מודל של רכב, רינדור במנטל ריי (הצעות לשיפור?)

Shinkan

New member
מודל של רכב, רינדור במנטל ריי (הצעות לשיפור?)

הנה הרינדור: http://lh3.ggpht.com/_NEkwN1SfiXw/TExvJrDIXgI/AAAAAAAAAPY/VwPb2gtk0gg/s1024/FinalCarRender.jpg אשמח לקבל הצעות לשיפור. יש כמה דברים שבעצמי אני מנסה לתקן, כמו למשל העובדה שאני לא כ"כ מרוצה מכמות האור שנופלת על המכונית והעובדה שהצל שחור מידי... אשמח לשמוע הצעות שיפור.
 

tzahi1980

New member
אחלה מידול

לא ברור מה הפסים השחורים על הפגוש ובצד הדלת, זה טיקסטור? לגבי התאורה, המכונית חשוכה מדי יחסית לאור של התמונה, אני מניח שזא תמונה מאחורה, והצל רך מדי.
 

Shinkan

New member
תודה רבה

הפסים זה טקסטורה על שיידר. השתמשתי בCOLOR MIX של מנטל ריי כדי להדביק פסים ואלפא על CAR PAINT SHADER, תהליך קצת מטורלל אם משתמשים במאיה... אני עכשיו עובד על גרסא עם קצת יותר אור (בהתאם להרבה ביקורות שקיבלתי, כולל את שלך), שם יראו את הפסים בצורה יותר הגיונית. אני אפרסם בזמן הקרוב את הגרסא המעודכנת :)
 

Shinkan

New member
כן הוא לא רע

למרות שכאן עשיתי עליו המון, המון טוויקים. איך שהוא בהתחלה, הFLAKES מאוד גדולים והוא הרבה יותר מידי רפלקטיבי. כאן המכונית גם קצת רפלקטיבית מידי, ועוד הורדתי את הערך משמעותית ממה שהוא מגיע איתו בהתחלה. בסופו של דבר אני חושב שעדיף לבנות צבע בעצמך, יש יותר שליטה על הכל ככה. אבל זה עושה את העבודה בסופו של דבר.
 

Nebelis

New member
תתחיל בקומפוזיציה

בגלל שהמצלמה גבוהה מידי המכונית נראית קצת כמו מכונית צעצוע. תנסה להוריד את הצלמה לגובה עיניים של בנאדם(אפילו נמוך טיפה).
 

Shinkan

New member
זו תמונת HDRI

לכן אין לי אפשרות לשנות את גובה המצלמה. אני יכול לחפש תמונה אחרת לעומת זאת. :X
 

Shinkan

New member
טוב, הנה גרסא נוספת

פה אני יותר מרוצה כבר. הצלחתי להתגבר על בעיית התאורה (משום מה SPOT עשה לי ארטיפקטים, עברתי להשתמש בAREA LIGHT וזה היה בסדר), עכשיו רואים את הפרטים יותר טוב. עדיין יש לי קצת קונפליקטים פנימיים :)X) עם החזרת האור מסביב לאזור הפנס הקדמי, והם הפנס הקדמי באופן כללי, שפשוט לא הצלחתי לקבל את התוצאה שחיפשתי. בנוסף לזה השמשות לדעתי קצת לא מחזירות מספיק השתקפויות, אבל מצד שני, כשמעלים להן את ההשתקפות הן לא מחזירות כלום בכל מקרה. אז בגדול, נראה לי שדיי סחטתי את כל מה שיכולתי מרמת הSHADING והמידול של המכונית הזאת...
 

drorlazar

New member
כמה הערות שמפריעות לי...

לי מפריע מאוד נושא הפסים השחורים של האוטו הם מרגישים לי כרגע כמדבקות לבד ולא כצבע שחור... אפשר לקחת את הפרמטרים של הצבע האדום ולצבוע אותו בשחור ואז לעשות בלנד בין השיידרים... התאורה עובדת עכשיו הרבה יותר טוב. בעיני יש עוד כמה בעיות ששוות פתירה 1. הטאסות הולכות לאיבוד, הם מרגישות ממש שחור משחור ללא שום טיפול. 2. יש משהו מוזר בצבעוניות של פנסי האיתות, יותר מדי ירוק ופחות מדי צהוב חם. 3. הפנים של הרכב נראה הרבה פחות מושקע מהחלק החיצוני, או שתטפל במידול או שתכהה את החלונות (זה יכול לתת תחושה של יוקרה/ערסיות) אבל כרגע זה חושף מאוד את ה"בלוף". 4. ברמת הקומפוזיציה, המיקום של המכונית בפריים הוא מוזר, החלק הימני מוצל וריק בעוד שהחלק השמאלי מרגיש דחוס מדי, אני חושב שברגע שתזיז את האוטו ימינה וחלקו יהיה בצל זה יעצים את תחושת האמיתיות, כי הוא יגיב יותר טוב לאור וצל. 5. בהמשך לnebelis, כרגע הפרופורציות מוזרות, האוטו מרגיש קטן יחסית לשאר הרקע. שווה אולי להגדיל את הרכב כדי שירגיש כמו רכב "אמיתי". 6. הסטיקר של התינוק נראה לא קשור לרכב כזה. לא בצבעוניות, מיקום, טיפול. כרגע הוא מפחית מהרכב... 7. ה"קוצים" בצד הרכב לא אחידים, הייתי משקיע טיפה יותר כדי לעצב אותם בצורה שתתאים יותר לרכב, העליון ישר, האמצעי לא סגור על עצמו, והתחתון גלי. אתה יכול להעלות ווירפריים של הסצנה? כרגע לא ברור לי בדיוק מה HDRI ומה לא, האם הכביש הוא מטוקסטר/האם העמוד מאחורה בתלת ועוד שאר שאלות. יכול להיות שיש פתרונות אחרים שיעלו מזה.... אני חושב שאתה נמצא מאוד בדרך וחסרים לך כמה תיקונים כדי להביא את הפריים לרמה ממש גבוהה.
 

Shinkan

New member
תודה רבה

על התגובה המושקעת. לגבי מה CG - הכל תמונה, חוץ מהרכב עצמו. התמונה היא דו מימדית, השתמשתי בMATTESHADOW כדי להעמיד את הרכב שם. דווקא אני פחדתי שהאוטו גדול מידי יחסית לפריים. אני אנסה לבדוק... תראה, בגדול אני מסכים עם הרבה מהדברים. את הפסים עשיתי ב2 דקות בפוטושופ בלי השקעה בחשיבה, אתה המידול הפנימי עשיתי בשביל שיהיה לקרני האור במה לפגוע בפנים, ובאופן כללי המטרה הסופית שלי היתה להביא את החומרים של המכונית למצב של ריאליזם, שהם יגיבו נכון לאור. הצלחתי פחות או יותר לעשות את זה כאן, אז אני יחסית מרוצה, ואחרי שבועיים של עבודה בלתי פוסקת על זה, נורא בא לי לעבור הלאה. אבל כמו שאני מכיר את עצמי, אני כנראה באמת אמשיך עם זה עד שזה יהיה מושלם. :X תודה שוב.
 

Shinkan

New member
אגב,

מפתיע אותי מאוד שאף אחד לא העיר על הפנס הקדמי. זה דווקא הדבר שהכי הכי הציק לי בכל העניין הזה, ועד עכשיו אף אחד לא אמר על זה כלום.
 

מיכאל ג

New member
הערות מעבר למה שאמרו

לגבי התאורה: זה מאוד מפתה לעשות צל מרוכך מאוד אבל שים לב לצל ברקע, של הפנס: הוא יותר חד מהצל שיצרת. העין מאוד רגישה להבדלים קטנים כאלו, כך שכדאי שתיצור צל פחות מפוזר כדי שהמכונית תהיה מחוברת לסצנה. סאופן כללי, צל מרוכך כמו שיצרת מתרחש במקרים הבאים: א. כשהשמיים מעוננים והאור מהשמש מתפזר דרך העננים ב. כשהתמונה היא של עצם קטן יחסית (נאמר, פרח, עיפרון, משהו כזה). ג. כשהעצם רחוק מהמשטח עליו הצל מוטל, כמו הבניין שמטיל צל על הקרקע בחזית התמונה. ד. בתאורת פנים, כשגוף התאורה עצמו רחב מאוד יחסית לאובייקט לגבי המידול, הוא עדיין נראה לא גמור, אני מניח שתמשיך להוסיף פרטים - מנורות,מגבים, סבכה וכולי?
 

Shinkan

New member
לא נראה לי

אני חושב שמכאן אני עובר לפרוייקט אחר. אולי עוד מכונית, אולי אני אעצב דמות ואתאמן על מידול אורגאני יותר. זה המודל הראשון שלי, והרינדור הראשון שלי, למעשה זו כנראה עבודת התלת ה"גמורה" (כמעט) הראשונה שלי. לפני הרבה שנים התעסקתי ב3DSMAX לתקופה של שנה-שנתיים, ואז עזבתי את זה עד לפני חודשיים בערך, שאז התחלתי ללמוד מאיה, וחוץ מאנימציה שעשיתי בסטייל סאות'פארק (שלא דרשה ממני ללמוד שום דבר חוץ מהממשק של מאיה) לא עשיתי כלום חוץ מהמכונית הזאת. אני מאוד רוצה לעבוד על דברים חדשים, אני חושב שהתוצאה הזאת יחסית לפרוייקט ראשון (עמוס בטעויות) היא טובה... המכונית הבאה תהיה פחות מ250 אלף (!) פוליגונים, כנראה הרבה יותר יפה, מפורטת, ומעניינת... לגבי הצל - תודה על ההערה. באמת שחשבתי על הצל במהלך העבודה, והגעתי למסקנה שדווקא הצל של המכונית צריך להיות יחסית רך. שים לב שהצל של העצים מימין למכונית גם הוא רך, והצל של העמוד נראה חד בגלל שהקיר מאחורה רחוק יחסית, ואז הצל נראה חד יותר בגלל המרחק. אני מניח שאתה צודק, ויש הרבה עוד מה לעבוד על זה, אבל לשם הלמידה נראה לי שעדיף להתחיל מדף חדש ולעשות משהו קצת יותר מקצועי ומלוטש. סה"כ, אני דיי מרוצה.
 
למעלה