מה לדעתך עדיף להיות

Thumpers

New member
לא.

ממש ממש לא.
אני אומרת שאם היה יכול להיות מצב בו אתה לא היית מודע לכך שאתה מאבד את האינטיליגנציה שלך, אני לא חושבת שזה היה כל כך נורא.
 

MacabreDoll

New member
אור שאל לדעתי

את התשובה הרצינית הוא קיבל באינבוקס
ואז מצאתי את התמונה הזאת.
 

Summer Savory

New member
בדרך כלל סמויה, אבל...

אמנם התפתיתי, כמו רוב המגיבים, לבחור באופציית החכמה-אבל-מדוכדכת (או בגרסה הפחות מעודנת - אינטליגנטית ומדוכאת) - אבל במחשבה שניה הבנתי
שהבחירה הזו היא בעיקר משהו שנוח לי לאפיין את עצמי בו, מין חלק מתבקש מהתדמית. במציאות? בכלל לא בטוח שזה מה שהייתי בוחרת בו.

רובנו חותרים לאושר. אנחנו עושים את זה בכל מיני דרכים - הטיפוסים האינטלקטואליים שבינינו סבורים שאושר הוא תולדה (בין היתר) של הגשמה עצמית, של התמודדות עם אתגרים אינטלקטואליים, של אינטראקציה מעניינת עם אנשים מעניינים ושל חתירה מתמדת להבין טוב יותר את העולם. אחרים חושבים שאושר הוא תולדה של נוחות חומרית, של ביטחון או של מערכות יחסים בריאות ואוהבות עם הסובבים אותנו. בסופו של דבר, הכול אינטרומנטלי - אנחנו רוצים להיות מאושרים. אני מגדירה את עצמי (במידה כזו או אחרת של דיוק) כאדם איניטיליגנטי למדי, וזה אומר שהאושר שלי מותנה בדברים כמו גירויים אינטלקטואליים ורכישת תובנות מעניינות לגבי העולם (כמו גם מערכות יחסים בריאות עם אנשים שאני אוהבת...). אבל הדברים האלה לא הכרחיים בפני עצמם - הם הכרחיים כי אני זקוקה להם כדי להיות מאושרת. ככה אני בנויה. ואם הייתי בנויה אחרת? יכול להיות שהאושר שלי היה קל יותר להשגה, ולעולם לא הייתי מרגישה שאני מפסידה משהו. מה רע?
 

Light18m

New member
לא היית מרגישה שאת מפסידה

לא היית יודעת מה את מפסידה.
אבל ממצבך הנוכחי, האם היית מוותרת על הגירויים האינטלקטואליים ורכישת התובנות המעניינות לגבי העולם?
 

Summer Savory

New member
זה סוג ש מלכוד לוגי

במצבי הנוכחי, בוודאי שלא הייתי מוותרת על הגירויים האינטלקטואליים ועל רכישת התובנות המעניינות לגבי העולם. אבל זו לא חוכמה - במצב הנוכחי אני זקוקה לדברים הללו. השאלה המעניינת היא האם הייתי מוכנה לוותר על ההזדקקות להם :)


עמך הסליחה על הרטוריקה הזולה, אבל במובן מסוים (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות) זה קצת כמו לשאול מעשן קבוע האם הוא היה מוכן לוותר על הסיגריות. התשובה היא לא, מכיוון שהוא זקוק להן. הסיגריה אחרי הארוחה, לצד הבירה ואחרי הסקס, מסבה לו הנאה. היעדרה מסב לו סבל. אבל האם הוא היה מוכן לוותר על ההזדקקות לסיגריה בכל הסיטואציות הללו? כנראה שכן.
 

Light18m

New member
אי אפשר להשוות

האושר שאינטליגנטים מסוגלים להגיע אליו הוא מסוג שונה, והרבה יותר משמעותי בצורה חיובית, בניגוד לסיגריות
 

Summer Savory

New member
אני מסכימה שההקבלה לא אידיאלית

(התנצלתי, לא?
), אבל היא גם לא לחלוטין חסרת ערך.

אתה בטוח שהאושר שאנשים אינטליגנטים מסוגלים להגיע עליו הוא הרבה יותר משמעותי?

זה סוג האושר היחיד שאתה, אני ורוב חברי הפורום הזה מכירים. מה אנחנו יודעים, בעצם, על חווית האושר של אנשים עם מנת משכל נמוכה? יכול להיות שהוא עמוק ומספק לא פחות מהאושר שלנו - ותכוף יותר.

אחרי הכול, אושר הוא חוויה סובייקטיבית ובלתי מדידה. אין לנו סיבה אמיתית להניח שהאושר שלנו עמוק יותר או מספק יותר משלהם.
 

Summer Savory

New member
אליו*

למה אי אפשר לערוך הודעות בתפוז? מאוד מבין להחליף בטעות בין "אליו" ל"עליו" בשיחה שנקודת המוצא שלה היא שאנחנו חכמים נורא.
 

קרקלה

New member
זה כלום,

אני נתתי כאן נאום על איך ששיקספיר זה לכולם, ועל כמה שהבנת הנקרא זה בסיסי - וכתבתי כל כך רע שחלק היה בלתי ניתן להבנה!
 

Light18m

New member
אני מנסה להיות אוביקטיבי

אני לא מדבר בשם האינטליגנטים, אלא דווקא מסתכל מלמטה כלפי מעלה, אל האנשים שהשפיעו או משפיעים ומקדמים את העולם כיום, והשאיפה שלי היא להגיע לזה גם.

גם אני כמו כל אחד אחר חווה סיפוקים אינטלקטואלים שמתאימים לרמה האינטלקטואלית שלי.
אולי להבין כמה שורות מספר בשחור לבן יכול לגרום לסיפוק אינטלקטואלי אצל חלק מהיפות בתוכנית, ואולי אפילו יכולים להיות להן יותר סיפוקים כאלה, אבל ככל שהרמה יותר גבוהה- כך הסיפוק יותר משמעותי
 

Summer Savory

New member
הסיפוק האינטלקטואלי יותר משמעותי, נכון

אבל הרי יש גם הרבה מאוד מקורות נוספים לאושר - קשר רגשי טוב עם בן זוג, עם הורה, עם ילד; תחושת הביטחון והנעימות שמקנה השתלבות בתוך קהילה; חוג חברים תומך; עצמאות כלכלית; אפילו אמונה דתית זה מקור להרבה מאוד אושר, עבור אנשים שזו כוס התה שלה - ואת כל מקורות האושר הללו אדם יכול לחוות באותה מידה של עוצמה ללא קשר למנת המשכל שלו.


אגב, סליחה על החפירה - אני נהנית, אבל תרגישי חופשי להפסיק בכל שלב, אם אתה מרגיש שמיצינו :)
 

Summer Savory

New member
נכון בכל ויכוח מגיעים מתישהו לשלב שבו

נחשפים הפערים בין הנחות המוצא של הצדדים, וכבר אין אפשרות להשתמש בנימוקים לוגיים?

אז הגענו לשלב הזה
 

קרקלה

New member
בדר"כ נותנים בהקשר הזה

את רעיון מכונת העונג של רוברט נוזיק. מה אם היית יכולה להתחבר 24/7 למכונה שנניח, מזרימה לך למערכת הדם סמים נרקוטיים, שיגרמו לך לתחושת אופוריה תמידית? כל צרכייך הגופניים ימולאו, ותרגישי אושר עילאי רציף עד מותך. האם זה יהיה מספיק בשבילך?

אני מאמינה שרוב האנשים לא היו בוחרים באופציה זאת, והיו מעדיפים לחיות חיים אותנטיים, אפילו אם משמעותית פחות מאושרים. אושר זה חשוב, אך לא חזות הכל. הקיום בדוגמא הנ"ל הוא קיום חסר משמעות. מה איתך, האם היית מסכימה לחיות באופוריה סינתטית תמידית?
 

MacabreDoll

New member
היי אני לנור ואני אוהבת לתקשר בתמונות

אם זה לא רלוונטי לדיון, אז בהצלחה לכם
 
למעלה