מה בפינה
לימודים בקיץ

מה בפינה
לימודים בקיץ

רובנו נמצאים בחופשת הקיץ. הילדים לא בבית הספר, האם אתם מנצלים את החופשה ללימודים במתכונת קצת אחרת? איזה לימודים? באיזה מתכונת?

האם יש מטלות שביה"ס נותן וחייבים לעשות במהלך חופשת הקיץ?

האם החוגים מתקופת שנת הלימודים ממשיכים בחופשת הקיץ?

תרגישו חופשי לעלות כאן כל דבר בהקשר הזה, כולל קישורים לדברים רלוונטים
 
אחותי הביאה איתה לביקור בארץ חוברות עבודה לילדים

היא קנתה חוברות די מעניינות ולא משעממות כך שהילדים אפילו מיוזמתם עשו בחוברות האלה.
&nbsp
אני בתור ילדה תמיד היו לי חוברות עבודה לקיץ אבל זה היה ברמה של חצי שעה ביום רק כדי לשמור על ההרגלים הלימודיים וזה היה ממש בקצב שלי-דווקא אני מאוד אהבתי את הזמן הזה של חוברות העבודה כי זה הרגיש לי עשייה מסוימת.
&nbsp
אני האמת פחות בקטע של חוברות עבודה גם כשלימדתי עברית באופן פרטי זה היה פחות מבוסס על דפי עבודה אלא יותר על יצירה ומשחקים ובנוסף היה גם דף עבודה או שניים לתרגול כתיבה.
 

carlimi

New member
שמירה על הגחלת בזמן החופש

אין שום דבר שהוא חובה מבחינת בית הספר.
כל ילד קיבל חוברת עבודה שנקראת BRIDGES לפי כיתה (קנינו באמזון).
כל יום הם צריכים לעשות שני ימים בחוברת, על הבוקר, לפני שיוצאים לשחק בחוץ או כל דבר אחר. מנסים להקפיד גם על חצי שעה קריאה בערב, אבל זה קצת יותר קשה לתחזק ...

חוגים - רק הגדולה נמצאת בחוג. היא בנבחרת התעמלות ויש תחרויות עד סוף יולי ולכן גם אימונים כרגיל, לפחות פעמיים בשבוע + השלמות שהיא עושה עכשיו לתקופה שהיינו בישראל.

הצעיר מתחיל גם כן התעמלות ביום חמישי הבא!
 

Boston Guy

New member
שני הילדים התחילו ללמוד ביום שלישי השבוע בביצפר קייץ

הילד עושה ELECTIVE של התיכון כדי לפנות מקום במערכת של שנה הבאה לנושא שהוא רוצה להוסיף למערכת שלו.

הילדה התחילה כיתת הכנה למבחן ה SAT (שהיא תעשה באוקטובר) - 5 ימים בשבוע, 6 שעות ביום... ואחה"צ יתחילו לה שיעורי נהיגה בעוד שבועיים.
 
5 ימים בשבוע, 6 שעות ביום...

ידידי, נראה כמו בזבוז מדהים של זמן ואנרגיה (וזה מבלי להתייחס לעלות הכספית). זה מה שמייעצים לכם לעשות בק"ק ברוקליין?!
קח עצה חינם שכנראה מאוחרת עבור הבת אבל אולי תועיל עבור הבן עוד כמה שנים: שיתכונן לבד בקיץ אחרי כיתה י' ובערבים בתחילת כיתה י"א ויעשה את המבחן יותר מפעם אחת אם צריך במהלך י"א (כל אוניברסיטאות העלית מתייחסות רק לציון הכי גבוה בכל מרכיב של המבחן). את הזמן הפנוי להשקיע בהתנדבות/אינטרנשיפ בנושא שבאמת מעניין אותו. שלי התנדב במעבדה באוניברסיטה, לדוגמא, מה שגם עשוי להרוויח לו המלצה וגם יסייע לו להחליט עד כמה הוא באמת מתעניין בתחום (זה חוץ מ"התנדבות הומינאטרית" כמו שמצופה מהם).
בכל מקרה, בהצלחה לבת בשנה החשובה שלפניה.
 

Boston Guy

New member
בק"ק ברוקליין אני נחשב להורה מזניח

בקרב ה TIGER MOMS של ברוקליין אני מוגדר כ"אחד שלא איכפת לו מהעתיד של ילדיו":

לא שלחתי את הילדה שלוש פעמים בשבוע ל RUSSIAN MATH SCHOOL במשך כל ביצפר יסודי.

העזתי לחכות עם ה SAT עד סוף כיתה י'ב (שומו שמיים) - יש בני שכבה שלה שכבר עברו שני קורסים ועשו את ה SAT לפחות פעם אחת.

לא הסכמתי לשלם 15,000$ כדי שהילדה תוכל ללכת "להתנדב" באיזה טיול תענוגות באקוודור או הונדורס או חארטה דומה - איך היא תהיה ROUNDED PERSON? הרי זה שהיא כבר 5 שנים מתנדבת ב SOUP KITCHEN של הקהילה, כבר 4 שנים משמשת כעוזרת מורה ב SUNDAY SCHOOL היהודי בבית הכנסת שלנו וכבר שנתיים מתנדבת כ READING BUDDY ב INNER CITY SCHOOL בבוסטון זה לא מספיק...

מבחינת אימא שלה - היא תעשה את ה SAT שבע פעמים, עד שהחומות של טירת ברנדייס יתמוטטו.
 
זה לא יוצר rounded persons אלא מה שחבר שלי שמתעסק במיונים

למלגה יוקרתית (full ride+++) קורא 'רובוטים מפלסטיק', ילדים שהרזומה שלהם משעמם בדמיון שלו אחד לשני וצועק 'זיוף' מפה ועד הונדורס... הוא מתעב אותם.
&nbsp
מצד שני, חייב להודות שבצד האקדמי של הדברים, אם הייתי כותב פה את מה שהילדים שלי עשו/עושים בקיץ, היה מיד דיי ברור שהם תמיד עבדו/עובדים יותר קשה מרוב הילדים האמריקאים סביבם, אולי חוץ מהסינים/קוריאנים-אמריקאים וההודים-אמריקאים. אבל בניגוד לאחרונים, אצלינו הם הולכים ל"ביצפר קיץ" של אבא שלהם בבית, כך שהעלות מינימאלית והשעות מודולאריות וגמישות... אפילו הבן הגדול שהולך עוד חודשיים לקולג' עדיין לא לגמריי off the hook...
 

alphadelta

New member
חברה סיפרה ש

אצלם, בבית הספר התיכון של הבת, משלמים לא רק לטיולים ה״ההתנדבותיים (?)״ האלה אלא גם מזמינים שנה מראש מקום אצל ״כותבת חיבורים לקבלה לקולג׳״ ו״ מכינה לראיונות״ ולהם נותנים תשלומים שאצל אחרים זו משכורת של 6 חודשים.
והם יעשו את זה גם כי ככה עושים.
 
תראי, אנחנו עברנו את כל זה שנה שעברה והבן שלי נכנס

לאוניברסיטת עלית בלי לשלם לכותבי חיבורים וללא טיולים "התנדבותיים". אז מנסיון אישי אנקדוטלי ככל שיהיה, זה אפשרי גם בלי להוציא הון תועפות. אבל כן הושקע זמן ומאמץ בבניית הקייס שלו לאורך שנים כדי שיהיה לו צ'אנס להתמודד מול הילדים ש"ככה עושים". לשמחתי זה עבד לו בהצלחה. בכל מקרה, האסטרטגיה שלנו היתה תמיד שהצורך להשיג/להציג דברים עבור הבקשה לקולג' יהיה תמריץ לעשיית דברים שגם כך יועילו לו וייעשו בכנות ולא יהיו מזוייפים וזמניים רק עבור בקשת הקבלה לקולג'.
 

alphadelta

New member


דבר ראשון - ברכות ואיחולים :)
דבר שני, זה יוצר תמונה כל כך מעוותת. אבל עושה רושם שהאוניברסיטאות מודעות לנושא. שמעתי ראיונות עם דיקנית לשעבר מסנפורד שהציגה אור מאד מעניין על הנושא. אני חושבת שזאת הייתה Julie Lythcott-Haims , אבל אני לא בטוחה.
אצלינו יש עוד כמה שנים, אבל אנחנו מנסים לגדל אותם מאושרים ושמחים. וכמובן מכוונים. מציונים טובים דרך לקיחת חלק ממטלות הבית ( אתה יודע כמה מצטייני בית ספר לא יודעים לעשות כביסה ?) , פעילות חוץ בית ספריות וכמובן התנדבות ומתן לחברה.
 

Gidi Shemer

New member
תמשיכו כך.אפשר להימלט מכל התעשייה

הזו באופן מוחלט, במידה וזה מה שמתאים לכם ולילדים, ועדיין להתקבל לאוניברסיטאות מצוינות. מנסיון.
 

Gidi Shemer

New member
תודה על הברכות

אני קצת בשוק כשאני מבין שאף פעם לא כתבתי פה. יוצא לי לקרוא מדי פעם, אבל מסתבר שלא כתבתי...
 
אתם מדברים סינית מבחינתי,

אבל רוצה להתיחס להתנדבות - מרשים ביותר!!!
לדעתי זה כל כך חשוב, לתת לקהילה, לאנשים שצריכים, ולקבל כל כך הרבה, ללמוד על החיים ולהיות אדם טוב שיודע לתת זה המון
 

Boston Guy

New member
על החינוך להתנדבות אני לא יכול לקחת את הקרדיט. זה בא מהאמא.

אני, אם להודות על האמת, מרצה את ה"מצפון החברתי" שלי על ידי שימוש יתר בפינקס הצ'קים שלי - ותורם לכל מני גופים וגורמים שהמטרות שלהם ראויות בעיני ושעברו את הסינון שלי מבחינת היושרה שלהם (כלומר - יש לי ביטחון סביר שהכסף שאני תורם הולך למטרה המוצהרת ולא לכיס של מנהל שמושך משכורת מנופחת ומפוצץ כספים על טיולים בעולם במחלקה ראשונה על חשבון האירגון).

לאישתי מאוד חשוב הנושא של פעילות חברתית, והיא מאוד התחברה לקונספט שהתנועה הרפורמית בארה"ב מגדירה כאחד מעמודי היסוד שלה - "תיקון עולם".
אה, כן - וגם "צער בעלי חיים". היא תמיד הייתה פעילה בהתנדבויות ובזירה הקהילתית, ולקחה את הילדים איתה לפעילויות מיום שהם יכלו ללכת עצמאית. כיום היא שייכת ל BOARD של בית הכנסת שלנו, מפעילה חודש בשנה את ה CARING COMMITTEE של בית הכנסת - עזרה לחברי קהילה שחולים, עברו ארוע חיים (לידה, לוויה וכיוצ"ב), מתנדבת בצב"ח, פעילה ב"וועדת מחלקת הדרמה" בועד ההורים של התיכון... לדעתי 25% מהזמן שלה מושקע בפעילות הזו.
התוצאה?
הבת שלנו גדלה להיות אדם מאוד מעורב ופעיל קהיתית.
הבן? COULD NOT CARE LESS.
 

שיגרמ

New member
האם יש פה עניין של ג'נדר?

תהייה שמעסיקה אותי כבר כמה זמן. הבכור שלי הוא בן ואז בנות. אני רואה הבדל משמעותי בכל הנושא של דאגה לזולת / להסתכל מעבר לאף. הבן הוא ילד רגיש, אבל לא מת על לעזור לאחרים, להתנדב, ובכלל כל החלק החברתי יותר קשה לו ושלא נדבר על מטלות הבית (עשה מאסטר בלהתחמק מהן) . לעומת זאת הבת היא חיה חברותית, מאד רגישה ודואגת לזולת, אפילו כשזה בא על חשבונה. עכשיו, יודעת שזה מקרה פרטי, אבל אני רואה את זה בעוד משפחות. מה דעתכם?
 

carlimi

New member
אצלנו דווקא

הבת הגדולה היא אמנם חיה חברתית אבל די אגוצנטרית באופי שלה.
הבן האמצעי לעומת זאת, כן ילד חברותי ואהוב, אבל ללא ספק הרבה יותר דואג לזולת ולסביבה שלו, ונתקלתי בזה יותר מפעם אחת והופתעתי לטובה ממש.
לגבי הצעיר עוד קשה להגיד חח (בן 6).
 
נושא מענין - יש לי ילדה אחת אז לא יכולה להשוות,

אבל אני מתנדבת פעם בשבוע בחנות יד שניה שמממנת פעילות למען חולי סרטן. יש שם שני גברים בשנות ה-20 הראשונות לחייםר שמתנדבים. אבל הרוב הגדול הוא כמובן נשים.
 
למעלה