מה הצעד הבא?

izackv

New member
בשורה התשיעית מלמעלה, בצד שמאל

לקחתי ניחוש בין שני הזוגות של ה (2/5) בהתחלה נחשתי שהתא השמאלי ביותר הוא 5, אבל הגעתי לסתירה די מהר. כששמתי בתא השמאלי 2, וזה שמימינו הפך ל 5, כל הלוח נפתר די בקלות... (או לפחות ללא צורך בניחושים נוספים)
 

izackv

New member
מה זאת אומרת בלי ניחושים?

זה לא שניחשתי איפה לשים מספר וזהו... זה בחירה מושכלת בין שתי אפשרויות. אתה מגיע לצומת, מסמן אותה, מקבל החלטה לאיזה כיוון ללכת. אם הגעת למבוי סתום בכיוון הזה אתה חוזר לצומת והפעם אתה יודע בודאות איזה כיוון היה נכון. הסודוקו הקשים יותר בנויים על זה שבשלב מסויים צריך לקבל החלטה ולבדוק בדיעבד אם היא היתה נכונה. במקרה הזה מספיקה החלטה אחת כזאת, והכל נפתר בקלות. זה לא כמו לקחת לוח ולנחש שמשבצת מסויימת היא 5 סתם ככה.
 

bbsu

New member
בלי ניחושים

מה ההבדל בין בחירה מושכלת בין שתי אפשרויות לבחירה לא מושכלת?
 

ג ל ע ד א

New member
במשבצת האמצעית יש 6

6 בוורודה הימנית גורר 6 באמצעית 7 בוורודה הימנית גורר 6 באמצעית מ.ש.ל תודה, גלעד
 

bbsu

New member
תשובה

נסתכל בשתי הקבוצות המסומנות בכל אחת מהם יש שתי משבצות ושלוש ערכים אפשריים נשים לב שהערך 2 יכול להופיע רק באחת מהקבוצות -כי כל המועומדים ל 2 באחת הקבוצות "רואים" את המועומדים בקבוצה השניה - לכן באחת מהקבוצות לפחות יופיע 6 לכן באדום אין 6
 

גרי רשף

New member
ולכן יש 6 בירוק השמאלי ובורוד הימני

יפה! רוצים עוד..
 

izackv

New member
כל פתירת סודוקו מבוססת על בחירה

מושכלת שהיא למעשה ניחוש. אתה בוחר משבצת, רושם לעצמך את כל הערכים שהיא יכולה לקבל ואז אתה מתחיל לפסול אפשרויות. אתה מנסה להבין מה יקרה עם במשבצת שבחרת יהיה ערך מסויים אז איך זה ישפיע על משבצות אחרות וככה אתה פוסל כל הזמן אפשרויות. אז כל עוד אתה עושה את זה בראש ומחשב יחסים בין מספר משבצות שונות זה לא ניחוש וברגע שאתה כותב את זה על דף זה כן ניחוש? או - כל עוד אתה בודק 4 צעדים קדימה בראש זה לא ניחוש וברגע שאתה מניח הנחה ועובר 20 צעדים עד שפסלת או הוכחת אותה זה כן ניחוש? ובכלל מה הבעיה עם המינוח "ניחוש"? אתה מכיר אלגוריתמים מתורת המשחקים? בהרבה מקרים מניחים "א" וממשיכים. אם מגלים ש"א" לא נכון, חוזרים חזרה ומתקנים את ההנחה. ככה עובדת החשיבה האנושית וזה בדיוק התהליך שאתה עושה כשאתה פותר סודוקו בלי שום "ניחוש" כהגדרתך.
 
למעלה