אני לא טוען דבר (טרם).
אני פשוט לא מבין מהי שאלתך, שגם בקריאה שניה ושלישית טרם הצלחתי להבינה.
קיימות שתי גישות מאקרו (שכמובן סעיפים להם ישתרגו) ובחלוקה גסה הן כך: 1. התורה היא "יצירה" אלוהית. 2. התורה היא יצירה אנושית.
בשאלתך, הצגת את העימות בין "ביקורת המקרא" (כהגדרתך) לבין מבקריה, כשאלה האם התורה ניתנה מגילות מגילות או מגילה אחת (היינו בזמנים שונים, או בנקודת זמן פרטיקולרית). זוהי מחלוקת שאין לה קשר למקורה של היצירה הזו (חוצמזה שהיא מחלוקת אמוראים מובהקת) . ר"ל: אלו וגם אלו אוחזים שהתורה היא "אלוהית", ומחלוקתם היא לגבי הזמן או הזמנים בו היא ניתנה.
ועל סמך אלו הדברים שאלת האם קיימת התייחסות של נחמה/לייבוביץ בשאלה: "האם החומש הוא יצירה אנושית בהחלט או לא?", במשמע שיש יצירה אנושית, ויש יצירה אנושית- בהחלט. מה זה יצירה אנושית בהחלט? או שהתורה נמסרה על פי ה' ביד משה, או שהיא אנושית.
מהמורם, הגיחה הודעתי, ולא השתמע ממנה, גם לא ברמז, מהי דעתי בעניין (לא שהיא בעלת חשיבות) או/ו מהי דעתי בדעת נחמה או הבכור ממנה במניין.