מה הסיבה שאופנועי קטמ' בדגמי 4 פעימות גם בדגמים החדשים

המחשמל 64

New member
מנהל
מה הסיבה שאופנועי קטמ' בדגמי 4 פעימות גם בדגמים החדשים

מטופלים כל 15 שעות מאז ומתמיד לאומת כלים מקבילים כמו הימהה WRF המטופל כל 2000 ק"מ,כל זאת כאמור ברכיבת הובי.
מה הסיבה ההגיונית לפער העצום הזה ? הרי 15 שעות זה בממוצע סביב 500/550 ק"מ ומדובר במכונות אינדורו זהות ככלים מקצועיים לתחוםזה.
גודמא נוספת היא הSWM מה שהיה בעבר הסקי עד שנתוני 2010/11. שם הטיפול גם מרווח הרבה יותר מ-15 שעות ודי דומה לימהה.
מה מסתתר מאחורי הברוש כנאמר, יש כיון חשיבה?
 

wrr

New member
באיזה WR עושים טיפול כל 2000 ק"מ

אם אתה מתכוון ל WR250F אז כל 20 שעות או 500 ק"מ עושים טיפול ובטח לא כל 2000 ק"מ או 80 שעות.
ב 2000 ק"מ אפשר להתחיל לחשוב כבר על שרשרת טימינג.
בכולם זה בערך אותו הדבר.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
מאז ומעולם שום WRF לא מטופל בשעות אלה רק לפי ק"מ

ובנוכחי דגם ה16 ומעלה כל 2000 ק"מ או כל 3 חודשים.
לצלם לך מספר הרכב? אגב שרשרת טיימינג אני זוכר בדגם ה09 שהיה לי 3 שנים עד 11K ק"מ לא נגעתי בטימינג והיא לא הוחלפה על ידי הקונה עד 14K ק"מ.
דווקא לגביה מוזכר רק INSPECTION ולא החלפה יזומה כל X ק"מ.
תן מבט כאן החל מעמוד 101 ועד 104 זה שימוש הובי כל 2000 ק"מ. שים לב לכותרת שימוש תחרותי כל 500 ק"מ.
 

wrr

New member
אף פעם לא התייחסתי למה שכתוב ותמיד עשיתי בכל אופנוע טיפול כל

20 שעות , מי שרוצה לעבוד על פי הספר בבקשה , לדעתי זה לא מספיק .
 

shayph

New member
בספר רכב של ימאהה רשום שיש לבצע כל 1000 קילומטר החלפת

שמן במצב תחרותי , כלומר ללא ההגבלות של יניקה , אגזוז , מצערת וכדומה

ו 2000 קילומטר במצב עם ההגבלות.

פה בארץ אימצו את ה 2000 קילומטר לדגמים ללא ההגבלה.
 

מיכהWR

New member
אני מחליף שמן (מוטול יקרר) ופילטר מקורי כל 1000

המנוע מחזיק נצח נצחים, ומעולם לא החלפתי שרשרת טיימינג.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בול! גם אני כנ"ל בדיוק מטפל במטרו חיפה כל 1000

קמ'. מה שטוב בימהה ומעבר לזה שטוב שהוא לא מזיע ,לא נוזל ולא מגמגם או וואט-אבר. אופנוע בלי מוות נקודה.
 

shayph

New member
האוסטרים הם היצרן היחידי לדעתי באופנועי האנדורו שמציינים

להחליף שמן כל 15 שעות , מרבית היצרנים האחרים כגון ימאהה ,בטא והסקוורנה אדומה רשמו מהניסיון שלי כל 30 שעות , חלקם רשמו זאת בקילומטרים שמשתווים ל 30 שעות.

הסיבה? כנראה שאף אחד בפורום לא ממש יודע.
 

shayph

New member
דרך אגב מרבית המלצות היצרן הן בהתאם לשימוש בכלי

ולא בהכרח לשוני המכאני בין הכלים,

לדוגמא WRF שעל פי המשורר אמור לשמש לטיולים ורכיבה "אתגרית" נדרש להחליף כל 1000 קילומטר

YZ250FX שהוא כלי ז-ה-ה מבחינה מכאנית מלבד אגזוז ומפת הצתה נדרש להחליף שמן כל 7.5 שעות בדומה ל YZF, והוא מיועד למסלולים סגורים ורכיבה תחרותית.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה לא עניין של מי שיודע מה ההגיון ומהיכן זה מגיע?

מה "היחודיות" האוסטרית שמאלצת את משתמשי הקצה לתחזק כך? הרי זה פי 2 מעל מקבילים. אם כך אז אולי ניתן גם בקטמ' לעלות ל30 שעות?
 

shayph

New member
כפי שרשמתי קודם, לדעתי בהסתמך על מה שנתקלתי היצרנים קובעים

את המלצות היצרן בהתאם לשימוש של-ד-ע-ת-ם הצרכן הממוצע יעשה באופנוע.

אז זה יכול להתחיל מכיצד היצרן רואה את השימוש של הצרכן הממוצע ועד להסכמים מסחריים מול חברות השמנים, או ניסיון לחזק את תדמית המותג \ אמינות הכלים על ידי הקטנת מרווח הטיפולים בתקווה שימנע תקלות ישירות או עקיפות.

תנסה לקבוע זמן ממוצע להחלפת צמיג אחורי בין כל רוכבי הפורום, מהר מאוד לדעתי תגלה ששעות הרכיבה עם הצמיג עד להחלפתו יהיו מאוד שונות בין הרוכבים בהתאם לסגנון רכיבה , אגרסיביות , סוג הצמיג \ תוואי וכדומה.

עכשיו תחשוב על יצרני האופנועים שהם מנסים לקבוע זמן מומצע להחלפת שמן, כמה זמן מדוייק אליך או לשאר משתמשי הפורום ותנסה לקבוע אם אתה צריך לצמצם או להאריך את מרווח הטיפולים.
 
למעלה