מה יש לכם בצורה אובייקטיבית לומר?

מה יש לכם בצורה אובייקטיבית לומר?

על אורי פינק ועבודותיו. אני שואל כי אני אישית אוהב חלק מהדברים שלו, כן אני מודה!!! אני שואל כי אני ממש רוצה לראות פה רשימה של ראשי פרקים ברורים וסדורים של כל אלה שמקטרגים אותו כל הזמן - משהו כמו נניח: א. צביעה ומה לא טוב בה ב. עיצוב דמויות מבחינה אסתטית ומה לא מוצה חן בעינכם בהן (במגבלות הז´אנר הכללי). ג. עיצוב העלילה (שבחלק מעבודותיו מתפרסת על פני קרוב ל-15 שנה בערך). ד. וכ"ו. כמו שאתם מבינים, אין בכוונתי רק לזבנג אלא גם לסברמן, פרופיל 101, צבנג (שהם סטריפים גאוניים לדעתי, בתור מישהו שכבר עבר את השלב בחיים של מדי חאקי כל בוקר), קומיקסים פוליטיים, הקומיקס על הכלב שברח לי שמו עכשיו וכ"ו. ה. מישהו מכיר את GROO? את סרג´יו ארגונס או את BOOGYMAN? האם היתם אומרים שהסגנון שלו ושל פינק דומה, שונה או קרוב? אני אנסה לחפש ברשת כמה דוגמאות GROO טיפוסיות בשביל אלו שלא מכירים את האמן כמעט הכי ותיק בתחום בעולם אבל באמת, בלי להתפלסף, תשובות עיניניות, מה יש לכם נגדו?
 

DrorCh

New member
אתה יכול לשלוח לאורי פינק אי מייל

יש לו אתר משלו עם פורום שם הוא בכבודו ובעצמו לוקח חלק פעיל אם אתה קורא זבנג בטוח אתה מכיר את הכתובת שלו זה מופיע בכל זבנג ולמי שלא מכיר www.interzbeng.net אני לא ממש מכיר שמות של אמני קומיקס ככה שאני לא יכול להשוות אותו הצביעה נורא הורסת את הקומיקסים שלו לדעתי אין לי כוח לפרט ניתוח מעמיק אבל עושה רושם שהוא לא שולט בתורת הצבע (לא שאני כן) ובצבעים כדרך לבטא רגשות ראיתי ציור שלו לפני ואחרי צביעה והרישום נראה ממש מעולה והציור עצמו הצבוע יותר מידי עמוס וממש שורף את הרשתית
 

Supermans girl

New member
אין כמו הצביעה הישנה בפנטונים ../images/Emo45.gif

דרך אגב- מישהו עוד משתמש בפנטונים לשם צביעת קומיקס?
 

sarabr

New member
אני מסכימה

אני לא צובעת את העבודות שלי בכאלו טושים ולמען האמת אני לא מציירת בכלל! אני אוהבת רק לקרוא את הקומיקסים.
 

apathic

New member
מה?!!

מה ניסית לומר פה? לא הבנתי.. את לא צובעת, לא מציירת, את קוראת קומיקס, ו.. איך זה מתחבר לנושא בדיוק?
 

chatenoire

New member
איי וויש...

כל אחד מהם עולה עשרים ומשהו שקל, ובשביל להשיג אוסף ראוי צריך להוציא כמה מאות שקלים. צביעת קומיקס בטושים זה אמנם כמעט חלום רטוב, אבל צריך להשקיע הרבה יותר מדי (ומי בכלל יודע אם אני אוהב את זה?).
 

apathic

New member
אני לא מוצא את הדמיון

ואני מכיר את עבודיותו של סרג´יו עוד ממאד מאגאזין. גם יצא לי לקרוא הרבה גרו, הקומיקס האמת הוא די בינוני אם כי מצחיק. לא אחד הדברים הטובים באמת שלו... ובכל זאת, ציוריו של סרג´יו לעומת ציוריו של פינק הם: * הרבה יותר אקספרסיביים * הרבה יותר מצחיקים, ושלא נדבר על ההומור, כי לאורי פינק אין דבר כזה * הרבה יותר שנונים, מכל הבחינות באמת. * ואני אפילו לא רוצה לרדת על אורי פינק יותר, הוא בכל זאת בן-אדם. האמת, אני פעם אהבתי את עבודיותיו של אורי פינק. הוא היה המודל שלי לחיקוי, ככה שאני אוביקטיבי לחלוטין.
 
לא על דעתי- טובים וחכמים ממני קבעו

בכל מקרה, באוניברסיטת אדינבורו בסקטולנד (שמתמחה בלימודי אומניות שונים) יש מגמה מבוססת ומוכרת ללימודי קומיקס, אנימציה ועיצוב גרפי, ושם עשו פעם קיטלוג ז´אנרים שונים של קומיקס ויצא שלפי הקריטריונים שלהם, GROO וזבנג עונים על אותה ההגדרה. אני אנסה למצוא איזה לינק אם יש להם אתר, אבל הרעיון ברור. מבחינה "ביקורתית" הסגנון נחשב קרוב. עיצוב העלילה על פרקים קצרים של כמה דפים (2-4), גם אם בGROO סרג´יו ומרק איווניר מושכים כמה מיני פרקים של 4 דפים לכדי חוברת אחת או אפילו מיני-סדרה. עיצוב הדמויות בקוים פשוטים, לא מהוקצעים ובעלי נטיות קריקטוריסטיות (ד"א פינק חבר באגודת הקריקטוריסטים הישראלית ולא אחת התבטא שהוא רואה את עצמו יותר כקרקטוריסט מאשר כקומיקסאי). הצביעה בשכבות לפי מרחק בין קדמת הפריים לרקע (למרות שבמשך השנים פינק שינה את סגנון הצביעה והתחיל לצבוע ללא "שכבות מרחק"). (ד"א לאחרונה הרבה פעמים פינק לא צובע! אלא בחור בשם קורן שדמי...). פורמט הדמויות כסטריאוטיפים למגזרים בחברה המודרנית (טיפש וחזק, חרמן, טאב בצע, הומוריסט, חנון, נאמן, וכ"ו). GROO זה רק דוגמה ואני גם חושב שBOOGY MAN יותר מוצלח. אם כי בכל זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שסרג´יו ארגונס ומרק איווניר מריצים את GROO מאז 1970 ומשהו... ביחד...
 

green lantern

New member
אין לי משהו נגד אורי פינק

ואני קורא זבנג כל פעם שמגיעה לידי מעריב לנוער, ואני אפילו קונה יומן זבנג כל שנה... אבל אני חייב לומר שהשינוי של "the zbang univers" ממש לא מצא חן בעייני ודפטי מאוד... ניסוין לחקות את הקומיקס האמריקאי... אולי.. בכול זאת כישלון
 

yonabarak

New member
איך אתה בכלל מעז להשוות

בגרו, מארק איווניר כותב עלילות שונות אחת מהשנייה, שנונות, והן משלים קלאסיים על ההתנהגות האנושית. גם הרעיונות וגם הניסוח מעולים. הציור של ארגונס יש לו גימור מושלם. העלילות של אורי הן נוסחתיות, קצרות, שטחיות, שבלוניות, סטריאוטיפיות להכאיב, ובעיקר: חוזרות על עצמן כבר חמש עשרה שנה. הגימור שלו מחופף, והצביעה חסרת הבנה בסיסית בצביעה. וד"א, קורן צבע את כל הסטריפים במשך כמה שנים, אבל הוא כבר מזמן לא בעסק. לאורי יש עבדים קטנים חדשים. הדבר היחיד שיש לי להגיד לטובתו של אורי פינק, מעבר לתרומתו האדירה לחינוך לקריאת קומיקס בארץ, זה שיש לו יכולת סטורי - טלינג. הוא יודע לספר סיפור בקומיקס. יודע טוב מאוד. רק חבל שאין לו סיפורים לספר.
 

apathic

New member
סיכום:

אורי פינק וכל אמן קומיקס מוערך הם תמיד שני עלומות נפרדים. אל תנסו יותר לעשות השוואות, זה ביזבוז זמן ומחשבה. זה מיותר.
 

illustrator

New member
לגבי ההשוואה

ההשוואה שדובר עליה מעשתה מבחינת ז´אנר. אין ספק שמבחינה זו יש דמיון מסוים. אבל מבחינת האיכות, כפי שכבר צויין פה, אין מה להשוות.
 
למעלה