מה דעתכם?

מה דעתכם?

האם אתם חושבים שיגיע יום בו יעגנו בחוק שכל רכב חייב מערכת ניווט בילט-אין ודיבורית על מנת לצמצם את השימוש בנייד בזמן הנהיגה לאפס?
 

wil

New member
דיבורית יש סיכוי. מע' ניווט לא בארץ.

הולכים לחייב כלי רכב חדשים בארה"ב במצלמת רוורס (החל ממודל 2018 אם אני זוכר נכון).
באותה מידה יכולים לחייב דיבורית.

אבל:
1. למה שיחייבו דיבורית אם אפשר להמשיך לתת דו"חות על סלולרי ולמלא את קופת האוצר?

2. גם במכוניות עם דיבורית נהגים עדיין עוברים על החוק, בין היתר בהחזקת הסלולרי שלא לצורך דיבור (פייסבוק, SMS וכו')

3. היצרנים בחו"ל לא נותנים מערכת ניווט שמתאימה לארץ.
לא תמיד יש אפשרות להתקנה מקומית.
לכן לא נראה לי שיש סוכוי שיחייבו את זה.
 

kompy

New member
דיבורית, ניווט, דברים בסיסיים לא נכנסו בתקנות

כגון מראה בחזית רכב משא הנותנת תמונה על הימצאות(חו"ח) של נמוך קומה.
כל המשאיות אשר בתקינה אירופאית מחוייבות בזאת החל מ-2010, אך מאחר ואין זה חובה בתקינה האמריקאית אזי לוביסטים דחפו את התקנה אל המגרה התחתונה(היא כבר עמדה לפני אישור בועדת הכלכלה).
 
קומפי, יש הבדלים בין תרבות רכב לבין בטיחות רכ

ב, או במשפט יותר מפורט - אין כל אינדיקציה כי תרבות הנהיגה הממוצעת באירופה, בטיחותית יותר מזו שבצפון אמריקה, לכן גם התקינה של אירופה אינה בהכרח נכונה יותר.

לגבי אי השימוש שעושה נהג בטלפון שלו, בגלל קמצנות של כ-150 שקל, עלות דיבורית יעילה ופשוטה...מגיע לנהג כזה קנס גבוה, בהחלט !

אבל רק אם הוא אכן עשה שימוש לא חוקי בנייד, לא כפי שקורה מדי פעם - אשמות שוא שקריות של שוטר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
דעתי שיש כאן קשרי הון שלטון

השלטון מעוניין לצ'פר את בעלי ומנהלי חברות הסלולר ולכן לא מחייב להתקין מערכת שלא מאפשרת שיחת טלפון ברכב שמנועו דולק - בלי קשר אם יש בו או אין בו דיבורית
חברי הכנסת מעדיפים שיהיו עוד כמה הרוגים בכביש במשך השנה כי הדבר גורם לחבריהם להתעשר.
 


חיפשתי היכן המרכאות...או אייקון הקריצה...אבל אשקרה התכוונת לזה, הא?
 
ואתה עוד שולח אותי לפעול אצלם כדי לשנות חוקים

עכשיו, מששמעתי ממך כי כולם שקרנים, תאבי בצע ומיזנטרופים...

לא נותר כבר במי לתלות את יהבנו...שהרי משטרה ראויה, פרקליטות יעילה ומערכת משפט צדק אין לנו זה שנים...

מה יהיה, ברזילי? אולי נריץ אתכם לכנסת - תנועת המתנדבים בעם?
 

wil

New member
לא אפשרי טכנית

1. איך המערכת תבדיל בין נהג המדבר בטלפון לבין נוסע המדבר בטלפון (חוקי לגמרי)?

2. איך המערכת תבדיל בין נהג המדבר בטלפון לבין הולך רגל שנמצא 2 מטר ממנו על המדרכה ומדבר בטלפון?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בהחלט אפשרי טכנית

1. המערכת לא אמורה לשמור על החוק, היא אמורה לא לאפשר שיחות טלפון מרכב שנמצא בתנועה, היא אמורה להציל חיים. וכדי להציל חיים מותר לפגוע קצת בחופש הפרט (בדיוק כשם שמחייבים נוסע להחגר בחגורת בטיחות)
2. זו בעיה טכנית פתירה - להבדיל בין שיחת טלפון בתוך הרכב לשיחה מחוצה לו.
 
מאידך, אסור לה למערכת, כל מערכת, לצמצם או לבט

ל את זכויות הפרט...והשימוש בטלפון נייד הוא אכן מעשה חשוב ממש.
 

wil

New member
חברות הסלולר בעלות רשיון שימוש בספקטרום

ששילמו עליו כסף רב.

והפרעה לשימוש שלהן (ושל המנויים שלהן) בספקטרום הנ"ל היא עבירה על החוק.

בתור מנוי של חברת סלולר אני מצפה לקבל שירות גם כשאני נוסע ברכב פרטי/מונית/אוטובוס/רכבת.

ולגבי הבחנה בין שיחת טלפון שמתבצעת ע"י נהג שיושב בתוך רכב שעומד ברמזור לבין הולך רגל שעומד על המדרכה 2 מטר לידו - אין שום דרך טכנית אמינה להבדיל בין השניים ובתחומים הטכניים הנ"ל אני כן מתמצא.
 
יש דרך, אם קושרים בין המנוי הספציפי של הנהג ל

בין מערכת ניהול הרכב, ז"א, ללא התחברות הטלפון שלו למערכת הדיבורית שברכב, המחשב לא יאפשר נסיעה.

זה כן אפשרי אבל זה לא ימנע מנהג עברין מלשוחח עם מכשיר אחר...
 

wil

New member
ואם הרכב משמש כמה נהגים?

עדיין מותר בארץ שיהיה רכב משפחתי שנוהגים בו לסירוגין כמה אנשים.
ואפילו מותר להשאיל לחבר.
ואפילו מותר שלבעל הרכב לא יהיה בכלל טלפון סלולרי.
ואפילו מותר שלאדם אחד יהיו 2 מכשירי סלולר.
ואפילו מותר שאדם ישתמש במכשיר שלא רשום על שמו.
ואפילו מותר שמכשיר לא יהיה רשום על שם אף אדם (טוקמן).
ואפילו מותר שהרכב ו/או מכשיר הסלולר יהיו רשומים על שם תאגיד ולא אדם פרטי.
ואפילו מותר לנהג לדבר בפלאפון (עם דיבורית)...
 
ניתן לתכנת מערכת מדיה בכמה וכמה מספרי סלולר

בו זמנית, אבל אתה צודק ! פתרונות טכניים ניתן לקדם ולשתול במערכות. הזאלה היא שאלה עקרונית של זכויות פרט וחופש עיסוק.

מה גם שלרבים מהנהגים, שעות הנהיגה הן שעות עבודה פרופר...
 

wil

New member
הטיעון של שעות עבודה דווקא לא מקובל עלי

גם לנהגי אגד שעות הנהיגה הן שעות עבודה פרופר.
אגד אוסרת על הנהגים שלה להשתמש בפלאפון בזמן הנהיגה (ובצדק).

שיהיה ברור - מבחינתי אם יהיה חוק שיאסור באופן גורף על שימוש בסלולרי בנהיגה אני מאוד אשמח (ואציית לחוק).
אבל אין חוק גורף כזה בשום מקום בעולם כי זו תקנה שהציבור אינו יכול לעמוד בה.

בינתיים נשאר פשוט לאכוף יותר את החוקים הקיימים.
יש די והותר עבודה לשוטרים שרושמים דו"חות על שימוש בסלולר.
 
דוקא המשואה בין נהג רכב ציבורי המסיע 50 נוסעי

ם ויותר, לעורך דין, או מנכ"ל...לא מקובלת עלי.

יש שכל ישר. יש חוקי ותנאי רשיון ויש גם הבדלים באחריות.

אגב, האם לאותו נהג אוטובוס, מותר לנשנש בעת הנהיגה סנדוויץ, או תפוח? כי מחקרים הראו כי יש בכך סכנה לא פחותה להגרמות תאונות, מדיבור בטלפון...
 

wil

New member
תן בבקשה לינק למחקר שמשווה סנדוויץ' לסלולרי.

 

אלון ל 2

New member
ואם מדובר בנוסע ולא בנהג ?

נ.ב. לגבי קשרי הון שלטון, גם מצלמות המהירות קשורה בזה בקשר הדוק.
חברת מלם תים מרוויחה אחוזים מהדוחות.

הראיה, נהג שהשחית מצלמת מהירות נדרש לשלם למדינה 45 אש"ח עבור התיקון וכן 75 אש"ח עבור הפיצויים שהמדינה הייתה צריכה לפצות אותה.
 

gady19

New member
לא להגזים

אפילו אם נניח שדיבור בסלולרי מפריע לנהג דבר שלא בטוח שהוא עקרוני
יש גם נוסעים בפרט שכדי לחסום טלפון צריך לשדר גל חוסם שזה הרבה
קרינה
 
למעלה