מה לסכרת ולתאונת עבודה ???

robet

New member
מה לסכרת ולתאונת עבודה ???

שלום לפני כמה ימים קראתי על חייל שתבע את הצבא על כך שבעקבות טראומה שנגרמה לו בצבא התפרצה אצלו סכרת. איך אפשר להוכיח שהתפרצות הסכרת נבעה מלחץ במהלך השירות ?. עבדתי בחברה 5 שנים ולפני חצי שנה התפרצה אצלי סכרת סוג 2 איך אפשר לקשר את זה ללחץ בעבודה ? זה לא הגיוני. ואם יש הגיון אשמח להבין אותו בתודה robet.
 
סכרת כתאונת עבודה

על מנת להוכיח קשר סיבתי בין התפרצות מחלת הסכרת לבין השירות הצבאי, יש להוכיח כי אסכולה רפואית תומכת בגרסא לפיה יש קשר בין תנאי השירות לבין התפרצוץ המחלה. לידיעתך, עצם העובדה שהמחלה הוכרה על פי חוק הנכים (במסגרת צה"ל) אינה מבטיחה שתוכל גם אתה להוכיח "קייס" בעבודה רגילה, שכן דרישות החוק הן שונות: בתביעה על פי חוק הנכים (צה"ל) צריך להוכיח כי הסכרת התפרצה "תוך כדי ועקב השירות", ואילו בעבודה רגילה צריך להוכיח "תאונת עבודה", או "מחלת מקצוע" או "מיקרוטראומה". על מנת לקבוע אם במקרה שלך ניתן לבסס טענה לכאורה כי הסכרת אירעה בעקבות עבודתך, מציעה לך להתייעץ עם עורך דין: צריך לבחון את אופי העבודה, מועד ההתפרצות של הסכרת, האם יש סכרת במשפחה ועוד ועוד שאלות רבות נוספות. לאחר עיון בכל החומר ניתן יהיה לקבוע מהם הסיכויים לתביעה כזו. על פניו נראה לי שיהיה קשה לבסס כאן "תאונת עבודה" כי צריך להוכיח קיומו של "אירוע חריג", אבל קיימות האפשרויות הנוספות שמניתי לעיל, וזה דורש בדיקה מעמיקה. ולבסוף רציתי להעיר כי לפעמים דברים שנראים לנו לא הגיוניים במבט ראשון, עשויים "לעשות הגיון" במבט שני ושלישי, הכל תלוי בנסיבות העניין...
. מציעה לבחון את הנושא, יש סיכוי מסויים שתצליח בכך. המון בריאות- כרמית.
 
מבדיקה שערכתי

מבדיקה שערכתי בנושא זה עולה כי היו מספר מקרים בהם סכרת הוכרה כ"תאונת עבודה" והיו מקרים שלא. כמו שאמרתי לעיל- פנה לעורך דין עם כל המסמכים הרלוונטים. המון בריאות- כרמית.
 
למעלה