מה ההבדל בין הלח"י לחמאס?

שמאלני

New member
מה ההבדל בין הלח"י לחמאס?

אהה נכון הם יהודים והם ערבים וחוץ מזה? שום דבר אין הבדל בין הלח"י האצ"ל לבין החמאס והג´האד. אולי בעצם יש הבדל אחד,שאז בארץ שלטו הבריטים על היהודים וכיום אנחנו לא שולטים אלא כובשים את הערבים. מי היה מאמין שיעברו רק 50 שנה והגלגל התהפך. מי היה מאמין שבעוד 50 שנה נשלוט על מדינה ערבית. הלח"י והאצ"ל הפעילו טרור נגד הבריטים וכיום החמאס והג´האד מפעילים טרור נגדנו. הם מחקים אותנו ליתר דיוק. נורא מעניין אותי לדעת מה חושב יצחק שמיר על שהבריטים שלטו בארץ התקופה ההיא. הרי כולם יודעים שהוא בעד שאנחנו כובשים את הפלסטינים. אבל מעניין אותי איך הוא הרגיש תחת "כיבוש" בריטי.
 

byron

New member
אחד נלחם בכובש והשני....

רוצח ילדים בתור לדיסקוטק. לח"י - לוחמי חירות חמאס מפלצות שיכולות להביט לילדים בעיניים ואז לרצוח אותם. הערבים לא רוצים מדינה. זו האמת שלעולם לא תודה בה. תנועת ההתעוררות הערבית קמה בשלב מאוד מאוחר יחסית לתנועה הציונית. ומה שהם בחרו לעשות בתור תנועת התעוררות זה לרצוח יהודים. ר´ פרעות תרפ"ט תרצ"ח וכו,. וכשהציעו להם מדינה ב-47´ הם סירבו ואז סוריה ירדן לבנון ומצריים כבשו אותם ואיש לא התלונן. איפה הייתם שמאלנים צבועיים כשהכיבוש היה ערבי איפה היו אומות העולם שנגדנו די לצביעות הפלשטינאים לא רוצים שלום ולא מדינה הם רוצים לרצוח יהודים
 

שמאלני

New member
byron אתה טועה...

אתה טועה ובגדול. בעצם האצ"ל והלח"י המוטו שלהם היה לפגוע בבריטים בדיוק אותו מוטו שיש לארגוני הטרור,לפגוע כמה שיותר בישראלים. מכיר את הסיפור על הפיצוץ במלון המלך דוד בירושלים? אם לא אז בוא אני אספר לך,יולי 1946 ארגון הלח"י התכוון לפוצץ כספת שנמצאת במלון המלך דוד בירושלים. אך חוץ מהכספת התפוצצו עוד לא פחות מ-90 בריטים. ויש עוד כמה וכמה סיפורים שאני יכול להביא לך. אתה יכול להגיד שהלח"י נלחמו למען מדינה יהודית,ובדיוק אותם דברים אומרים הפלסטינים שהם נלחמים למען מדינה פלסטינית. אני לא רואה הבדל בין הלח"י לחמאס.
 

Ergil

New member
אידיוט קטן

ככה אתה לומד בכיתה היסטוריה??? ככה אתה מקשיב??? הלחי התקשר לפני שהפצצה הייתה אמורה להתפוצץ לאמר לבריטים לפנות את המקום, הבריטים לא האמינו. תוצאה: כמה בריטים מתו. עדיין לא רואה הבדל?
 

שמאלני

New member
ergil....

טמבל מפגר לך תלמד היסטוריה. לאחר בדיקה שלי מי שפוצץ את הכפסת היו האצ"ל. ועוד לי אתה קורא אידיוט,אתה כזה מפגר במקום לתקן אותי אתה ממשיך לזין את המוח. בגיניסט לפחות תיקן אותי אבל אתה ממשיך לטעות כמו תמיד.
 

Ergil

New member
שמאלני

אני למדתי היסטוריה, וקיבלתי 80, ואני גאב בכך, ויש לי תעודת בגרות. אצ"ל, לח"י, מה זה משנה? תיקנתי אותך בנקודה שהאצ"ל התקשר כמה זמן לפני שהפצצה התפוצצה ואמר לבריטים לפנות את המקום. לא קלטת את זה?
 

שמאלני

New member
ergil....

יא שקרן איך אתה בן 14 ויש לך בגרות. דיייי לזיין במוח אין לך לא בגרות ולא 80 בהיסטוריה. אם יש לך בגרות איך אתה יכול להגיד שהאצ"ל והלח"י הם אותו דבר? יש הבדל גדול,"אצ"ל,לח"י,מה זה משנה?". זה מאוד משנה כל אחד דגל במשהו אחר. אנשי הלח"י בכלל טענו שיש להלחם בבריטים עד שהם יעזבו את הארץ. ואנשי האצ"ל טענו בכלל שצריכים להלחם בערבים ובבריטים. הלח"י אף יצרו קשר עם קצינים איטלקים ששיתשפו פעולה עם הנאצים. והאצ"ל לא,האצ"ל דווקא הצטרף יחד עם ארגון ה"הגנה" למדיניות ההבגלה ואף סייע לבריטים. אומנם זה היה לקראת סיום מלחמת העולם השנייה אך לעומת הלח"י גם זה משהו.
 

Ergil

New member
שמאלני...

מי אמר לך שאני בן 14??? נכון, אני מודה, אחרי בדיקה גיליתי שיש לי 70 וקצת, לא שמונים. הייתי שולח לך העתק אם לא הייתי מתבייש בנכשל שלי בספרות.
 
נו באמת...

שמאלני, עכשיו התחלנו להתווכח מי קיבל עשה בגרות בהסטוריה ומי קיבל יותר? אל תרד לרמה הזו. יש פה בפורום אנשים הרבה יותר אינטיליגנטים ממך, חלקם סטודנטים באוניברסיטאות, אז אני לא חושב שהכנסת עניין ה"חוכמה" יהיה הגיוני מבחינתך.
 

Ergil

New member
אמממממ ליאור

נדמה לי שהכנסת את המילים "הגיוני" ו"שמאלני" לאותו משפט.
 

Ergil

New member
אממממממממ ליאור...

נדמה לי שהכנסת את המילים "הגיוני" ו"שמאלני" לאותו משפט. תשים לב בפעם הבאה.
 

שמאלני

New member
ליאור....

אני רק מראה לילד המפגר ergil כמה הוא טיפש. אתה יודע מה הוא כתב? "מה ההבדל בין הלח"י לאצ"ל". שמעת פעם דבר גאוני שכזה,אני בחיים לא שמעתי דבר כזה גאוני. דבר שני מה אתה קשור אלי? יש לי זכות להתגאות שאני ניגש לבגרות ויש לי ידע. מה זה מעניין אותי שיש פה אנשים באוניברסטה.
 
ההבדלים

1. הלח"י והאצ"ל לחמו למען הקמת מדינה לעם היהודי, שלא היתה לו מדינה ושנרצח בשואה. לערבים יש 21 מדינות ולא היתה להם שואה. 2. לבריטים לא היתה מעולם זיקה כלשהי לא"י, כפי שלא היתה להם להודו. לנו יש זיקה לא"י, יותר מלכל עם אחר. ירושלים מופיעה אלפי פעמים בתנ"ך, ובקוראן בקושי פעם אחת. 3. כשהאצ"ל פוצץ את מלון המלך דוד, הוא הזהיר קודם 3 פעמים. האם הפלשתינאים הזהירו לפני שהתפוצצו בדולפינריום? 4. האצ"ל השתדל לא לפגוע בנשים וילדים. הוא לא רצח ילדים במעלות ולא ספורטאים במינכן. 5. ועכשיו, עצה אישית: כבד את זיכרם של אלה שעלו לגרדום מהאצ"ל והלח"י כדי שתוכל לחיות פה. אל תשווה אותם לחיות הדו רגליות של החמאס. אני מבקש ממך שתחזור בך, לא מתוך כבוד לי או למישהו אחר, אלא לכבודם של אלה שנתלו כשהם שרים את התקווה למעני ולמענך. אם לא תעשה זאת, אל תצפה לקבל כבוד ממני. גם לי יש כעס על השמאל, אך לא אשווה אף שמאלני שנהרג למען המולדת לאותם חיות נציונל-פלשתינאיות.
 
ועוד משהו קטן-

האצ"ל והלח"י ביקשו דבר אחד בלבד - מדינה יהודית, וסיום השלטון הבריטי בא"י. כשקיבלו היהודים את מבוקשם, חדלו לחלוטין ממעשי ההתקוממות, למרות שהם קיבלו הרבה פחות ממה שדרשו - רק את רבע הארץ. שלושת-רבעי הארץ הנותרים יועדו להקמת מדינה לערביי הארץ. הם דחו את ההחלטה כבר אז, והם דחו את ההצעה גם כשברק הציע להם אותה. אם הפלשתינאים היו רוצים "רק מדינה", הם היו מקבלים אותה מזמן. סירובם להצעות השונות והמשך התקפות הטרור שלהם מוכיחים כי אין בכוונתם להביא לסוף הסכסוך בקרוב, וכי הכוונות שלהם אינן לאומיות בלבד, כי אם לאומניות לחלוטין, וזה ההבדל בין ארגוני ההתקוממות הלאומיים היהודיים, לבין ארגוני ההתקוממות והטרור הלאומנים הפלשתינאים.
 

שמאלני

New member
בגיניסט לא נכון מה שכתבת...

קודם כל מה קורה? ראית יצאנו 0-0 איזה באסה. עכשיו לעניין :),1. אותו דבר ארגוני הטרור הם נלחמים למען מדינה פלסטינית. 2. זה לא ממש משנה אם הייתה להם זיקה או לא,הם היו פה לפנינו,יעני לפני העליה ה-5 הם היו הרוב בארץ. אבל על מה שאני מדבר זה שאני לא רואה הבדל בין החמאס ללח"י,כך שאם יש להם זיקה או לא זה לא ממש רלוונטי. 3. לפי מה שלמדתי הם לא התריעו פשוט פוצצו את הכספת,ויחד עם הכספת עוד 90 בריטים. 4. זה לא משנה אם הם רוצחים ילדים נשים או גברים,כולם בני אדם אתה לא יכול לעשות הכללה זה כן מותר להרוג וזה לא. 5. תשמע ההיסטוריה מראה שהם פועלים בדיוק כמו ארגוני הטרור. ותראה איך הגעתי למסקנה כזאת. הלח"י והאצ"ל רצו מדינה יהודית והם הפעילו בשביל זה טרור,גם הפלסטינים רוצים מדינה אך פלסטינית והם מפעילים טרור. באותה תקופה הבריטים שלטו בארץ,והישוב היהודי לא אהב זאת,ולכן הפעיל טרור נגד הבריטים כדי שהם יצאו מהארץ. אותו דבר הפלסטינים,אנחנו שולטים בשטחים,הפלסטינים לא אוהבים זאת ולכן מפעילים טרור. אני מקווה שהבנת איך הגעתי למסקנה שהם דומים לאללה. בכלל אני חושב שארגוני הטרור מחקים את ארגוני המחתרת.
 
מי המורה שלך להיסטוריה?

1. כנראה שיש לך מורה גרוע במיוחד, בלי קשר לדעות פוליטיות. הנה כמה תיקונים: א. לא הלח"י פוצץ את המלון אלא האצ"ל. ב. הם לא רצו לפוצץ שום כספת, אלא את המלון כולו מראש, ולכן הכניסו חומר נפץ בכדי חלב. ג. הם הזהירו 3 פעמים: את המלון, את מערכת העיתון ליד, את השגרירות הצרפתית ליד. הם ביקשו בכל לשון שיפנו את המלון. יש עדוית על זה. הבריטים, בשחצנותם, לא רצו לשמוע. אמרו משהו כמו: "האצ"ל לא יקבע לנו מה לעשות". 2. המסקנה שלך לא נכונה מאותן סיבות שכבר העליתי- איני רוצה לחזור עליהן, בזבוז זמן. זה מעציב אותי מאוד שילד כמוך, משווה אנשים שעלו לגרדום למען חרות ישראל לפלשתינאים ששולחים אנשים להתפוצץ בדיסקוטקים. תדמיין לך את אבא שלך עולה לגרדום, ואחרי 50 שנה מישהו משווה אותו לאחמד יאסין. עושה לך טוב?
 
באמת, תפסיק לדבר כמו פנאט...

"אתה משווה אנשים שעשו פיגוע במלון בשביל עצמאות היהודים, לאנשים שעשו פיגוע בדיסקוטק בשביל עצמאות פלאשתין" תסתכל על איך הדברים נשמעים אבסורדים... פיגועים בשביל עצמאות ישראל לגיטימי, פיגועים בשביל עצמאות פלאשתין לא לגיטימי. כל הרעיון של השאלה זה שתפעיל את הדמיון ותסכל על האירועים מנקודת מבט היסטורית אובייקטיבית. שני עמים, שתי מלחמות עצמאות, שתי מדינות (בקרוב) והרבה דם בנתיים...
 
למעלה