מה קרה לפורום מדע פופולרי ??????????????

כבר לא, היום משתמשים רק במחשב

מה שהוא עושה זה מודד את המרחק כל פרק זמן ממש קצר (עשרות (אם לא מאות) פעמים בשנייה) ואז הוא נותן את הגרף של (x(t.
 

maverick 42

New member
מר עצבר - שאלה לי אליך...

אתה רוצה להבין או שאתה רוצה להתווכח? כי השאלות שלך אינן בנוגע לתשובות שניתנות לך, ואינן מעידות על רצון כנה להבין את התשובות, או לפחות להתייחס אליהן ברצינות, אלא פשוט על רצון להגיד תמיד את ההפך, לא משנה כמה הוא חסר משמעות או אבסורד. חשיבה עצמאית ופקפוק במוסכמות זה טוב ויפה ואף מוערך, במיוחד בקרב קהילת שוחרי מדע (למרות שאתה בוודאי נוטה להאמין שלא הדבר כך), אך אתה מקביל לילד השואל "למה?" ברצף לכל דבר שעונים לו ("יובבי, לך לישון" "למה?" "כדי שיהיה לך כוח מחר" "למה?" "כדי שתפיק את המיטב מאותו יום" "למה?" "כי מחר הולכים ללונה פארק" "למה?" "טוב, לא הולכים ללונה פארק!"), לא מתוך סקרנות בריאה ורצון להבין, אלא מתוך רצון לעצבן. ואם רצונך לעצבן אנשים זרים על גבי דפי פורום באינטרנט - רחמיי עליך. במידה והינך אדם בוגר מבחינה פיזית, בוודאי אינך בוגר מבחינה נפשית, מכיוון שאתה בוחר להעביר את זמנך החופשי בהפקת הנאה מעיצבון אנשים זרים (דהיינו: טרול מארץ הטרולים). אך במידה ואני טועה, ואינך מעוניין לעצבן, אנא הבן - אתה מביא לנו את החפפה!!!.
 

aetzbar

New member
אולי אתה יודע איך מודדים תאוצה ?

הפרשנות שלך בקשר לשאלות שלי היא כמובן סובייקטיבית, וזכותך להביעה. אני שאלתי איך מודדים תאוצה ? ולא נעניתי. תאוצה זה מושג בסיסי בפיסיקה, הוא מושג כמותי, וביטויו המקובל הוא על פי מרחק חלקי זמן בריבוע. קל לדקלם כי תאוצת הנפילה החופשית היא 9.81 מטר/ שנייה בריבוע, אבל לא קל להציג את התהליך המעשי של מדידה, שבסיומו מתקבל הנתון הכמותי הזה. אם אתה מכיר את תהליך המדידה הזה , הואל בטובך להציגו בפני הפורום. א.עצבר
 

maverick 42

New member
הנקודה שלי היא

שאתה מנסה להגיע לאיזושהי פואנטה, אך לא מוכן להגיד אותה ישירות, אלא בוחר בטקטיקת ה"למה? למה? למה?" של הילד הקטן, במקום פשוט להגיד מה אתה חושב שהוא נכון. אז יאללה, תגיד כבר, ונגמור עם זה. אמרו לך איך מודדים תאוצה. אך אתה נתפס לקטנות בכל פעם ("מחשב מודד?" - כו, מחשב מודד. אתה חושב שלא? תגיד למה אתה חושב שלא. אל תשאל את זה בלי להגיד יותר כלום, כי אתה מצטייר כאדם קטנוני ומעצבן, ואז, גם אם דבריך חכמים ומלאי השראה - כבר לא ירצו להקשיב לך. ע"ע "זאב זאב".)
 

aetzbar

New member
בכל ספרי הלימוד המקובלים כתוב שתאוצת

הנפילה החופשית היא בעלת ערך של 9.81 מטרים/ שנייה בריבוע. האם לא מסקרן לדעת איך הגיעו לנתון הכמותי הזה ? לנתון כזה אפשר להגיע רק על ידי מדידה, אבל עד כמה שידיעתי מגעת, תיאור המדידה הזו לא מופיע בספרי הלימוד המקובלים. מאוד יתכן שתיאור המדידה הזו ידוע לסטודנטים לפיסיקה. לכן שאלתי , איך מודדים תאוצה, ולצערי לא נעניתי. לי יש דעה משלי לגבי מדידת תאוצה, אבל הייתי רוצה לשמוע קודם, על הניסוי שהפיק את הנתון של 9.81 כדי לקדם את הנושא, פתחתי שרשור על ניסויים פיסיקליים מפורסמים. א.עצבר
 

aetzbar

New member
זהו מעגל קסמים שאי אפשר להימלט ממנו.

אין כל טעם למדוד את מהירותו של גוף נע, אם לא מניחים מראש כי מהירותו קבועה. הנחה זו אינה סתמית, וכל הנוסע במכונית הנעה על כביש ישר חלק ואופקי, יוכל לקבוע (בקירוב טוב), אם המכונית נעה במהירות קבועה, או אם היא מאיצה או מאיטה. רק לאחר הבחנה תחושתית שהמכונית נעה במהירות קבועה, ניתן למדוד את מהירותה מתוך המכונית, תוך התייחסות למרחקים ידועים בין עמודי חשמל הנמצאים לאורך מסלול הנסיעה. כל שנדרש הוא למדוד את זמן המעבר בין שני עמודים, והיות שהמרחק בינהם ידוע, יש לנו צירוף מידות של זמן ומרחק, שהצגתו המשותפת היא היא המהירות ( מספר של מטרים ומספר של שנייות) ואולם, יש לציין את ההנחה המוקדמת הדרושה למדידה זו. א.עצבר
 

aetzbar

New member
אין דרך אחרת, המהירות תמיד נמדדת

בין שתי נקודות ובין שני רגעים, ולגבי "מה שקורה בין אלה" תמיד קיימת ההנחה האמורה. אי אפשר למדוד מהירות ברגע, או מהירות בנקודה. א.עצבר
 

sagima

New member
למה אתה קובע שאין

תשמור על ראש פתוח, למה אתה ניגש לנושא עם דעות קדומות? ומה אם יש דרך אחרת, רגעית יותר למדוד את המהירות?
 
למעלה