מה דעתכם על וידוים של אוגסטיניוס.

מה דעתכם על וידוים של אוגסטיניוס.

ראיתי הרצאה על הספר הזה ונשמע מעניין, אני לא ממש רוצה לקנות אלה סתם סקרן לדעת מה הערך של הספר הזה.
ובכלל מה דעתכם עליו, תודה מראש לעוזרים בברכה נתנאל.
 
וסתם רציתי לשמוע מה דעתכם על הפילוסופיה הנוצרית.

מה דעתכם עליה ,לי אין דעה כי אני לא מכיר אותה חוץ מאותה הרצאה, אבל הספר הזה נראה מעניין לפי מה שמעתי.
חוץ מזה בהרצאה טענו שהוא אחד מהספרים שהשפיעו על המערב, אז בגלל זה רציתי לדעת מה הערך שלו.
 

u r i el

New member
חבר יקר,

אתה שוב חוזר על אותה הטעות. כבר היינו בסרט הזה כששאלת על ספרי פילוסופיה. המלצה של X אנשים איננה מבטיחה כלום כלפיך. לא רק זה, אפילו רוב רובם של האנשים ימליצו לך ורק קומץ לא, עדיין לא מובטח שהרוב יקלע לטעמך. מה שעליך לעשות הוא להתעניין היכן ניתן לקרוא את אותו ספר שאתה מדבר עליו, לגשת לשם בגופך, לעיין, להתרשם ולהחליט אם בא לך להתעמק בו. האם לא קרה לך בחייך שאנשים המליצו לך או לא המליצו לך על דבר מה שהיה ההפך מטעמך האישי ?
 
לא ממש לא הכוונה שלי אחרת

אני לא מבקש המלצה, לא הבנת אותי זאת לא הכוונה שלי בכלל, סתם רציתי לדעת מה דעתכם זה הכול.
אני כותב שאנ לא רוצה לרכוש אותו, אני סתם כתבתי את זה כדאי שיתנהל דיון אולי על פילוסופיה נוצרית
זה הכול, כי זה כן עניין אותי, המשך יום טוב.
 
אם יש לכם משהוא לומר על זה ובא לכם לדון אני אשמח

למשל מה הבדל בין שלושת הפילוספיות : יהדות, נצרות, ואיסלם, למשל אני רואה בשתי אקטובית עם ישיעהו והאב דובה.
וזה מעניין נורא., בגלל זה חשבתי לפתוח גם פה דיון כזה, אולי זה דווקא יכול להיות מעניין.
 

iricky

New member
אפשר באותה הזדמנות

לדון גם בסיפורי הברון מינכהאוזן. זה ממש אותו הז'אנר.
 
וואלה?

טוב אז טעיתי, חשבתי שיש פה עניין, מה לעשות כולם טועים, ובכאופן כללי אני לא מבין צניות.
 
לא מדובר בטעויות אלא בפאראדוכסים הרי בדת

יש כל כך הרבה מבוכות ואם כבר אתה רוצה ללמוד שמע לי , תקשיב היטב למה שליבוביץ
אומר ויבושם לך ואם אתה מרגיש אחרת גם טוב זה לא נורא להיות נבוך .
ממליץ לך על ספר של רחל שיחור - פרקים בפילוסופיה של הדת.
 
אקסהבציוניזם (ערטילאות) תיאולוגית במירעה

בתמציתיות: זוהי דעתי על הספר הזה שכולו תיאור של תסביכי נפש מסוכסכת של אדם מתוסבך (אשר, אגב, שינה את דעתו מהותית לא פעם ולא פעמיים). וכמו אחרים שהעתיקו את הזא'נר הזה, לא בדיוק ידוע מה ב"ווידויים" פומביים אלו אמת, בדיה, פנטזיה או שקר גס ומניפולטיבי. רוסו (אחד מגאוני תקופת הנאורות ואישיות נתעבת ונאלחת, בהתאמה) שכלל שיטה זו בספרו - בעל השם המקורי "הווידויים" - לדרגת אומנות.

לגבי השפעתו וכו': אם כן חוקרים המומחים לנצרות ככלל ולנצרות קמאית בפרט, טוענים כי הוא אחד מהמשפיעים הגדולים על דת זו, אם לא ה-.. בראיית הדיוט, איני יודע אם הוא דייקא השפיע על הנצרות כדת ועל הנוצרים כקולקטיב בתקופת הוותה. כדי לנסות בכלל לבחון את השאלה הזו (אם ניתן בכלל לבחון מאטרייה זו בפרמטרים ראויים).צריך,ראשית, לקבוע מהן הגדרתנו למונח "השפעה" בהקשר זה (השפעה פוליטית, ממסדית, אמונית וכו' וכו'), וכשלעצמי אני סבור ככלל, שההשפעה העיקרית על הנצרות והנוצרים בכל הזמנים ובכל התקופות הוא, היה ויהיה, פגאניזם (אלילות) צרוף, שכנראה שבני האדם נזקקים לו נוכח המציאות חסרת המשמעות. ובקיצור, מה שמכונה בז'רגון חז"ל: "יצר עבודה זרה", שלמרות התיאור הלגנדרי (אגדי) בתלמוד, מעולם לא גנזו הקב"ה, אלא הוא קיים ועומד, בכל עת ובכל שעה ללא הבדל דת, לאום, מין וגזע.

אם ניתן לומר על תיאולוגים נוצרים בימי הביניים סוורי דעת, אני רואה דווקא בתומס אקווינס וסיינט אנסלם, את המעולים שבהם, זאת למרות מרחק כ-800 השנים המפרידות בינם לבין אוגוסטינוס דנן.

עם זאת, קיימת טענה אצל מומחי נצרות למיניהם, כי ספרו השני של אוגסטינוס - "עיר האלוהים" - המאוחר יותר, ראוי הימנו. אני לא מכיר ספר זה (מלבד עימותו עם אקווינס) ובימי חיי הנותרים עלי חלד, אני מתקשה לראות את עצמי נחשף אליו, גם לא בשגגה ובאינוס. מה שמביא אותי לתהות דווקא על חימודך, חסר הפשר בעיניי, לרעות בשדות זרים. אשרי העם אשר אין פרץ ואין יוצאת בבקיאותו ואשר מילא כרסו בש"ס ופוסקים, עד אשר יעזוב מקור מים חיים ללכת לחצוב בורות נשברים אשר לא יכילו המים.
 
תודה על התשובה.

האמת שאני לא כל כך רוצה לקנות את הספר הזה : סתם הייתי מסוקרן בקשר עליו בגלל אותה הרצאה אז פניתי אליכם זה הכול.
אני מעדיף כמובן ללמוד הלכה ,גמרא ושאר הלימוד התורני ולא ללמוד את הנצרות בלי ספק שזה עדיף לפחות בעני, אבל סתם
מתוך סקרנות שאלתי.
 
Curiosity killed the cat

(הסקרנות הרגה את החתול) ובמקרה זה, גם לא תמצא שום שביעות רצון שתספק אותך.
 

u r i el

New member
סליחה,

אין שום דופי בלימוד נצרות, איסלאם, בודהיזם או what ever. אדרבא, יתר לימוד לעולם ייטיב עמך למרות "מרבה דעת מרבה מכאוב". ולא רק זאת, דווקא לימוד הנצרות והאיסלאם שהן הדתות "המונותאיסטיות" מאפשר יתר הבנה של היהדות, או של מה שאנשים חשבו על היהדות. יש ללמודי הנצרות תועלת רבה להבנת ההיסטוריה של עם ישראל הן מבחינה לאומית והן מבחינה דתית והן מבחינה אידאולוגית ואפ' מבחינה גאוגראפית. סוגיות לא מעטות במדרש ובהלכה התלמודית וכן סוגיות לא מעטות בהגות ימה"ב "משוחחות" על הנצרות, מתפלמסות איתה ואף מושפעות ממנה עד כדי עיצוב התפילה, התנ"ך, התאריך ומה לא ! בנוסף לכל זאת - אם איש תרבות אתה, לא תוכל להנות משום שכיית חמדה אומנותית כדבעי בישראל ובעולם הרחב מבלי שלמדת נצרות. אין ספק שהאינטלקטואל ליבוביץ שעל מגרשו אנחנו מפטפטים וממלמלים כאן מבוקר עד ערב, ידע נצרות ועוד איך. ועוד דבר, אחד מגדולי החוקרים שחקרו נצרות וידעו משהו של ממש עליה, היה פרופ' דוד פלוסר ז"ל הירושלמי, דתי יהודי אורתודוכסי והיו עוד כמה מלומדים דתיים אחרים כמותו שידעו על ישו יותר מהרבה אנשי דת נוצרים.

אין לך ממה לחשוש ולעולם - לך תמיד קדימה ולא לאחור.
 
אין לי בעיה ללמוד מי אמר שלא אלןמד?

אני פשוט מתעניין יותר בלימוד תורה, ואחר כך ופילוסופיה כללית ומדע ועוד הרבה תחומים אחרים, לא אמרתי שאני לא אלמד להפך.
בגלל זה אני שואל לדעת מה הפילוסופיה הזאת מציעה, אבל תודה על העצה אני ממש לא חושש אלה רוצה לחקור לא רק את הנצרות
אלה עוד דתות, בעני כמה שיותר ידע יותר טוב, ואגב אני מאוד אוהב היסטוריה וקורא הרבה אז אני מתעניין גם בנצרות אך לא בעל רחב ידע
רחב מידי.והמשך יום טוב.
 

u r i el

New member
מצויין ! תבורך !

לימוד תחום מסויים, נושא מסויים, סוגייה מסויימת - אינם בהכרח עדות לקבלת הדברים או להפיכתם לאורח חיים. רק חמור מתעניין בערימת החציר שלפניו מבלי לפזול הצידה.
 
אני רוצה להעשיר את הידע- שלי

ואני משתדל ללמוד כמה שיותר, אני לא פוסל שום דבר, רק יש לי תחומי עניין שכיום הם יותר מעודפים עלי זה הכול.
 
למעלה