבחינה דינמית וסוחב בעזרת 5 קולות בלבד. קול אנושי, לא כלי נגינה. בלי אפקטים ומכשירים.
&nbsp
דיברנו על להקה רגילה אבל בוא ניקח שיר פופ או R&B. נגיד השיר הזה של סטרומאה. אם תפתח את הפרוייקט בתוכנה שסטרומאה הקליט עליה את השיר (אני לוקח את סטרומאה כרגע כדוגמה אבל תכל'ס זה בכל שיר פופ שתיקח), אני חותם לך שיש שם כ-70-100 ערוצים של סאונדים שונים שמרכיבים את השיר (שחלק מהם גם מנגנים כמה צלילים בו זמנית.. אקורדים של פסנתר למשל או משהו) ככה שבו זמנית מנוגנים עשרות אם לא מאות צלילים שונים שביחד מחזיקים ובונים את השיר הזה כדי שיעבוד כמו שהוא עובד.
פנטטוניקס מצליחים לעשות משהו שנשמע די קרוב למקור ברמת הגודל ואיך ששיר באופן כללי נשמע ומתנהג (לא רק כקאבר, יש להם גם שירים מקוריים שלהם) בעזרת 5 קולות בלבד, שלהזכירך זה די בלתי אפשרי לשיר שני צלילים בו זמנית (קיימות שיטות שירה שבהן כן אפשר לעשות שני קולות בו זמנית אבל זה משהו ממש נדיר ויש ממש מעטים שמצליחים לעשות את זה, ובכל מקרה זה עדיין לא מתקרב לכמות שיש בשיר "רגיל" שהוא לא אקפלה). הם גם מצליחים ליצור שיר שמתפתח וזז ולא נשאר במקום מבחינה עיבודית והפקה קולית (אתה כן מרגיש שהפזמונים נפתחים וכו' וזה לא נשאר במקום, הם כן סוחבים את השיר), זה עניין של עיבוד ווקאלי שכתוב נכון ומבוצע בדינמיקה מדוייקת ביניהם רק עם 5 קולות.
גם כשנשווה אותם להרכבי אקפלה אחרים - יש מלא הרכבי אקפלה אחרים ורובם בנויים מכמות גדולה של זמרים וזמרות כדי להגיע לגודל סאונד מוסיקלי ולשיר כמה שיותר צלילים כדי שהשירים יעבדו. פנטטוניקס הם היחידים בז'אנר שמגיעים לסאונד כזה ביחד מבלי צורך ב"כח אדם" נוסף וגם מצליחים לעשות באקפלה מוסיקה מודרנית ועדכנית לימינו תוך ניצול מירבי של יכולותיהם הווקאליות/מוסיקליות והחיבור המצויין שיש ביניהם כהרכב. לצורך העניין אתה מבין שקווין, הבחור השחור, הגיע לרמה כזו של מקצועיות עם הביט בוקס שלו שהוא מצליח לדמות ביטים של מחשב כמעט כמו הדבר האמיתי, הן מבחינת סאונד והן מבחינת ה"שירה" שלהם כמו מכונת תופים? עם הפה שלו. זה פסיכי. אין שם מחשב. זה הפה שלו.
אגב, הם הרכב האקפלה הראשון שהוחתם בחברת תקליטים גדולה (סוני).
&nbsp
לצורך השוואה - קח הרכב אקפלה אחר לדוגמה. הם שישה אנשים, כבר עם "יתרון" על פנטטוניקס בכמות הקולות שהם יכולים לעשות בו זמנית. הם עושים פה את Thriller של מייקל והם לא מצליחים להישמע טוב כמו פנטטוניקס. השיר נשמע לכל אורכו אותו דבר, שום הבדל בדינמיקה, אתה לא מרגיש הבדל בין הבית לפזמון כי זה לא מתפתח, מאוד מונוטוני, הביט בוקסר שלהם הרבה יותר חלש והביט נשמע די מעפן כתוצאה מזה והשיר פשוט לא סוחב באופן כללי. https://www.youtube.com/watch?v=VUq4CadWL4M
&nbsp
כהרכב אקפלה, מה שמייחד אותם בתוך הז'אנר הזה שנקרא אקפלה הוא העובדה שבעזרת עיבודים ווקאליים מדוייקים ונכונים (וכמובן הדינמיקה האדירה שיש בין חמשת החבר'ה האלה ברמת הביצוע הטכני) הם מצליחים ליצור שירים שנשמעים כמו הפקה שלמה למרות שהם רק חמישה אנשים.
 

ערן1987

New member
לא דובר צרפתית

אבל עוד לפני שקראתי את התרגום למילים של המקור הרגשתי חיבור ממש גדול לביצוע, שמשום מה בגלל הקליפ שלו הבנתי פחות או יותר על מה הוא מדבר.
&nbsp
בלי כלי נגינה? אין שם איזה נגן צ'לו וכנרת? ואתה יודע מה, כן, זה יפה שהם מצליחים ליצור כל כך הרבה בעזרת הקולות שלהם בלבד - אבל זה לא הופך אותם למבצעים טובים אלא לטכנאים טובים. ההבדל בינם לבין ההרכב שצירפת אליהם קישור מוכיח לי את זה: שני ההרכבים טכנאים טובים (הפטטוניקס האלה יותר, כמובן) אבל שניהם לא מצליחים להביא איתם משהו מעבר לזה.
 

RTur

New member
הצ'לו והכינור זה רק בשיר הזה

זה והקאבר שלהם לSay Something (שם היה צ'לו) הם הפעמים היחידות שהם השתמשו בכלי נגינה כלשהו. שאר השירים שהם הקליטו וביצעו היו באקפלה בלבד, הם כבר שחררו 4 אלבומים והקליטו וביצעו עוד כל מיני דברים מעבר.
&nbsp
כמו שאמרתי, אני לא מחפש להתרגש מהם. גם סלין דיון היא טכנאית טובה והיא לא מרגשת אותי בשיט אבל אתה לא תקרא לביצוע שלה "איום" נכון? ברמה הביצועית הטכנית וכל הרבדים הקשורים לכך הם עושים עבודה מדהימה שמתעלה על הרבה הרכבי אקפלה והופכים אותם לגדולים שהם. מעולם אף הרכב אקפלה לא זכה להצלחה כמו שהם זוכים לה ובצדק. לז'אנר שלהם הם כנראה הכי טובים שיש כרגע.
&nbsp
 

ערן1987

New member
אני לא חושב שאפשר לקרוא לסלין "איומה"

מבחינה הביצוע כי היא מביאה איתה משהו אחר, הם מרגישים לי יותר מדי.. קפואים, טכניים, לא יודע איך להגדיר את זה. יותר מדי מחושב וקר.
 

DAN1EL

New member
Tina Turner - Private Dancer
(בתקליט)

 

Drunk in Love

New member
Beyonce - No Angel

אם זה היה של כריסטינה הייתי מת על זה, אבל קשה לי עם גוון הקול של ביונסה בשיר הזה. בכל אופן חביב ממש והרבה יותר אוהב מפעם.
 

RTur

New member
Beyonce - 4: The Remix


אני עושה קצת סדר בתיקיות שלי במחשב כי משעמם לי ממש
ומצאתי את האלבום הזה ששכחתי בכלל שהורדתי אותו מתישהו.. אז אני מנסה אותו. יש פה 6 רמיקסים לשירים מ-4.
&nbsp
כרגע שומע את הרמיקס של Isa Machine ל-Countdown. זה די נחמד האמת.
 
למעלה