ריינס והמזרחי העדיפו את אוגנדה על ארץ ישראל
ואם תקרא את דברי הרב רינס
תראה שהוא ומשיחיות השקר של המזרחי של ימינו זה שני הפכים
התמיכה בהרצל והתפשרות על הצעת אוגנדה
בשנת 1903, בעת שהתנהל הוויכוח הגדול בקונגרס השביעי על 'תכנית אוגנדה', תמכו ריינס וסיעתו, 'המזרחי' (שהוקמה שנה אחת קודם לכן), בהצעתו של הרצל ליישב תחילה את היהודים באוּגַנְדָה (באפריקה), כפי שהציעו הבריטים. מוזר הדבר, שדווקא הציבור הדתי- לאומי, אשר השיבה אל ארץ הקודש היא אבן יסוד באמונתו, מוכן להתפשר ולקבל הצעה ליישב יהודים בטריטוריה זרה.
את התמיכה ב'תכנית אוגנדה' ניתן לייחס לגישה המעשית של ריינס ושל תומכיו. אחרי הפוגרום בקישינב שברוסיה, שאירע באותה השנה, נתפסה תכנית אוגנדה כהצעה שעשוייה להציל אלפי יהודים ממצב מאיים של "פִּיקוּחַ נֶפֶשׁ" ולכן היא הצדיקה ויתור על כל ציווי דתי.
בתמיכתם של ריינס וחברי סיעתו ב'תכנית אוגנדה' אין לראות ויתור, ולו הקל ביותר, על רעיון השיבה לארץ-ישראל, ארץ האבות המובטחת לעם.
על כך כתב הרב ריינס במכתב להרצל:
"ובהסכימנו לאפריקה לא אמרנו להסיח חלילה את דעתנו אף רגע מציון עיר קודשנו. ונהפוך הוא הדבר. הסכמנו לאפריקה, מפני שעל ידה הננו מקווים להציל חלק הגון אחד מעמנו ולעשותו שלם בגופו ורוחו. ובטוב לישראל וטוב גם לארצנו. אם אין ישראל בעולם אין ציון בעולם. וכל הימים שישראל יהיה חי וקיים, כל אותם הימים לא אבדה גם תקוות ציון".
מתוך: מכתב לתיאודור הרצל (1903), 180
לקטע השלם
כך יצא שדווקא הציונים הדתיים, אשר התכחשו לרעיון ש 'ההסתדרות הציונית' היא ראשית המימוש של הגאולה המשיחית, הם שיכלו לאמץ עמדה טֶרִיטוֹרְיָאלִיסְטִית בוויכוח על הצעת אוגנדה. ואילו הציונים החילוניים הם אלה ששמרו אמונים לציון והתנגדו לה נחרצות.
למרות הערכתו הרבה של ריינס להרצל, הוא לא ראה בהרצל מְבַשֵׂר את בִּיאַת הַמָשִׁיחַ, כפי שחשבו רבים. ריינס יצר הבחנה ברורה בין התכנית הארצית של הציונות, לבין הגאולה הסופית. לפי ריינס, הרצל הוא מבשר "ישועה פשוטה" (ללא נֵס).
עמדתו של ריינס על התהליכים החדשים בחיי היהודים בתקופתו
שלא כמו הרבנים אלקלעי וקלישר, נתן ריינס פירוש ארצי ביותר לתהליכים החדשים בחיי היהודים, כגון: האֶמַנְצִיפַּצְיָה וההתבוללות שבאה בעקבותיה. הוא לא חשב שהאמנציפציה מבשרת את ראשית הגאולה ('אַתְחַלְתָא דִגְאוּלָה'), אלא ראה בה ובהתבוללות גורמים לאנטישמיות. לדעתו, באופן קשה ומכאיב דווקא הרדיפות, הגְזֵרוֹת וההתנכלויות ליהודים הן שיובילו את היהודים החופשיים בדתם בחזרה מן ההתבוללות אל חיק היהדות ואל הציונות. לפי תפיסתו, הייתה בכך גם יד ההשגחה העליונה.
והנה דעתו של הרב רינס על ההשכלה שהמזרחי כל כך דאגים לדחוף לנו עם ליבה וכדומה
האנטישמיות החדשה
"הראיה היותר מוּכחת כי שקר בפי המאמינים בהשכלה ובהבטחותיה, ובמחזיקים בה, הקוראים ומטיפים בלי חשָך לצדק ויושר ולשיווי מוחלט של כל בני אדם - היא רדיפת היהודים שנתחדשה בימים האחרונים … אות היא המחזה המעליב הזה לעולם, כי קצור קצרה יד ההשכלה לזכך את לב האדם ולטהרו מכל סיג ותלאה, וכי האנושיות לא תגיע לעולם למרום קץ שלימות המידות, כל עוד לא תגיע העת המאושרה, אשר עליה ניבאו חוזי יה …"
ריינס תקף את ההשכלה ואת ההתבוללות בטענה שהם שהביאו את היהודים לשנאה עצמית, ואחר כך העצימו והגבירו גם את השנאה של העמים שבתוכם ישבו. את המתבוללים הוא כינה "הקופים המתחקים". לדבריו, הם אינם מכירים את ההלכה: 'יהודי, גם אם חטא – נשאר יהודי'. וכך לגבי המתבוללים: כל שיעשו כדי להידמות לבני העם שבתוכו הם יושבים – יישארו יהודים. ההתבוללות היא שמגבירה את השנאה כלפי היהודים, כי מי שמחקים אותו, שונא את החקיין על היותו חסר ייחוד משלו.
וכך כתב:
"הקופים המתחקים האלה אמנם שכחו או לא ידעו כלל את החוק הידוע מחוקי טבע היהדות, כי 'אף על פי שחטא ישראל הוא', אולם להצלתם הנפשית לא שכחו הגויים את החוק הזה, והוא שגור על שפתיהם בכל עת מצוא, - עת לאבד להשמיד ולהרוג; ועל כן לא יקבלו את ההתחקות למטבע עוברת, יחשבו את המתחקה כישראל גמור אשר דינו לשבי ולחרפה לבוז ולקליסה, ולזאת לא לבד שהמתחקים לא הועילו לנפשם בהתחקותם, כי עוד העלו חמת העמים עליהם ביתר שאת ויתר עוז"
דעתו של הרב ריינס על ההתרחקות מהדת
לטענת ריינס, היהודים עצמם – אלה שהתרחקו מן הדת – הם המוציאים את דיבתה רעה:
"וההרחקה מן היהדות מביאה ממילא גם לידי שנאה אליה, כי למען השקיט המית לבבם על התרחקותם מהיהדות יחלו לבקש גם למצוא מומים ומגרעות ביהדות, ולפעמים ירשו לנפשם גם למלא שחוק פיהם על היהדות ולנבל את שמה וזכרה בקהל רב."
האם לזה אתה יכול לקרוא המזרחי ???
אם זה היה המזרחי מצבנו היה טוב עשרת מונים
וראה כמה צדקו החרדים ובראשם גדולי ישראל
שתחילת המזרחי זה הרב ריינס
ואחריתם בהערצת ההשכלה ושנאת הדת
ואם תגיד שנאת הדת חלילה
אז אמור לי מי חביריך ואומר לך מי אתה
כי התחברותו האידיאולוגית (לפי דבריו) של אפי איתם לטומי לפיד והעדפתו אותו על פני אגודת ישראל
וחזרתם על הסרט הזה עם בנט ולפיד מראה עד כמה מגיעים רחוק כשסוטים ולו מעט מהדרך שסללו אבותינו!!!
נ.ב.אם תציץ בתחילת הדברים תראה שהמזחי הוקם ב1902 (שנה לפני הקונגרס)
כך שגם אותם הקדימו החרדים בשיבת ציון ולא רק זאת אלא הם העדיפו לסבול בארץ ישראל ולא למצוא פתרונות הזויים כמו אוגנדה.