מוכר חוצפן בעלי אקספרס כתב לי עכשיו

trilliane

Well-known member
מנהל
מוכר חוצפן בעלי אקספרס כתב לי עכשיו

"we agree to refund you by paypal. if you cancel the dispute for us first"

יש לציין שמדובר במוצר זול (פחות מ-$2.5) שהזמנתי בספטמבר(!) ונשלח ללא מספר מעקב כך שלא ידוע מה עלה בעקבותיו. מועד הגנת הקונה המקורי כבר עבר לפני כחודש, מכיוון שאני נדיבה וסבלנית וכמעט תמיד המוצרים מגיעים ביקשתי מהמוכר הארכה ל-20 יום. הוא "פרגן" ל-60 יום... אבל אחרי 30 יום נוספים החלטתי שמספיק ודי, חיכיתי יותר משלושה חודשים (וכל המוצרים שהזמנתי אז כבר הגיעו, אפילו רוב המוצרים שהזמנתי בנובמבר) ואם זה לא הגיע זה בחזקת אבוד.

המוכר לקח ת'זמן עד המענה הראשונה, נתן הצעה של "ללא החזר" וציפה שאאשר... תחמן. כתבתי לו שלא, אני רוצה שהוא יחזיר את הכסף ודי. ועכשיו זה מה שהוא כתב...


מחר עלי אקספרס אמורים להתערב ואין לי ספק שאקבל את ההחזר, והוא יקבל ממני משוב של כוכב אחד על השירות החצוף במיוחד.
 

superman1234

New member
ב אי ביי היית כבר מזמן מקבלת את הכסף.

אומנם זה רק 2.5 דולר אבל זה בדיוק ההבדל בין אי ביי כפלטפורמה מול עלי אקספרס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, גם באיביי מוכרים סינים ניסו עליי טריקים כאלה והסלמתי

וגם באיביי אי אפשר להסלים מיד אלא רק אחרי פרק זמן מינימלי. בעלי אקספרס לא צריך להסלים כי זה פשוט קורה לבד לפי הלו"ז שלהם. מחר התאריך שבו הם מתערבים מכיוון שלא הושגה הסכמה, ומניסיוני עד היום תמיד פסקו לטובתי, כך שאני לא מוטרדת.
&nbsp
אני גם לא לחוצה על הגרושים האלה; פשוט מתקוממת מהחוצפה.
 

superman1234

New member
ממש לא נכון.

1.בעלי אקספרס שום דבר לא קורה לבד. לא תתלונני - הזמתך תרד לתהום הנשייה ותעלם. גם את תלונני , הסיפור ימשך כשלושה שבועות עד שתקבלי את הכסף.
כבר הבאתי בזמנו דוגמא לכך.
2. אמרתי שב איי ביי הכסף מזמן כבר היה בחשבונך. בדרך כלל, כיומיים לאחר הגשת התלונה. כי איי ביי היא בהחלט CUSTOMER ORIENTED !! עלי אקספרס , לא כל כך.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש כן נכון

1. כשפותחים מחלוקת בעלי אקספרס יש לה לו"ז מוגדר שמופיע על ציר זמן. יש תאריך מתי הם מתערבים, יש תאריך עד מתי הם פוסקים. זה יותר איטי מאיביי, אבל זה קורה לבד, לגמרי, וזה קרה לי כמה וכמה פעמים ותקתק כמו שעון. אתה מנסה לשכנע אותי שמה שחוויתי שוב ושוב לא באמת קרה?
צר לי, לא ילך...
&nbsp
2. שוב, מניסיוני, גם לא בהכרח. ובכל מקרה לא אכפת לי לחכות כמה ימים, מדובר בסכום חד ספרתי של שקלים, באמת לא אכפת לי אם הוא יהיה בחשבון שלי מחר או בעוד שבוע, כי ברור לי שהוא יהיה.
&nbsp
אני חוזרת ואומרת שהנקודה שלי היא החוצפה של הסינים (שנתקלתי בה גם באיביי) וזה שיש לך ניסיון אחר מולם ואתה לא אוהב את עלי אקספרס זה עניין שלך ולא שלי.
 

superman1234

New member
כרגיל את מחמיצה את העיקר.

עלי אקספרס היא פלטפורמה שאינה מוכוונת לקוחות. (Customer Oriented)
אלא מוכוונת מוכרים. (Seller Oriented).
איי ביי היא פלטפורמה מוכוונת לקוחות.
זה העיקר !!

מניסיוני , כאשר פתחתי DISPUTE בעלי אקספרס, והגיע מועד התערבותם כלום לא קרה. רק אחרי ששלחתי להם מייל זועם הם נאותו להתערב . הכסף הוחזר לי כ חודש ימים אחרי פתיחת ה DISPUTE. באי ביי זה לעולם לא יקרה.
ד"א, אם תמתיני עד סוף "הספירה לאחור" כפי שמופיע בתמונה שצרפתי, לא תוכלי לפתוח DISPUTE. התלונה צריכה להיפתח לפני תום מועד הספירה לאחור.

מבחינתי הנושא מוצה.
 

Amiram_e

New member
עלי אקספרס היא לא פלטפורה מוכוונת לקוחות?

תסביר מה ההבדל בין עלי אקספרס לאיביי?
למה עלי לא מוכוונת לקוחות (אלא מוכרים) ואיביי כן?
שתיהן פלטפורמות קימעונאיות, בהשוואה לאליבאבא לדוגמה שהיא פלטפורמה סיטונאית.

אם התכוונת שעלי משמשת לדרופ, אז זו טעות. היא לא פלטפורמה שתומכת בדרופ בהגדרה. זה שעושים דרכה דרופ זה לא אומר שהיא תומכת.
כמו שאמזון לא פלטפורמה תומכת דרופ. המוכרים משתמשים בה ככזו בצורה לא חוקית (שימוש בחשבון פריים בצורה מסחרית נגד התקנות שלה)
 

superman1234

New member
עמירם ידידי.

כתבתי בעברית - מכוונת לקוחות ובאנגלית Customer oriented
אלו מושגים מעולם הצרכנות.
פלטפורמה שמשתמשים בה קונים ומוכרים , Customers & Sellers
יכולה לדאוג ראשית כל לקונה - מוכוונת לקוחות/קונים, או דואגת ראשית כל למוכר - מוכוונת מוכרים.
ישנה אפשרות (שאינה ריאלית כל כך) אדישה לקונים ולמוכרים.
eBay היא במובהק מוכוונת לקוחות, נדמה לי שגם אתה כתבת כך באחר ההסברים שנתת כאן.
עלי אקספרס היא במובהק מוכוונת מוכרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כרגיל אתה מתעלם ממי שאינו אתה; אני אחליט מה העיקר מבחינתי

גם ללא הסכמתך. בפרט בשרשור שאני פתחתי כדי להעביר נקודה שונה משלך...
ועל הנקודה שלך אני לא מסכימה. אתה טוען שעלי אקספרס אינה פלטפורמה מוכוונת לקוחות, אבל זו לא עובדה, זו רק דעתך. לא כולם שותפים לה.
&nbsp
כפי שכתבתי כבר אין ספור פעמים בעבר, הניסיון שלנו שונה. בכל פעם שפתחתי מחלוקת עלי אקספרס התערבו בהתאם ללו"ז, ולמעשה קרו מקרים שהתערבו לפני. תמיד קיבלתי את כספי בחזרה. זה מה שקרה, אמת לאמיתה. אני רק מתארת את המציאות, לא מנסה לשכנע אותך לקנות שם. תעשה מה שאתה רוצה, עניין שלך.
&nbsp
אז מילא כשאתה מנסה לשכנע גולשים אחרים להתרחק מעלי אקספרס, אבל כשאתה כותב את זה לי? אחרי שהבהרתי לך שאני לקוחה מרוצה? כי מה, אם תספר לי בפעם המאה על הניסיון הרע שלך אני אגיד "אה, בעצם הוא צודק, כנראה רק דמיינתי את הניסיון הטוב שלי"?

&nbsp
התמונה שצירפת אינה הלו"ז שהתייחסתי אליו. אני דיברתי על הלו"ז של תהליך המחלוקת, ציר הזמן שמופיע אחרי שפותחים מחלוקת. חיפשתי עכשיו בגוגל, מצאתי דוגמאות.
הציר מופיע למעלה:
http://img.alicdn.com/tps/i3/TB1NjuxKVXXXXXbapXXui0a8XXX-1440-769.jpg
אחרי שפותחים מחלוקת, מופיעים בו התאריכים לכל שלב:
https://www.ceskyali.cz/wp-content/uploads/2016/08/Nove-otevreni-sporu-open-dispute-aliexpress-reklamace-11.jpg
 

superman1234

New member
כבר נאמר לך ולא רק כאן שהטרחנות שלך חוצה גבולות.

בנוסף , קיבלת ממני בזמנו שי צנוע BOBCAT, שזה מחפרון קומפקטי כהוקרה על החפירות שלך.
נ.ב פוסט שניכתב , גם אם הוא כתגובה למישהו פרטני, הוא למען כל הקוראים.....
מבחינתי הנושא מוצה. אני בספק רב אם זה יועיל........
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הטרחנות *שלי*?
התבלבלת, אני פתחתי את השרשור בנקודה אחרת

ואתה זה ש"חטפת" אותו לנקודה הקבועה שלך, בטרחנות הקבועה שלך, ובניסיונות הבלתי נלאים שלך לשכנע אותי שהניסיון שלך אמור לעניין אותי יותר מהניסיון האישי שלי...
&nbsp
מבחינתך הנושא "מוצה"
כבר בתגובה הקודמת, ולמרות זאת הגבת לי עכשיו שוב... שלא לדבר על כך שטרחת להתווכח איתי בשרשור הזה מיוזמתך, על נקודה שלא אני העליתי אלא אתה, וזו אותה נקודה שכתבת לי אין ספור פעמים בעבר וכבר אז לא הייתה בינינו הסכמה... אז כ"כ "מיצית" שאתה ממשיך וממשיך, ואז מאשים *אותי* בחפירה?!
טול קורה מבין עיניך או פשוט תסתכל במראה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צילומי מסך לגיבוי דבריי

1: המוכר החזיר את הכסף מיד, אישר את ההחזר עוד באותו יום. כן, גם בעלי אקספרס יש מוכרים כאלה (ובאיביי לא כל המוכרים כאלה). יש ויש.
&nbsp
2: עלי אקספרס התערבו מיד (תוך 24 שעות) במחלוקת שפתחתי ואישרו את ההחזר.
&nbsp
3: המחלוקת שבגינה פתחתי את השרשור הזה. המוכר החוצפן ניסה לגרום לי לסגור את המחלוקת במקום להחזיר את הכסף (כאמור, גם באיביי נתקלים בשטיק הזה, לא רק אני, גם גולשים אחרים התייעצו בנושא לא מעט). הגיע תאריך ההתערבות של עלי אקספרס, הם הודיעו שהם מתערבים ויתנו פסיקה תוך כמה ימים. לא הייתי צריכה לעשות דבר, לא להסלים, לא ללחוץ על כפתור, לא לכתוב... הכול קרה אוטומטית, וההחזר אושר.
&nbsp
נכון, ההליך היה מעט איטי יותר: התשובה הסופית ניתנה רק אחרי ארבעה ימים ולא תוך יומיים, אבל זה באמת לא משנה לי; כפי שכתבתי, אני לא לחוצה על גרושים, ואני רגועה כי אני יודעת שאין סיבה להילחץ והכסף יחזור אליי.
&nbsp
באיביי (וגם בפייפל) אין התערבות/הסלמה אוטומטית במקרה שהמוכר לא סיפק פתרון תוך שבוע. אם הלקוח תמים ומחכה בסבלנות או סתם "חולם" ושוכח מהעניין (וזה קורה הרבה, ארכיון הפורום מלא במקרים כאלה) המחלוקת תיסגר לו אם לא יסלים אותה. כלומר נדרשת פעולה אקטיבית מצד הלקוח אחרת יישאר בלי כלום.
&nbsp
בעלי אקספרס מצב כזה לא יכול לקרות ולכן בעיניי זו גישה הרבה יותר מוכוונת לקוח.





 

eshak

New member
כמעט כל המוכרים ככה בעליאקספרס, קונה שם הרבה בדרופ

פעם התווכחת איתי על זה שהשירות הוא כמו באיביי, ממש לא נכון
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, נתקלתי בהתנהגות זהה של סינים גם באיביי

ואני עדיין חושבת שהשירות של ע"א לא נופל משל איביי.
&nbsp
כתבתי שהיום התאריך בלו"ז המחלוקת שבו הם מתערבים והם אכן התערבו. כמו שעון.
 

eshak

New member
לדוג' שנתת

באיביי מסתכלים בחומרה מאוד אם הם עצמם סוגרים את הקייס לטובת הלקוח. גורם לדפקט רציני בחשבון. בעליאקספרס, רוב המוכרים פשוט נותנים לעליאקספרס להחליט כי זה לא משפיע להם על החשבון.
לגבי פידבקים, באיביי פחות מ 97-98% קשה מאוד למכור. בעליאקספרס המוכרים פחות מפחדים מפידבקים שליליים ואפשר לראות הרבה מוכרים גדולים עם רק 90% חיובי ולפעמים אפילו פחות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז? לי כלקוחה זה לא ממש משנה... כאמור, זה קרה לי עם סינים

גם באיביי (לא מפתיע, אלה אותם סינים...) וכל ההבדל הוא שאחרי תשובה כזאת באיביי אני הסלמתי ביוזמתי ואז חיכיתי יום-יומיים שאיביי יתערבו. בעלי אקספרס, לעומת זאת, חיכיתי מאתמול להיום שההסלמה האוטומטית תיכנס לתוקף, וההתערבות שלהם בוצעה כבר היום. כלומר בסופו של דבר חיכיתי זמן דומה ו"התאמצתי" אותו הדבר, ובשני המקרים אני מקבלת את מלוא הכסף בחזרה...
&nbsp
אז מה אכפת לי היכן המוכרים נדפקים יותר או פחות?
לי כלקוחה זה פשוט לא משנה.
 

eshak

New member
רק נתתי דוג'

יש עוד הרבה חסרונות לעלי לעומת איביי: זמן הגנה קצר יותר, חיקיים- עליאקספרס מעלים עין , שירות- הרבה פעמים מוכרים לא עונים או עונים לא לעניין (כנראה גם בגלל שפידבקים פחות משפיעים עליהם)....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מסכימה. אני לא מוצאת חסרונות בע"א לעומת הסינים באיביי

א. זמן ההגנה בעלי אקספרס לא קצר יותר, להפך; באיביי יש 30 יום מהתאריך האחרון להגעה (שהוא לרוב חודש+) ובעלי אקספרס זה בד"כ לא פחות מ-60 יום ופעמים רבות אף יותר. כלומר רוב הזמן זמן ההגנה המינימלי די זהה (כשישים יום) אבל בע"א הוא יכול להיות גם ארוך יותר.
&nbsp
נוסף על כך, בעלי אקספרס ניתן לבקש מהמוכר להאריך את זמן ההגנה/הגעה אם המוצר טרם הגיע. עשיתי זאת פעמים רבות וברוב המקרים המוצר אכן הגיע ולא פתחתי מחלוקת. אגב, בניגוד לאיביי, בעלי אקספרס הוגנים יותר ושולחים התרעה לפני שההגנה עומדת לפוג. באיביי אף אחד לא טורח ליידע אותך; פספסת? זבש"ך. אז שירות יותר טוב ללקוח? נו באמת.

&nbsp
ב. חיקויים – גם באיביי לא חסרים... ובכל מקרה אנשים לא מזמינים מסין כדי לקבל מותגים מקוריים, אז למה זה רלוונטי? לי אישית זה בכל מקרה לא משנה; לא רק שאני לא מחפשת מותגים אצל מוכרים סיניים, אני באופן כללי לא טיפוס של מותגים, ועוד פחות של חיקויים...
&nbsp
ג. זה תלוי במוכר; מוכרים שעונים לא לעניין יש כאן וכאן... (אם בכלל טורחים לענות). מניסיוני הסינים לא חזקים בשירות לקוחות, וזה לא משנה באיזו פלטפורמה הם מוכרים. קיבלתי שירות רע באותה מידה מסינים באיביי ואפילו מחנות בשם Buy in Coins (שמוכרת גם באיביי, אבל קניתי ישירות באתר שלהם) – מכרו לי כרטיס זיכרון מזויף (לא חיקוי של מותג, ועדיין הנפח היה מזויף) ולא לקחו אחריות... ולמען האמת קיבלתי גם שירות רע ממוכרים באיביי שלא היו בכלל מהמזרח הרחוק, אפילו סתם אמריקנים עם תודעת שירות מחורבנת.
&nbsp
אז למה כן לקנות בעלי אקספרס? כל אחד ושיקוליו, כמובן; הנה הסיבות שלי:
1. כי אם כבר מזמינים מסין, בד"כ בע"א אפשר יהיה למצוא את אותם מוצרים במחיר מעט זול יותר, אז למה לשלם יותר? לא פעם אותם מוצרים באיביי הם בסה"כ דרופ-שיפינג מע"א, אז אני מעדיפה לחסוך את התיווך ושלא יגזרו עליי קופון בדרך. אגב, קרו גם לא מעט מקרים שמצאתי את המוצרים (הסיניים) שרציתי רק בע"א ולא באיביי.
&nbsp
2. באיביי מספרי המעקב של הסינים בד"כ לא מניבים תוצאות. בפרט, חלקם מסמנים סתם ששלחו אף שלא שלחו (וכ"כ הרבה פעמים קרה שקיבלתי חבילה עם חותמת של דואר סין ימים רבים אחרי התאריך שהמוכר סימן כ"שלח"...). בע"א להבנתי כולם מחויבים במספרי מעקב, גם אם זה לא דואר רשום, יש מעקב פנימי בתוך סין (עד שהחבילה יוצאת מהמדינה) והמידע מתעדכן בע"א. זה מאפשר לדעת מתי הם באמת שלחו ולא סתם מורחים אותך בכאילו, וגם נוח יותר לעקוב כך.
&nbsp
בנוסף יש לי גם תוסף לדפדפן שמתחבר לאתר מעקב ויוצר לי מעקבים אוטומטיים אחרי כל ההזמנות מע"א; מאותו רגע אני מקבלת את כל העדכונים לדוא"ל (עם תמונות המוצרים, כך שקל לקשר), ממש נוח.
&nbsp
אגב מעקב, למי שרוצה להוסיף מספר מעקב בתשלום (לרוב בסביבות דולר) בעלי אקספרס זה בד"כ אפשרי ואילו באיביי בד"כ לא (אולי כי שם רבים עושים דרופ והם מלכתחילה בוחרים במשלוח החינמי).
&nbsp
3. בעל אקספרס אפשר לקרוא ביקורות על המוצרים עצמם! לא רק על המוכרים. כלומר זה גם וגם, אבל פר מוצר. גם באיביי התחילו סוג של, אבל די בקטנה, זה עוד לא ממש יעיל או תקף לרוב המוצרים. אפשר לראות מה כתבו קונים קודמים על המוכר ועל המוצר בלי להתאמץ ולפשפש במשובים שלהם, כי זה כבר מוגדר לאותו מוצר. ומכיוון שהסינים גם ככה מוכרים את אותם מוצרים, אם במקרה אין ביקורות על המוצר אצל מוכר אחד, אני בודקת את הביקורות אצל מוכר אחר...

&nbsp
4. לדעתי תהליך המחלוקת בעלי אקספרס נוח יותר. כאמור, מקבלים תזכורת לפני תום מועד ההגנה, ומרגע פתיחת המחלוקת יש לו"ז מסודר וברור, ולכן לא קורה המצב כמו כאן בפורום שגולשים שואלים מתי הם יכולים להסלים כי הם לא מוצאים את הכפתור, או חמור יותר, מדווחים שפתחו מחלוקת, חיכו לתשובה מהמוכר, שכחו מהעניין, לא הסלימו, והופ! פתאום עבר זמן והם קולטים שהיא "נעלמה" כלומר נסגרה להם אוטומטית... לא נעים.
&nbsp
בעלי אקספרס ההסלמה אוטומטית! אם המוכר והקונה לא הגיעו לפתרון עד התאריך הנקוב (נדמה לי כשבוע), עלי אקספרס מתערבים. אז איך זו לא פלטפורמה מוכוונת לקוח? לדעתי בדיוק להפך.
 

Amiram_e

New member


ובנוסף עלי התחילו לתמוך בפייפל נכון?
אז בשביל כל הזבל שקונים לילדים (תחפושות., מכוניות על שלט וכו) באמת שווה להזמין מעלי.
 
למעלה