מוכנות כיתה א

צמר7

New member
מוכנות כיתה א

בני בוגר גן שפה ועולה לכיתה א
בבית אני עובדת איתו על חוברות מוכנות בעברית וחשבון. לא מעמיסה עליו . בעבר היה כותב יפה את המספרים והאותיות ועכשיו חזר לכתוב בכתב ראי.
האם מראה על נסיגה כלשהיא?אשמח להכוונה מה עליי לעשות?
ובעיה נוספת לאחרונה "בורח" לו בתחתונים . אין לו הסבר לתופעה- הוא מחליף ומתרחץ - יודע את התהליך כדבר שכזה קורה , האם יכול להיות מהתרגשות לקראת בית ספר? איך אדע מה מהות הבעיה?אשמח להכוונה
 
מוכנות לכיתה א'

בגיל של בנך, רוב הילדים כבר אינם כותבים ב"כתב ראי". אם כבר כתב בעבר בצורה תקינה, ייתכן שבמהרה ישוב לכתוב כראוי ולכן אני ממליצה לך לא להילחץ ולא להעיר. הערות רק יפגעו בבטחונו העצמי ועלולות להשיג את התוצאה ההפוכה מזו הרצויה. במידה והכתב ממשיך להיות משובש, יש מקום להעיר בצורה עדינה ולהנחות אותו כיצד לכתוב. אם זה לא עוזר, ייתכן שמדובר בלקות למידה (דיסלקציה או דיסגרפיה). לקות למידה שכיחה בקרב ילדים שלמדו בגנים שפתיים וע"י הוראה מתקנת אפשר להתמודד כראוי עם הקשיים.
לגבי ה"פספוסים" - האם זה קורה בכל שעות היום או רק בלילה? סביר להניח שזו רגרסיה בגלל ההתרגשות/הלחץ לקראת המעבר מהגן לכיתה א'. גם כאן, מומלץ שלא לתת לעניין תשומת לב מיוחדת. אם פספס, שיתקלח ויחליף בגדים. אם חלילה המצב ימתמשך לאורך חודשים ולא תהיה הטבה, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי.
בהצלחה!

דנה.
 

צמר7

New member
תודה על המשוב

אם ישנה לקות .האם צוות גן שפה המורכב מאנשים מקצועיים לא היה צריך ל יידע אותי בכל ישיבות הצוות שנערכו לאורך השנה בגן. תמיד עלתה אך ורק הבעיה הרגשית כי האינטליגנציה שלו גבוהה.
 
לקות למידה לא מאבחנים בגיל הגן

וגם צוות הגן לא יכול לחשוד בלקות כזו בשלב כה מוקדם, בו היפוך אותיות נחשב לשלב התפתחותי נורמטיבי.
אגב, אינטליגנציה גבוהה אינה סותרת לקות למידה. לפעמים דווקא אצל ילדים אלו האינטליגנציה הגבוהה "מפצה" על הקשיים והם נראים פחותים ממה שהם באמת ולכן הם מגיעים לאבחון ולטיפול בגיל מבוגר יותר.
 
למעלה