מודעות יומית מייל

עליזה 63

New member
מודעות יומית מייל

יום רביעי , 17 בינואר 2007 בעוד אנו עסוקים בחיפוש מתמשך אחר הרגשות השליליים שלנו ובשינויים למשהו יפה יותר, עלינו להכיר בכך שאמורים להיות לנו ספקות, חוסר ביטחון וכל היתר. זה חלק טבעי מתהליך השינוי. אני חושב שברגע שאנו לומדים קצת קבלה, אנו נוטים לאבד את העשתונות כשמרגישים ספק, כעס או פחד. אנו חושבים שאנו עושים משהו לא בסדר. למעשה אנו עושים משהו נכון. אם לא יהיו לנו הרים לטפס עליהם, חיינו יראו כשעמום הגדול ביותר. היום פשוט היו. קבלו עצמכם. דעו שמה שמטריד אתכם מכיל זרע של יופי שבמהרה ישא פירות.
 

אופירA

New member
מנהל
לא לפחד מהילד הרע

"הילד הרע" בכלל אינו רע. אין ילד רע. היצרים והרגשות שלנו אינם רעים. אמנם הם צריכים ניתוב, אבל אי אפשר להתייחס אליהם כאל רע, גם אם הם גורמים לנו להרגיש לא נעים. התכלית שלהם טובה, וכך יש להתייחס אליהם. ולכן כש"הילד הרע" שלנו בא לידי ביטוי בצורה של קנאה, זעם, תקיעות, פחד וכאב - אין לנו מה לפחד ממנו, אלא להגיד לו: ברוך הבא, ולראות בזה הזדמנות ללמוד איך לנתב אותו. סערות הלב שלנו הם המקור לתעצומות הכוח שלנו, ובלעדיהם לא נשאף להתקדם ולהוציא מעצמנו את הטוב ביותר שאפשר. על הפסוק "וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד" (בראשית א, לא) - אומרת התורה: "זה יצר רע" (בראשית רבה ט, ז). כלומר - יצר הרע הוא טוב מאד!!!
 

tamarhp

New member
לימוד קבלה

לימוד קבלה הוא בעייתי מאד. לפי היהדות, רק אדם גדול בתורה, בוגר, מבוגר ורציני יכול להתחיל ללמוד קבלה. קבלה היא דבר נשגב, שלא מתאים לכל אחד. לצערנו היום הפכו את לימוד הקבלה למשהו זול שמתאים לכולם, והוציאו ממנו את כל הערך הפנימי. אל תיגררו אחרי זה. תשאירו את הקבלה למי שהקבלה שייכת אליו. קבלה היא תורת הסוד. קודם צריך להתעמק בפשט, בדרש. קודם להאמין ולקיים מצוות. רק מי שהגיע לדרגה גבוהה באמת בלימוד הפנימי ובשמירת המצוות יכול לגשת ללמוד קבלה.
 

goldie4

New member
בימים אלו שלפני הגאולה

כבר כל אדם פשוט יכול לקבל יותר אור מאשר פעם אנשים פשוטים היו מסוגלים. ולכן מותר ללמוד את פנימיות התורה ואף להבין אותה דרך ספרי חסידות חדשים יחסית כגון ספר התניא... זו היא פנימיות התורה אך לא קבלה כמו ספר הזוהר שאי אפשר להבין ממנה כלום בלי ידע. זהו ספר שבעומקו הוא יכול ללמד אדם הכי מלומד בתורה אך גם אדם בלי שום רקע בכלל יכול ללמוד ממנו כל אחד לוקח משם דברים אחרים ועומקים שונים. והאמת שגם אם קוראים ולא מבינים כלום יש שם אור שמשפיע ואין בו שום סכנה כלל. ידוע שכשהבעל שם טוב שאל את המשיח כשלמד איתו מתי הוא יבוא והמשיח אמר "כשיפוצו מעיינותיך החוצה". כשתורת הבעל שם טוב (ממנו התפתחו כמה חסידויות) תופץ בעם ישראל אז תבוא הגאולה וצריך לכן לקרוא ספרי חסידות שהן דברי אלוקים חיים ומכניסים אור לעם ישראל. ועלינו להשתדל בהפצת המעיינות של הבעל שם טוב כמה שיותר... וכל אחד צריך לקרוא דברי אלוקים חיים אין בזה שום סכנה. תניא לדוגמא הוא ספר דברי אלוקים חיים ואין על קריאתו שום הגבלה של גיל או ידע וזה כמובן גם לנשים. אפשר לקרוא את הפסקה היומית בתניא באתר chabad.am כי זה מחולק לימות השנה. יש שם גם את התהילים היומי.
 

tamarhp

New member
ממש לא נכון.

הרבה פוסקים ורבנים יצאו נגד לימוד התניא למי שאינו בקיא מספיק וירא שמים.
 

goldie4

New member
איזה פוסקים? + הוכחות בבקשה

הרבי מילובביץ' הורה להפיץ את התניא לכולם גברים נשים בכל הגילאים. ושזה יותר עוזר מתהילים אפילו. יש הוראה לכל יהודי בכל גיל גם נשים לקרוא את פסקת התניא היומית, שזה נחשב פנימיות התורה, ביחד עם תהילים וחומש - תורת הנגלה. הלימוד המינימלי הזה כולל: את מזמורי התהילים היומיים את פסקת התניא היומית את פסקת החומש היומי ואם אדם קורא את זה כל יום - אז זה משהו סמלי שמכסה אותך מבחינת לימוד, גם של תורת הנגלה וגם של פנימיות התורה, מבלי להכביד. אז אתה אומר שהרבי מילובביץ' לא יודע מה מותר ומה אסור? (אני אומרת בציניות כמובן). בבקשה ציין איזה רב יצא נגד הוראת הרבי מילוביץ' ותתן מקורות לפני שאתה ממציא. תודה. אין רב בעולם שיצא נגד הרבי מילובביץ' צדיק הדור. אולי אתה מדבר על הזוהר לא על התניא...
 

tamarhp

New member
אני בת..

אין פה משהו של "יודע מה מותר ומה אסור". יש מחלוקת. יש רבנים שאומרים כך ויש רבנים שאומרים כך. יש חסידויות שהולכות עפ"י רב מסויים ויש חסידויות שהולכות עפ"י רב אחר. האם חלק מהם טועים? לא, יש 70 פנים לתורה. אבל הרבה רבנים חושבים שלא טוב ללמוד את התניא. מקורות? כרגע אין לי, מצטערת...
 

goldie4

New member
הבהרה

את מתבלבלת תניא זה חסידות לא קבלה. אף רב לא שולל קריאת תניא תחת גיל מסויים. אולי יש אנשים שלא קוראים תניא כי הם לא חב"דניקים ותניא, למרות שהוא ספר שמפיץ את מעיינותיו של הבעש"ט לכל עם ישראל ושייך לכל יהודי, הוא נכתב ע"י אדמו"ר חב"ד אז יש כאלה שלא אוהבים את חב"ד כי הם מזרם אחר ואז לא רוצים לקרוא תניא (וזו טעות כי התניא שייך לכל עם ישראל) אך זה בלי קשר לטיעון הקבליסטי שלך... יש אנשים שאומרים לא ללמוד קבלה כמו הזוהר... וזה נכון שיש אנשים שאומרים זאת, אך זה לא קשור לתניא שהוא ספר חסידות שנכתב יותר מאוחר והוא מובן לכל אחד לא משנה באיזה רמה הוא ואין על כך שום מחלוקת בכלל, וחבל להטעות...
 

אופירA

New member
מנהל
תניא זה ספר מאד גבוה

הוא לא מיועד לכל אחד, צריך רמה בשביל ללמוד אותו נכון. (אולי לא צריך את הרמה הרוחנית הנדרשת בשביל ללמוד זוהר, אבל בהחלט צריך רמה תורנית על מנת להבין אותו נכון ולא עקום). הבעל שם טוב הוא ברמה גבוהה מאד. יש בעיה שמלמדים נשים תניא. זה במפורש לא הרמה שלהן. מה שהכי מפריע, שהנשים שלומדות תניא הן לא נשים שסיימו כבר את כל שיעורי ההלכה שהן צריכות ללמוד, וגם פרשת השבוע הן לא מכירות מספיק טוב.
 

goldie4

New member
לפי הרבי מילובביץ' אפשר לקרוא את זה

בלי ללמוד לעומק פשוט לקרוא מה שכל אדם יכול לעשות. וגם אדם פשוט יכול להבין. מי שרוצה ללמוד את זה לעומק יכול, תלוי ברמה שלך. בכל אופן הוא אמר שזה לא מזיק ואף מועיל יותר מתהילים... ציטוט (אחד מיני רבים זה פשוט מה שמצאתי כרגע): אגרות קודש כרך יד עמ' 447 "במה שנאמר אודות לימוד תניא ואמרו לו שמוכרח מראש ידיעת פירושים המקובלים וכו' הנה אף שידיעה זו תועלתה מרובה ביותר, מובן ופשוט גם כן שאין חס וחלילה למנוע לימוד זה, לימוד תניא ברבים, באם אין ידיעה זו בשלימותה או אפילו אין יודעים כלל, ובפרט בתקופתנו אשר הפצת המעינות חוצה הוא מתפקידים הראשים וכמבואר בכמה מקומות, ובטח יודע הוראת כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע בהנוגע ללימוד תניא שבמכתבו הידוע ונדפס גם כן בהוספה לקונטרס עץ החיים."
 
למעלה