מה דעתכם?

בתור תושבת רמה"ש

קיבלתי הוכחה לאיכות הנוער אצלנו שנכון לפעמים אומרים עליו הרבה דברים לא טובים אבל אם רק נותנים לו כלים והכוונה הוא מממש את הפוטנציאל שבו. שלכם חנה גונן
 

אנימו

New member
חנה גונן-וזה אמור לגבי הנוער בכל

חלקי המדינה שלנו! אילו רק היו יותר מחנכים שיודעים לכוון וליצור אתגרים ערכיים וחיוביים היו מצליחים לסחוף חלקים גדולים יותר מקרב הנוער לפעילויות מופלאות.
 
לי קשה עם כל הנסיעות לפולין

אבל אם כבר נוסעים הרי שפעילו של ניקוי קברים היא בהחלט מבורכת.
 
נסיעות לפולין

בשנים האחרונות השתנה מעט דפוס הנסיעה לפולין וכיום מופנים בני הנוער להיות מעורבים יותר בשימור ותיעוד במהלך המסע. ביום שני הקרוב תתקיים פגישה של פורום הבוגרים של הפרויקט " מסע אל המורשת" שעליו כבר כתבתי , פורום בוגרים זה מנסה לנצל את הידע והנסיון שרכש כדי להנחילו לדור הצעיר וכרגע יש נסיון להכשיר בוגרי פרוייקט לליווי קבוצות נוער לפולין, בדיוק למטרה זו. אינני יודעת בדיוק היכן עומדים הדברים אך אשמח לדווח לכם אחרי הפגישה שתתקיים ביום שני. שבוע טוב לכולם.
 
נסיעות לפולין

בשנים האחרונות השתנה מעט דפוס הנסיעה לפולין וכיום מופנים בני הנוער להיות מעורבים יותר בשימור ותיעוד במהלך המסע. ביום שני הקרוב תתקיים פגישה של פורום הבוגרים של הפרויקט " מסע אל המורשת" שעליו כבר כתבתי , פורום בוגרים זה מנסה לנצל את הידע והנסיון שרכש כדי להנחילו לדור הצעיר וכרגע יש נסיון להכשיר בוגרי פרוייקט לליווי קבוצות נוער לפולין, בדיוק למטרה זו. אינני יודעת בדיוק היכן עומדים הדברים אך אשמח לדווח לכם אחרי הפגישה שתתקיים ביום שני. שבוע טוב לכולם.
 

deebeebee

New member
תעשית עסקי השואה צוברת תאוצה

לאחר שנשמעו ביקורות חריפות על התעשיה, ובעיקר על הנושא של משלחות הנוער, נראה שבאופן מאד מתוחכם הוחלט לכלול "ערך מוסף" ולהוסיף את פרויקט נקיון בתי הקברות כדי לא להפסיק טיולים שמגלגלים מיליונים.
 
זה בדיוק מה שאני שואלת את עצמי

מהי ההשפעה הנפשית על הנוער שמנקה את בתי הקברות. אין ספק שזה חשוב מאד, אך השאלה היא האם בני נוער הם המתאימים לכך, מי דואג לצד הנפשי של הנוער בעת פעולה זו.
 

deebeebee

New member
נראה לך שהצד הנפשי של הנוער

הוא צד בכל הנסיעות האלה? לי לא נראה כך. הנסיעות הן חלק מתעשיית השואה. כדי ללמד את הנוער אודות השואה לא חייבים לצאת מגבולות הארץ. קיום הנסיעות למחנות משרת אינטרסים שהם מעבר להקניית "מורשת" השואה לנוער. מדובר בפרוייקטים שמגלגלים מיליונים ושאינם מלמדים מה שלא ניתן ללמוד במקומות כמו יד ושם.
 
ללא ספק

זו נקודה לדיון. בכל אופן, הפרוייקט שלנו " מסע אל המורשת", שיסודו אינו " תיעוד שואה" אלה הכשרת סטודנטים מכל תחומי האקדמיה למודעות לנושא שימור ותיעוד מורשת תרבות באופן כללי, עם דגש על המורשת היהודית תוך כדי התנסות מעשית בקהילות יעד,אינו חלק "מהתעשיה" אותה הזכרת. פורום הבוגרים מרגיש מחוייבות ערכית לישם את הידע שרכש והנסיון הזה להשתלב בפרוייקט שכבר קיים הוא רק אחת מהדרכים שאנחנו בוחרים " להחזיר" מעט מן הידע שניתן לנו. ובהזדמנות זו אני חושבת שראוי להזכיר את מרכז זלמן שזר שכיום אחראי לפרוייקט ואת קרן אבי חיי התומכת בו.
 
זה אומר

תעוד של מה שנותר מהקהילות, למשל בתי כנסת, בתי לויות, בתי קברות, רובע, וכו... כל הסילבוס של הקורס מתרכז בתקופה של לפני מלחמת העולם ולא במה שהתרחש במלחמה עצמה. זה בדיוק ההבדל. הלימוד הוא מנקודת מבט של תיעוד ושימור. קהילת יעד היא למשל - המשלחת שלי יצאה לאזור מורביה בצ'כיה ושם תעדנו במספר עיירות שונות באזור העיר ברנו. כל סטודנט, בעצם כל חוליה שכללה מספר סטודנטים בחרה נושא לתיעוד ותעדה אותו. אני מביאה פעם נוספת קישור לאתר הפרוייקט בתוך אתר " מרכז זלמן שזר". אשמח לענות על עוד שאלות.
 

deebeebee

New member
כדי לתעד אתרים יהודיים

אתם זקוקים לפנקסי קהילות, ספרי יזכור, יהודים מהקהילות ורשויות מקומיות. פנקסי קהילות וספרי יזכור נמצאים בארץ, יהודים שחיו בקהילות הולכים ומתמעטים והנותרים חיים בארצות שונות כולל מדינת ישראל. בקהילות עצמן, במיוחד בפולין ובארצות רבות במזרח אירופה, אין יהודים. המקומיים, כולל הרשויות המקומיות, לא רק שלא משתפות פעולה, לעתים קרובות הן עוינות ואפילו אלימות. מה הצלחתם לתעד ואיפה?
 
למעלה