למה הציונים נמוכים יותר? לא יודע.
חוסר מתאם בין רמת המבחנים לרמת ההוראה אולי. ואולי סתם החלטה שהתפלגות הציונים צריכה להיות סביב מספר נמוך יותר. לדוגמה, המרצה האחראית בקורס חדו"א 2 מ', לאחר בוחן אמצע תקף, כתבה לנו אי מייל שהתוכן שלו היה בערך: "ממוצע הציונים 60 בבוחן, שלושים ושמונה אחוז מהנבנחים נכשלו ואני מרוצה - לא מתוכנן פקטור". לעומת זאת, אחותי שלומדת במכללה אחרת, לתואר אחר, הראתה לי את התפלגות הציונים בקורסים שהיא לוקחת - הממוצע היה שם 90. אני לא יודע אם ככה זה בכל המכללות (או אוניברסיטאות אחרות) ובכל התארים, אבל אם יש מוסד שמעניק לסטודנטים שלו ציונים גבוהים, אז לטעמי צריך לתת לציון הכללי של הסטודנט מהמוסד הזה, המבקש להתקבל לתואר שני, פקטור שלילי, ולהפך, במקרה שממוצע הציונים הכללי נמוך במוסד הזה.
חוסר מתאם בין רמת המבחנים לרמת ההוראה אולי. ואולי סתם החלטה שהתפלגות הציונים צריכה להיות סביב מספר נמוך יותר. לדוגמה, המרצה האחראית בקורס חדו"א 2 מ', לאחר בוחן אמצע תקף, כתבה לנו אי מייל שהתוכן שלו היה בערך: "ממוצע הציונים 60 בבוחן, שלושים ושמונה אחוז מהנבנחים נכשלו ואני מרוצה - לא מתוכנן פקטור". לעומת זאת, אחותי שלומדת במכללה אחרת, לתואר אחר, הראתה לי את התפלגות הציונים בקורסים שהיא לוקחת - הממוצע היה שם 90. אני לא יודע אם ככה זה בכל המכללות (או אוניברסיטאות אחרות) ובכל התארים, אבל אם יש מוסד שמעניק לסטודנטים שלו ציונים גבוהים, אז לטעמי צריך לתת לציון הכללי של הסטודנט מהמוסד הזה, המבקש להתקבל לתואר שני, פקטור שלילי, ולהפך, במקרה שממוצע הציונים הכללי נמוך במוסד הזה.