בא ונבדוק לעומק (יחסית) את המצב העתידי
אז ככה, תוספת של ששה בניינים. כמה משפחות זה בכל בניין? כ-100 עד 200 משפחות. כלומר, תוספת מקסימלית של 1,000 משפחות. לא לכולם יש רכב. נניח ל-88% מהם יש רכב. תחשוב על התחבורה הציבורית המעולה של האזור (ציר ז'בוטינסקי) עם מעל ל-20 קווי דן, קווים ואגד לכל רחבי גוש דן. בנוסף, תהיה רכבת קלה (אולי אפילו שני קווים באותו אזור). כמה מכוניות עוברות בשעת עומס אחת בצומת צ"ד (בעבר היה מפעל ממתקים בשם צד בצומת הזה של ז'בוטינסקי מודיעין)? להערכתי 1,500 מכוניות בשעה. לפחות 10,000 מכוניות ביום. תוספת של פחות מ-900 מכוניות זו תוספת של 8% בקושי. לא כולם יוצאים באותה שעה, לא כולם חוזרים הביתה באותה שעה, וכאמור חלק יסעו במוניות, מוניות שירות, אוטובוסים וברכבת הקלה. חלקם גם ילכו ברגל. נניח כאלו שעובדים במגדלי בסר 1 ו-2 ויגורו במגדל הסביון או התמרים או באחד מהמגדלים שבמקום מחנה השלישות הראשית.