לא מסכימה. אני לא מוצאת חסרונות בע"א לעומת הסינים באיביי
א. זמן ההגנה בעלי אקספרס לא קצר יותר, להפך; באיביי יש 30 יום מהתאריך האחרון להגעה (שהוא לרוב חודש+) ובעלי אקספרס זה בד"כ לא פחות מ-60 יום ופעמים רבות אף יותר. כלומר רוב הזמן זמן ההגנה המינימלי די זהה (כשישים יום) אבל בע"א הוא יכול להיות גם ארוך יותר.
 
נוסף על כך, בעלי אקספרס ניתן לבקש מהמוכר להאריך את זמן ההגנה/הגעה אם המוצר טרם הגיע. עשיתי זאת פעמים רבות וברוב המקרים המוצר אכן הגיע ולא פתחתי מחלוקת. אגב, בניגוד לאיביי, בעלי אקספרס הוגנים יותר ושולחים התרעה לפני שההגנה עומדת לפוג. באיביי אף אחד לא טורח ליידע אותך; פספסת? זבש"ך. אז שירות יותר טוב ללקוח? נו באמת.
 
ב. חיקויים – גם באיביי לא חסרים... ובכל מקרה אנשים לא מזמינים מסין כדי לקבל מותגים מקוריים, אז למה זה רלוונטי? לי אישית זה בכל מקרה לא משנה; לא רק שאני לא מחפשת מותגים אצל מוכרים סיניים, אני באופן כללי לא טיפוס של מותגים, ועוד פחות של חיקויים...
 
ג. זה תלוי במוכר; מוכרים שעונים לא לעניין יש כאן וכאן... (אם בכלל טורחים לענות). מניסיוני הסינים לא חזקים בשירות לקוחות, וזה לא משנה באיזו פלטפורמה הם מוכרים. קיבלתי שירות רע באותה מידה מסינים באיביי ואפילו מחנות בשם Buy in Coins (שמוכרת גם באיביי, אבל קניתי ישירות באתר שלהם) – מכרו לי כרטיס זיכרון מזויף (לא חיקוי של מותג, ועדיין הנפח היה מזויף) ולא לקחו אחריות... ולמען האמת קיבלתי גם שירות רע ממוכרים באיביי שלא היו בכלל מהמזרח הרחוק, אפילו סתם אמריקנים עם תודעת שירות מחורבנת.
 
אז למה כן לקנות בעלי אקספרס? כל אחד ושיקוליו, כמובן; הנה הסיבות שלי:
1. כי אם כבר מזמינים מסין, בד"כ בע"א אפשר יהיה למצוא את אותם מוצרים במחיר מעט זול יותר, אז למה לשלם יותר? לא פעם אותם מוצרים באיביי הם בסה"כ דרופ-שיפינג מע"א, אז אני מעדיפה לחסוך את התיווך ושלא יגזרו עליי קופון בדרך. אגב, קרו גם לא מעט מקרים שמצאתי את המוצרים (הסיניים) שרציתי רק בע"א ולא באיביי.
 
2. באיביי מספרי המעקב של הסינים בד"כ לא מניבים תוצאות. בפרט, חלקם מסמנים סתם ששלחו אף שלא שלחו (וכ"כ הרבה פעמים קרה שקיבלתי חבילה עם חותמת של דואר סין ימים רבים אחרי התאריך שהמוכר סימן כ"שלח"...). בע"א להבנתי כולם מחויבים במספרי מעקב, גם אם זה לא דואר רשום, יש מעקב פנימי בתוך סין (עד שהחבילה יוצאת מהמדינה) והמידע מתעדכן בע"א. זה מאפשר לדעת מתי הם באמת שלחו ולא סתם מורחים אותך בכאילו, וגם נוח יותר לעקוב כך.
 
בנוסף יש לי גם תוסף לדפדפן שמתחבר לאתר מעקב ויוצר לי מעקבים אוטומטיים אחרי כל ההזמנות מע"א; מאותו רגע אני מקבלת את כל העדכונים לדוא"ל (עם תמונות המוצרים, כך שקל לקשר), ממש נוח.
 
אגב מעקב, למי שרוצה להוסיף מספר מעקב בתשלום (לרוב בסביבות דולר) בעלי אקספרס זה בד"כ אפשרי ואילו באיביי בד"כ לא (אולי כי שם רבים עושים דרופ והם מלכתחילה בוחרים במשלוח החינמי).
 
3. בעל אקספרס אפשר לקרוא ביקורות על המוצרים עצמם! לא רק על המוכרים. כלומר זה גם וגם, אבל פר מוצר. גם באיביי התחילו סוג של, אבל די בקטנה, זה עוד לא ממש יעיל או תקף לרוב המוצרים. אפשר לראות מה כתבו קונים קודמים על המוכר ועל המוצר בלי להתאמץ ולפשפש במשובים שלהם, כי זה כבר מוגדר לאותו מוצר. ומכיוון שהסינים גם ככה מוכרים את אותם מוצרים, אם במקרה אין ביקורות על המוצר אצל מוכר אחד, אני בודקת את הביקורות אצל מוכר אחר...
 
4. לדעתי תהליך המחלוקת בעלי אקספרס נוח יותר. כאמור, מקבלים תזכורת לפני תום מועד ההגנה, ומרגע פתיחת המחלוקת יש לו"ז מסודר וברור, ולכן לא קורה המצב כמו כאן בפורום שגולשים שואלים מתי הם יכולים להסלים כי הם לא מוצאים את הכפתור, או חמור יותר, מדווחים שפתחו מחלוקת, חיכו לתשובה מהמוכר, שכחו מהעניין, לא הסלימו, והופ! פתאום עבר זמן והם קולטים שהיא "נעלמה" כלומר נסגרה להם אוטומטית... לא נעים.
 
בעלי אקספרס ההסלמה אוטומטית! אם המוכר והקונה לא הגיעו לפתרון עד התאריך הנקוב (נדמה לי כשבוע), עלי אקספרס מתערבים. אז איך זו לא פלטפורמה מוכוונת לקוח? לדעתי בדיוק להפך.