וזה לא חייב להיות ארוע חיצוני...
דיברתי על זה כבר כאן, זה משהו שמתחייב במערכות סופיות כעבור פרק זמן אינסופי השאלה היא אם אכן אנחנו יכולים להגיד שעבר כבר פרק זמן אינסופי ואם קצב המוטציה/התפשטות באוכלוסיה לא מספיק גדול. מה מאלה הסיבה שבכל זאת יש מוטציות לא יעילות? אין לי מושג, אבל אספר על סימולציה שערכתי פעם בנושא: העולם שלי מורכב משלושה יצורים: A B1 B2, יצור מסוג B1 או B2 כשהוא בא במגע עם יצור מסוג A יוצר יצור מהסוג שלו (התרבות), מספר הA קבוע וכל A יכול להתרבות רק עם B אחד בתור, לכל B אורך חיים קבוע. כאשר יש רק A אחד - כעבור פרק זמן מספיק ארוך אכן רואים שרק אחד מסוגי הB שורד (אין ביניהם שום הבדל אחר...) מצד שני, כאשר יש מספר Aים מפוזרים סביב כל אחד נוצרת אוכלוסיה של Bים מסוג ספציפי אבל לא בהכרח אותו סוג (למעשה כאילו מדובר במערכות נפרדות). ככה נוצרו כמה מושבות של כמה סוגים שונים, מעניין גם שלפעמים כתוצאה מאיזה מקרה של B מסוג אחר שבמקרה הגיע לאזור הוא מצליח (בהסתברות מאוד קטנה) להתרבות מספיק ולהפוך את כל ה"מושבה" לסוג השני. ההסתברות שכל המושבות יהפכו לאותו סוג הוא מאוד מאוד קטן ולא ראיתי את זה קורה אצלי בסימולציה... לא יודע כמה זה קשור אבל היה מעניין...
דיברתי על זה כבר כאן, זה משהו שמתחייב במערכות סופיות כעבור פרק זמן אינסופי השאלה היא אם אכן אנחנו יכולים להגיד שעבר כבר פרק זמן אינסופי ואם קצב המוטציה/התפשטות באוכלוסיה לא מספיק גדול. מה מאלה הסיבה שבכל זאת יש מוטציות לא יעילות? אין לי מושג, אבל אספר על סימולציה שערכתי פעם בנושא: העולם שלי מורכב משלושה יצורים: A B1 B2, יצור מסוג B1 או B2 כשהוא בא במגע עם יצור מסוג A יוצר יצור מהסוג שלו (התרבות), מספר הA קבוע וכל A יכול להתרבות רק עם B אחד בתור, לכל B אורך חיים קבוע. כאשר יש רק A אחד - כעבור פרק זמן מספיק ארוך אכן רואים שרק אחד מסוגי הB שורד (אין ביניהם שום הבדל אחר...) מצד שני, כאשר יש מספר Aים מפוזרים סביב כל אחד נוצרת אוכלוסיה של Bים מסוג ספציפי אבל לא בהכרח אותו סוג (למעשה כאילו מדובר במערכות נפרדות). ככה נוצרו כמה מושבות של כמה סוגים שונים, מעניין גם שלפעמים כתוצאה מאיזה מקרה של B מסוג אחר שבמקרה הגיע לאזור הוא מצליח (בהסתברות מאוד קטנה) להתרבות מספיק ולהפוך את כל ה"מושבה" לסוג השני. ההסתברות שכל המושבות יהפכו לאותו סוג הוא מאוד מאוד קטן ולא ראיתי את זה קורה אצלי בסימולציה... לא יודע כמה זה קשור אבל היה מעניין...