מה האמנים בארץ באמת חושבים על THE VOICE

מה האמנים בארץ באמת חושבים על THE VOICE

מה עם הזמרים שכבר הוציאו אלבום? למה אף תכנית טלוויזיה לא עוסקת בזמרים שמקליטים, מופיעים ומתאמצים להגיע לקהל? מה קורה אחרי שהתכניות האלה נגמרות? מדוע ערוץ 24 מתעלם ממוזיקה ישראלית ומשדר רק את אייל גולן ועוד 5 זמרים ים תיכוניים? http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2237637
 
בקשר לחלק הראשון של השאלה

אני במקרה מוזיקאי שחי בין מוזיקאים ולומד מוזיקה. אמנם עדיין לא הקלטתי או הופעתי בעצמי אבל המון חברים שלי עושים זאת כבר שנים! מדובר בכמויות אדירות של כישרון! אם תמנה את כמות המקומות הקטנים להופעות רק בת"א (שלא לדבר על כל הארץ..) ותעשה רשימת אמנים אנונימיים שמופיעים שם אתה תהיה בהלם מהכמות! אף תוכנית פריים טיים לא תיקח על עצמה להכיל את כל זה! אולי איזו תוכנית בערוץ יס דוקו תהיה מוכנה לעשות איזה סרט חד פעמי... זו טלויזיה, הכל מונע שם לפי רייטינג ופוטנציאל הכנסות- ומה לעשות- זה לא יניב יותר מידי רייטינג אם זו לא תהיה הפקה גרנדיוזית סטייל דה וויס. לכן, גם אותם אמנים אנונימיים כאלה, שמקליטים ומופיעים, לפעמים מחליטים לנסות תוכנית ריאליטי על מנת לראות לאן זה יוביל אותם.
 
בערוץ 24 צריכה להיות תכניות

שמתמקדת בהופעות, באלבומים חדשים, שמשדרת הופעות לא רק דודו אהרון, ליאור נרקיס ואייל גולן. בערוצי הפריים טיים היו פעם תכניות אירוח שבהם מוזיקאים באו לשיר. היום זה נעלם והכל זה יחצנות בשקל. חוץ מהזמרים שטדי הפקות מחתימה בכוכב נולד ומנטורים/שופטים/מורים למיניהם אף זמר לא מגיע לטלוויזיה להופיע , לשיר , לדבר על האלבום שלו. זה לא מצב נורמלי.
 
גם אני מתגעגע לטוק שואו הזה..

אבל זה עדיין אמנים שכן איכשהו נכנסו לרדיו וזה.. מה קורה עם אלה שלא מצליחים גם את זה.. או אלה שנחרשו ברדיו עם להיט אחד ונעלמו..? גם בעבר התוכניות האלה לא יועדו אליהם..
 
בעבר היו תכניות כמו עד פופ ועוד להיט

שמציגות בטלוויזיה את המצעד השבועי ומזמינות אמנים להופיע. הבעיה שאתה לא מתייחס אליה היא מה קורה אחרי הריאליטי? נגיד הלכת לראילטי התקבלת ויצאת מקום שישי. מה זה עוזר לך בכלל? לא תחזור לטלוויזיה בחיים אלא אם תלך לתכנית ראליטי אחרת. מיכאל גורושויילי היה בכוכב נולד 4 נעלם ופתאום חזר לאייל גולן קורא לך. גם הסגנית באייל גולן קורא לך עדן אמזלג נכנסה לנבחרת של כוכב נולד, נעלמה, הגיחה לאייל גולן קורא לך, לקחה מקום שני ועכשיו היא שוב נעלמה.
 
בקריירה של זמר צריך גם הרבה מזל

זה לא רק סביב כישרון. צריך הזדמנויות, צריך לנצל אותן, וצריך את המזל שהרבה אנשים יאהבו את מה שעשית. אני חושב שקשה מאוד לפרוץ. אפילו זמרים כמו שלומי שבת כמעט סיימו את הקריירה עד שפתאום היה להם להיט שהקפיץ אותם שוב למעלה. אם רוצים ממש להצליח, צריך את הלהיט הזה, ואח"כ צריך לשמור על המקום שלך בתודעה. דרך אגב, זה לא חייב לבוא דרך כוכב נולד או The Voice או אייל גולן. יכולים מאוד לאהוב אותך בתוכנית, אבל אחרי אתה צריך להוכיח את עצמך מחדש. אני מסכים שהיה יכול להיות מאוד נחמד (מאוד מאוד) אם היתה תוכנית שמסקרת הופעות ושירים של אמנים אנונימיים ונותנת להם במה אמיתית לתוכן שלהם. אני חושב שערוץ 24 הוא המסגרת ש"מחוייבת" לעשות משהו כזה, בתור ערוץ המוזיקה הישראלית. אבל שוב - כמה רייטינג זה באמת יביא? חוץ ממגלי כשרונות שכן/לא נמצאים כבר בכל המקומות בהם אותם אמנים אנונימיים כבר מופיעים? אני לא מוזיקאי ולא מכיר אנשים בתחום הזה, אני לא באמת יודע איך זה עובד לפרטי פרטים, אבל ככה זה נראה לי לפחות מנקודת המבט שלי. אשמח אם תתקנו אותי אם אני טועה
 
אתה מדבר על "בגלל הרוח" של שלומי שבת

זה היה לפני 20 שנה. היום שלומי שבת חייב להיות מנטור בתכנית ראליטי כדי להשאר בתודעה והבן שלו חייב להיות בחי בלה לה לנד. ירדנה ארזי הייתה חייבת לחשוף סיפורים מעברה בסרט כדי לקדם את המוזיקה שלה וזמרים הומואים מתזמנים את היציאה שלהם מהארון. זמר מתחיל בלי סיפור חיים ושלא הולך לראליטי לא מגיע לטלוויזיה. כתבת שגם אחרי הריאליטי צריך להוכיח את עצמך אבל בפועל זה לא עובד. דוגמא: תומר ישעיהו שהשתתף בכוכב נולד 7 הוציא אלבום נהדר בשם "תומר והבשורה" אבל מאיפה בדיוק אנשים שמבלים את זמנם הפנוי מול הטלווזייה אמורים לדעת מזה? יש עוד הרבה דוגמאות כאלה: אדיר אוחיון מכוכב נולד 5 שהוציא אלבום, שיר ביטון (מקום שלישי בעונה השלישית) ועוד...
 
דווקא התכוונתי ל"בעלדייך אני חצי בן אדם"

או איך שקוראים לזה, אני לא זוכר כרגע. אני לא חושב שמישהו מהמנטורים צריך להיות בתוכנית כדי להישאר בתודעה. בסטאטוס שלהם הם פשוט צריכים להוציא מוזיקה טובה. אם הם רוצים לקדם מכירות, אז כן - שערוריות, פרסומות, תוכניות - מה שהולך. אבל זה לא משהו חדש והיה קיים מאז ומעולם. מן הסתם שהיום כשיש הרבה יותר אופציות והתקשורת נמצאת בכל מקום - אנחנו גם רואים את זה בכל מקום והרבה יותר. אני מסכים שיש ניצול ציני של התקשורת בשביל לקדם אמנים, והייתי מעדיף שכל הדגש יהיה על המוזיקה עצמה, אבל לא תמיד זה מספיק והרבה חברות תקליטים ואמנים מעדיפים את הקיצורי דרך בשביל להגיע לתודעה.
 
למעלה