מה שקורה ברעננה. מתחת לכל צמרת עץ רעננה נבנית שכ' מגורים

משה12333

New member
מה שקורה ברעננה. מתחת לכל צמרת עץ רעננה נבנית שכ' מגורים

חדשה:

שכ' נאות עוזי:
שכ' חדשה שקרויה על שמו של עוזי כהן שכיהן כסגן ראש העיר במשך כ-20 שנה ושימש כראש העיר בפועל במשך כ-3 חודשים. עוזי כהן יזם את הקמת השכונה הזאת במע' רעננה לזוגות צעירים כשכולם לגלגו עליו והיו בטוחים שהוא סתם מפריח סיסמת בחירות כי אין שום סיכוי לבנות שם שכונה ובטח שלא לצעירים מעוטי יכולת.

עוזי כהן נפטר בשנת 2008 מהתקף לב ולא זכה לחזות בפרי עמלו.

פרוייקט רובינשטיין על הפארק: פרוייקט ייחודי בישראל בשכ' נאות עוזי שבמסגרתו הדירות מוצעות להשכרה ארוכת טווח לזוגות צעירים, אפילו לטווח של 10 שנים ויותר. חלק מהזוגות הצעירים השוכרים זכו בהגרלה שערכה הממשלה וישלמו שכר דירה מופחת ומוגן במשך כל שנות ההשכרה הארוכות. הזוכים גם לא ישלמו תשלום חודשי לחברת התחזוקה של הבניינים במשך כל תקופת מגוריהם שם.
הפרוייקט מאד מפתיע כי הוא נבנה על אחת הקרקעות היקרות במדינה והוא מאפשר לשלם שם שכר דירה נורמלי יחסית.


שכונת נווה זמר:
ה-פרוייקט של רעננה. מגה-שכונת מגורים חדשה עם אלפי יחידות דיור בצפון העיר.
השכונה מהווה דוגמא ומופת לתכנון שכ' מגורים מכל הבחינות. היא שכונה ירוקה אמיתית שנבנתה לפי כל דרישות התקן של בנייה ירוקה (חיסכון באנרגיה, שימור מים, שבילי אופניים, גשרי הולכי רגל, סילוק ומחזור אשפה, בנייה מחומרים ששומרים על הסביבה ואינם פוגעים בה). מע' סילוק ומיון הפסולת שלה היא פניאומטית. זרם אוויר יונק את שקיות האשפה בצינורות אוויר מכל קומה בבנייני השכונה ומעביר אותו בצינורות אוויר תת קרקעיים למרכז מיון וסילוק שכונתי. המערכת היא אוטומטית ומפוקחת ע"י אמצעים אלקטרוניים שמנטרים את זרמי האוויר שבצינורות. לכל סוג שקית אשפה יש צינור אוויר משלו (אשפה יבשה או רטובה).
ממש כל פרט ופרט בשכונה, אפילו הקטן ביותר, נבנה לפי הדרישות המחמירות של התקן החדש.
השכונה נקראת בשם: נווה זמר כי כל רחובותיה קרויים על שמן של דמויות מיתולוגיות מהזמר העברי: משוררים, מלחינים וזמרים מיתולוגיים מההיסטוריה של מדינת ישראל.


שכונת רע/2012:
שכונה של כ-1,400 יחידות דיור בדרום רעננה ממש בסמיכות לדרך 531 החדשה. הקמת השכונה התעכבה במשך הרבה שנים כי הוועדה המחוזית הפקיעה ממנה שטחים לטובת הקמת דרך 531 הסמוכה שגובלת בה מדרום.

השלמת דרך 531 סימנה את האור הירוק להקמת השכונה.


שכונת רע/2020:
שכונה של כ-2,000 יחידות דיור במע' העיר בין פארק רעננה לבין דרך 531. גם פה היו התנגשויות משפטיות בנוגע לשטחים שהופקעו מהשכונה לטובת דרך 531.

השכונה תהיה מאד מבוקשת בשל קירבתה לפארק, קירבתה לתחנת הרכבת החדשה רעננה-מערב, קירבתה למחלף הרצליה-מזרח בדרך 531 וקירבתה לאזור תעסוקה חדש שמתוכנן בסמיכות אליה מדרום.


מתחם תעסוקה רע/2021:
מתחם תעסוקה ומסחר חדש שעוטף את תחנת הרכבת החדשה רעננה-מערב. למתחם התעסוקה תהיה שדרה מרכזית (המשך רחוב הפעמונים שיוארך מערבה).
המתחם לא יכלול מפעלים מזהמים אלא אך ורק בנייני משרדים, בנקים, עסקי מסחר, עסקי מלאכה, עסקי בידור, בילוי ופנאי.


בנוסף לשכונות העיקריות האלה, ברעננה נבנות עוד שכונות קטנות חדשות בכל רחבי העיר.

גם העיר הותיקה של רעננה לא מקופחת. במסגרת תמ"א 38, בניינים ותיקים מחוזקים ומשודרגים. גם כל המתחמים הישנים שהוקמו בחיפזון בגלי העלייה הגדולים של שנות ה-50 מיועדים להיהרס במסגרת של פינוי-בינוי כשבמקומם יוקמו שכונות חדשות.


רעננה מתרעננת והיא צפויה להגדיל את כמות תושביה מ- 70,000 תושבים כיום לכ-120,000 תושבים בעשור הקרוב. מעיר נחמדה היא מתוכננת להיהפך לעיר ענקית ולמרות זאת היא תשמור על אופי כפרי לפי החזון הייחודי של ראש העיר שלה. כל המתכננים אצלה מחוייבים לאמות המידה הגבוהות ביותר, שראש העיר מכתיב, כדי למנוע פגיעה באופיה הייחודי של עירו.













 

אבישי ק

New member
כמו ברעננה גם בקריות בכל שטח פתוח בונים שכונה מאז כביש22

שפתר חלקית את הבעיית העומסים.
בניגוד לראש עריית רעננה אני לא חושב שמישהו בקריות חי באשליות וברור שהישובים הקטנים והקהילתיים שהיו(ושמאד אהבתי) יהפכו לערים גדולות ועמוסות.
אם פעם יכולתי לצאת מהבית, ללכת לחולות של קריית ים לראות את הבריכות הקטנות בחורף עם הברווזים הנודדים היום הכל בניינים על בניינים ובטון בטון בטון ואף פארק לא ייתן את האשלייה שזה עדיין ישוב קטן.
 

משה12333

New member
כי יש מלחמה בארץ. ממשלת ישראל פתחה במלחמת חורמה נגד משבר

הדיור שאיים להרוס את החברה והכלכלה שלה ולהפוך אותה למדינת עולם שלישי.

שר האוצר עסוק מבוקר עד ערב בבניית עוד ועוד יחידות דיור ושר התחבורה עסוק מבוקר עד ערב בבניית עוד ועוד תשתיות תחבורה ליחידות הדיור האלה.

הממשלה נחושה לנצח במלחמה הזאת וכך יהיה. הבנייה תימשך עד שמשבר הדיור ימוגר.

(ללא ספק, הסמל של המלחמה הזאת היא ראש-העין שמשתנה בכל יום מעיירה נמוכת בנייה לעיר-ענק של מגדלי מגורים).

 

shershku

New member
עוד פעם, אין משבר דיור!

עם למעל מ-100K דירות רפאים ומלאי תכנוני של כ-300K יח"ד התמונה היא אחרת.
זה לא שצריך לקלוט בחמש שנים מיליון עולים כמו בקום המדינה או שנות התשעים.

ובכל זאת, אין הפחתה מכובד המשקל של יוקר הדיור. מי שלא מטפל בזה זו הממשלה שמצד אחד לא משקיעה נכון בתשתיות ומקדמת את ביצוע שלל התכניות הקיימות כבר ומצד שני לא יוצרת מצב בו השכר עולה. שוב פעם, גם שאלה של תכנון עירוני.
 

משה12333

New member
משרד האוצר קבע מדיניות חירום - עד לשנת 2,040 צריכות להיבנות

במדינת ישראל 2.6 מיליון יחידות דיור חדשות.

אחרת, כלכלת ישראל תקרוס כי מחירי הדיור היקרים יגרמו לקריסת הבנקים למשכנתאות והם יגרמו לקריסת שוק ההון הישראלי.

דירות הרפאים לא קשורות לעניין. אלה דירות מוזנחות ובעייתיות של בעלים שנפטרו ואי אפשר לעשות עימן דבר כי הן נמצאות במצב של קרבות ירושה משפטיים. הן לא פיתרון לזוגות צעירים.

משבר הדיור נוצר בגלל המדיניות השגויה של ממשלות שרון ואולמרט בעשור הקודם. אנשי המקצוע באותה התקופה הטעו את קובעי המדיניות ולא סיפקו להם נתונים אמיתיים לגבי המס' הנכון של יחידות דיור שצריך לבנות בהתאמה לגידול הטבעי של האוכ'.

הממשלות בעשור הקודם החליטו להפסיק לבנות מתוך הנחה שגויה שיש מספיק יחידות דיור לכלל אזרחי המדינה בעתיד הקרוב.

כעת, ממשלת ישראל צריכה להשלים את הפער של העשור הקודם, העשור הנוכחי והעשור הבא בגלל מחדלי הממשלות הקודמות.

כל משאבי המדינה מופנים אך ורק לכיוון הזה ושלושת האישים - ראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה משקיעים את כל זמנם במלחמה הזאת.

 

shershku

New member
מי אלה באוצר?

אלה מתכננים? אדריכלים, מהנדסים, מתכנני ערים או סתאם אנשי "מקצוע" שמשבר 2007 מצריך שינוי פרדיגמטי אצלם?
פתאום הפכת למאתרג הכחלון?

אגב, גם במנהל התכנון ובמחלקות ההנדסה צריך שינוי פרדיגמטי.
 

משה12333

New member
משרד האוצר הנוכחי הוא ייחודי, מקום המדינה. הוא לא רק מקצה

כספים לפי בקשת המשרדים השונים, כמו בעבר, אלא בפעם הראשונה הוא משרד מבצע ולא משרד מטה.

עד לכהונת הממשלה הנוכחית, מינהל התכנון היה שייך למשרד הפנים.

משה כחלון דרש מראש הממשלה, כתנאי להצטרפות לממשלתו כשר האוצר, להעביר למשרדו את מינהל התכנון וראש הממשלה הסכים לכך במסגרת ההסכם הקואליציוני.

העברת מינהל התכנון למשרד האוצר פתחה עידן חדש בישראל, שבו כל תהליך הייצור של דירות במדינה מרוכז תחת משרד אחד. זהו מהפך אדיר בפעולת הממשלה.

תאר לך מצב שבו המתכנן הוא גם המממן של תוכניותיו ללא צורך לפתוח בהליך אישור תקציבי מסורבל לתכניות שלו שכולל פנייה למשרד ממשלתי אחר. הכל מתוכנן ומתוקצב מיידית באותו המשרד. אין מאבקי משרדים, מאבקי שרים, מאבקי כבוד, מאבקי פרסומת ציבורית על הישגים. הכל תחת אחריות שר אחד.

הכנסת אישרה את השינוי הזה בהרכב של משרד האוצר ב- 13/7/2015 ברוב של 51 תומכים ו-45 מתנגדים.

בינתיים, השינוי הזה מוכיח את עצמו בשטח כל יום. יש היקף בנייה עצום של יחידות דיור במדינת ישראל. בונים הרבה ומהר. זאת בדיוק היתה הכוונה של שר האוצר כשהוא דרש לעצמו את מינהל התכנון.

 

ש מים

New member
אל תיתפס למונח בו הוא השתמש

נכון שיש "דירות רפאים" (ואגב, מניין לך ש- "אלה דירות מוזנחות ובעייתיות של בעלים שנפטרו ואי אפשר לעשות עימן דבר כי הן נמצאות במצב של קרבות ירושה משפטיים"?? לדעתי רבות מהן שייכות דווקא ל-"משקיעי חוץ", שלא גרים בארץ), אבל לדעתי (לא בדקתי סטטיסטית, אבל אני רואה מה קורה ברחוב בו אני גר ובישוב בו אני גר, שהוא בדירוג גבוה בסולם החברתי-כלכלי) המון דירות ובתים הינם "השקעות כלכליות". זה לא אומר ש-"אין ביקוש", זה רק אומר שהנתונים לגבי הביקוש לא מפורשים נכון (למשל" האם זוג שגר בדירה שכורה הוא "חסר דיור"?? ואם הוא ירכוש דירה - מה יעלה בגורל אותה דירה שכורה? הרי לכאורה, ברגע שכל זוג יוכל לקנות דירה - כל הדירות להשכרה יעמדו ריקות!! וזה פירוש "בלון הדיור"!)
 

shershku

New member
אכן, אתה צודק

חלק מדירות הרפאים הן דירות יוקרה, אחרות הן דירות עמידר.
זה יותר מזה.

הוא גם לא מתייחס לעובדה הבסיסית שמשבר דיור מצריך בנייה לאוכלוסיה לא מתוננת, בעיקר משום הגירה רבה יותר.
לגבי הגידול הדמוגרפי אפשר להתכונן מראש - אפילו עשורים קדימה.
 

shershku

New member
ברור

ברור שיש מגוון של סיבות למה יש דירות רפאים.
חייבים להסביר לו (לטרול) למה אין משבר דיור.
 

משה12333

New member
כל הגורמים האלה מתגמדים לעומת הגידול בביקוש בגלל גידול

האוכ' במדינת ישראל, שהוא הגבוה במע'.

הגורמים של דירות רפאים או דירות להשקעה או דירות לעסקים בטלים בשישים מול ה-גורם של גידול האוכ'.

(אפשר להוסיף עוד מיליון ואחד גורמים כמו אחוז הגירושין שעולה והצורך של שני בני הזוג לשני בתים או הרצון של משפחה לשפר באופן מתמיד את חייה ע"י רכישת דירה עם עוד ועוד חדרים. יש אין-סוף גורמים לרכישת/השכרת דירה אבל הם תלויים בהיצע בסיסי של דירות שחייב לגדול בכל שנה באופן עיקבי כדי להדביק את גידול האוכ'. אם היצע הדירות לא גדל לפי קצב הביקוש שנובע מגידול האוכ', כל שוק הדיור מתמוטט וזה בדיוק מה שקרה בישראל. פשוט, לא נבנו מספיק דירות חדשות במשך כעשור בתקופת ממשלות שרון ואולמרט).

 

shershku

New member
יוקר הדיור מונע משני אלמנטים, בגדול

מחיר הדירות שכבר דיברנו עליו
ויכולת הציבור לשלם.
עם שכר ממוצע של כ-10000 שקל ושכר חציוני של 6700 שקל, האזרח הישראלי לא כ"כ יכול לקנות דירות.
לכן, לא באמת יש משבר דיור. אלא, משרדי ממשלה שלא ממלאים את עבודתם.
ואלו שמות:
משרד האוצר
משרד הפנים
משרד התחבורה
משרד הכלכלה
משרד תיירות
 

משה12333

New member
בתגובה אחת אתה רושם: "יוקר הדיור" ו- "אין משבר דיור". משבר

הדיור הוא הרי יוקר הדיור.

יוקר הקנייה או ההשכרה של דירות בישראל נובע מהמחסור החמור בדירות בישראל לכלל האוכ'.

אם אין מספיק דירות, כל בעל דירה ימכור אותה בכמה שיותר כסף או שהוא ישכיר אותה בכמה שיותר כסף. הערך של דירתו הוא גבוה כי אין לו מתחרים. אין לו מתחרים כי אין הרבה דירות לקנייה או להשכרה.

כך זה בכל מוצר. אלה החוקים הטבעיים של הכלכלה.

אין לך דרך אחרת להוזיל את מחירי הדיור אלא ע"י הגדלת היצע הדירות. הגדלת היצע הדירות היא כל הבנייה הנרחבת של שכונות מגורים שמתרחשת כרגע בארץ.

כשיהיו הרבה דירות, כל בעל דירה יתחנן לקונים או לשוכרים ברמת מחירים נמוכה בהרבה מרמת המחירים שהוא מרשה לעצמו לקבוע כעת.

בין שנת 2,000 לשנת 2,006 מחירי הדיור בישראל ירדו והממשלות של אז קיבלו מגורמי המקצוע דיווחים מטעים בשל כך. גורמי המקצוע דיווחו להם, בטעות, שיש היצע מספיק של דירות לעתיד הקרוב ושמוטב להשקיע את תקציב המדינה בדברים אחרים ולא בבניית דירות (למרות שקצב הגידול של אוכ' ישראל הוא הגבוה במע').

רק ב-2,009 כשראש הממשלה הנוכחי נכנס לכהונתו הוא גילה לחרדתו שהוא צריך לכסות את הפער שגרמו ממשלות שרון ואולמרט בעשור שלפניו. לכן הוא הקים את קבינט הדיור ואת מטה הדיור ולכן שר האוצר הנוכחי העביר את מינהל התכנון למשרדו. כולם נלחמים במשבר הדיור החמור שלא היה כדוגמתו במדינות המע'.

(יש נסיבות מקלות לשרון ולאולמרט. שרון נלחם בפלסטינים, פינה את עזה ובנה את חומת ההפרדה. אולמרט נלחם בחיזבאללה. פעולות אלה רוקנו כליל את תקציב המדינה בעת כהונתם ומשכו את כל תשומת הלב הציבורית).

 

shershku

New member
משום שזה לא אותו דבר

משום שיש ליוקר הדיור יש יותר מדדים מאשר ביקוש והיצע - שבעת משבר או מניפולציה במשק עולה באופן מחריד.
מצד שני משבר דיור מדבר אך ורק על מצב בו ההיצע אינו עומד בביקוש באופן חריג במיוחד. בישראל היו שני מצבים כאלה, עד כמה שאני זוכר: עם קום המדינה ושנות התשעים.
מה שאתה לא מציג זה יוקר הדיור זה היכולת של הציבור לקנות את הדירות. האם עם שכר ממוצע של כ-10000 שקלים ושכר חציוני של 6700 שקל הציבור לא בדיוק יכול להתמודד עם המניפולציות של הפוליטיקאים הפופוליסטים והקבלנים שעושים כדי שהמחירים יעלו.

אני כן מכיר בעובדה שהמחירים פה יקרים. אבל, לא נובעים ממצב של משבר דיור. יש פה מניפולציות, שגם אתה בין מגלגל אחת מהן. כשאתה עושה אותה אתה מטריל אותנו.
 

משה12333

New member
נגיד שאתה צודק (אתה לא) ויש היצע דירות מספיק כרגע במדינה.

נגיד שאין בישראל ריבוי טבעי חריג קבוע ואין גירושין ואין משפחות חד-הוריות ואין..ואין...

כעת, אם היית ראש הממשלה או יועץ לראש הממשלה, איך היית מוריד את מחירי הקנייה וההשכרה הגבוהים של הדירות במדינת ישראל?

(הנה עצה: אל תנסה אפילו לחשוב בכיוון שאתה חותר אליו של הפיכה לדיקטטורה כי אתה פותר בעיה אחת ויוצר בערך אין-סוף בעיות אחרות).

אין לך אף דרך אחרת להוזיל את מחירי הדיור פרט להגדלת היצע הדירות ע"י בניית דירות חדשות בקצב גבוה.

זאת לא המצאה שלי. זאת המצאה של הבנק העולמי ושל בנק ישראל ושל פרופסורים לכלכלה בעלי שם עולמי שמייעצים לראש הממשלה.

 

shershku

New member
יש כמה וכמה דברים לעשות

חלקם במשרד האוצר האחרים במשרד השיכון ומינהל התכנון.
נתחיל ממשרד השיכון:
שיפוץ נרחב של הדירות הציבוריות בחברות המשכנות כך שיוכלו להכניס לשם אנשים, גם בחינת כל מאגרי המידע כדי לבחון מהן הדירות השוממות ואף אלו שמושכרות לגורמים שלא צריכים להיות שם.
משרד האוצר (והפנים):
מיסוי משמעותי של דירות הרפאים, שלא שייכות לדיור הציבורי, כך שלא יהיה אפשרי להחזיק אותן ריקות.
תקצוב של כל התשתיות הדרושות לקידום תכניות הבנייה התקועות.
מינהל התכנון:
כל התכניות הבנייה שלא צריך לתקצב להן תשתיות לקדם חוק שיבטל אותן אם לא ימומשו בתוך פרק זמן סביר, ואלו שהתשתיות הוקמו להן שהחוק הזה יחול גם עליהן.
זה מבחינת הגדלת ההיצע.

יש עוד מהלכים לשם הגדלת כושר הרכישה של אזרחי המדינה שיוכלו לקנות את הדירות, גם במחירים גבוהים יותר.
ביניהם הקרבת התעסוקה למגורים (עירוב שימושים למשל).
שיפור משמעותי של התח"ץ, לאחר בנוסף לשיפור של ההלכתיות ותשתיות המיועדות לאופניים.

זה מבלי לדבר על שיפור מערכת החינוך כולה, כולל האקדמיה ושיפורים כלכליים וטכנולוגיים של המדינה.
 

משה12333

New member
אתה פוגע בזכות הקניין ואתה נוטה לכיוון של שלטון קומוניסטי

דיקטטורי שבו העשיר הוא הרשע ולכן יש לפרק אותו מנכסיו.

מס ריבוי דירות ("מס דירה שלישית") נפל ע"י בג"ץ כי הוא לא מס אלא קנס, קנס על עשירים. אסור לכנסת להטיל קנס על רכושו של אדם מכיוון שיש לו הרבה רכוש. מותר לכנסת להטיל מס אבל אז המס חייב להיות שוויוני, כלומר גם על אדם עם דירה אחת (אפילו עלובה) וגם על אדם עם 10 דירות.

גם אסור לכנסת להטיל עונש על אדם שמבצע ברכושו ככל העולה על רוחו, כל עוד הוא לא גורם נזק או מטרד לסביבתו. אם אדם רוצה לקנות לעצמו דירה להשקעה, אסור לכנסת להכריח אותו למכור אותה ואסור לה לקנוס אותו אם הוא מסרב לכך. דירה היא מוצר ככל מוצר אחר ואדם ששילם עליה הוא בעליה. אך ורק בעליה יכול להחליט מה יעלה בגורלה. לכנסת אסור להחליט בשבילו.

שים לב שיש בשנים האחרונות גל חקיקה של חוקים שנפסלים האחד אחרי השני ע"י בג"ץ כי הם מוגשים סתם לצרכי פרסום של חברי כנסת או שרים. כל החוקים האלה לא אפשריים בדמוקרטיה כי השוויון בפני החוק הוא ערך מרכזי במשטר הדמוקרטי. לא ניתן לחוקק חוק נגד מגזר מסויים באוכ'. החוק חייב לכלול תמיד את כלל אזרחי המדינה.

לאחר ביטול החוק ע"י בג"ץ, הגורמים המקצועיים במשרד האוצר הודו שגם אם החוק הזה לא היה מבוטל, לא היתה בו שום תועלת כי רק אחוז זעום של משקיעים היה מפסיק לקנות בגללו דירות להשקעה. הם הודו למעשה שהחוק היה סתם לצרכי פרסום פוליטי לא ענייני.


בעניין הדירות הציבוריות, למה לשפץ אותן אם אפשר להרוס אותן ולבנות במקומן מגדלי מגורים חדשים? הדירות הציבוריות הן דירות בבנייני רכבת מתפוררים ואין שום טעם להשקיע אפילו שקל אחד בשיפוצן. הדירות האלה הן מסוכנות למגורים והיה צריך כבר מזמן לאטום אותן. הממשלה, בצדק, הורסת את המתחמים המסוכנים האלה למגורים בכל עיר ועיר בארץ. בעל הדירה ההרוסה מקבל דירה חדשה במגדל והקבלן מקבל זכות מהעירייה/מהממשלה לבנות במגדל עוד הרבה דירות שמניבים לו רווחים גדולים. כך, כולם מרוויחים מהפינוי-בינוי.


בעניין עירוב השימושים, התכנון הזה כבר חלף מהעולם בשל עידן הרכב הפרטי. אם אתה בונה במגדל מגורים קומת מסחר או קומת עסקים, אתה גורם נזק אדיר גם לדיירים וגם לעסקים. בעבר, זה היה אפשרי כי לדיירים לא היו הרבה מכוניות, אז רוב החנייה במגדל שימשה את העסקים ואת הלקוחות שלהם. היום זה בלתי אפשרי כי כל חנייה וחנייה במגדל מגורים חייבת להיות שמורה לדיירים כדי שבכלל הם יסכימו לקנות בו דירה.

היום, אתה חייב לבנות מתחמי תעסוקה ומסחר נפרדים עם חניוני-ענק בשביל העובדים והלקוחות הרבים. אין לך ברירה אחרת. עסק ללא חנייה מסודרת ללקוחות שלו, לא יכול להתקיים היום.

בכלל, היום גם אתה חייב אפילו לבנות מתחמי חינוך נפרדים כי גם הם דורשים ריבוי של מקומות חנייה למורים ולתיכוניסטים.


הבנייה המהירה של שכונות המגורים החדשות בשולי הערים היא הפתרון האפשרי היחיד היום כדי להוזיל את מחירי הקנייה וההשכרה של דירות בישראל. אל תשכח שיש תמיד את הנתון הקבוע שלא ניתן לחלוק עליו, שבשל הריבוי הטבעי הגבוה של ישראל, הממשלה חייבת לבנות בין 40 אלף ל-60 אלף יחידות דיור בכל שנה כדי שלא יווצר מחסור.

לכן, הממשלה בונה הרבה ומהר. אין פתרונות קסם אחרים. צריך ליצור מקומות מגורים חדשים כי אין איפה לגור.

 

shershku

New member
בוא נפרק את הטענות הפופוליסטיות שלך

חוק מס דירה שלישית נפל בגלל צורת העברתו ולא בגלל תוכנו, כלומר הייתה פה פגיעה ישירה בחוק יסוד הכנסת, מצד ממשלת ישראל.
מצד אחד נוח לרשויות המקומיות כמה שיותר דירות רפאים, אבל הן לא מנוצלות. אפשר לשים בהן מגורים או אפילו משרדים. זו אותה השיטה של חוסר תכנון נכון של התכנון העירוני. יש מלא קרקעות בערים, רק שלא מנצלים אותם נכון. כך, גם את המלאי הקיים.
נוסף על כך, מותר למדינה לדרוש מס רכוש על הרכוש. רעיון שהייתי רוצה שיהיה בתוך חוק מיסוי דירה שלישית (במקום שיהיה מס גולגולת), כך גם על דירות בבעלות פרטית ושלא מתשתמשים בהם.
דבר שלישי, לא תמיד הדיור הציבורי כולל בתוכו בניינים שלמים. נוסף על כל, אין במנדט של חברות השיכון (עמידר היא העיקרית) ליזום בנייה. אבל כן, צריך שתהיה גם בנייה ציבורית נוסף לכל בניפרד לכל מה שכתבנו כאן על מנת להגדיל את מלאי הדיור הציבורי.
אתה חי בעבר כאשר אתה מתעדף את הרכב הפרטי ומשיט על הציבור מיסי עתק לא הוגנים. הן המצב בשטח והן האקדמיה מוכיחים כי עירוב שימושים כדאי לכלכלה העירונית, וכי שילוב של מסחר, משרדים, תעסוקה למיניהם ומגורים רווחית שלא רק שמקלה על הציבור אלא מורידה את יוקר המחיה.
הוסף לכך, גם את התפיסה התחבורתית שציינתי קודם לכן: שמתעדפת את ההליכה, אופניים ואז תח"ץ רק משפרת את החיים של כולם ואת הכלכלה.
באופן עקרוני, הקרקע העירונית בישראל אינה מנוצלת בחוכמה ומאוד מבוזבזת.

דבר אחרון, כל הודעה שלך היא הטרלה נוספת, ובאה להספים את הגולשים בפורום הזה.
 
למעלה