מה דעתכם?

האבא היה בפניקה ../images/Emo104.gif

אך אם זאת חשוב לתת לאנשים המקצוע לבצע את עבודת כי כמוט שרבים אמרו פה חילוץ פזיז ולא מקצועי אלול להוביל לנכות במד"א איילון אכן ה4*4 נמצא בראשון ותחנת מודיעין מפנים גם לאיכילוב ביקור חולים מאיר ומעייני הישועה... הכל לפי דרישת החולה תור את הארץ עם איילון 56....
 
חן למאיר אנחנו לא מפנים

אולי הייתה לך העברה למאיר אבל אנחנו לא מפנים לשם גם לתחנת טבריה יכול להיות העברה ליוספטל באילת אז זה אומר שהם מפנים לשם אל תכתבי סתם
 
טל אני לא עשיתי העברה ../images/Emo104.gif

למאיר. אני אישית פיניתי למאיר לבקשת הבנאדם והמעביד שלו...
 

paradan

New member
דעתי

חובה להזעיק עזרה!!! פינוי מסודר הינו מומלץ ביותר ודוגמה טובה היא אכן השחקן כריסטופר ריב (שיחק את סופרמן, נפצע בעת נפילה מסוס - משותק מהצוואר מטה). אנחנו לא במדינת עולם שלישית, אין שום סיבה שאנשים יפנו עצמאית פצועים לבתי חולים. צריך להתקשר למד"א (ואם תפוס לנסות עוד פעם - זה לא יהיה תפוס חצי שעה...), המוקדן כבר ינחה את האדם בהתאם לפציעה. במיוחד במקרים בהם יש חשד לפגיעת עמוד שדרה עדיף פינוי מסודר, ללא שום ספק. במידה ובאמת יש בעיית נגישות יש כמה דרכים להתמודד: רכב שטח, פינוי מוטס, הגעת הצוות ברגל, חבירה עם כלי רכב מקומי, חבירה עם אמבולנס במקום אחר... גם אם ההמתנה עצמה הינה סיכון זה לא אומר שצריך לפנות עצמאית - אפשר להתחיל פינוי ולחבור עם אמבולנס בדרך לדוגמה. זו בעיה קשה של מודעות בקרב הציבור הרחב, ולא רק במקרי טראומה. אחד המקרים הנפוצים של תחילת משמרת בוקר - אדם שלא התעורר... כשמגיעים למקרים כאלה הרבה פעמים שומעים סיפור של כאבים בחזה שהתעלמו מהם (אפילו אצל חולי לב מוכרים שאמורים לדעת מה זה אומר) "היו לו כאבים בחזה והוא חשב שמנוחה תעזור, לכן הלך לישון מוקדם..."
 

מוהר

New member
רואים שאין לכם נסיון ברכיבה ../images/Emo150.gif

אני רוכבת כבר מספר שנים ואחד מהדברים שהכי חשוב לדעת - מה שסוס עושה לא אדם ולא מכונית יוכלו לעשות, ובטח שלא אמבולנס.... בדרך כלל אנו רוכבים בשטחים פתוחים, ואני יוצאת מנקודת ההנחה שכך היה גם במקרה הזה.... יש שני סוגי רכיבת שטח נפוצים, התלוים במיקום, האחד, רכיבת שטח מעובד, רכיבה בשדה או פרדס, זה הסוג הקל יחסית למכונית, והשני, רכיבה בשטח "פראי" שיכולה להיות בלתי עבירה אפילו לג´יפים.... ולמה אני מקשקשת לכם את כל זה? סתם כי בא לי :) אבל ברצינות, בשטח מעובד - אני מסכימה לרעיון של חבירה, אך אינני חושבת שהאמבולנס צריך או יכול להגיע לשטח כדי לאסוף את הילד, מתוך הנחה שהאמבולנס מסוגל לנסוע סתם על חול בלי להיתקע (מה שלא נראה לי סביר), או להזעיק אמבולנס שטח (מה זה?!?!?!?!?) מה שלהערכתי יחייב זמן רב מידי.... יש לזכור שנהג האמבולנס אינו מכיר את השטח, חישבו כמה זמן היה מתבזבז בנסיון, מצלצלים למד"א, הקו עונה, בנתיים צריך לשלוח רוכב חזרה לחווה כדי להנחות את האמבולנס לנקודה בה עצרו את הרכיבה, אין מצב שהאמבולנס היה מגיע לבד... מנסיוני כל הסיפור עד לתחילת הפינוי יכול להגיע לשעה בקלות, גם כאשר אורך הטיול כולו הוא 45 ד"ק... זו טראומה - מי שכח את "שעת הזהב"? (ראבק! כבר פעמים הייתי בתוך אמבולנס שהולך לאיבוד בעיר במקרים דחופים! בשטח אין בכלל נ.צ שיעזרו לנהג או למנווטים שאינם מכירים את המקום במדויק, רק הסוס תמיד ימצא את הדרך חזרה לאורווה) בשטח יש שני דברים שהוא היה צריך לעשות, להזמין אמבולנס שימתין לו בחווה, להעלות את הילד חזרה לסוס (עם ההתנגדות תהיה רצינית, מצבו לא עד כדי כך קשה
) ולחזור לחווה בהליכה מהירה כדי למנוע פגיעות מיותרות. לחילופין, ואולי אפילו עדיף, להשאיר את הילד יחד עם מלווה מבוגר במקום, לחזור לחווה בגלופ´ יחד עם הקבוצה. לחזור בליווי הג´יפ ישר לבית החולים, מה שהאבא בוודאי עשה .... במצב של חשד לפגיעה פנימית אני הייתי מפנה בג´יפ, ולא ממתינה לאמבולנס.... עדיף לי ילד נכה מאשר ילד מת... כל זה כמובן, בהנחה שהפציעה התרחשה בשטח מעובד, עם הפציעה התרחשה בחווה יש להמתין לאמבולנס.... ואם בטיול קצת יותר ארוך, בשטח "פראי" או מעובד, יש מקומות שדורשים שעות הליכה רבות, ואין אפשרות להגיע עם ג´יפ, הפתרון הוא כמובן הליקופטר.... בתקווה שלא נגיע לדילמה שכזו בזמן אמת מוהר
 

paradan

New member
לא מסכים בכלל

נהיה מציאותיים לרגע, אני מניח ששטח שלא נגיש כלל לאמבולנס גם לא נמצא 5דקות מבית החולים. זאת בדיוק הסיבה בגללה צריך להתקשר 101. המוקדן הוא לא מחשב או מכונה (שחור לבן) יש לו שיקול דעת רפואי (במיוחד שיש גם הרבה מוקדנים שהם פאראמדיקים) ובמקרה ועפ"י התיאור של האזרח מתקבלת תמונת מצב כזאת שעיקוב בשטח מסכן הוא בטוח יסביר וינחה על התחלת פינוי לחבירה אך גם ינחה לנקוט באמצעי זהירות במהלך העברת הנפגע. בלי קשר לנסיבות ואיפה זה קרה, בכל מקרה היה עדיף ליצור קשר עם מד"א ולהחליט על האפשרות הטובה ביותר עם ייעוץ רפואי מקצועי. אני באמת מקווה שלא ייזדמן לך להחליט החלטות כאלה. תשמרו על עצמכם דני
 

גלגולX

New member
האבא טעה!

כוחות ההצלה בישראל מצוידים היום ברכבי שטח וחילוץ ובמקרי הצורך גם בחילוץ מוטס. חוץ מזה אם האבא יכל להביא אותו לבי"ח אני בטוח שגם מד"א היה יכול. ולפי מיטב ידיעתי למוקדנים/ות יש הוראה לא לענות לממתינות באמצע קבלת קריאה ואם הוא היה ממתין המוקד היה עונה לו כדקה או שתים לאחר מכן. אני מבין את הלחץ אבל אני חושב שהמודעות בארץ לגרימת הנזק שאנשים ללא ידע מסוגלים לבצע היא גבוהה והמקרה היה יכול להסתיים אחרת במידה והיתה פגיעת עמש"צ או פגיעה מערכתית חמורה.
 

inbale

New member
חוסר מודעות וחוסר ידע

אחד הדברים שאני נוכחת לדעת במיון כל פעם מחדש זה חוסר המודעות של אנשים לחשיבות של הזעקת אמבולנס. מדהים אותי שאמא מזעיקה פינוי באמבולנס לילדה בת 13 שעכביש נשך אותה וגבר בשנות הארבעים עם כאבים עזים בחזה מגיע במונית למיון. אני חושבת שאחד הגורמים שאשמים בזה זה מד"א. ארגון גדול כמד"א צריך ולדעתי אפילו חייב לקחת חלק יותר פעיל בחינוך אנשים לחשיבות של מד"א ויסודות בסיסים של החייאה. מדובר פה על ענין של חיים ומוות. קצת יותר קורסים , קצת יותר תשדירים בטלויזיה. מעציב אותי לשמוע אפילו אנשים ששואלים אותי...רגע מה המספר של מד"א 100??
 

paradan

New member
חינוך לבריאות

צריך להיות ברמה הרבה יותר מוקדמת מאשר ע"י מד"א, בארה"ב למשל כל חניכי כיתות י´ עוברים סדנא בעזרה ראשונה בסיסית כולל החייאה ומצבי חירום כמו התקף לב. כאן בארץ מתחילים להבין את זה לאט לאט והנה צצה לה הסדרה "התקף לב". יחד עם זאת אני מסכים שגם מד"א לא עושה מספיק! אחת המחלקות שיכולה להיות לא רק מועילה ויעילה לציבור ולחברה אלא גם רווחית ביותר כלכלית למד"א לא מתפקדת כמעט. הלא היא מחלקת ההדרכה. הפוטנציאל הטמון במחלקה זאת הוא עצום. מד"א הוא הגוף המקצועי ביותר בנושא של טרום אישפוזי במדינת ישראל ובמקום לנצל את הידע והנסיון שיש לאנשי הארגון ולמדריכי העזרה הראשונה הם לא משכילים לעשות זאת, וחבל מאוד. עקב כך האנשים פונים לחברות אחרות שאינן משתוות מבחינת נסיון ואמצעים והתועלת פחותה. רבים מהמדריכים בחברות אלו הם גם בעלי הכשרה ממד"א שהגיעו אליה בגלל שבמד"א לא היה להם שימוש (ופרנסה...). דווקא מחלקת מתנדבים היא זאת שפתחה ביוזמה של הדרכת החייאה לציבור - פרויקט "נאמני החייאה", ובחינם. וכבר החלו להופיע סיפורים של אמאות שהצילו את ילדיהם ממוות (ועל כך אמנון מרגלית יוכל להרחיב יותר) בזכות הדרכה קצרה זאת. ותחשבו על זה
 

berrale

New member
רק לציין

רק לציין כי כל הזכויות לגבי פרוייקט "נאמני החייאה" נתונות באופן בלעדי למד"א ק.גת בראשותו של חגי שרון (לימים ד"ר) אשר יזם את הפרוייקט והפעיל אותו הלכה למעשה בבתי ספר בעיר, מחלקת המתנדבים דוקא התנגדה לרעיון (אלי יפה: "לא נפתח מחלקת הדרכה נוספת") ואח"כ אמצה אותו אחר כבוד כמו גם סניף ירושלים ואחרים...
 
למעלה