מונדיאל 2014: בית ג'.

borat1

New member
שחקני המפתח


 

borat1

New member
חואן גיז'רמו קואדראדו

תפקיד: קשר ימני. משחק גם כקיצוני שמאלי במערכים כמו 433 או 451.
קבוצה: פיורנטינה (איטליה).
גיל: 26.

כנראה אחד המכדררים הטובים בעולם היום. עד העונה האחרונה היה בגדר הבטחה ופוטנציאל בלתי ממומש ואז הכל התפוצץ בעונה נהדרת במהלכה סיפק הופעות מרהיבות של טכניקה, שערים ובישולים (כבש 11 שערים וחילק מס' דומה של אסיסטים).
אפשר לומר שהתהליך שעבר דומה מאוד למה שעבר גארת' בייל: שחקן וירטואוז שרוב הזמן שיחק בעמדה שמרנית יחסית ליכולותיו בהגנה והוסט בשלב מאוחר להיות שחקן התקפה לכל דבר בשל המיומנויות הטכניות האדירות שהחלו להבהיר למאמניהם שחבל לבזבזם בעמדה כל כך אחורית. עם פציעתו של פאלקאו הופך קואדארדו לשחקן חשוב עוד יותר עבור פקרמן. הרבה יותר התקפות יתחילו דרכו ומן הסתם נראה אותו בעמדה שמאפשרת לו יותר חופש פעולה במגרש. לא מן הנמנע שטורניר גדול שלו יגרום להצעות מפתות להישלח עבור משפחת דלה וולה, שכן כבר היום קוואדרדו הוא ללא ספק אחת הסחורות החמות בשוק.
 

borat1

New member
חאמס רודריגז

תפקיד: פליימיקר. יכול גם לשמש כווינגר (בעיקר שמאלי).
קבוצה: מונאקו (צרפת).
גיל: 22

אחד הכישרונות הגדולים לגילו בעולם וע"פ לא מעט פרשנים קולומביאנים נחשב גם ליורש של וולדרמה האגדי. שחקן שכבר בגיל צעיר מאוד נחשב לעילוי ואת זה היה אפשר לראות מצויין בנבחרות הצעירות של קולומביה. את הנבחרת עד גיל 17 הוא הוביל למקום השני באליפות העולם לגילאים האלה ואת הנבחרת עד גיל 20 הוא הוביל לזכיה במונדיאליטו עם ניצחון על צרפת בגמר (בסוף הטורניר גם נבחר לשחקן המצטיין). חאמס צד את עיניהם של הסקואטים המהוללים של פורטו, שמיהרו להחתימו (בעזרתם של עוד כמה אנשי עסקים מפוקפקים) מבאנפילד אליה הגיע מקבוצת האם שלו מקולומביה. בפורטו שיחק חאמס 3 שנים, הבקיע 25 שערים, זכה בשלוש אליפויות וגביע הליגה אירופית וחוץ מעונת ההתאקלמות הראשונה, היה לשחקן מפתח ששבה את לב האוהדים בזכות יכולותיו הטכניות המופלאות. בסוף העונה שעברה נמכר למונאקו תמורת הסכום השני בגובהו אי פעם בפורטוגל (45 מיליון יורו) והיה ליהלום בפרוייקט החדש והמרכזי של הקבוצה מהנסיכות. אין ספק שחאמס מסמל יותר מכל (במידה שווה אולי יחד עם ראדמל פלקאו) את הפריחה המחודשת של הכדורגל הקולומביאני. שחקן שרבים מצרים על כך שניאלץ לראות רק בליגה הצרפתית ולא בליגה חזקה יותר שמתאימה יותר למידותיו, אבל במונדיאל הקרוב הוא ישחק מול האריות האמיתיות של הכדורגל העולמי, בתקווה שנבחרתו אכן תממש את הפוטנציאל שלה ותגיע עד לשלבים המאוחרים.
 

borat1

New member
קרלוס באקה

תפקיד: חלוץ.
קבוצה: סביליה (ספרד).
גיל: 27.

את עכברי הליגה הבלגית והאוהדים האדוקים של הכדורגל הקולומביאני, היכולת של באקה העונה בסביליה לא כל כך הפתיעה. אחרי הכל, בטרם הגיע לספרד, הוא רמס בקצב די יפה את הליגה הבלגית במדי קלאב ברוז' ועוד לפני כן עשה שמות גם בליגה הקולומביאנית במדי אתלטיקו ג'וניור ובסה"כ החלוץ הזה מחזיק לאורך הקרירה בסטטיסטיקת כיבושים נהדרת. העונה הוא נחשף לקהל הרחב עם יכולת שיא במדי סביליה שהסתיימה ב-21 שערים בכל המסגרות ותואר אירופי מתוק. באקה משלים חוד קולומביאני אימתני שמכפר על היעדרות פאלקאו. מדובר שחקן עם חוש נפלא לכיבוש שערים, די זריז ומסוגל אף לסתות לאחד האגפים כדי לנצל שם את מהירותו. מונדיאל טוב יזרז מן הסתם את מעברו לקבוצה טובה יותר.
 

borat1

New member
ויקטור איבארבו

תפקיד: חלוץ. מסוגל לשחק גם כחלוץ שני בכנפיים.
קבוצה: קליארי (איטליה).
גיל: 24

מי שלא עוקב באדיקות אחרי הליגה האיטלקית השם הזה לא כל כך מדבר אליו, אבל למעשה מדובר בבחור שיכול להיות בשקט האקס פקטור שמשנה משחקים עבור הנבחרת הקולומביאנית. איבארבו הוא בחור גדול (כמעט מטר 90) שניחן בכוח פריצה מסחרר וכבר פיאר את תוכניות סיכום המחזור באיטליה עם שערים מדהימים אלה-ג'ורג' וואה. השורה הסטטיסטית שלו בקליארי פחות מרשימה (רק 13 שערים בשלוש שנים בסרדיניה) אבל סטטיסטיקה זה לא הדבר היחידי שמשנה בכדורגל שמסתכלים על יתר התכונות שלו שמסוגלות להזין את הסובבים אותו במצבי הבקעה קורצים. שחקן מעניין מאוד שמשלים נבחרת של מטוסי סילון.
 

borat1

New member
בגדול...

מדובר בדור קולומביאני מהמוכשרים אי פעם שמצטרף לבלגיה כשתי נבחרות שיכולות לחולל מהפך ולשבור את ההגמוניה של האימפריות המסורתיות בטורניר החשוב בתבל. בהתבוננות חטופה על מהגר הכישרונות שמפארים את הסגל של פקרמן, ההיסטריה סביב ההיעדרות של פאלקאו היא די מוגזמת לטעמי. אין ספק שמדובר בשחקן גדול שיכל להגביר עוד יותר את הסיכויים של קולומביה להגיע רחוק, אך לא רק שישנם מס' אופציות התקפיות מעולות (עליהן הרחבתי את הדיבור קודם) שמסוגלים להוות תחליף הולם, אלא שגם העובדה שלא שיחק כדורגל מינואר מטילה בספק גדול מאוד את מידת התרומה שיכל להביא גם במידה והיה נמצא כשיר מבחינה בריאותית ברגע האחרון. הבית של קולומביה מצטלב בשמינית הגמר עם בית המוות, מה שמבטיח לחניכים של פקרמן מבחן רציני ראשון בשלב מאוד מוקדם של התחרות (במידה ולא יעשו פאשלות ויעברו את הבית כמצופה).
 

Puskas

New member
שווה לשים עין על תיאופילו גוטיירז

חלוץ בן 29 מריבר פלייט, כבש 11 שערים ב-27 הופעות בנבחרת וכבש לאחרונה שער אליפות בריבר פלייט.
שחקן מוכשר שלדעתי יקבל דקות משמעותיות ליד באקה ואני חושב שהוא יכול להיות הפתעת המונדיאל של קולומביה.
 

ifa1111

New member
היתרון הגדול ביותר

אני חושב שהיתרון הגדול ביותר בטורניר של קולומביה הוא המאמן, חוסה פקרמן.
מלהיב לחשוב עד לאן יכלו להגיע עם פלקאו... בלעדיו נראה ששמינית גמר יהיה הישג מספק.

אני עדיין מאוד מאמין בנבחרת הזאת.
 

afc2

New member
הבית הקל הוא יתרון או חסרון?

מול קבוצה כזאת מוכשרת נבחרות כמו יפן, יוון ואולי אפילו חוף השנהב ישחקו יותר סגור ולא יתנו לכישרון שלהם לצאת החוצה.

אולי דווקא מול נבחרות שמשחקות קצת יותר פתוח עם יותר שטחים, היתרון שלהם יגיע לידי ביטוי.

אז שאלתי האם הבית הקל הוא בהכרח כזה יתרון עצום עבורם לדעתך?
 

borat1

New member
לא חושב שזה בית קל

אבל גם לא כזה שאמור לאתגר יותר מדי נבחרת כמו קולומביה עד כדי מצב של הסתבכות.

בנוסף, אני לא חושב שיהיה לקלומביה גם בעיה לפרוץ מערכים מבוקרים\מבונקרים. יש להם פשוט חלק קידמי מפוצץ בכישרון (לא הזכרתי את גוארין, חואן קינטרו, ג'קסון מארטינז, חואן סוניגה ותיאופילו גוטיירז) ששווה בשקט 2 שערים למשחק מול הנבחרות הללו (ולא רק נגדן) לא משנה כמה אוטובוים יחנו מאחורה. השאלה היא מה יהיה מאחורה, עם ההגנה. כריסטיאן סאפטה מגיע אחרי עונה לא טובה במדי מילאן, מריו ז'פס כבר לא ילד וארמרו הלך אחורה בקריירה אחרי שהיה מה שהיה במדי אודינזה (הקיצוני הכי טוב בליגה). יש לי הרבה ספקות לגבי ההגנה הקולומביאנית אבל לא לגמרי בטוח שהם יצוצו בשלב הזה, אלא בשלב מאוחר יותר ונגד נבחרות טובות יותר. אולי נגד ההתקפה הסילונית של חוף השנהב יהיו בעיות, אבל אם איך שההגנה של הפילים נראית, קולומביה בקלות יכולה לספוג 2 ולתת 4 מהצד השני.
 

borat1

New member
יפן


מאמן ראשי: אלברטו זאקרוני.
קפטן: מאקוטו האסבה.
דירוג פיפ"א נוכחי: 46
שיאן ההופעות: יאשואיטו אנדו (141)
מלך השערים בכל הזמנים: קונישיג'ה קאמאמוטו (80)
משחק בכורה: יפן - סין 5-0 (מאי 1917 בטוקיו)
הניצחון הכי גדול: 0-15 (נגד הפיליפינים בטוקיו, ספטמבר 1967)
ההפסד הכי גדול: 15-2 (נגד הפיליפינים בטוקיו, מאי 1917)

הישגים בולטים: 4 פעמים אלופת אסיה (1992, 2000, 2004, 2011) שמינית גמר במונדיאלים 2002 ו-2010 (השתתפה בסה"כ בכל המונדיאלים מ-98 כולל) ומקום שני בגביע הקונפדרציות ב-2001.
 

borat1

New member
סגל השחקנים

שוערים: אייג'י קווואשימה (סטנדרד ליאז'), שוסאקו נישיקוואה (אורווה רד דיאמונדס), שויצ'י גונדה (טוקיו)

הגנה: יוטו נגאטומו (אינטר), הירוקי סאקאי (האנובר), גוטוקו סאקאי (שטוטגארט), אטסוטו אוצ'ידה (שאלקה), מאייה יושידה (סאותהמפטון), יאסויוקי קונו (גמבה אוסקה), מאסהיקו אינוהא (ג'ובילו איוואטה), מסאטו מורישיג'ה (טוקיו)

קישור: מאקוטו האסבה (נירנברג), יאסוהיטו אנדו (גמבה אוסקה), הוטארו יאמאגוצ'י (סרזו אוסקה), טושיהירו איואמה (סנפרצ'ה הירושימה), קייסוקה הונדה (מילאן), שינג'י קגוואה (מנצ'סטר יונייטד), הירושי קיוטאקה (נירנברג)

התקפה: שינג'י אוקאזקי (מיינץ), יושיטו אוקובו (קוואסאקי פרונטאלה), יוייא אוסאקו (מינכן 1860), יוייצ'ירו קאקיטני (סרזו אוסקה), מנאבו סאיטו (יוקוהאמה)
 

borat1

New member
קאיסוקה הונדה

תפקיד: פליימיקר.
קבוצה: מילאן (איטליה).
גיל: 27.

השחקן הבולט ביותר בנבחרת היפנית מגיע למונדיאל אחרי עונת הסתגלות לא פשוטה במילאן. אחרי שנים בהם היה השחקן הבולט ביותר בליגה הרוסית במדי צסקא מוסקבה, עשה הונדה את קפיצת המדרגה המיוחלת בינואר האחרון כשעבר למילאן בהעברה חופשית. חילופי המאמנים ועונת המעבר הלא פשוטה שעברה על הרוסונרי לא הטיבו עם הקשר שהיה די מבולבל במשחקו ולא הציג את אותן יכולות מופלאות מצסקא ונבחרת יפן. הונדה הוא קשר טכני מאוד עם יכולות מעולות במצבים הנייחים אשר באו לידי ביטוי בצורה בולטת במונדיאל 2010 שם היה לשחקן המצטיין בנבחרת היפנית עם שערים חשובים שעזרו לה להפעיל לשמינית הגמר. בניגוד לתפקודו הלא ברור באגף ימין במילאן, בנבחרת הונדה משחק בעמדות הטבעית שלו בשדרת המרכז (במונדיאל 2010 שיחק כחלוץ המדומה. בטורניר הקרוב ישחק טיפה מתחת) מה שמאפשר לו להביא לידי ביטוי את יכולתו ולהסתיר את חסרונותיו (מהירות וכוח פיזי). עובדה זו אמורה לעורר אופטימיות בקרב האומה היפנית בכל מה שקשור לציפיות מהכוכב היפני הגדול ביותר כיום.
 

borat1

New member
שינז'י קאגוואה

תפקיד: פליימיקר (מסוגל לשחק גם באגפים).
קבוצה: מנצ'סטר יונייטד (אנגליה).
גיל: 25.

בדומה להונדה, גם קאגוואה מגיע לטורניר אחרי עונה לא מוצלחת במיוחד (וגם במקרה הזה לא ממש "באשמתו"). הקשר היפני המחונן נסחף אחרי רוב השחקנים בקבוצתו שלא ממש הסתדרו עם השיטה של המאמן החדש דייויד מוייס ורשם עונה גרועה במהלכה לא הרשית אף לא שער ליגה אחד (וזאת דווקא אחרי שנת התאקלמות לא רעה בכלל במועדון הפאר האנגלי). קאגוואה הגיע לאירופה בקיץ 2010 אחרי שהיה לשחקן הבולט ביפן במדי אוסאקה, קבוצת נעוריו. כמו הרבה כישרונות אחרים, גם היפני המחונן חווה שדירוג מטורף תחת המאמן יורגן קלופ וגמל לו ולקבוצתו בזכייה בשתי אליפויות גרמניה רצופות. בתום עונת 2012 נמכר למנצ'סטר יונייטד שם הוא ינסה לשקם את עצמו בעונה הבאה תחת המאמן לואיס ואן חאל. בנבחרת קאגוואה ערך 57 הופעות וכבש 19 שערים. היה שותף לזכיה באליפות אסיה ב-2011 אך לא היה בסגל במונדיאל שנה לפני כן, מה שאומר שהטורניר הקרוב יהיה הטורניר הגדול הראשון שלו.
 

borat1

New member
יוטו נאגטומו

תפקיד: מגן (בעיקר שמאלי, יכול לשחק גם בימין).
קבוצה: אינטר (איטליה).
גיל: 27.

אולי השחקן עם הכושר גופני הטוב ביותר באירופה. פרץ לתודעה בעונת 2010-2011 כאשר בלט במדי העולה החדשה לסריה A, צ'זנה. בתום חצי עונה בלבד ואחרי שהיה חלק מהזכיה של יפן באליפות אסיה, עבר לאינטר שם הוא משחק עד היום. כאמור, מדובר בשחקן עם כושר גופני מעולה שתכונותיו המקצועיות מסמלות אולי יותר מכל שחקן אחר בסגל היפני את האופי של הנבחרת כולה: משקיעה, נמרצת ובעלת כושר גופני גבוה.
 

borat1

New member
יאסוהיטו אנדו

תפקיד: קשר מרכזי.
קבוצה: גמבה אוסקה (יפן).
גיל: 34.

לא השחקן בעל המאפיינים הטיפוסיים לקטגוריה הזאת. לרוב חובבי הכדורגל השם הזה לא אומר הרבה, אבל למעשה מדובר בסמל הגדול ביותר של הכדורגל היפני, שיאן ההופעות בכל הזמנים, הקפטן וגם שחקן כדורגל בחסד עליון (בעיקר מוסר אדיר ומנהל משחק מצויין). את רוב הקריירה שלו העביר אנדו ביפן (בעיקר בקבוצתו הנוכחית), אך לא בגלל איזה אידיאולוגיה מסוימת. אחרי המונדיאל ב-2002, אנדו בלט מאוד בליגה המקומית. הוביל את קבוצתו גמבה לאליפות היסטורית, לזכיה בליגת האלופות האסייתית ולמקום שלישי באליפות העולם לקבוצות. מה שמנע מאנדו לעשות קריירה אירופאית גדולה אלה הן הבעיות הבריאותיות מהן סבל במהלך הקריירה, בעיות שהחלו מ-2006. קצת לפני מונדיאל 2006, חלה אנדו בצהבת מסוג C . אנדו אומנם החלים בזמן, אך לא היה במצב פיזי שאפשר לו לקחת חלק בטורניר. למרות שנראה אז כאילו הכל מאחוריו, הבעיות הרפואיות המשיכו לפקוד אותו במהלך הקריירה. ב-2008 אנדו היה אמור להיות הקפטן של הנבחרת האולימפית של יפן, אך שוב נאלץ להיעדר בגלל מחלה. אפשר לומר שאותה מחלה היא זו שתקעה את הקריירה שלו אנדו. הימצאותו בכדורגל היפני, שלא דורש כל כך הרבה אינטנסיביות כמו זה האירופאי, הוא הסיבה שבגינה נשאר השחקן במולדתו לאורך הקריירה (באותה מידה אפשר לומר שבעיותיו הרתיעו הרבה קבוצות גדולות מאירופה להחתים אותו, למרות שהתעניינות בו לא הייתה חסרה). למרות שמצבו הבריאותי השתפר לאחרונה, אנדו לא מסוגל לסגור משחקים מלאים מול נבחרות אינטנסיביות וחזקות. לכן, הוא בעיקר משמש כמחליף בנבחרת. פיתרון זה מאפשר לאנדו לעלות לשחק באופן יחסי מעט דקות ועדיין לתת ערך מוסף שרק שחקן כמוהו יכול לתת. המונדיאל הקרוב יהיה כמובן האחרון שלו, והקשר ינסה, כמיטב יכולתו, לעזור לנבחרתו.
 
למעלה