מה הסיפור החדש בחדשות

קשה7

New member
לא מדובר בעמותה

למעשה מדובר על פונדקאות בחול.כנראה בארהב.שם ניתן לקחת פונדקאית +תרומת זרע+תרומת ביצית .לאחר הלידה.בית פט אמריקאי נותן החלטה שהם ההורים.הילד מקבל דרכון אמריקאי.וההורים תעודת לידה שבו הם רשומים כהוריו אלא מאי לפי החוק הישראלי חיב חייב שתיהיה זיקה גנטית של הילד לאחד מבני הזוג או החד הורה.לפי החוק האמרקאי אין כזו חובה ולכן כרגע לפי החוק הישראלי פונדקאות זו אינה חוקית ולפי החוק האמריקאי כן חוקי.הילד בכל זאת הוא אזרח אמריקאי עם תעודת לידה חוקית.זוהי הדילמה המשפטית.ברור שזה לא חוקי וזהו עוד ניזיון לעקוף את חוקי האימוץ והפונדקאות בארץ.מתברר שמאות עשו זאת באמצעות מתווכים.כמו כן יש עוד מקרה בארץ על זוג הורים שעשו פונדקאות בגיאורגיה אלא מאי הפונדקאית נקלטה להריון לא העובר של ההורים אלא זהו ילד שלה.גנטית.לאחר תום ההריון ההורים רצו להביאו ארצה וחויבו י החוק הישראלי ךערוך בדיקת אבאות או אמאות כדי להראות זיקה גנטית לילד.עשו בדיקות ואז התבררה הפאשלה הילד לא קשור גנטית לא לאמא ולא לאבא והילד לא מורשה לעלות לארץ.הפונדקאית הגיאןרגית קחבלה או לא את כספה ולא ברור אפ היא רוצה את הילד.בימים אלו בתי המט בארץ ובגיאורגיהר צריכים להחליט מה יעלה בגורל הילד.לא פשוט.אפילו שההורים הישראלים ירצו אם בכלל לאמץ את הילד לא בטוח שבית המשפט יאשר.זה כמובן נבע מטעות ומאי שמירה על הכללים של הפונדקאית אבל ברור שהמקרה הראשון הוא ניסיון לעקוף את יוקי האימוץ הבינארצי.
 

משתפרת

New member
הנה קישור לסיפור

מ- YNET.
על פניו זה נראה כמו יצירה של תינוק/ת עבור מי שאין להם ילדים. מדובר בביצית של תורמת וזרע של תורם שיצרו עובר שהתפתח ברחם של פונדקאית. את התינוק/ת מאמצים האנשים שיזמו את המבצע הזה.
 

משתפרת

New member
לי זה נשמע זוועתי

ילד נמסר לאימוץ כי קיימת בעיה: יש ילד שהמשפחה הביולוגית שלו לא מסוגלת לגדל אותו. האימוץ נועד קודם כל לטפל בבעיה של הילד הקיים. על הדרך האימוץ מביא מוצא לתסבוכת של המשפחה הביולוגית, ופותר את בעית הפריון של המאמצים (כשמדובר בכאלה שלא יכולים להוליד בעצמם, לא כשמדובר באימוץ מטעמים אידאולוגיים- הומניטריים). כאן יוצרים את הבעיה כדי שתפתור את הבעיה של מאותגרי הפריון. נראה לי נורא ואיום לברוא בעיה (ילד ללא משפחה) כדי לפתור את מצוקת המאמצים.
 

יסמין@

New member
אני רוצה להתייחס

להיבט מאוד צר וממוקד של כל הנושא הרחב והמסובך הזה (למשל. שמדובר בתהליך של פונדקאות וכו'): לדעתי, לא ניתן לשפוט נושא זה מנקודת ראות של אימוץ רגיל. לא יוצרים כאן בעיה - ילד ללא משפחה, כפי שכתבת. הרי מראש התינוק/ת מיועד/ת לאלו שפתחו בכל התהליך. לתינוק/ת יש משפחה שמחכה ללידה ומחכה לגדל ולטפל וכו'.
 

משתפרת

New member
זה נראה כמו תעשיה

מייצרים תינוק נטול משפחה ביולוגית מראש. המצב של ניתוק ממשפחה ביולוגית הוא מקור לבעיתיות עבור המאומץ. כשהחיים יוצרים נסיבות כאלה- צריך לעשות את המיטב כדי לתקן, כלומר לדאוג למשפחה מאמצת מיטיבה. אבל ליצור מראש ובכוונה ילד נטול משפחה ביולוגית?
 

יסמין@

New member
ושוב, אני מתייחסת

אך ורק להיבט מאוד צר של הנושא ולא לכל המכלול המסובך והמורכב: במקרים האלה אין "משפחה ביולוגית". מדובר בתהליך רפואי שבו מחברים ביצית של אישה אלמונית עם זרע של גבר אלמוני, שברוב רובם של המקרים - אם לא בכולם - לא מכירים ובוודאי לא ניתן לתארם כזוג או כמשפחה משום סוג. ואת הביצית עם הזרע טומנים ברחם של אישה אלמונית נוספת (עד כמה שהבנתי לא מכירים את הפונדקאית), שגם היא לא יכולה להיחשב כמשפחה הביולוגית של התינוק (הרי הביצית לא שלה).
מייד לאחר הלידה התינוק/ת מגיע/ה למשפחה שלו/ה, משפחה לכל דבר, גם אם אין קשר ביולוגי-גנטי בין חבריה.

(ושוב, אני לא נכנסת בכוונה לכל הנושא של פונדקאות מהבחינה של הפונדקאית, ולכל הנושא של מה שהעובר/ית מרגיש/ה בתוך הרחם ועוד נושאים חשובים מסוג זה - משום שנושאים אלו הם רלוונטיים לכל הנושא של פונדקאות ולאו דווקא במקרים האלה).
 
אי אפשר לנהל דיון על פונדקאות ללא הקשר מוסרי

פונדקאות היא כל הליך בו אישה נושאת הריון עבור אישה אחרת.
ההתקדמות הרפואית/טכנולןגית מסוגלת ליצור תינוק שלא דרך יחסי מין ולשתול אותו בגוף נשי.

מכאן והילך מתחילים היבטים מוסריים. גם לאחר שמסכימים שנשיאת הריון על ידי אישה אחת עבור אישה אחרת תמורת כסף הוא מוסרי, והרי זו לבדה נקודת מחלוקת, נשארים עוד הבטים.
יש מי שרואה בפונדקאות כשווה ערך להריון, ויש מי שלא רואה זאת כך. מי שרואה הפונדקאות הליך שווה ערך להריון אמהי-ביולוגי, אינו רואה קשר בינו לבין אימוץ. מי שאינו רואה בהליך שווה ערך להריון אמהי-ביולוגי, רואה הרבה קשר בינו לבין אימוץ.
יש מי שרואה בגנטיקה ובדנא חזות הכל, ויש מי שלא. מי שרואה גנטיקה ודנא חזות הכל, לא יראה קשר לאימוץ אם מתקיים קשר ביולגי גנטי בין הילד להורים המגדלים, אך מי שרואה בכך קשר ממדרגה ראשונה והקשר לא מתקיים, דווקא יראה הרבה קשר לאימוץ.
וישנם עוד הרבה היבטים שכרגע אינם קשורים לדיון.

לכן, אי אפשר להתייחס אך ורק לנקודה הצרה שאין "משפחה ביולוגית". אימוץ המוכר לנו מערב משפחה ביולוגית נפקדת, אך עם התפתחות הרפואה/טכנולוגיה אין זה בטוח שזו תשאר הגדרה גורפת.
 

יסמין@

New member
את בהחלט יכולה לדון

על הנושא מכל היבטיו הרבים והמורכבים. אני בחרתי - והדגשתי כמה פעמים - להתמקד רק בהיבט אחד וצר בדבריה של משתפרת: האם מדובר במשפחה ביולוגית או לא.
 
אין זו שאלה על מה אני רוצה להתדיין

המידע על היווצרות תינוק בהליך פונדקאות הוא מידע נפוץ למדי בקרב אנשים בוגרים בעלי השכלה סבירה החיים בעולם המערבי בימינו אלו. אם כל מה שרצית הוא לידע על ההליך, זו הייתה הודעה חסרת משמעות מכיוון שהמידע כבר בידיינו.
לעומת זאת, אי אפשר לנהל דיון כלשהו ההבדלים בין פונדקאות לבין אימוץ כאשר מסכמים את ההבדלים בהליכים הביולוגים בלבד.
ואם את רוצה דווקא הליך ביולוגי נפרד - תורם זרע ביולוגי אנונימי אינו משפחה של האישה הנתרמת, ולמרות זאת ידוע שישנם צאצאים לתרומת זרע הרואים בו אב מסוג זה או אחר. לכן, ההיבט הצר שלך אינו צר כלכך. ההורים הביולוגים אולי לא יצרו משפחה בינם לבין עצמם, אך קיימת אפשרות שייראו בעתיד כמשפחה ביולוגית לתוצר האנושי של ההליך.
 

משתפרת

New member
יסמין, אני מתיחסת אל הילד, לא אל התהליך.

הילד שנוצר כאילו הוא מצרך. לילד הזה, ילד בשר ודם, יהיו שאלות ותהיות. גם ילדים שמגיעים למשפחתם המאמצת מיד אחרי הלידה (למשל באימוץ תינוק בארץ, או אף כפי שהיה בעבר בחו"ל- כשקיבלנו תינוקות בני מספר ימים או שבועות) וחיים במשפחה חמה ואוהבת מפתחים שאלות ותהיות. הילד הזה לא ישאל למה לא גידלו אותי, או (במקרים קשים יותר) למה נטשו אותי, אבל בשלב של גיבוש הזהות העצמית הוא ישאל את עצמו מי הוא, מנין בא, לאן הוא משתייך. זה לא חייב ליצור תסביכים ובעיות התנהגות, אבל יש כאן מקור לקושי בחיי הילד- הנער. הבעיתיות הזו נוצרת כדי לפתור בעיתיות אחרת- של המאמצים.
אני מבינה שבעיניך זו בכלל לא בעיה: להבנתך מי שמגיע למשפחתו האוהבת בגיל 0 לא יגיע לתהיות ושאלות בעתיד. דעותינו חלוקות.
וגם אני בכלל לא נכנסת לענין הפונדקאית.
 
אני לא מבינה אותך

האם כל ההבדל הוא הקשר הגנטי לאחד ההורים?
הרי תרומת ביצית + זרע של גבר, יעבוד,
גם אם קונים ביצית וקונים רחם -
אז כל העניין עומד על קשר גנטי להורה אחד? זה מה שיוצר את תחושת המשפחה?
 

משתפרת

New member
את תחושת המשפחתויות יוצרת המשפחה

בענין הזה אני מסכימה עם יסמין. אני הפכתי לאם ברגע שקיבלתי על עצמי להיות אמא של הבת שילדתי ואמא של הבן שאימצתי. אנחנו יצרנו את ההשתייכות ההדדית בלי קשר לענין הביולוגי.
לגבי שאר השאלות שלך הן נובעות מן הפונדקאות. לי לא התאים להשתמש בפונדקאית, למרות שיכולנו להשתמש בביולוגיה (ביצית וזרע) של שנינו. לאחרים- מתאים. הנושא מאד טעון וסבוך. זו הסיבה שאינני רוצה להכנס לדיון בפונדקאות לסוגיה.
 

יסמין@

New member
לא דיברתי בכלל על נושאים אלו

אני התייחסתי - כפי שכתבתי כמה פעמים - בצורה מאוד צרה וממוקדת בזווית אחת מדברייך: הניתוק מהמשפחה הביולוגית. במקרים האלה אין "משפחה ביולוגית" ולכן אין ניתוק ממנה. ביצית וזרע ששמים יחדיו במבחנה ואחר שמים ברחם של פונדקית אינם בעיניי משפחה ביולוגית.
 

משתפרת

New member
כאמור- דעותינו חלוקות

לילד יש ביולוגיה ויש שאלות ביולוגיות. אנחנו יכולים לקרוא לתורמת הביצית ולתורם הזרע "תורמי גנים". הם אולי לא משפחה, הם אפילו לא בדיוק מולידים- כי יש כאן פונדקאית, אבל הילד ישאל את עצמו על המקור הביולוגי שלו, ולא משנה איך קוראים לו.
 

גילעד 63

New member
אני מניח שהוא גם ישאל מי נשאה אותו

שאותה הרי הוא באיזה אופן "מכיר" וגם "זוכר".
 

יסמין@

New member
כן, אם נתייחס לנקודה הזו

(שבה לא עסקתי כלל בהודעותיי עד כה), אז נראה לי שילדים/ות אלו אכן ירצו לדעת (אם בכלל יספרו להם על דרך הבאתם לעולם) על שתי הנשים והגבר שהיו מעורבים ביצירתם: תורמת הביצית, תורם הזרע ובעלת הרחם. השאלה מה יודעים עליהם. עד כמה שאני יודעת, לפחות תורמי הזרע והביצית אלמונים. לגבי הפונדקאית - כנראה שיש מקרים כאלה ומקרים אחרים.
 
למעלה