הייתי מזדעזע לו זה היה פוסט ראשון שהפלצת.אתם השמאלנים החלטתם שהוא יהיה ב כו' ניסן
למה? היה ביום הזה משהו מיוחד - לא
החלטתם שאני צריך לעמוד באיזה רעש של סירנה - למה?
כי ככה ראיתם שהגויים עושים
סגרתם לי את בתי הקפה -למה?
כי החלטתם שככה עלי להתאבל.
אחר זה תייללו על כפיה דתית...
מנוול אתה, אתה תחליט בשבילי מתי ואיך להתאבל על נספי השואה? ועוד להחליט בשבילי שאני מכחיש שואה? למה? בגלל שאני לא רוצה לרקוד לצלילי החליל שלך?הייתי מזדעזע לו זה היה פוסט ראשון שהפלצת.
אבל כיוון שחותמת הטרול מודבקת עליך - אני שם עליך קצוץ. מה שלא מזכה אותך מלהיות יהודי מנוול מכחיש שואהותומך נאצים.
אני גם החלטתי לך את יום העצמאות, פרזיט.מנוול אתה, אתה תחליט בשבילי מתי ואיך להתאבל על נספי השואה? ועוד להחליט בשבילי שאני מכחיש שואה? למה? בגלל שאני לא רוצה לרקוד לצלילי החליל שלך?
תקפוץ לי, חצוף?
יש כמה וכמה בעיות עם כל העניין הזה. האחד שהמועד שנקבע מנוגד ליהדות. בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך (כלומר שלא מתוך מקרה אמת אקטואלי ל"ע) ובכל זאת החליט מי שהחליט לקבוע את המועד דווקא בחודש ניסן.אתם השמאלנים החלטתם שהוא יהיה ב כו' ניסן
למה? היה ביום הזה משהו מיוחד - לא
החלטתם שאני צריך לעמוד באיזה רעש של סירנה - למה?
כי ככה ראיתם שהגויים עושים
סגרתם לי את בתי הקפה -למה?
כי החלטתם שככה עלי להתאבל.
אחר זה תייללו על כפיה דתית...
כ"ז בניסן שימש יום זיכרון ביישוב היהודי בארץ ישראל עוד לפני מלחמת העולם השנייה. לפחות מאז 1940 התקיים ביישוב "יום זיכרון גבורה" להנצחת חללי אירועי האיבה בארץ, שמועדו נקבע בתאריך העברי של פרוץ המרד הערבי הגדול, בכ"ז בניסן תרצ"ו (19 באפריל 1936).ש כמה וכמה בעיות עם כל העניין הזה. האחד שהמועד שנקבע מנוגד ליהדות. בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך (כלומר שלא מתוך מקרה אמת אקטואלי ל"ע) ובכל זאת החליט מי שהחליט לקבוע את המועד דווקא בחודש ניסן.
כמה חוסר יושר בדבריך. להקיא. הצלמים מתכנסים כי הם יודעים שהחרדים יעשו "דווקא". אם הנבלות לא היןו בוחרים בפרובוקציה דווקא על אזכרה לאסון הכי גדול שהמיט אלוההם על היהדות, לא היה מה לצלם.הכפיה הציבורית-חברתית לעומת זאת, מגוחכת בעיני. היא לא מגיעה ממקום נקי של אכפתיות אמיתית, אלא מרצון לנגח. זה מתייחס לעשרות צלמי התקשורת שדקות לפני הספירה מעמידים את מצלמותיהם בהיכון כדי לתפוס את החרדי שרחמנא לצלן מזיז את רגלו בטעות בזמן הצפירה
ואיש לא מפריע להם. אבל זאת מדינה ש-90% ממנה אינם חרדים, ו-100% מתושביה חייבים לציית לחוק. טענת "אני יודע טוב יותר ממך" אינה תקפה כנגד חוק מדינה.נזכיר שבניגוד לטענות התוקפים, לעולם הדתי יש יום זכרון לחללי השואה
את החלק הראשון לא הכרתי. החלק השני לא רלוונטי לשום דבר ממה שכתבתי. עובדתית היום נקבע כיום הזכרון לשואה ועובדתית הוא נקבע בחודש בו על-פי המסורת היהודית לא מתאבלים.כ"ז בניסן שימש יום זיכרון ביישוב היהודי בארץ ישראל עוד לפני מלחמת העולם השנייה. לפחות מאז 1940 התקיים ביישוב "יום זיכרון גבורה" להנצחת חללי אירועי האיבה בארץ, שמועדו נקבע בתאריך העברי של פרוץ המרד הערבי הגדול, בכ"ז בניסן תרצ"ו (19 באפריל 1936).
בשנת 1951 התקבלה הצעתו של חבר הכנסת מרדכי נורוק לקבוע את יום הזיכרון לשואה בתאריך כ"ז בניסן, שישה ימים לאחר תום חג הפסח ושבוע לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל. בחירת התאריך נבעה מכך שיום פרוץ מרד גטו ורשה, י"ד בניסן, הוא ערב פסח ולכן אינו מתאים ליום זיכרון לאומי, וכנראה גם מכך שהתאריך היה כבר יום זיכרון ידוע בקרב היישוב. מרדכי נורוק היה יהודי דתי.
אל תיתן לי לעצור בעדך .כמה חוסר יושר בדבריך. להקיא.
לא. הם מתכנסים כדי לעשות דווקא בעצמם, ביחד עם הערוצים ששלחו אותם. הם כמובן, לא עומדים בעצמם בצפירה מתוך האטרף לתפוס את החרדי האקראי מזיז את רגלו, אבל זה משום מה לא מפריע לאף אחד . אכן, חוסר יושר מוחלט אבל בדבריך שלך דווקא. וכמובן הצביעות השמאלנית הרגילה והשגרתית איש כבר לא מופתע ממנה.הצלמים מתכנסים כי הם יודעים שהחרדים יעשו "דווקא".
אין שום פרובוקציה בהשקפה אחרת יקירי. אין כמובן גם שום פרובוקציה בכך שבעיר או שכונה חרדית אנשים לא טורחים לעשות כאילו כדי לשמח מישהו ולמנוע ממנו לתקוף אותם. הרדיפה אחרי החרדים אל תוך שכונותיהם כדי לתפוס אותם ר"ל מביעים את צערם על נפגעי השואה בדרך אחרת, על-פי אמונתם, הוא אקט חולני ברמות-על.אם הנבלות לא היןו בוחרים בפרובוקציה דווקא על אזכרה לאסון הכי גדול שהמיט אלוההם על היהדות, לא היה מה לצלם.
אבל כן צווחים שהם מזלזלים כביכול בשואה, לא מקיימים יום זכרון וכו'. על כך דיברתי כמובן, כך ששיטתך להתייחס למשהו אחר לחלוטין שבשום מקום כלל לא טענתי, נחמדה ועתיקה ככל שתהיה, לא תהווה לך תנא דמסייע.ואיש לא מפריע להם.
אלא שאם קראת את דברי עליהם אתה מתיימר להגיב, היית יודע שאנחנו מדברים על דברים שאין להם כל אזכור בחוק כלשהו. אז נחמד לנסות לעקוץ כאילו מישהו עובר כאן על החוק, אבל זה פשוט לא רלוונטי לשום דבר (אא"כ אתה מדבר על כל בתי הקפה בתל אביב שפותחים בתשעה באב למשל).אבל זאת מדינה ש-90% ממנה אינם חרדים, ו-100% מתושביה חייבים לציית לחוק.
אין לי מושג היכן טענתי זאת לדעתך (המצאה חביבה, אבל היא לא מופיעה בדברי כמובן), אך כאמור, הנושא הוא כלל לא החוק ואין כאן שום עבירה על חוק כלשהו. עוד המצאה חביבה, נסיון נחמד להשמיץ ללא כל שחר או בסיס, אבל ברשותך, נציין בכל זאת שכהרגלך, לא התייחסת עניינית לדברים אלא לדברים אחרים לחלוטין שלא נכתבו על-ידי איש אלא הומצאו על-ידך ועל-ידך בלבד, כדי להקל על עצמך את מלאכת ההשמצה וההתקפה של אחרים.טענת "אני יודע טוב יותר ממך" אינה תקפה כנגד חוק מדינה.
במה הצלם שבמקום לעמוד מחפש לצלם אנשים שלא עומדים טוב יותר מהחרדים שעושים דווקא?כמה חוסר יושר בדבריך. להקיא. הצלמים מתכנסים כי הם יודעים שהחרדים יעשו "דווקא". אם הנבלות לא היןו בוחרים בפרובוקציה דווקא על אזכרה לאסון הכי גדול שהמיט אלוההם על היהדות, לא היה מה לצלם.
מי שהזמין את מיציתי לדיון ....שייקח אחריות !!יש כמה וכמה בעיות עם כל העניין הזה. האחד שהמועד שנקבע מנוגד ליהדות. בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך (כלומר שלא מתוך מקרה אמת אקטואלי ל"ע) ובכל זאת החליט מי שהחליט לקבוע את המועד דווקא בחודש ניסן.
הדבר השני הוא הכפיה שיש בזה, חלקה משפטית וחלקה חברתית-ציבורית. עם הכפיה המשפטית אין לי שום בעיה. אנחנו חיים ומקיימים בישראל חברה הטרוגנית וכל חלק בה נדרש לסבול כפיה מסוימת כדי לאפשר זאת. זה בסדר גמור מבחינתי וחלק מהחיים במדינה הזאת.
הכפיה הציבורית-חברתית לעומת זאת, מגוחכת בעיני. היא לא מגיעה ממקום נקי של אכפתיות אמיתית, אלא מרצון לנגח. זה מתייחס לעשרות צלמי התקשורת שדקות לפני הספירה מעמידים את מצלמותיהם בהיכון כדי לתפוס את החרדי שרחמנא לצלן מזיז את רגלו בטעות בזמן הצפירה.
נזכיר שבניגוד לטענות התוקפים, לעולם הדתי יש יום זכרון לחללי השואה (ליתר דיוק זה כמובן לעולם היהודי, אבל רבים מהמגזר הכללי מעדיפים את היום האזרחי שנקבע) והוא העשרה בטבת. אבל גם בלי קשר לזה. אי-עמידה בצפירה לא מלמדת כמובן בשום צורה על חוסר אכפתיות מחללי השואה. זאת המצאה זדונית ומרושעת של התוקפים. היא בס"ה מלמדת על כך שהצפירה כשלעצמה לא עושה את זה לאנשים רבים. אם נחשוב על זה באובייקטיביות לרגע, יש בעמדה הזאת הגיון רב. הלא בצפירה עצמה אין משהו מיוחד. היא לא מועילה בשום צורה. לעומת זאת באמירת תהלים או משניות לעילוי נשמת הנפטרים, לפחות לטעם אלו האומרים אותם, יש בהחלט טעם ענייני. אז יהודי שמעדיף לומר תהלים או משניות לעילוי נשמת חללי השואה, במקום לעמוד דום וסתם לחשוב לריק כמה רגעים עד שהצפירה תסתיים, ברי שמבחינת 'טובת העניין' השיטה הדתית עדיפה פי כמה וכמה.
אבל...
כל זה לא ימנע את הניגוח של התוקפים הפבלוביים. ניגוח שכאמור, אין בו שום דבר ענייני זולת רצון לכפות מחד ולתקוף מאידך.
יום השואה הוא לא לצורך אבל אתה מתבלבל עם מועדים דתיים.בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך
לדעתי התבלבלת או טעית, בניגוד למארבו רוב החרדים מכבדים את יום השואה כולל הצפירה. מה שקורה זה דווקא בשתי הצפירות של יום הזיכרון לחללי צה"ל בעבר ולחללי מערכות ישראל בהווה, שבצפירות האלה חרדים רבים מקיימים חיי שגרה בהפגנתיות כדי להדגיש שהמדינה בעיניהם היא עוד פריץ והחיילים הם לא החיילים שלהם והמדינה שאת יום העצמאות שלה אנחנו הולכים לחגוג בעוד 24 שעות או בעוד 9 שעות היא לא המדינה שלהם.יש כמה וכמה בעיות עם כל העניין הזה. האחד שהמועד שנקבע מנוגד ליהדות. בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך (כלומר שלא מתוך מקרה אמת אקטואלי ל"ע) ובכל זאת החליט מי שהחליט לקבוע את המועד דווקא בחודש ניסן.
הדבר השני הוא הכפיה שיש בזה, חלקה משפטית וחלקה חברתית-ציבורית. עם הכפיה המשפטית אין לי שום בעיה. אנחנו חיים ומקיימים בישראל חברה הטרוגנית וכל חלק בה נדרש לסבול כפיה מסוימת כדי לאפשר זאת. זה בסדר גמור מבחינתי וחלק מהחיים במדינה הזאת.
הכפיה הציבורית-חברתית לעומת זאת, מגוחכת בעיני. היא לא מגיעה ממקום נקי של אכפתיות אמיתית, אלא מרצון לנגח. זה מתייחס לעשרות צלמי התקשורת שדקות לפני הספירה מעמידים את מצלמותיהם בהיכון כדי לתפוס את החרדי שרחמנא לצלן מזיז את רגלו בטעות בזמן הצפירה.
נזכיר שבניגוד לטענות התוקפים, לעולם הדתי יש יום זכרון לחללי השואה (ליתר דיוק זה כמובן לעולם היהודי, אבל רבים מהמגזר הכללי מעדיפים את היום האזרחי שנקבע) והוא העשרה בטבת. אבל גם בלי קשר לזה. אי-עמידה בצפירה לא מלמדת כמובן בשום צורה על חוסר אכפתיות מחללי השואה. זאת המצאה זדונית ומרושעת של התוקפים. היא בס"ה מלמדת על כך שהצפירה כשלעצמה לא עושה את זה לאנשים רבים. אם נחשוב על זה באובייקטיביות לרגע, יש בעמדה הזאת הגיון רב. הלא בצפירה עצמה אין משהו מיוחד. היא לא מועילה בשום צורה. לעומת זאת באמירת תהלים או משניות לעילוי נשמת הנפטרים, לפחות לטעם אלו האומרים אותם, יש בהחלט טעם ענייני. אז יהודי שמעדיף לומר תהלים או משניות לעילוי נשמת חללי השואה, במקום לעמוד דום וסתם לחשוב לריק כמה רגעים עד שהצפירה תסתיים, ברי שמבחינת 'טובת העניין' השיטה הדתית עדיפה פי כמה וכמה.
אבל...
כל זה לא ימנע את הניגוח של התוקפים הפבלוביים. ניגוח שכאמור, אין בו שום דבר ענייני זולת רצון לכפות מחד ולתקוף מאידך.
המנהג הוא אותו מנהג בדיוק והוא נוגע לכן או לא לעמוד בצפירה (והיכן). אין לזה שום קשר מבחינת החרדי באיזה יום זכרון מדובר. טעות נפוצה (שלך), שנובעת כנראה מכך שביום הזכרון השני פשוט מצלמים את התופעה יותר.לדעתי התבלבלת או טעית, בניגוד למארבו רוב החרדים מכבדים את יום השואה כולל הצפירה. מה שקורה זה דווקא בשתי הצפירות של יום הזיכרון לחללי צה"ל בעבר ולחללי מערכות ישראל בהווה, שבצפירות האלה חרדים רבים מקיימים חיי שגרה בהפגנתיות כדי להדגיש שהמדינה בעיניהם היא עוד פריץ והחיילים הם לא החיילים שלהם והמדינה שאת יום העצמאות שלה אנחנו הולכים לחגוג בעוד 24 שעות או בעוד 9 שעות היא לא המדינה שלהם.
אני גרתי בשכונה חרדתי בילדותי וראיתי במו עיני חרדים הולכים לבית ספר ביום העצמאות. בהתחלה אפילו ניסיתי לחשוב לזכותם שבשביל לקיים יום שבתון ביום העצאמות אנחנו לומדים בנר ראשון של חנוכה, אבל אז לפני כמה שנים גיליתי בכלל ששבוע חופש בחנוכה זה בחינוך הממלכתי אצל החרדים לומדים את רוב ימי החנוכה. כך שלא "גנבנו" יום חופש חגיגי בשביל לחגוג ביום אחר. לחרדים יש יותר נטייה להתעלם מיום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות מאשר מיום הזיכרון לשואה ולגבורה שבו נספו גם מיליוני חרדים. לא יודע אם יש קשר בין בית ספר ביום העצמאות לאי עמידה בצפירה, אבל לגבי יום הזיכרון לשואה ולגבורה הם יכולים לטעון שיש להם יום אבל אחר, אבל בנוגע ליום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות יש להם מסר ברור שאלה לא החללים שלהם וזה לא החג שלהם.המנהג הוא אותו מנהג בדיוק והוא נוגע לכן או לא לעמוד בצפירה (והיכן). אין לזה שום קשר מבחינת החרדי באיזה יום זכרון מדובר. טעות נפוצה (שלך), שנובעת כנראה מכך שביום הזכרון השני פשוט מצלמים את התופעה יותר.
דיברנו על עניין ספציפי הוא העמידה בצפירה. זה, מה לעשות, לא משתנה מבחינת החרדי הממוצע לפי השאלה באיזה יום זכרון עסקינן. זאת סוגיה הלכתית פרופר.אני גרתי בשכונה חרדתי בילדותי וראיתי במו עיני חרדים הולכים לבית ספר ביום העצמאות. בהתחלה אפילו ניסיתי לחשוב לזכותם שבשביל לקיים יום שבתון ביום העצאמות אנחנו לומדים בנר ראשון של חנוכה, אבל אז לפני כמה שנים גיליתי בכלל ששבוע חופש בחנוכה זה בחינוך הממלכתי אצל החרדים לומדים את רוב ימי החנוכה. כך שלא "גנבנו" יום חופש חגיגי בשביל לחגוג ביום אחר. לחרדים יש יותר נטייה להתעלם מיום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות מאשר מיום הזיכרון לשואה ולגבורה שבו נספו גם מיליוני חרדים. לא יודע אם יש קשר בין בית ספר ביום העצמאות לאי עמידה בצפירה, אבל לגבי יום הזיכרון לשואה ולגבורה הם יכולים לטעון שיש להם יום אבל אחר, אבל בנוגע ליום הזיכרון לחללי צה"ל ויום העצמאות יש להם מסר ברור שאלה לא החללים שלהם וזה לא החג שלהם.
יש כמה וכמה בעיות עם כל העניין הזה. האחד שהמועד שנקבע מנוגד ליהדות. בחודש ניסן לא מתאבלים שלא לצורך (כלומר שלא מתוך מקרה אמת אקטואלי ל"ע) ובכל זאת החליט מי שהחליט לקבוע את המועד דווקא בחודש ניסן.
הדבר השני הוא הכפיה שיש בזה, חלקה משפטית וחלקה חברתית-ציבורית. עם הכפיה המשפטית אין לי שום בעיה. אנחנו חיים ומקיימים בישראל חברה הטרוגנית וכל חלק בה נדרש לסבול כפיה מסוימת כדי לאפשר זאת. זה בסדר גמור מבחינתי וחלק מהחיים במדינה הזאת.
הכפיה הציבורית-חברתית לעומת זאת, מגוחכת בעיני. היא לא מגיעה ממקום נקי של אכפתיות אמיתית, אלא מרצון לנגח. זה מתייחס לעשרות צלמי התקשורת שדקות לפני הספירה מעמידים את מצלמותיהם בהיכון כדי לתפוס את החרדי שרחמנא לצלן מזיז את רגלו בטעות בזמן הצפירה.
נזכיר שבניגוד לטענות התוקפים, לעולם הדתי יש יום זכרון לחללי השואה (ליתר דיוק זה כמובן לעולם היהודי, אבל רבים מהמגזר הכללי מעדיפים את היום האזרחי שנקבע) והוא העשרה בטבת. אבל גם בלי קשר לזה. אי-עמידה בצפירה לא מלמדת כמובן בשום צורה על חוסר אכפתיות מחללי השואה. זאת המצאה זדונית ומרושעת של התוקפים. היא בס"ה מלמדת על כך שהצפירה כשלעצמה לא עושה את זה לאנשים רבים. אם נחשוב על זה באובייקטיביות לרגע, יש בעמדה הזאת הגיון רב. הלא בצפירה עצמה אין משהו מיוחד. היא לא מועילה בשום צורה. לעומת זאת באמירת תהלים או משניות לעילוי נשמת הנפטרים, לפחות לטעם אלו האומרים אותם, יש בהחלט טעם ענייני. אז יהודי שמעדיף לומר תהלים או משניות לעילוי נשמת חללי השואה, במקום לעמוד דום וסתם לחשוב לריק כמה רגעים עד שהצפירה תסתיים, ברי שמבחינת 'טובת העניין' השיטה הדתית עדיפה פי כמה וכמה.
אבל...
כל זה לא ימנע את הניגוח של התוקפים הפבלוביים. ניגוח שכאמור, אין בו שום דבר ענייני זולת רצון לכפות מחד ולתקוף מאידך.
לא ספציפיים.ספירת העומר – ויקיפדיה
he.wikipedia.org
מתברר שיש ימי אבל בניסן
יום השואה זה יום אבל לכל העם היהודי בכל רחבי העולם ולא רק למדינת ישראל. ומאיפה הקרצת את השטות הזאת שרק שמאלנים עומדים בצפירה? חרדים כמוך יוצרים אנטגוניזם נגד חרדים ומצדיקים את מה שאומרים עליהם. אני יודע היטב איך זה למה זה ומה מלמדים שוטפי המוחות שלכם המתקראים "רבנים". אותי לא צריך ללמד מה זו שטיפת מוח.אתם השמאלנים החלטתם שהוא יהיה ב כו' ניסן
למה? היה ביום הזה משהו מיוחד - לא
החלטתם שאני צריך לעמוד באיזה רעש של סירנה - למה?
כי ככה ראיתם שהגויים עושים
סגרתם לי את בתי הקפה -למה?
כי החלטתם שככה עלי להתאבל.
אחר זה תייללו על כפיה דתית...
אף אחד שעבר שטיפת מוח וכותב מתוכו לא צריך ללמד אותו מה זה . אבל האנטגוניזם החרדי שאתה מדבר עליו לא מגיע מהחרדים. הוא מגיע מתוקפים פבלוביים שלא מסוגלים להעביר יום בחיים בלי לדון בחייהם של אחרים. אלמלא הצורך הילדותי הזה של חלק מהציבור לתקוף את החרדים על כל צעד ושעל, המצב היה נפלא. מי שסבור שצריך לעמוד בצפירה היה עומד, מי שסבור אחרת לא היה עומד, והמדינה הייתה מתקיימת עם שתי השיטות ללא כל צורך במחלוקת מיוחדת.יום השואה זה יום אבל לכל העם היהודי בכל רחבי העולם ולא רק למדינת ישראל. ומאיפה הקרצת את השטות הזאת שרק שמאלנים עומדים בצפירה? חרדים כמוך יוצרים אנטגוניזם נגד חרדים ומצדיקים את מה שאומרים עליהם. אני יודע היטב איך זה למה זה ומה מלמדים שוטפי המוחות שלכם המתקראים "רבנים". אותי לא צריך ללמד מה זו שטיפת מוח.
אז למה אתה נגד שתהיה תחבורה ציבורית בשבת בשכונות חילוניות ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בשכונות דתיות וחרדיות? למה אתם מתעקשים בשם האמונות שלכם להרוס את סוף השבוע לחילוניים ואפילו מסורתיים!!! שאין להם רכב או/ו רישיון?אף אחד שעבר שטיפת מוח וכותב מתוכו לא צריך ללמד אותו מה זה . אבל האנטגוניזם החרדי שאתה מדבר עליו לא מגיע מהחרדים. הוא מגיע מתוקפים פבלוביים שלא מסוגלים להעביר יום בחיים בלי לדון בחייהם של אחרים. אלמלא הצורך הילדותי הזה של חלק מהציבור לתקוף את החרדים על כל צעד ושעל, המצב היה נפלא. מי שסבור שצריך לעמוד בצפירה היה עומד, מי שסבור אחרת לא היה עומד, והמדינה הייתה מתקיימת עם שתי השיטות ללא כל צורך במחלוקת מיוחדת.
אבל מה לעשות שקמה קבוצה שלא יכלה להתמודד עם חייה שלה עצמה והרגישה כאמור צורך פנימי עז לדון דווקא בחייהם ומנהגיהם של אחרים. אגב גם כאן בפורום רואים את זה. דיונים שלמים בין כמה גולשים על גולש שלישי. מי הוא, מה הוא, מהם מנהגיו, מחשבותיו. מה לא . פשוט מגוחך ברמות על ורק מלמד על אותם גולשים שכנראה משעמם להם רצח ואין להם חיים של ממש. אחרת אין שום הסבר פסיכולוגי לתופעה החולנית הזאת.
בוא נסכים על דבר אחד: אם המדינה הזאת היתה תלויה בחרדים היא לא היתה שורדת הרבה זמן. לא מבחינת כוח עבודה, לא מבחינת כוח צבאי ולא מבחינת כוח קדמה. ולא החרדים עצמם אשמים בזה, אלא אך ורק שוטפי המוחות שלהם המתקראים "רבנים" ו"אדמו"רים" שמונעים מהם וממש לא מהיום לעבוד, לשרת בצבא ולהתקדם. מתוך מניעים אנוכיים אישיים ובצע כסף. ואין לזה שום קשר לדת או לתורת ישראל. יותר מזה, אם זה היה תלוי בחרדים גם לא היתה קמה מדינת ישראל.אף אחד שעבר שטיפת מוח וכותב מתוכו לא צריך ללמד אותו מה זה . אבל האנטגוניזם החרדי שאתה מדבר עליו לא מגיע מהחרדים. הוא מגיע מתוקפים פבלוביים שלא מסוגלים להעביר יום בחיים בלי לדון בחייהם של אחרים. אלמלא הצורך הילדותי הזה של חלק מהציבור לתקוף את החרדים על כל צעד ושעל, המצב היה נפלא. מי שסבור שצריך לעמוד בצפירה היה עומד, מי שסבור אחרת לא היה עומד, והמדינה הייתה מתקיימת עם שתי השיטות ללא כל צורך במחלוקת מיוחדת.
אבל מה לעשות שקמה קבוצה שלא יכלה להתמודד עם חייה שלה עצמה והרגישה כאמור צורך פנימי עז לדון דווקא בחייהם ומנהגיהם של אחרים. אגב גם כאן בפורום רואים את זה. דיונים שלמים בין כמה גולשים על גולש שלישי. מי הוא, מה הוא, מהם מנהגיו, מחשבותיו. מה לא . פשוט מגוחך ברמות על ורק מלמד על אותם גולשים שכנראה משעמם להם רצח ואין להם חיים של ממש. אחרת אין שום הסבר פסיכולוגי לתופעה החולנית הזאת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.