איני יודע אם בעבר ניקדו בקמץ
אבל ברור שניקדו בשורוק על דרך הבינוני הפעוּל ולא על דרך לָקוֹח, פָּעוֹט, פָּמוֹט, כָּרוֹז.
ושאלתך האחרונה לא נהירה - כמו שאיש גְלוי לב הוא מי שלבו גלוי, איש שְבור לב הוא מי שלבו שבור, איש חשֹוּך מרפא הוא מי שהמרפא חשוּך ממנו, איש טרוף דעת הוא מי שדעתו טרופה כך גם איש כפוי טובה הוא מי שהטובה שלו כפויה.
בנוסף לבינוני פעוּל יש גם הוראה פעילה ולא רק הוראה סבילה (אבל אין צורך בכך כאן)
http://hebrew-academy.org.il/2011/12/27/דולק-ודלוק/
אבל ברור שניקדו בשורוק על דרך הבינוני הפעוּל ולא על דרך לָקוֹח, פָּעוֹט, פָּמוֹט, כָּרוֹז.
ושאלתך האחרונה לא נהירה - כמו שאיש גְלוי לב הוא מי שלבו גלוי, איש שְבור לב הוא מי שלבו שבור, איש חשֹוּך מרפא הוא מי שהמרפא חשוּך ממנו, איש טרוף דעת הוא מי שדעתו טרופה כך גם איש כפוי טובה הוא מי שהטובה שלו כפויה.
בנוסף לבינוני פעוּל יש גם הוראה פעילה ולא רק הוראה סבילה (אבל אין צורך בכך כאן)
http://hebrew-academy.org.il/2011/12/27/דולק-ודלוק/