מה בפינה
בתי ספר.

מה בפינה
בתי ספר.

חופשת הקיץ מסתיימת אצל חלקינו והילדים מתחילים או חוזרים לביה"ס. בתי ספר יכולים להיות מאוד שונים אחד מהשני ולהתנהל בשיטות וגישות שונות במקומות שונים. מענין לראות את השוני ואיך אנחנו מרגישים עם זה.

האם הילדים אוהבים את ביה"ס?

האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?

לאלו מכם שיש ילדים שלמדו גם בארץ, איך הייתם משווים את בתי הספר (מבחינת לימודים, חברתית, שירותים וכו')? מה הייתם רוצים לשנות.

איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?

האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות?

האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?

להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, האם בית הספר קשוב לקשיים של הילד שלכם, איך? (מקבלים עזרה, תגבור, כיתות קטנות?). האם אתם מרוצים מהשירותים שניתנים?

להורים עם ילדים מחוננים, האם בית הספר מאפשר לילד להמשיך לצמוח גם אם הוא עובר מעל הרמה של הכיתה? האם יש לכם בתי ספר או כיתות לימוד מיוחדות לתלמידים מחוננים?

האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף?

וכרגיל, כל דבר שאתם רוצים לעלות בנושא, זה המקום.
 

noaronen1

New member
יש לי בוקר רגוע - איזה כיף אז הנה עונה

מצטערת שלא ערכתי את המלל - אז אם יש שגיאות הקלדה עמכם הסליחה.
האם הילדים אוהבים את ביה"ס?
שנה שעברה הבן שלי הגדול שנא (סליחה על המילה הנוראית) את המורה ועדיין לא התאושש ממנה
אבל! את בית הספר גם הוא וגם האמצעית אהבו הרבה יותר מאת בית הספר בניו יורק
&nbsp
האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?
האמת? לא התרשמתי עמוקות... רמת הלימודים ביסודי הרבה יותך נמוכה מבניו יורק, אבל הילדים אוהבים יותר את המורים. אני מרגישה בעיקר את הפער באיכות הילדים בכתה כי בניו יורק הם היו בכתה עם ילדים מחוננים ועכשיו לא.
בחטיבה הגדול שלנו בבית ספר מיוחד ואני בהחלט חושבת שברמה הרבה יותר גבוהה ממה שזכינו לראות ביסודי.
איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
בניו יורק היו 30 ויותר בכתה. זה כבר היה ממש עמוס
עכשיו הם באזור 18 - 24 בכתה ובהחלט רואים את ההבדל.
תלוי - לפעמים מורים נשארים שנתיים, אבל לרוב הם מתחלפים.
בניו יורק הילדים היו בכתת מחוננים ונשארו ביחד, עכשיו גם הם במן בית ספר שהילדים מחולקים בין tracks ולכן הם נשארים לרוב עם החברים שלהם.
אני אישית אוהבת את זה, כי אם ילד לא מסתדר עם מורה או ילדים מסויימים יש לו הזדמנות להתחיל מחדש. בסך הכל צריך לבקש שהחברים יהיו איתו מהמורה או המנהלת ואז הכל בסדר. לדעתי זה מלמד את הילדים להיות יותר חברותיים ופתוחים ולא תקועים עם ילד או שניים.
&nbsp
האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות?
כרגע הילדים שלי ב- year round כל 9 שבועות 3 שבועות חופש. יש יתרונות כי יש יותר הזדמנויות לחופשות במחירים זולים יותר.
בנוסף האמצעית אמרה שהעצם העובדה שלא צריך לחכות חודשיים עד תחילת שנת הלימודים החדשה ואפשר לדעת תוך שבוע מי המורה והילדים בכתה מאוד מרגיע ומבטל את אלמנט החששות שנמצאים על חלק מהילדים לאורך החופש הגדול. יש גם משהו מרענן בזה שהילדים לא איתי כל כך הרבה זמן.
&nbsp
האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?
בבית ספר הקיים - היסודי אני מאוד מאוכזבת מהמנהלת - היא לא הסכימה להיפגש איתי וגם לא המורה של הגדול. זה היה מאוד מתסכל ומעולם לא נתקלתי בכזו סיטואציה. לרוב כל המורים והמנהלים נתנו בכל עת להורים להיכנס ולשוחח או תיאמו פגישה.
אכזבה! ענקית!
מה שכן זו היתה מורה ספיציפת שהכתימה לנו שנה שלמה, לצערי אם המנהלת היתה נפגשת איתי פנים אל פנים הייתי מעריכה אותה יותר. זה גרם לי מאוד לא לחבב או לרצות לקחת חלק בדברים בבית הספר. גם כל התקשורת עם ההורים לדעתי על הפנים. לא מקבלים עדכונים כמו שצריך. בקיצור אני מאוכזבת מההנהלה פחות מהמורים.
להורים עם ילדים מחוננים, האם בית הספר מאפשר לילד להמשיך לצמוח גם אם הוא עובר מעל הרמה של הכיתה? האם יש לכם בתי ספר או כיתות לימוד מיוחדות לתלמידים מחוננים?
לא אין הקשבה בכ-לל מחוננים כבר "יסתדרו" וזה מרגיז. אני יכולה לכתוב פואמה, ומאמר של 20 עמודים על תחושותיי לגבי מערכת החינוך שלא רואה ממטר ואפילו מתנגדת לתמיכה במחוננים - הם הרי מעלים את הממוצע במבחני החתך וזה כל מה שמעניין, אין הבנה שהילדים הללו מאוד רגישים...ורבים מהם זקוקים כמו מים לאתגר. לא מבינה למה המערכת החינוכית בעולם כל כך נגד לתמוך בצרכים שלהם - אני תמיד אומרת שגם הם צרכים מיוחדים רק בצד השני של הספקטרום. הבן שלי במשך שנה חזר הביתה מבית הספר וקרא ספר ולא רצה לעשות כלום כי לא היה לו אתגר בבית הספר.
אז - אחד לילדים כאלו אני מאוד ממליצה לספק את התאגר מחוץ לבית הספר כדי "להחיות" אותם ולהחזיר את הברק לעיניים.
לא לחשוב שהכל יהיה בסדר ולתת להם את המענה שמתאים להם מבחינה חינוכית - לא כל ילד מתאים לכל מסגרת, לא צריך להתעקש שכולם שווים. לכל ילד יש צרכים אחרים והניסיון שלי לימד אותי שאני צריכה להתאים את המערכת לילדים ולא את הילד למערכת...
&nbsp
האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף?
כרגע הגדול בבית ספר מיוחד - ציבורי לילדים מחוננים שמלמד אחרת וזה ממש תענוג. הוא חוזר הביתה מאושר. רק שיימשך ככה. עצם העובדה שילדים לומדים שם כדי ללמוד ולא רק כדי לעבור מבחנים ולשנן חומר עושה עבורי את כל ההבדל. כמו כן הם עושים שימוש במוזיאונים ועסקים ב- down town של העיר וזה גם מוסיף המון לחוויה הלימודית. הלוואי שעוד בתי ספר ילמדו מהם ואני שמחה שיכולתי לאפשר את זה לבן שלי. מאוד נרגעתי כשהוא התקבל לבית הספר הזה.
&nbsp
 

carlimi

New member
נוע - מותר להעיר משהו?

צרמה לי המילה איכות בהקשר של ילדים שאינם מחוננים.
עדיף היה אולי להגיד רמה?
כי זה אומר שילדים שאינם מחוננים גם אינם איכותיים במיוחד ...
אני די בטוחה שלא לזה התכוונת, אבל זה מה שאני הבנתי מהכתוב.
 

Sinophile

New member
בהקשר של מחוננות

אכן, לא קל לגדל ולהתמודד עם ילד מחונן שלא יודע שובע מבחינת לימוד וידע.
אנחנו גם משתדלים למצוא לו אתגרים מחוץ ומעבר למה שבי״ס מציע. כיום הוא מוצא אושר, אתגר וסיפוק בלימודי הסינית, בשחמט ובתזמורת האיזורית. בנוסף בגללש בי״ס לא מאתגר אותו מספיק הוא מתנדב לאינסוף תפקידים בית ספריים. הוא האחראי למערכת ההגברה והתאורה באולם בי״ס (ובשל כך שותף לכל ההפקות, הטקסים וההופעות). בנוסף לעיתים הוא מלמד מתמטיקה בכיתות אחרות.
לא פשוט...
 

Sinophile

New member
- נושא שאני שמחה לדבר עליו!


האם הילדים אוהבים את ביה"ס? מאוד! תמיד אהבו. היו שנים שקצת פחות והיו שנים שקצת יותר כתלות בבית הספר, בתכניות הלימוד ובמורה/ים. הגדול (עולה ל-ח׳) קצת מתחיל לזעוף סביב בי״ס. העומס גדל וזה לפעמים לא כ״כ כיף כבר...

האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות? בגדול כן. כיום אנחנו במערכת ציבורית באונטריו אחרי שנים בבתי ספר פרטיים מעולים (בעיקר האחרון הבינלאומי הבריטי בשנגחאי שהיה הכי קרוב למושלם!) ובמערכת ציבורית גם צריך מזל. מים הסתם יש שונות גדולה בין בתי ספר ציבוריים בשכונות שונות כתלות באוכלוסיה, באיכות המורים. באונטריו ניתן חופש פעולה מאוד גדול למנהלים ולמורים בבחירת דרכי הלימוד וכו׳, יש בכך יתרונות ויש בכך חסרונות. כשאתה נופל על בי״ס טוב/מנהל טוב/מורה טוב זה נפלא! בשנה הבאה כל ארבעת ילדי הולכים לתכניות מיוחדות ולא בתכנית הרגילה (הגדול במחוננים ושלושת הצעירים בתכנית לאומנויות) ולפיכך אני מאוד מאוד מאוד מרוצה!
לאלו מכם שיש ילדים שלמדו גם בארץ, איך הייתם משווים את בתי הספר (מבחינת לימודים, חברתית, שירותים וכו')? מה הייתם רוצים לשנות? הילדים שלי לא למדו בבי״ס בישראל. עזבנו כשהגדול היה בגן חובה. ממה שאני שומעת מחברות בישראל יש כמה נושאים שונים ומהותיים: (1) רמת האלימות (2) כמות שיעורי הבית (3) יחסי מורים-תלמידים (4) תקשורת בין ההורים למורים (5) קצב לימודי המתמטיקה (6) לימוד עמידה מול קהל, פרזנטציה ודיבור.
איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת? בתי הספר הם בד״כ לא גדולים כי לכל שכונה יש בי״ס משלה. בי״ס יסודי באיזור שלהו הוא בי״ס 10 שנתי - מכיתת טרום חובה עד כיתה ח׳. משם עוברים ישר לתיכון ואין חטיבות! בד״כ יש כ-2 כיתות בשכבת גיל ולפעמים אפילו רק אחת. עד כיתה ג׳ המקסימום הוא 23 ילדים בכיתה ואח״כ זה עולה לכ-25. בתכניות מיוחדות המספר המקסימלי גדל (המחוננים - 27 ובתכנית האומנויות - 30). בכל שנה עושים מיקס בין הכיתות רק כיתת מחוננים, משום שהיא תמיד אחת נשארת קבועה החל מכיתה ד׳ ועד ח׳. כל שנה מקבלים אחר. אני אוהבת את העובדה שכל שנה הכל משתנה. אוהבת ומאמינה בדינמיות של החיים ובלימוד של גמישות. מה שאני אל אוהבת הוא שבמטרה לחסוך כסף פותחים כיתה רב גילאית של שתי שכבות באותה הכיתה. זה יכול להיות נהדר אם תכנית הלימודים היתה בנויה כך והיה לכך גיבוי חינוכי אבל עושים זאת רק כדי לחסוך מספר מורים ולשמור על כיתות קטנות וזה עובד ממש ממש גרוע. לשמחתי בשנה שעברה וגם בהמשך אף אחד מילדי לא יאלץ לחוות שוב את האסון הזה!
האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות?
האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול? זה מאוד תלוי מנהל. בשנה הבאה המנהלת מתחלפת גם בבי״ס של הגדול וגם בבית הספר של הצעירים. מקווה שיהיה מוצלח!
להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, האם בית הספר קשוב לקשיים של הילד שלכם, איך? (מקבלים עזרה, תגבור, כיתות קטנות?). האם אתם מרוצים מהשירותים שניתנים? אצלנו מחוננות נחשבת צרכים מיוחדים. לכאורה הטיפול טוב (וועדה שבוחנת את המצב של כל תלמיד ותלמיד שמתכנת פעמיים בשנה עם נוכחות ההורים אם הם מעוניינים + כיתת מחוננים). בפועל זה לא מספק והמחונן שלי היה צריך הרבה מעבר למה שבי״ס נותן לו...
האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף? כן. כן. כן. תכנית האומנויות. בכל שנה נפתחת כיתת ה׳ אחת וכיתת ו׳ אחת (פעם ב-4 שנים נפתחות שתי כיתות ה׳).
The School Board offers an Elementary integrated Arts program. The board students have the opportunity to explore the disciplines of Dance, Drama, Visual Arts and Music while meeting the necessary curricular requirements for the grades five, six, seven and eight programs.
The PROGRAM is an intensive three or four year Arts program (depending on the grade of entry) providing students interested in the Arts with the opportunity to study Dance, Drama, Music and Visual Arts in the company of other students with similar interests. We believe in an integrated curriculum where individual artistic strengths are used to deepen the understanding of studies in the academic areas. Through the Arts, students have an opportunity to develop important social skills, group work skills, problem-solving strategies, risk-taking ability and creative thinking skills. Arts teachers work with students to develop their skills in each Arts discipline and to support learning through the arts in other subject areas. In addition, students in the arts@baythorn program will increase the depth and breadth of their learning through workshops with guest artists and field trips to performances and exhibitions. Participation in the Arts can increass a student’s self-esteem, self-discipline, self-motivation, as well as their ability to internalize concepts presented in the various academic subjects.
ADMISSION to the program is based on the evaluation of the completed student application package, a student profile completed by the home school and a successful workshop. For the 2013-14 school year, students currently in grade four or five are eligible to apply. Results regarding placement in the program will be mailed to the family’s home address.
The DANCE program provides students with opportunities to explore movement and dance vocabulary while developing body awareness, coordination and musicality. Students will create and perform dances based on curricular themes.
For the Dance Workshop, students should be dressed in loose, comfortable clothing, as they will be involved in a variety of movement activities. Previous dance experience is not required.
The DRAMA program supports the development of verbal and non- verbal communication skills. Using a creative process, students will explore human behavior through role play, improvisation, storytelling, spoken word poetry, puppetry, masks, scene study and critical analysis of a variety theatrical productions.
For the Drama Workshop, students will participate in group games and role playing situations. A memorized piece is not required.
The MUSIC program focuses on the development of skills in performance, critical listening, and creating music. Students will have the opportunity to perform in various ensembles and work with guest artists and musicians on extended musical projects. Throughout the year, students will experience a variety of musical productions and will be exposed to many musical styles.
During the Music Workshop, students will be asked to sing familiar songs and co-create a soundscape that explores the basic elements of music. Previous music experience is not required.
The VISUAL ARTS program provides opportunities for individual creative​
 

Sinophile

New member
המשך


The VISUAL ARTS program provides opportunities for individual creative and imaginative growth as well as developing technical skills. Students will be introduced to experimental and traditional directions in drawing and painting while studying curricular themes. They will also be exposed to sculpture, printmaking, ceramics and design. Emphasis will be on self-expression, creativity and critical thinking.
For the Visual Arts Workshop, students will provide drawing and design work. No portfolios please.

סה״כ ה-board אישר 9 כיתות לתכנית. התכנית ניתנת בבית הספר השכונתי שלנו אבל פתוחה לכל תלמידי ה-Scholl boards האיזורי (שזה יתרון ענק מבחינתינו כי אין לנו בעיות transportation). בעיני שיטת הלימוד הזו מדהימה ויכולה להתאים לכל-כך הרבה תלמידים יותר מהשיטה המסורתית כך שחבל לי שהמסלול לא מוצע בעוד בתי ספר. אחוז הקבלה עומד על כ-20% (כל שנה ניגשים לסדנאות הקבלה כ-150 תלמידים ומתקבלים 30). המורים בתכנית מעולים ואני מרגישה שלגמרי זכינו ששלושת ילדי התקבלו לתכנית!
 

alphadelta

New member
שיטת מבחן

לדעתי, כל פעם שחושבים על בית ספר ״ אם הייתי יכולה להיות ילד/ה פה זה היה נפלא. ״ סימן שזה בית ספר טוב. ולמרות שלא כל שיטת לימוד מתאימה לכל ילד ( יכולה לפרט עוד אם נדרש) זה תמיד סימן טוב.
 
בית הספר

אני רק אגיד בקול גדול - היום הראשון של בית הספר הגיע!! וווואההווווווו !! ווואהוווווו!! ווווואההההוווווו!!

האם הילדים אוהבים את ביה"ס? הילדות מאוד אוהבות את בית הספר, הן ספרו את הימים את סוף החופש הגדול.

האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות? אני עוד לא מכירה מספיק טוב את מערכת החינוך פה, סה"כ שנה שנייה במערכת הציבורית, אבל על בסיס השנה הקודמת אני מאוד מרוצה מבית הספר והרמה שלו, שנחשב לאחד הבתי ספר הטובים בעיר שלנו.

איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
לכל שכבה יש מספר כיתות, בית הספר מחלק על פי הצרכים שלו ושל הילד. בכיתות יש בין 28-32 תלמידים ומורה אחת. כל שנה מערבבים מחדש את כל הילדים, וכמובן גם מורה חדשה לכל כיתה. אני חושבת שזו שיטה מעניינת, ככה הילדים לומדים להתרגל למצבים חדשים בצורה יעילה יותר, ולומדים להתחבר מהר יותר. עבור הילדות שלי זה יתרון.

האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות? הבית ספר שלנו מסורתי לחלוטין. חופש גדול יוני-יולי-חצי אוגוסט. 33 ימי חופשה במהלך השנה.

האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?
ההנהלה מאוד נגישה. המנהלת מסתובבת בשטח בית הספר, מכירה את השמות של כל הילדים וההורים. שנה שעברה המורה של רומי מאוד עזרה לנו, והייתה מאוד קשובה ועזרה לנו.

להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, האם בית הספר קשוב לקשיים של הילד שלכם, איך? (מקבלים עזרה, תגבור, כיתות קטנות?). האם אתם מרוצים מהשירותים שניתנים? בבית הספר שלנו יש מספר ילדים עם צרכים מיוחדים. הם מקבלים סייעת אישית, יש פסיכולוגית ו speech threpist שמגיעה 3 פעמים בשבוע לעבוד איתם, ויש להם תוכנית לימודים שחופפת לתוכנית הלימודים הרגילה. הם משתתפים בכל הפעילויות, ואני תמיד נדהמת ושמחה לראות כמה הילדים עוזרים וקשובים אליהם.

להורים עם ילדים מחוננים, האם בית הספר מאפשר לילד להמשיך לצמוח גם אם הוא עובר מעל הרמה של הכיתה? האם יש לכם בתי ספר או כיתות לימוד מיוחדות לתלמידים מחוננים?

האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף?
השנה התנדבתי לארגן את האירוע הגדול של השנה - קרניבל הסתיו (כי זה לא פוליטקלי קורקט להגיד הלוואין). יש לי כבר את כל התוכניות, אני רק צריכה להתחיל לתכנן את התקציב ולגייס הורים לעזרה.
 

forglemmigej

New member
רוצה להאיר (לא להעיר) על מחוננות

שמתי לב שכולן יש להם ילדים מחוננים פה וזה נפלא ביותר כשאני הייתי ילדה לא זכור לי שעשו מבחנים למחוננים מה שכן מי שהיה מוצלח מאד בנושא מסוים בלימודים היה מוצלח בכל הנושאים: מתמטיקה, נושאים הומנים וריאלים, הסטוריה, בספורט במוזיקה ב-ה-כ-ל המורים תמיד העריצו את התלמידים האלו והם לא היו שחצנים בכלל בגלל הקלות שבה הדברים הסתדרו אצלם הם היו גם מאד נחמדים אני חושבת שאחרי שנים כשהתחילו לעשות את התיוגים של ילדים מחוננים שהולכים ללמוד בבתי ספר מיוחדים לא בטוח שזה היה לטובתם , כשהילדים שלי היו תלמידים (חלק מהשנים הם למדו בארץ) כמובן שעשו מבחנים קראו לזה אופק נדמה לי ולא ראיתי שהילדים שהלכו לבית ספר הזה היו מבריקים או סקרנים באופן מיוחד , לא נכנס לזה מעולם לא חשבתי שילדי הם מחוננים זה נשמע לי יותר כמו הפלת תיק עליהם החיים גם ככה מלאים באתגרים שדורשים יותר כח רצון, סבלנות, סובלנות , חמלה , התפכחות , נחישות ועוד שאר שמות תואר מאשר ציון גבוה במתמטיקה ובזה בעיקר צריך להשקיע ולהטמיע . זו דעתי בלבד ואין לראות בזה נקודת מבט שלילית על מחוננות.
 

carlimi

New member
forgle - כלכך מסכימה איתך!

וכן, קוראים לזה בארץ אופק ... בן של חברה שלי בתוכנית כזו ...
 

noaronen1

New member
מחונן זו רק מילה, לתת מענה לילדים שצריכים מענה זה מה שחשוב

יש ילדים שצריכים אתגר. האתגר הוא לאו דווקא להצליח בבחינה בציון גבוה. ילדים כאלו צריכים דרך אחרת ללמוד את הידע, הם צריכים עניין, אני חושבת שיש בלבול שגם את התייחסת אליו במה שכתבת וזה שעם ילדים כאלו הרעיון הוא לא לרוץ בחומר והחשיבות היא ציון גבוה. אבל מבחינתי לאפשר לילד להיות במסגרת של מחוננים משמעותה - האפשרות להעמיק בחומר. יש ילדים שממש לא זקוקים למסגרת הזו למרות שהם מוגדרים ככאלו(האמצעית והקטן שלי) ויש כאלו כמו הגדול שלי שנפשית ממש קשה להם במסגרת הרגילה, הוא זקוק ללמוד דברים בצורה מעמיקה. לדוגמא זה ילד שמצא עניין במלחמות העולם, הוא ישב וראה סרטים של ה- BBC על מנהיגי העולם בתקופה הזו. משם הוא עבר לספריה ולקח ביוגרפיות על היטלר וצרציל ובחופש הגדול הוא ישב עם Kahn Academy ולמד על המלחמות עוד, הוא רק בן 11 אבל כשהוא רוצה ללמוד משהו ומתעניין בו הוא לא רוצה לשנן הוא רוצה להבין, הוא רוצה להעמיק.
לצערי שנה במסגרת הרגילה שברה את הבן שלי, הוא חזר כל יום הביתה נבול, לא רצה לצאת לשחק עם ילדים אחרים, רק לשבת ולקרוא, הוא היה ממש פקעת עצבים ויום אחד הוא קרע לי את הלב כשהוא אמר שהוא שונא מתמטיקה שזה המקצוע האהוב עליו - ברגע שהעברנו אותו לבית ספר עם תוכנית שמתאימה עבורו הברק בעיניים חזר.
המבחן הוא רק סוג של אמצעי כדי לאפשר לילד כמוהו לקבל את המסגרת שמתאימה לו, בדיוק כמו שאבחון להפרעת קשב מאפשרת לילד אחר לקבל את התמיכה שהוא צריך. באותה מידה אם יש ילד שמאוד מוכשר במגמת דרמה ומוסיקה ונשים אותו בבית ספר רגיל רוב הסיכויים שהוא גם ינבול.
אני כואבת את כאבם של הרבה ילדים כמו הבן הגדול שלי שהמערכת ועוד הרבה חושבים שאין צורך במסגרת "מיוחדת" עבורם ושזה מיותר, כי הם יסתדרו. אני לא רואה את זה כ"תיק" אני רואה את זה כצורך אמיתי. לא מעניין אותי אם הוא יסיים את בית ספר בציונים גבוהים, לצערי יש הרבה חברות שרואות את העיקר בציון, מבחינתי זה התפל, הברק בעיניים זה העיקר.
 
אפשר להוסיף שאלה


מה דומה ומה שונה בבתי הספר בחו"ל לעומת בארץ מבחינת מספר תלמידים בכיתה, גיבוש חברתי, דגשים שונים ששמים בארץ לעומת בחו"ל ולהיפך וכו'
 

Sinophile

New member
אז ככה

כאמור, מבחינת גודל הכיתות - בישראל יש עד 41 תלמידים בכיתה נכון?! באונטריו עד כיתה ג׳ המקסימום המותר הוא 23 ובד״כ בתי הספר מתגאים שכל הכיתות לא עולות על 20 תלמידים בכיתה. בכיתות ד׳ עד ח׳ המספר המקסימלי הוא 25 אאל״ט. בכיתות מחוננים (החל מכיתה ד׳) המקסימום הוא 27 ובכיתות המסלול לאומנות (החל מכיתה ה׳) המקסימום בכיתה הוא 30.
&nbsp
הבדלים נוספים שאני התרשמתי שקיימים (מדובר בהתרשמות אישית בלבד מתוך היכרות עם בתי הספר של ילדי כאן):
&nbsp
יש תחושה שבישראל מושם הרבה יותר דגש על התחום החברתי. כמו שכתבת - גיבוש. המורה גם יותר מודעת, מעורבת ומתערבת בנושאים חברתיים בעוד שכאן, לתחושתי, המורה לא רואה עצמה יותר מידי אחראית לפן החברתי של התלמידים. הקשר בין ההורים מאוד רופף עד לא קיים (אלא אם כן הם חברים ברמה אישית). אין דף קשר בגלל החשיבות האדירה שהם נותנים כאן לפרטיות ולחסיון (לא מפרסמים מעולם אימיילים או טלפונים). יש אירועים בית ספריים גדולים אבל אין אירועים כיתתיים, אין וועד כיתה ופעילויות גיבוש כאלה ואחרות.
יש פה יותר כבוד למורה ויותר ריחוק בין ההורה למורה. הורה לא ירים טלפון למורה, מקסימום יכתוב באג׳נדה של התלמיד (מין יומן ו״מחברת קשר״) או ישלח אימייל (וגם זה נראה לי נדיר ביותר). יש הרבה פחות ימי הורים (בעצם רק אחד רשמי אחרי כחודשיים מתחילת הלימודים ואולי עוד אחד בהמשך השנה). אפשר לקבוע פגישה מיוחדת עם מורה/מנהל אם רוצים.
מסיפורים ששמעתי מחברים בישראל גם עושה הרושם שיש פה הרבה פחות אלימות ויש יותר כבוד הדדי וקבלת השונה. לומדים המון המון המון על זכויות האדם בקנדה ועל רב תרבותיות ושונות.
&nbsp
מבחינה לימודית - קצב לימודי המתמטיקה איטי בהרבה מזה בישראל. בהתחלה קצת זלזלתי בזה אבל לאט לאט הבנתי ישי טעם בשיטה הנהוגה כאן. הם פשוט מטמיעים בצורה מאוד יסודית את יסודות המתמטיקה כך שבישראל הרבה ילדים פשוט נותרים מאחור ולעולם לעולם יאבקו עם המתמטיקה בעוד שפה, להערכתי, אחוזים הרבה יותר גבוהים ידעו מתמטיקה בסיסית באופן טוב מאוד. נכון שהתלמידים הטובים מרגישים שלא מספיק רצים קדימה והם עלולים להשתעמם...
בנוסף, פה לדעתי שמים דגש רב יותר על דיבור בפני קהל. כבר בכיתה א׳ הם מתבקשים לכתוב נאום כל שנה ולעשות פרזנטציות, כמובן בהתאם לגיל ולרמה. הם נבחנים בקפידה על יכולות הדיבור מול קהל (המון מדדים כמו עמידה, עוצמת וטון דיבור, קשר עין עם קהל ועוד ועוד) ומתעסקים בנושא לא מעט. לתחושתי הם גדלים להיות מבוגרים שדי בטוחים בעצמם ויודעים לעמוד מול קהל, לדבר ולהציג אבל לצערי, לפעמים התוכן לוקה בחסר...
&nbsp
בגדול, זה מה שעולה לי לראש כרגע.
 
אצלנו

כל בת בבית ספר אחר, הגדולה כבר בכתה ז' בגימנזיום (תיכון), השניה עוד בכתה ד' ביסודי.
&nbsp
האם הילדים אוהבים את ביה"ס?
שתיהן אוהבות, הגדולה אוהבת מאוד, השניה פחות.
&nbsp
האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?
אני מאוד לא אוהבת את בית הספר היסודי, על רמתו, מנהלו ורוב מוריו, ואילו התיכון מוצלח מאוד פרט למורה או שניים שכנראה הגיע הזמן להחליף. מבחינת המערכת באופן כללי- אני מוצאת שהמערכת הגרמנית מאוד לא בעד התלמידים ומאוד לא מותאמת לגיל הצעיר של ילדים, הדרישות מוגזמות ויד מאוד קלה על ההדק- שכיח מאוד שמשאירים כיתה או פשוט מעיפים מבית הספר (ואז צריך לרדת לבית ספר מקצועי ).

איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
ביסודי בכתה של בתי ישנם 18 תלמידים, יכולים להיות עד 25 אם אני זוכרת נכון, והם אינם מעורבבים בין הכיתות וגם המחנך או מחנכת נשארים איתם עד השנה האחרונה (כיתה א עד ד' ). בתיכון בכתה של הבת הבכורה יש עד 35 תלמידים, אמורים לערבב בין הכיתות פעם בכמה שנים, אבל עד כה לא עשו זאת, גם המחנכת יכולה להשתנות בכל שנה, אבל משתדלים שלא.

האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול? בבית הספר היסודי אין עם מי לדבר, לעומת זאת התיכון בדיוק הפוך ויש תמיד עם מי לדבר.
להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, האם בית הספר קשוב לקשיים של הילד שלכם, איך? (מקבלים עזרה, תגבור, כיתות קטנות?). האם אתם מרוצים מהשירותים שניתנים? הבכורה אובחנה לא מזמן עם הפרעת קשב, אני מניחה שבשנה הבאה נגלה בדיוק עד כמה המערכת קשובה. בינתיים הם נרתמו לעזרתנו, מקווה שימשיכו.

האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף? יש כל מיני תוכניות חינם מטעם המדינה ללימוד כלי מוזיקה, מה שהיה עולה לנו מאות ואלפי שקלים בישראל- פה הוא חינם, גם המנזה לארוחות צהרים, הנסיעה החינמית באוטובוסים וכו' הם מאוד נחמדים בעיניי. בעתיד יש גם חילופי סטודנטים עם ארצות בעולם וגם סתם טיולים למדינות שכנות כבר החלו השנה. החינוך הקלאסי מאוד חזק פה (אמנות, מוסיקה וכו') וגם החינוך הדתי- אבל למען אלו שאינם מעוניינים פתחו כיתת אתיקה במקום לימודים קאתולים או פרוטסטנטים.
 

carlimi

New member
עונה

האם הילדים אוהבים את ביה"ס?
שני הילדים הגדולים מאוד אוהבים את הבית ספר, הם לאותו לאותו בית ספר יסודי ויש ביניהם הפרש של שנה. לאמצעי היה את אותה המורה שהייתה לגדולה בשנה הראשונה. השנה יצטרף אליהם הבן הצעיר, לכיתת ה PRE-K , והוא מאוד מתרגש.
&nbsp
האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?
בגדול אנחנו מרוצים. אין לנו כלכך למה להשוות, כי הם לא היו בבית ספר בארץ, או בית ספר אחר כאן.
&nbsp
לאלו מכם שיש ילדים שלמדו גם בארץ, איך הייתם משווים את בתי הספר (מבחינת לימודים, חברתית, שירותים וכו')? מה הייתם רוצים לשנות.
כמו שאמרתי, הם לא הספיקו ללכת לבית ספר בארץ. אבל ממה שאני שומעת מחברים ומשפחה, ההבדל הכי ניכר הוא במספר הילדים בכיתה, ביחס של התלמידים למורים ולצוות, והיחס של המורים לתלמידים. כמו כן יש הבדל גדול במבנים, בתחזוקה שלהם ובמתקנים.
&nbsp
איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
יש אצלנו כ 17-18 ילדים בכיתה. כיתות קינדרגארדן וכיתה א' נכנסות מכניסה נפרדת, ויש להם חצר נפרדת. הילדים מתערבבים כל שנה, ומתחלפת להם המורה.
&nbsp
&nbsp
האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות? שיטה מסורתית.
&nbsp
האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?
לא זכור לי שהייתי צריכה לדבר עם המנהל, אבל אני מכירה אותו באופן שטחי והוא מאוד נחמד, ופתוח, תמיד מסתובב בבית הספר, מדבר עם התלמידים, שכמובן כולם מכירים אותו. אני כן יודעת שהוא תמיד בתחילת השנה אומר שההורים מוזמנים לפנות אליו, כך שאני מניחה כי יש מדיניות דלת פתוחה. הצורך היחידי שלנו עד כה היה עזרה ב ESL, שאותה קבלנו מההתחלה.
&nbsp
יש לא מעט ילדים על צרכים מיוחדים אצלנו בבית הספר, ואני מאוד מרוצה מכך. לפי מה שראיתי, יש לכל ילד כזה עזרה צמודה לאורך כל שהותו בבית הספר. אצלי זה עדיין מעורר התפעלות, לא ראיתי את זה בישראל, לא ברמה הזו (מדובר בילדים עם בעיות קשות).
&nbsp
משהו מיוחד? לא יודעת אם זה מיוחד אצלנו, אבל בית הספר שלנו שם לו למטרה להיות בית ספר קהילתי, ויש לנו הרבה פעילויות כאלה בבית הספר, בהתנדבות, בפעילות ספורט, ערבי פעילות ומסיבות וכו'.
&nbsp
 
עונה.

האם הילדים אוהבים את ביה"ס?
בוני אוהבת/שונאת את ביה"ס. בשנה הקודמת היה לה מאוד קשה חברתית ואני תקוה שזה ישתנה השנה.

האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?
למרות שאני לא מכירה את מערכת החינוך או ביה"ס בשום מקום אחר, לדעתי ביה"ס של בוני הוא מעולה. בעיקר אני אוהבת את ה-Curriculum (ה-Curriculum הוא של כל סקוטלנד). ללמד את הילדים להיות גמישים, להכיר תחומים רבים ולא להתמקד בנושא אחד בהנחה שאנשים בוגרים היום עוברים בין עבודות וצריכים להיות גמישים עם השינויים בשוק.
אני אוהבת שהערכים שנלמדים בביה"ס הם לא רק מילים. הם נראים בשטח, הם אמיתיים. ילדים מקבלים מדבקה אם הם שמים משהוא בפח (משהוא שלא זבל שלהם) מיחזור נמצא בתוך ביה"ס והשנה נבנתה חממה מבקבוקי פלסטיק. הילדים מקבלים חיזוקים בכל נושא או השג גם אם זה מחוץ למסגרת ביה"ס.

איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
הילדים 7 שנים ביסודי ואז עוברים לתיכון. בביה"ס יסודי יש עד 23 ילד בכיתה, לרוב הם 20 ילדים, כאשר יש 3 כיתות בשיכבה. הילדים בכיתה נשארים, המורה מתחלף.

האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?
יש אפשרות לדבר עם המורה, מנהלת ביה"ס או יועצת שנקראת Home/school link הם יחסית זמינים. עד כה הפניות שלי בהחלט נענו לשביעות רצוני.
 

Mottek

New member
עונה באיחור

האם הילדים אוהבים את ביה"ס?
מאוד! הגדול מאוד אוהב את בית הספר. האמצעי מתחיל גן חובה ואין לי ספק שהוא גם כן יאהב ללמוד. הוא כל-כך מתרגש ומחכה לזה בקוצר רוח.

האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות?
באופן כללי אני מאוד מרוצה. עוד לא נתקלתי במורה לא טובה כאן. כל המורים של הגדול (גם ביסודי ובחטיבת הביניים) היו נהדרים ומאוד קשובים.
אני לא מרוצה מהרמה של לימודי החשבון כאן. הם מתמקדים כל-כך הרבה זמן על סוג אחד של פעולה שכבר נמאס מזה. אני זוכרת שבכיתה ב עוד עשו להם חזרה על חיבור וחיסור של מספרים עד 10. הם גם לא ממש מלמדים את לוח הכפל ולא דורשים שילמדו את זה בעל פה וזה לדעתי ממש חבל. הם גם עובדים שנה שלמה על ללמוד חילוק ארוך למשל. למה זה צריך לקחת כל-כך הרבה זמן? קצת מוגזם לדעתי.

איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת?
יסודי: גן חובה עד כיתה ה, חטיבת ביניים: כיתות ו-ח, תיכון כיתות ט-יב.
ביסודי עד 23 תלמידים בכיתה, בדרך כלל מנסים שיהיה גג עד 20. בכיתות היותר גבוהות של היסודי עד 26 תלמידים.
בחטיבת הביניים בערך 26 ילדים, אבל זה לא עובר את ה30
בתיכון (לא מנסיון אישי) בערך 40 ילד בכיתה.
הכיתות מתלחפות כל שנה, והמורות נשארות תמיד ללמד את אותה הרמה. אני חושבת שזה מעולה. כאחת שגדלה בקבוצה סגורה ומקובעת ושלא היתה מקובלת בכיתה, לא היו לי אלטרנטיבות בכלל. אם הילדים חברים הם יכולים להפגש בהפסקות או אחרי הלימודים. בסופו של דבר מכירים את כל הילדים בשכבה ולא רק מהכיתה.
אני גם חושבת שזה נהדר למורה שהיא יכולה ללמד כל שנה את אותו הדבר כי ככה היא לא צריכה להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות?
שיטה מסורתית, אין כאן בחירה ואני שמחה עם השיטה הזאת.

האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול?
בהחלט. מאוד התרשמתי לטובה מהמנהלים של בית הספר היסודי וגם של חטיבת הביניים. אין לי בעיה לקבוע איתם או עם המורים פגישה, או אפילו לשלוח אימייל במידה ויש בעיה. ההענות מהמערכת מאוד גבוה.
 
למעלה