מה דעתך על לימוד תנ"ך לילדכם??.

ronen1981

New member
מה דעתך על לימוד תנ"ך לילדכם??.

אם היתם יכולים להלחליט ולקבוע שילדכם לא ילמד תנ"ך האם היתם בוחרים בכך אם כן מדוע אם לא מדוע פרט והסבר . (
).
 

idanyd

New member
לימוד תנ"ך

עוד לא השקעתי בזה הרבה מחשבה (אני רק בן 20, אחרי הכל, ולא בא ממאה שערים), אבל לדעתי אני אהיה בעד שהילדים שלי ילמדו תנ"ך. לא בדרך דתית, אלא מבט מפוכך על הטקסט, שנותן פירוש ספרותי ומודרני לכתוב. מדובר בספר עתיק, שהשפעתו על התרבות האנושית גדולה מאוד, ואי-לימודו יגבול לדעתי בהשרשת בערות בנוער. אני למדתי בחטיבת הביניים ובתיכון בבי"ס קיבוצי, ובשיעורי תנ"ך יצאנו מתוך הנחה שמדובר בפסר שנכתב ע"י בני-אדם, ללא כל "השראה אלוהית", והרבה מספורי "בראשית" הם רק אגדות. ההנחה הזו נתנה לי אפשרות לקרוא את הטקסט במבט בוחן, כך שיכולתי להכיר אותו וללמוד אותו, מעבר שלטיפת המח הדתית הרגילה שעוברים רוב התלמידים (גם אלה שלומדים בבתי-ספר ממלכתיים "רגילים").
 

oren*

New member
חס וחלילה

תנ"ך ותושב"ע היו שניים מהמקצועות שהכי אהבתי בחטיבה ובתיכון. ההתמודדות עם הטקסט המקראי, הפרושים, העברית הגולמית וסיפורי העמים - מפתח את החשיבה והבנת הנקרא. לא אגרום לילדים שלי לחסך חינוכי רק משום השקפת העולם שלי, אבל אדאג להשלים להם את התמונה הכוללת לגבי מיקומם של היהודים בין שאר העמים בעולם (ולא כמו בת דודה שלי שבגיל תשע עוד בטוחה שאלוהים יכול לעזור לנו לנצח במלחמה מול עיראק כמו שהוא עזר לנו לנצח את פרעה במצרים).
 

גוססי

New member
חס ושלום

התנך הוא אחד מיסודות תרבות המערב, ומי שאינו מכירו יסבול כל חייו מחור שחור ענק בהשכלתו. מצד שני יש להקפיד על כך שהתנך ילמד בצורה ביקורתית ולא יוצג כעדות היסטורית מהימנה.
 

Alcharzor

New member
הממממ

אני לא יודע האם הייתי רוצה שהילדים שלי ילמדו תנ"ך איך שמלמדים אותו היום עבל ללמוד עלהדתות זה חובה וככל שיותר דתות כך טוב יותר
 

romantic boy

New member
אממ..

טוב למרות הגיל שלי(13).. אני חושב, שבצורה שבא מלמדים אותו היום.. אני בטוח שלא הייתי נותן לו ללמוד תנ"ך. כרגע בעולם(ובארץ בפרט) מציגים אותו כאילו שכל מה שכתוב שם נכון.. וחוץ מזה:אני מתכון לבקש בקרוב מהנהלת בית הספר שלי, שחרור לצמיתות משיעורי תנ"ך.. אני לא מתכון ללמוד אותו בדרך שמציגים אותו כיום. ואינני גם מוצא לעצמי בתור אתאיסט, מקום בשיעורי תנ"ך..
 
מה פתאום!

מעבר לעובדה שהתנ"ך זה הבסיס התרבותי של העם שלנו (גם אם אנו לא מאמין בו- ואני לא), אז בתנ"ך יש הרבה חוכמה והוא מפתח מאוד חשיבה הומנית. אישית זה אחד המקצועות שאני יותר טוב בהם. ובאמת חבל לי על שיטת הלימוד היבשה. מעבר לכך, ידע זה כוח. במיוחד בתחום הרגיש הזה. "ושלא יעבדו עליכם!"
 

Eclipsed 0

New member
אני אתאיסטית, לומדת תנ"ך ושורדת.

כאשר מסתכלים על התנ"ך דרך הגישה הביקורתית, מגלים שמדובר בספר חכם ומעניין מאוד. הוא מעודד השקפה "הומנית". אפשר גם לראות את אלוהים כמטאפורה - החוק, או הטוב, או המוסר, לווא דווקא ייצור עליון שמשקיף מעלינו.
 

ofelya

New member
מורה טוב - מורה לחיים....

לשימחתי היתה לי את הזכות ללמוד תנ"ך (וספרות) עם מורה מדהים , שהיה מסביר לנו איך קוראים ומה לחפש בטקסט . שמו היה גונן ולצערי הוא עזב אחרי שנתיים ללמד בשדה בוקר, ואני נתקעתי עם מורה שהסבירה את הכל מזוית הראיה של (לא פחות מ-) אלוהים... בתיכון קיבוצי...
 

kelebrin

New member
טוב, אני עוד לומד תנ"ך

ואני יכול לומר לך שלפחות אצלי, השיעור הוא חילוני לגמרי. בשיעור התנ"ך מנותח כסיפור בלבד, עם אמצעים סמנטים מורכבים וכד´. המורה שלנו מסבירה כל פסוק בשיטה הביקורתית החילונית... ככה זה בבי"ס ממלכתיים.
 
למעלה