מה ראיתי אתמול ב - 1200 ק"מ נהיגה:

מה ראיתי אתמול ב - 1200 ק"מ נהיגה:

אז ככה, התחלתי בבוקר, עם נסיעה מקיבוץ מזרע לירושלים, דרך בקעת הירדן, שסיפורי תיאור הנוף, סופרו כבר בבית הישן שלנו. מירושלים, ירדתי לשפלה, לאזור פארק בריטניה, לביקור אצל חבר
, ששמו נצפה כאן בפורום. משם, נסעתי לכיוון מלאבס, ואספתי דבר מה לכיוון ים המלח, ועל כך תיאורי: מאז סוכות תשס"ב, לא נהגתי באור יום, דרומית יותר מאשדוד. אתמול, בדרך דרומה, הוקסמתי מן הצבע הירוק השולט בגבעות ובמישורים, ממש עד הכניסה לעיר ערד. שמורת פורה, ממראה חלון רכבי, נצפתה פורחת, בעיקר בכלניות, עיריות ושוטרי מתנ"א, שחיפשו טייסים. הופתעתי מהכביש החדש, שעולה צפונה לכיוון ישובי דרום מערב הר חברון (מול לקייה), וכן, מכמות המרכולים שצצו להם בדרך בואכה ערד (אזור שחייתי בו לפני זמן). אזור דרום ים המלח, עבר אף הוא פיתוח אדיר, אבל..... הגיעו אורחים, אז אח"כ נמשיך. ח.
 

רפי עשת

New member
הבעיה - הדרך החדשה אל דר' הר חברון

כשבארץ לא חודש כביש זה זמן. מדוע?
 

רפי עשת

New member
זה נכון עובדתית, ללא קשר מפלגתי

מדובר בהצלת חיים, ע"י שיפור התשתית בכבישים העמוסים לעומת אלה שאינם כל-כך עמוסים. זו טענה נגד יעוד לא נכון של הכסף, ללא קשר פוליטי. שני ה "צדדים" אשמים אותו דבר. בדרכים נהרגים כל שנה הרבה יותר מבאינתיפדה כולה אך המלל זעיר על הרוגים אלה. יש לזכור, כי רוב הנפגעים, שלא נהרגו (= אינם בסטטיסטיקה) נותרים נכים לכל החיים (ועלות שיקומם רבה מעלות שיפור הכבישים).
 

עוזי ק

New member
קצת נסחפתה כמדומני

רפי הכביש הנ"ל מול לקיה מגיע רק עד שומריה (בהחלט בצד הירוק של הירוק ההוא, גם פוליטית [אולי ירוק מסיבה אחרת בימים אלו]) + צרכי צבא באיזור (פינוי בסיסים ביו"ש). אולי בעתיד יאפשר חידוש דרך הפטרולים וחיבור לשקף, עמציה ויצירת גישה לאיזורים נידחים, על תואי קיים, אבל נראה שעוד רחוק היום.
 

עוזי ק

New member
לא עד כמה שידוע לי

היום בכלל הייתי במולדת בצפון. מנבי סבלאן לנחל כזיב אחרי שטפון בסגנון דרומי. ננסה בסיור הפורום.
 

רפי עשת

New member
ובינתיים - סתם כביש ועד שיגיע אותו

יצטרכו לחדשו. ובינתיים הכבישים במרכז הסואן, הרועש וכו´ של הארץ "על הפנים". ניסחפתי?? בדוק את סטטיסטיקת ההרוגים - יותר מבטרור אך הרבה פחות רעש עיתונאי. מדוע? כבישים יכולים להביא לצמיחה ופיתוח, אפ יסללו באיזורים הסואנים. אבל סלילתם באזורים דלילי תנועה לא תביא לכך. חבל!! ב. ג. היה קופץ - לא התכוונתי לאידאל פיתוח הנגב אלא לדחוף ביותר היום.
 
למעלה