מוזיקה אלקטרונית

Gremshnit

New member
מוזיקה אלקטרונית

טוב, אז כידוע, ביורק עושה מוזיקה אלקטרונית עם המון המון שילובים. תמיד עניין אותי לדעת איך בכלל מייצרים מוזיקה אלקטרונית ואיך נקבעת רמת ה"וירטואוזיות" של דיג'יי/אומן של מוזיקה אלקטרונית? ובאותו הקשר: אם כן, מה כל כך מיוחד בביורק ומה הופך אותה לאמנית כל כך גדולה ומצליחה? סליחה על הבורות, אבל באמת שאין לי מושג
 

plants and rags

New member
בבקשה

מוזיקה אלקטרונית בויקיפדיה. מה כל כך מיוחד בביורק? זאת שאלה מכשילה? אני מניח שאנשים מאוד מתחברים ואוהבים את המוזיקה שלה, ובלי קשר לרמת הוירטואוזיות שהיא מסוגלת להציג במוזיקה אלקטרונית. יש לה הרבה מה להציע חוץ מזה וגם בז'אנר הזה. אני חושש שהשאלה קצת לא ברורה.
 

TomKun

New member
היחוד של ביורק

מבחינתי מעבר למוזיקה מה שעושה אותה מיוחד זה המילים. השירים שלה מלאים במשמעות ובאמת אינטימית, הם אמינים ביותר ולפעמים מלאים בתמימות. לפעמים הלב כואב עד דמעות מהרגשת האמפטיה והחיבור שאפשר למצוע במילים של ביורק. אין הרבה שירים אינטימים כאלו כמו של ביורק.
 

סריט

New member
אתה צודק במה שאתה אומר

הטקסטים שלה באמת מלאים בתמימות... youve been flirting again לדעתי זה ה-דוגמא לכך. זה שיא כל כך תמים ונאיבי שכשאני שמעתי אותו בפעם הראשונה ממש בכיתי. ושמעתי הרבה ביורק לפני זה ואף פעם לא חשבתי שהמוזיקה שלה יכולה לגרום לי לבכות... יש לך עוד דוגמאות למה שדיברת עליו?
 

TomKun

New member
עוד....

מה בקשר ל I Miss You זה גם ממש מעולה, היא מתגעגעת לאותו אהוב שאמור להגיע ביותר היא מתגעגעת עליו אבל עדין לא פגשה אותו. או Crying בוכה בגלל שהיא מתגעגעת אליו, בוכה בגלל שאיכפת לה פשוט מדהימים
 

סריט

New member
יש פה כמה שאלות

איך מייצרים מזיקה אלקטרונית? אני לא מתיימרת לענות כי אין לי מושג, אני לא מוזיקאית. אבל אני אנסה לחשוב. מוזיקה אלקטרונית באה מהמילה אלקטריק, חשמל. לדעתי מוזיקה אלקטרונית זו פשוט מוזיקה שנוצרת ע"י מכשירים חשמליים, כמו מחשבים. או שפשוט אפשר להגיד שמוזיקה אלקטרונית זו לא מוזיקה חיה, זה לא מופק ע"י כלי נגינה, זה פשוט ביטים שהמחשב מייצר. -חייבת לציין שעד שהתחלתי לשמוע ביורק בכלל לא אהבתי את כל האלקטרוניקה הזאת, מבחינתי מוזיקה היה פסנתר וגיטרות. מאז שהתחלתי לשמוע אני מתאהבת יותר ויותר בכל הביטים האלה, ומוזיקה אלקטורנית זה חלק ממש גדול ממה שאני שומעת היום. איך נקבעת הוירטואוזיות של אמן מוזיקה אלקטרונית? אין לי מושג. נראה לי רמת התחכום והיכולת לבנות צירופים מחדשים ומרעננים.. באמת שאני לא יודעת. ובקשר למה מיוחד בביורק והופך אותה לאמנית כל כך גדולה, זאת שאלה ענקית. זה שילוב של כל כך הרבה דברים. החל מזה שהבחורה איסלנדית עם לוק מטורף ולא קצת פרובוקציות, וכלה בזה שהיא, מה לעשות, עושה מוזיקה מעולה. זאת אומרת, דביוט היה תקליט ממש חדשני ופורץ דרכים בניינטיז, ומאז היא ממשיכה לחדש ומתפתחת מכל אלבום לאלבום, עושה דברים חדשים ונסיוניים [מדולה]. כמובן שיש עוד מלאאא סיבות, כמו הקול היוצא דופן שלה, והמבטא והג'יבריש, אבל קצרה היריעה וזה... [ממש השתדלתי, מקווה שזה ענה לך קצת על השאלות. אם לא- תנסה לחדד אותן יותר]
 

Gremshnit

New member
תודה רבה רבה!

עזרת לי במידה המצופה ובצורה ברורה מאוד :) תודה כמובן לכל האחרים שהגיבו למעלה. אז כן, גם אני לא בקיא כל כך בתחום המוזיקה האלקטרונית, אפשר להגיד שביורק היא האמנית הראשונה שאני שומע שעושה בזה שימוש נרחב ודומיננטי. אני מאמין שעם הזמן אכיר עוד להקות ואמנים וככה אלמד יותר ויותר...יש למישהו המלצות?
 

FooK MI

New member
האלבום החדש של פורטיסהד נראה מבטיח

אבל לא יודע, שמעתי רק שני שירים. בכל מקרה שווה להכיר אותם. ואת טרי פויזן ^^
 

noosh

New member
דווקא מכל הביקורות ששמעתי על החדש של פורטיסהד

והן היו חלוקות, נראה לי שהקונצנזוס היחיד היה על זה שהם כבר לא טריפהופ. אני משערת שזה גוזל להם קצת מהאלקטרוניקה. ובכל מקרה הייתי ממליצה להתחיל בהתחלה איתם ולא בחדש (מן הסתם, כי גם לא הקשבתי לו עדיין). ואני מוסיפה גם את Mezzanine של מאסיב אטאק, למרות שזה משורשר אליך
.
 

FooK MI

New member
נה

אני עוד לא באמת יודע, כי עוד לא מצאתי לינק להורדה שלו ברפידשייר
, אבל ממה ששמעתי זה לא כזה א-טריפהופי. זו התפתחות טבעית של להקה שעבדה על אלבום עשר שנים (או "הגתה" אותו עשר שנים ועבדה עליו חצי שנה
). אני לא מבין את הביקורות שאומרות שזה לא נשמע כמו פורטיסהד, זה אולי לא נשמע כמו Dummy, אבל כשמשלימים את פערי השינויים שהתרחשו במוזיקה מאז, אני לא הייתי מצליח לחשוב על צליל יותר טבעי בשבילם. תמונת המצב של 2008 היא שמולוקו התפרקו, מאסיב אטאק נשמעים כמו רמיקסים לעצמם, וטריקי לא עשה שום דבר מעניין כבר שנים. נראה לי שהאלבום הזה הוא בסה"כ נציג נאמן וטבעי של סגנון שמת בשנות התשעים.
 

noosh

New member
בהחלט יכול להיות

וגם מעולם לא טענתי שזה רע לזנוח סגנון או להתפתח מוזיקלית לכיוונים אחרים, זה לא נאמר כביקורת. פשוט ממה ששמעתי, הבנתי שהוא פחות אלקטרוני ולכן לא היתי ממליצה עליו כמוזיקה אלקטרונית. מצד שני, לא הקשבתי לו אז אני לא באמת יודעת ומאוד יכול להיות שאני טועה. הייתי ממליצה להתחיל מדאמי בכל מקרה (כי אני מאמינה בלהתחיל בהתחלה ברוב המקרים לפחות). אני באמת צריכה להקשיב לו, שמעתי רק שיר או שניים ב-88 אבל זו לא באמת הקשבה ראויה.
 

Esmena

New member
טריקי ,

כולם יודעים מה הדבר הכי מעניין שהוא עשה,הלא כן?
 

noosh

New member
האמת שאין לי מושג

הקשבתי רק ל-Mezzanine ואני אוהבת אותו, לשאר לא הגעתי.
 

Pygmy puff

New member
אני שמעתי את כולו.

חמש פעמים לפחות והוא מעולה. אם לא ישכחו ממנו עד אז, הוא הולך לככב ברשימות סיכום שנה של 2008.
 

Seasonal Beast

New member
רק בגלל פורטיסהד.

הוא לא מעולה-מעולה, הוא מעולה עם נקודה בסוף. מעולה. בקצב האיטי של השנה, נראה לי ששום דבר לא יככב ברשימות סיכום.
 
איך יוצרים מוסיקה אלקטרונית

מוסיקה אלקטרונית היא תחום רחב ואינסופי, יש בו המון תתי קטגוריות וסגנונות שונים אבל בגדול זו מוסיקה שנוצרת באמצעים אלקטרונים. הראשונים שנגעו בתחום היו מלחינים כמו קרלהיינץ שטוקהאוזן, ששיך לזרם המודרני במוסיקה ה"קלאסית" כפי שנוהגים לכנות אותה. ביורק אגב הכירה את המלחין כילדה ומאוד העריכה אותו. היא מספרת שבבית הספר בו למדה מוסיקה הכל היה כל כך מיושן ומקובע והיא מאוד אוהבת ומעריכה את הראש הפתוח שלו. קיימים מלחינים רבים שעשו נסיונות באלקטרוניקה, למשל סטיב רייך, ששיחק עם סרטי הקלטה, הזיז אותם ויצר איתם רעשים. איך יוצרים מוסיקה אלקטרונית? הבסיס של הכל זה משחקים עם הקלטות, חפצים, שינוי תדרים ועוצמות של כל מיני דברים שהקלטת. אני בעצמי התנסיתי במוסיקה אלקטרונית. כמוסיקאי אני מחפש לפעמים דרכים להרחיב את עצמי ולגלות עולמות לכן הקלטתי רעשים שיצרתי, רעשי זכוכית וכו' וערכתי אותם. שיניתי להם תדר, פיץ' מהירות וכו'... בתקופה המודרנית האלקטרוניקה נוגעת בהמון המון סגנונות מוסיקה. היחוד של האלקטרוניקה בעייני הוא היכולת לצור עולמות חדשים שלא קיימים, מה שביורק יודעת לעשות כל כך נפלא. המוסיקה מאפשרת גם להעביר דימיון פרוע למציאות, וזו הסיבה שביורק כל כך אוהבת לעבוד על הצלילים שלה בעצמה. ככה היא מצליחה לדייק. קיימים כלים אלקטרונים רבים, הסינתיסייזרים, הת'רמין - כלי שהומצא בתחילת המאה ה20, הריאקטבול החדשני של אפל (זה מדיקלייר אינדיפנדנס) והסמפלר, כלי בו אתה יכול להקליט רעש מסויים, הסמפלר דוגם את הרעש וכשלוחצים על המקלדת, כל תו משמיע את הרעש בשינוי פיץ'. אפשר באלפי דרכים ליצור מוסיקה שונה, לחבר שכבות על שכבות, להשתעשע. אפשר לעשות המון. מה הופך את ביורק לאומנית כל כך גדולה. שאלה נפלאה. אם כי לא בהכרח קשורה לחלק הראשון של השאלה. ביורק היא אמנית ענקית. נקודה. גם אם היא הייתה מלחינה קלאסית או ציירת. היא מצליחה כל פעם מחדש ליצור עולמות שלמים ומיוחדים עם המוסיקה שלה, יש לה רעיונות מרתקים והגדולה האמיתית שלה בעייני זה שהיא מצליחה להיות חדשנית, מקורית, אוונגרדית ואומנותית ועדיין להיות נגישה, מרגש ולא מתנתקת מהמאזינים. ואי, חפרתי.
 
למעלה