- נושא שאני שמחה לדבר עליו!
האם הילדים אוהבים את ביה"ס? מאוד! תמיד אהבו. היו שנים שקצת פחות והיו שנים שקצת יותר כתלות בבית הספר, בתכניות הלימוד ובמורה/ים. הגדול (עולה ל-ח׳) קצת מתחיל לזעוף סביב בי״ס. העומס גדל וזה לפעמים לא כ״כ כיף כבר...
האם אתם מרוצים ממערכת החינוך המקומית ורמת הלימודים? ממה אתם הכי מרוצים, מה הייתם רוצים לשנות? בגדול כן. כיום אנחנו במערכת ציבורית באונטריו אחרי שנים בבתי ספר פרטיים מעולים (בעיקר האחרון הבינלאומי הבריטי בשנגחאי שהיה הכי קרוב למושלם!) ובמערכת ציבורית גם צריך מזל. מים הסתם יש שונות גדולה בין בתי ספר ציבוריים בשכונות שונות כתלות באוכלוסיה, באיכות המורים. באונטריו ניתן חופש פעולה מאוד גדול למנהלים ולמורים בבחירת דרכי הלימוד וכו׳, יש בכך יתרונות ויש בכך חסרונות. כשאתה נופל על בי״ס טוב/מנהל טוב/מורה טוב זה נפלא! בשנה הבאה כל ארבעת ילדי הולכים לתכניות מיוחדות ולא בתכנית הרגילה (הגדול במחוננים ושלושת הצעירים בתכנית לאומנויות) ולפיכך אני מאוד מאוד מאוד מרוצה!
לאלו מכם שיש ילדים שלמדו גם בארץ, איך הייתם משווים את בתי הספר (מבחינת לימודים, חברתית, שירותים וכו')? מה הייתם רוצים לשנות? הילדים שלי לא למדו בבי״ס בישראל. עזבנו כשהגדול היה בגן חובה. ממה שאני שומעת מחברות בישראל יש כמה נושאים שונים ומהותיים: (1) רמת האלימות (2) כמות שיעורי הבית (3) יחסי מורים-תלמידים (4) תקשורת בין ההורים למורים (5) קצב לימודי המתמטיקה (6) לימוד עמידה מול קהל, פרזנטציה ודיבור.
איך מחולקות הכיתות בביה"ס אצלכם? כמה ילדים בכל כיתה? האם קבוצת הילדים בכיתה נשארת ביחד בכל שנות הלימוד ביסודי ואח"כ תיכון, או שהילדים מתערבבים כל שנה? האם המורה מתחלף כל שנה או נשאר עם הילדים לכמה שנים? האם אתם אוהבים את השיטה הזאת? בתי הספר הם בד״כ לא גדולים כי לכל שכונה יש בי״ס משלה. בי״ס יסודי באיזור שלהו הוא בי״ס 10 שנתי - מכיתת טרום חובה עד כיתה ח׳. משם עוברים ישר לתיכון ואין חטיבות! בד״כ יש כ-2 כיתות בשכבת גיל ולפעמים אפילו רק אחת. עד כיתה ג׳ המקסימום הוא 23 ילדים בכיתה ואח״כ זה עולה לכ-25. בתכניות מיוחדות המספר המקסימלי גדל (המחוננים - 27 ובתכנית האומנויות - 30). בכל שנה עושים מיקס בין הכיתות רק כיתת מחוננים, משום שהיא תמיד אחת נשארת קבועה החל מכיתה ד׳ ועד ח׳. כל שנה מקבלים אחר. אני אוהבת את העובדה שכל שנה הכל משתנה. אוהבת ומאמינה בדינמיות של החיים ובלימוד של גמישות. מה שאני אל אוהבת הוא שבמטרה לחסוך כסף פותחים כיתה רב גילאית של שתי שכבות באותה הכיתה. זה יכול להיות נהדר אם תכנית הלימודים היתה בנויה כך והיה לכך גיבוי חינוכי אבל עושים זאת רק כדי לחסוך מספר מורים ולשמור על כיתות קטנות וזה עובד ממש ממש גרוע. לשמחתי בשנה שעברה וגם בהמשך אף אחד מילדי לא יאלץ לחוות שוב את האסון הזה!
האם הילדים שלכם הולכים לביה"ס בשיטת School round או בצורה המסורתית? האם זה מתוך בחירה? מה דעתכם על השיטות השונות?
האם יש אצלכם נוהל של "דלת פתוחה" להנהלת בי"ס? האם ביה"ס נותן לכם, ההורים מענה במידת הצורך? האם אתם מרוצים מהמענה/טיפול? זה מאוד תלוי מנהל. בשנה הבאה המנהלת מתחלפת גם בבי״ס של הגדול וגם בבית הספר של הצעירים. מקווה שיהיה מוצלח!
להורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, האם בית הספר קשוב לקשיים של הילד שלכם, איך? (מקבלים עזרה, תגבור, כיתות קטנות?). האם אתם מרוצים מהשירותים שניתנים? אצלנו מחוננות נחשבת צרכים מיוחדים. לכאורה הטיפול טוב (וועדה שבוחנת את המצב של כל תלמיד ותלמיד שמתכנת פעמיים בשנה עם נוכחות ההורים אם הם מעוניינים + כיתת מחוננים). בפועל זה לא מספק והמחונן שלי היה צריך הרבה מעבר למה שבי״ס נותן לו...
האם יש משהוא מיוחד בביה"ס אצלכם שאתם רוצים לשתף? כן. כן. כן. תכנית האומנויות. בכל שנה נפתחת כיתת ה׳ אחת וכיתת ו׳ אחת (פעם ב-4 שנים נפתחות שתי כיתות ה׳).
The School Board offers an Elementary integrated Arts program. The board students have the opportunity to explore the disciplines of Dance, Drama, Visual Arts and Music while meeting the necessary curricular requirements for the grades five, six, seven and eight programs.
The PROGRAM is an intensive three or four year Arts program (depending on the grade of entry) providing students interested in the Arts with the opportunity to study Dance, Drama, Music and Visual Arts in the company of other students with similar interests. We believe in an integrated curriculum where individual artistic strengths are used to deepen the understanding of studies in the academic areas. Through the Arts, students have an opportunity to develop important social skills, group work skills, problem-solving strategies, risk-taking ability and creative thinking skills. Arts teachers work with students to develop their skills in each Arts discipline and to support learning through the arts in other subject areas. In addition, students in the arts@baythorn program will increase the depth and breadth of their learning through workshops with guest artists and field trips to performances and exhibitions. Participation in the Arts can increass a student’s self-esteem, self-discipline, self-motivation, as well as their ability to internalize concepts presented in the various academic subjects.
ADMISSION to the program is based on the evaluation of the completed student application package, a student profile completed by the home school and a successful workshop. For the 2013-14 school year, students currently in grade four or five are eligible to apply. Results regarding placement in the program will be mailed to the family’s home address.
The DANCE program provides students with opportunities to explore movement and dance vocabulary while developing body awareness, coordination and musicality. Students will create and perform dances based on curricular themes.
For the Dance Workshop, students should be dressed in loose, comfortable clothing, as they will be involved in a variety of movement activities. Previous dance experience is not required.
The DRAMA program supports the development of verbal and non- verbal communication skills. Using a creative process, students will explore human behavior through role play, improvisation, storytelling, spoken word poetry, puppetry, masks, scene study and critical analysis of a variety theatrical productions.
For the Drama Workshop, students will participate in group games and role playing situations. A memorized piece is not required.
The MUSIC program focuses on the development of skills in performance, critical listening, and creating music. Students will have the opportunity to perform in various ensembles and work with guest artists and musicians on extended musical projects. Throughout the year, students will experience a variety of musical productions and will be exposed to many musical styles.
During the Music Workshop, students will be asked to sing familiar songs and co-create a soundscape that explores the basic elements of music. Previous music experience is not required.
The VISUAL ARTS program provides opportunities for individual creative