מה זה קלאסי?

קלאסי

לדעתי הצנועה פירושו לימוד לשם שיפור עצמי ולמידת ידע כדי לבנות את עצמי ולא כדי להשיג עליונות במצב מבסויים על מי שנמצא נגדי (כמובן שזה תוספת אבל לא עיקר) העבודה אל עצמנו לשנות בנו משהו שרק בסוף נרגיש מה הוא זוהי לדעתי שיטה קלאסית. מודרני זה שיכולת התגובה תהייה ברמה מיידית ללא קשר לשיפור באישיות המתאמן או בתפיסת עולמו (משהו אינסטנט)
 
אמנות לשמה

מצטרפת לדעתך. אמנות לחימה קלאסית - היותה בהקשר היומיומי - אמנות לשמה. העיסוק בה אינו תלוי בדבר. לא לשם נצחון, לא לשם דרגה, לא לשם כבוד או הפגנת כח. זה מקום הג'ודו אצלי, ללימוד ושיפור עצמי ללא גמול. מקווה שזו הגישה המאפיינת פורום זה וגולשיו.
 

nirk_aikido

New member
זו ההגדרה המודרנית לא"ל קלאסיות

מסכים, ולגמרי לא מסכים. מצד אחד, אני אישית מזדהה עם מה שכתבת, ואני מעריך שרוב התלמידים בימינו של אומנויות קלאסיות מרגישים כך במידה רבה. מצד שני, יש כאן חטא מהותי לרקע ההיסטורי של האומנויות הקלאסיות. המטרה הראשונה במעלה, והרבה לפני כל מטרה אחרת, של א"ל בהסטוריה היתה לנצח במאבק אמיתי- מערכה צבאית, או הגנה עצמית אישית (אך לא בתחרות). התפיסה של שיפור ולימוד עצמי, (וההקשר לזן למשל) התפתחה כדרך יותר טובה לשרת את המטרה הזו - ניצחון בקרב. גילו שתוך פיתוח עצמי, ולימוד הצד המנטלי מגיעים לתוצאות יותר טובות, ולכן התעסקו בכך. לדעתי מה שתארת, היא : ההגדרה המודרנית לאומנויות הקלאסיות. בברכה נירק
 
וכדי לדעת...

מי ניצח בערב קרבות, ג'רי "השרימפ" או רמי "אצבעות הפלדה", או מי הפיל את מי בנוק אאוט, שלומפי "המרביץ" או שימי "האיום", נעבור לפורום הזירה... יש שם גם הצפה של תמונות של ילדים בני שמונה, שמתאמנים בפירוק והרכבה של מישהו בחושך... השיא הוא של בועז "זריז הגפיים", (ילד חמוד בכיתה ב'), והוא עומד על שלושים שניות...
 

ש מים

New member
סלח לי...

אני כאן, אבל אני חושב שאסור להתקע בעבר וגם חושב שלא כדאי להשתמש בסגנון הזה. זה לא מוסיף כבוד, לא לכותב (המכובד) ולא לקוראים. בברכת למה לא יבוא פורים פעמיים בשנה (לה לה לה האפצ'י).
 
אתה כמובן צודייק...

במאה אחוז. אבל אני ממש מקווה שברור לכולם רוח השטוטא שאינה נאמרת בכוונת זדון חלילא וחס והשיים ירחיים וכולו וכולו... כולי שק של התנצלויות אם נפגע מישהו, או לקח דברי שלא במתכונתם. אתה כמובן צודק, ותודה על ההערה. אכן, מן החוכמיא הוא לנהוג במשנה זהירותא, ולהקפיד על כל כללי שמירת הלשון על דקדוקם בימים נסערים שכגון אלה. בכבוד רב מאסוגו
 
ש מים

אני מצטער, אני פשוט לא מצליח להתאפק... יש משהו נורא מצחיק לדעתי בכינוי "ג'רי השרימפ". נזכרתי בזה היום באמצע אימון והתחלתי לצחוק בקול רם. מזל שאף אחד לא היה שם... כמובן שיכול להיות שאותך זה לא מצחיק. אבל עדיין, אין זה אומר דבר וחצי דבר על התקעות בעבר, או הוספה או הפחתה של כבוד. זו דעתי. ועדיין, אני חושב שאתה צודייק, ויש להזהייר עד בלי די בלשון, על מנת שלא יובנו דברים שלא היתה כוונתם להירמז, כל שכן להאמייר... ואימרו, אימרו, כיין כיין, אימרו אמיין.
 
סיפור על ג'רי "השרימפ"

מוקדש לש מים. ביום חמישי בערב מתוכנן היה להתקיים ערב קרבות חגיגי באולם נושפוטקין. בתור אחד המתחרים המתוכננים לקחת חלק באותו ערב, חש ג'רי המכונה "ג'רי השרימפ" התרגשות הולכת וגואה בליבו. הוא תמיד נהג להתרגש לפני קרב, ולא ראה כל סיבה להפסיק את המסורת דווקא עכשיו. בשבועות האחרונים, התאמן ג'רי באופן קדחתני במיוחד. הוא הכניס עצמו למשטר אימונים דיקטטורי, והקפיד במיוחד להתאמן ממש מתחילתו של האימון ולא להפסיק עד לרגע הסיום עצמו. וכך, עלה כושרו הגופני באופן משמעותי, וכוחו הפיסי השתפר פלאים. למעשה, הוא כל כך התחזק, עד שתלש את הקטנוע שלו לשני חלקים כאשר ניסה ליישר ת'מראה בכידון. ועכשיו, עמדה בפניו הבעיה החמורה כיצד יוכל להגיע לאולם נושפוטקין, הרחוק כדי מרחק המצריך הסתכלות בשתי העיניים. המחשבות החלו להתרוצץ במוחו של ג'רי, כשלפתע נדלקה מנורה מעל לראשו בצד ימין, והוא אפילו חייך. ובעודו מחייך, שם פעמיו, שמח וטוב לב אל תחנת האוטובוס הסמוכה. כשהגיע לתחנה, היה עייף ומוטרד. הוא נזכר ששכח את הארנק בבית, אבל כבר היה מאוחר מדי לחזור. הוא התיישב בעדינות על הספסל, ונזהר מאוד שלא להשען אחורה מכיוון שלא היתה שם משענת. הדקות חלפו, והשניות נקפו, והרכב המאורך טרם הופיע. ג'רי הושיט את עינו בעצבנות אל עבר זרועו, ונוכח לראות ששכח בבית גם את השעון. לא נותר לו אלא לחכות בסבלנות מאוסה, ולשחק סנייק בפלאפון. ככל שעבר הזמן מסביבו, הגיע ג'רי למסקנה מוגמרת, שהתעכבותו של האוטובוס בהחלט מצביעה על העובדה שהאוטובוס עוד לא הגיע, והמשיך לשחק סנייק בפלאפון. סוף סוף הופיע לו כלי הרכב בזוית עינו, וג'רי הפנה את ראשו כדי להכניס אותו לגמרי לטווח ראייתו. הוא נענה בחיוב להזמנתו של הנהג לעלות, ושילם בחיוך מכייון שלא היה לו כסף. לקול גדיפותיו של הנהג בשפה בלתי מובנת, עשה ג'רי את דרכו לאורך האוטובוס, עד שמצא מקום ליד החלון. הוא התיישב בזהירות, נזהר שלא להשען לאחור מתוך הרגל, והחל לספור תמרורי עצור. מדי פעם, היה האוטובוס נעצר, וכל מיני אנשים היו עולים וגם יורדים, וג'רי הופתע מכך לטובה, משום שלא ידע עד אז שלכל כך הרבה אנשים יש כל כך הרבה במשותף. כשיצא האוטובוס מתחומי העיר וגלש אל הכביש הפתוח, נכנסה בריזה ספרדית אל כלי הרכב, ונשמעו כמה קללות באשכנזית. ג'רי שילח מהלומת מרפק, וצוקי גרי אל פרצופו של זקן מפוקפק אחד, שהחל להרדם לו על הכתף. הוא הימם אותו סופית בנוק אאוט ללסת, והעיף אותו דרך החלון. מתעלם ממבטיהם המופתעים של שאר הנוסעים, שלף ג'רי את הפלאפון והמשיך לשחק סנייק. זקנה אחת עם קול של רפי גינת, אמרה לו שזה לא יפה וג'רי הנהן בהסכמה, וברך אותה במואשי גרי. כמה החלפות הילוכים ולחיצות גז אקראיות, הביאו את האטובוס אל התחנה הקרובה אל אולם נושפוטקין, וג'רי" השרימפ" ירד מהאוטובוס, לאנחות הרווחה של הנוסעים שנבלעו ברחש ההידראולי שנשמע כאשר נסגרו דלתות האוטובוס מאחוריו. גרי הביט סביבו, והתפעל מהפלא הארכיטכטוני ומהשגי הציביליזציה, שאיפשרו לאדם לבנות מבנים על קומות. הוא נעמד במקומו ודמיין לעצמו שהוא מביט באולם ספורט גדול. השומר בכניסה לא גרם לבעיות מיוחדות שג'רי לא יכול היה לעמוד בהן, ותוך דקה היה ג'רי בחדר ההלבשה, מתכונן לקרב... עד כאן ממעלליו של ג'רי "השרימפ". ש מים, מקווה שנהנית... מאסוגו
 
הגם דוד בנביאים? ../images/Emo22.gif

בהשראתו של זאב, גם אני משתמש לעיתים תכופות ברב מילים.
 
רב מילים מאוד שימושי בייחוד

לכותבים. יש בו אפשרות למילים נרדפות ולמציאת חרוזים. תרגום עברי עברי וכן מילון אנגלי עברי אנגלי. אני מחכה שיהיה מילון איכותי יותר ברשת אבל בינתיים זה היחידי והוא בעצם לא רע בכלל. וגם לא יקר מדי. רב מילים של מלינגו (קישור מצורף).
 
"שרץ" מתול מילון מלינגו

הסבר מלא למילה שֶׁרֶץ שֵם ז' 1. כינוי לבעל חיים קטן וירוד (לרוב חרק או זוחל), המביע יחס של סלידה ותיעוב כלפיו. 2. א. (בלשון המקרא) שם כולל לבעלי חיים קטנים (כגון חרקים או דגים), המתרבים במהירות. • "ויגוע כל בשר הרמש על הארץ בעוף ובבהמה ובחיה ובכל השרץ השרץ על הארץ וכל האדם" (בראשית ז כא). ב. (בהלכה) אחד משמונה מיני בעלי חיים (ביניהם העכבר) הנזכרים בתורה (ויקרא יא כט-ל) והמוגדרים בהלכה, שיש להם דינים מיוחדים של טומאה. 3. בלשון הדיבור כינוי גנאי המביע בוז, גועל או דחייה כלפי אדם שנוא, מתרפס או שפל. • איזה שרץ נאלח. איך הוא מעז לעולל לי דבר כזה?
 

nirk_aikido

New member
מדוע אגרוף מערבי אינו א"ל קלאסית ??

(רק לשם חידוד השאלה) אני לא מכיר את ההיסטוריה של האגרוף המערבי, אבל נדמה לי שהוא קיים לא מעט שנים. נראה לי, שכשאנו אומרים קלאסי, אנחנו בעצם מתכוונים ל: א. לא תחרותי ב. שיטה שיש לה רקע/רצף/הקשר היסטורי, והיא לא בעיקרה מיקס של הרבה שיטות (כדי להבדיל מ "קרב מגע" למשל). ועדיין זו הגדרה לא ממצה להערכתי: למשל טאי קוואן דו. נירק
 

nage

New member
לטעמי הבעיה היא לא עם הקלאסי....

אלא שזו לא אומנות לחימה כלל ומכאן שבוודאי לא קלאסית. מבחינתי זהו ספורט זירה וככזה אין לך את היכולת להשתפר שיפור מתמיד, מכיוון שהיתרון לצעירים בספורט זירה הוא מכריע, למעט כמה חריגים רובם ממשפחת גרייסי. איגרוף אפילו לא נופל לתוך ההגדרה של שיטת לחימה/הגנה עצמית, מכיוון שהוא ספורט עם חוקים מאוד מאוד מוגדרים. בברכה, יוני
 

broccoli

New member
שיפור מתמיד

האין שיפור בעיני המתבונן? הנה דעתי. (1) בכל ספורט היכולת הגופנית היא פקטור חשוב. בענפים בהם נסיון ותובנה מספקים יתרון תחרותי אמיתי, גם אנשים מבוגרים יותר מככבים (Randy Couture, אלוף ה-UFC הנוכחי במשקל 93 ק"ג, קשיש בן כמעט 42). (2) בחינה לפי הישגים אבסולוטיים אינה הכרח לעיסוק בספורט. מי שבוחן עצמו בספורט לפי הישגים שכאלה מפסיק לצמוח כשהוא מפסיק לנצח. (3) בחינה לפי ערכי רוח כלשהם אינה ערובה לצמיחה - היא יכולה לשמש מחסום להתקדמות אף יותר מהדרישות הגופניות. (4) גישה אישית מתאימה, בה אדם בוחן את עצמו באמצעים שמקדמים אותו, תקיפה לכל עיסוק. אדם יכול להישחק נפשית בדרך המסומנת כ"רוחנית". אדם יכול לצמוח עד 120 בדרך המסומנת "הישגית". (5) לגבי הגדרת "אומנות לחימה" והקניית יכולות הגנה עצמית, טוב, לא ניכנס לזה.
 

nirk_aikido

New member
רשימה

אני חושב שכדי לבדוק את השאלה הזו ברצינות, צריך להכין רשימה של הא"ל הקלאסיות. ברור לי מאליו, שלא תהיה רשימה מוסכמת, אבל דווקא אי ההסכמה עשויה להראות מה "עמוק" בתוך ההגדרה של א"ל קלאסית, ומה בגבול אצל רוב האנשים. נירק בפרץ של כתיבה
 
למעלה