מועדון דיאמונד הרצליה בוחן קליטת טייסים חדשים

Eitan O

New member
מועדון דיאמונד הרצליה בוחן קליטת טייסים חדשים

לאור ההתעניינות הגוברת בעקבות הזרמת החמצן לשדה התעופה הרצליה, הוחלט בישיבת השותפים האחרונה, לבחון צרופם של טייסים מתאימים (במספר מוגבל) למועדון.
המטוס DA-40, 4X-CXX , חד מנועי 4 מושבים, קומפלקס, משייט ב- 125-130 קשר, מקנה חווית טיסה אחרת. למי שרגיל לצסנה 172 (כבודה במקומה), זה כמו לעבור ממצדה לאאודי קווטרו (בעיניי).
נדרש ניסיון תעופתי \ רמת טיסה מתאימה.
למתעניינים - ניתן לפנות לאחד השותפים ו\או:
איתן 050-5203980 ובפרטי [email protected]

 

hayka

New member
ניסיון במועדון

כחבר ותיק במועדון ארצה להוסיף מספר נתונים למי שרגיל לשכור מטוס בהרצליה:
1. המועדון מאפשר לחבריו לטוס עים המטוס למשך מספר ימים ברציפות למשל לקפריסין או אילת בעלות הובס רגילה.
2. המטוס מאוד זמין. במשך ה 4 שנים האחרנות לא ניתקלתי כמעט במקרה שרציתי לטוס והמטוס לא היה זמין בהתראה של יום יומיים.
3. העובדה שאתה חלק מקבוצה של טייסים מנוסים שתומכים אחד בשני מאוד חשובה גם מבחינה מקצועית.
4. חברות במועדון היא קלסאית למי ששוקל לבצע הגדר מכשירים.

חשוב לציין שמי שטס כ 20 שעות בשנה ויותר העלות של שעת טיסה במטוס ביחס לאופציות האחרות בשוק מאוד תחרותית.

 

sst2001

New member
מועדון מדהים, לפני חצי שנה יצאתי (עברתי לצירוס) אך:

תחילה האנשים החברים והמנהלים של המועדון: עמי אברהם ואלון חיים - מקצוענים, הוגנים, נעימים ומהר הופכים לחברים. כל עיניין מטופל באופן מקצועי ומהיר, המטוס מתוחזק נהדר כפי שרק בעל מטוס דואג לעצמו. ואלון הוא וויקיפדיה של טיסות!
אני לא מכיר בארץ אופציה לטיסות עם מטוס נהדר כזה (מטוס עם נשמה מדברת) בעלות שכזו ובזמינות , ואני מודה על הטיסות המדהימות שעשיתי איתו בארץ ובמיוחד בחו״ל. איי יוון עם CXC הם חויה נפלאה.
ההיתי נשאר אלמלא עברתי לצירוס, ממליץ בחום!

 
אני חבר המועדון כבר כמה שנים

וטס באופן קבוע רק על הדיאמונד.
אין מה לומר מלבד העובדה שזאת העיסקה הכי טובה שעשיתי.
אחלה מועדון.
אחלה מטוס.
כיף גדול.
 

טל ר

New member
זה נחשב קומפלקס בישראל?

פה צריך גם גלגלים מתקפלים.
 
לעניות דעתי הבלתי קובעת

גם כאן, בארץ הקודש, לא שינו את ההגדרה. קומפלקס = מדפים, פרופלר עם פסיעה משתנה וגלגלים מתקפלים.

דוד.
 
בדרך כלל בעולם מבחינים בין קומפלקס ל-high performance

שהראשון מוריד גלגלים והשני משנה פרופלור. לא ידעתי שיש קשר למדפים.
 

טל ר

New member
High Performance זה מעל 200 כ"ס

להבנתי, ה-Diamond Star הוא לא זה ולא זה.
למשל, ה-Diamond Katana, עם 912 ו-81 כ"ס, יוצר עם מדחף פסיעה משתנה, אבל לא בדיוק נחשב High Performance....
 
כרגיל אתה צודק לפחות במה שנוגע לארה"ב

Prior to August 1997, the FAA required a high-performance endorsement in order to act as pilot in command of an aircraft with more than 200 horsepower or that had retractable gear, flaps, and a controllable propeller. Many aircraft met this definition and were used to gain the training and endorsement, including the Cessna Cutlass 172RG, Cessna 182, and Piper Seminole, to name a few.
&nbsp
With the changes to Part 61 in August 1997, the FAA changed the definition of high performance and added a separate endorsement for complex aircraft. The definition of high performance is now "an airplane with an engine of more than 200 horsepower." This ruled out numerous aircraft, including many Mooneys (200 hp), Piper Seminoles (180 hp each engine) and most of the Piper Senecas (200 hp per engine). This seemingly simple change had a significant effect on the training industry. Many flight schools needed to add new aircraft to provide this training.
&nbsp
 

טל ר

New member
ואללה, לא ידעתי שזה השתנה בעבר

כמו תמיד, יש אשליה שאיך שהדברים היו כשהתחלנו, כך הם היו מאז ומעולם.
&nbsp
לי (למשל) יש Endorsement על Complex, אבל לא על High Performance (וכמובן, שאם כל מטוס פסיעה משתנה היה High Performance, היה יוצא ש-Endorsement על Complex היה מכיל בחובו גם High Performance).
 

טל ר

New member
תודה, דוד

וסה"כ זה פורום פה, נושא "עניות הדעת הבלתי קובעת" מובן מאליו, לא צריך לכתוב את זה, לדעתך יש כבר מוניטין פה, ולא כעניה במיוחד...
 
איך, אם כך, מוגדר מטוס שיש לו "רק" פסיעה משתנה

כן נסע קבוע והספק מנוע 180 כ"ס?
ומה, בעצם, חשוב או משנה שהמטוס נקרא "קומפלקס"?
אריאל אריאלי
 
הוא נקרא מטוס עם פרופלר בעל פסיעה משתנה


קומפלקס זה בגלל כאב הראש הנוראי הכרוך בצורך לטפל בשלושה דברים בו זמנית: לתפעול מדפים, לתפעל פסיעת פרופלר וכמובן, להרים או להוריד גלגלים.
אכן מסובך ומורכב....


דוד.
 

ZeevRozenek1

New member
אז הוא לא היה מתאים לג'רלד פורד

שהיה הסגן של ניכסון והתמנה לנשיא ארצות-הברית-של-ארה"ב אחרי שניכסון נאלץ לפרוש.
סיפרו עליו שלא היה מסוגל לעשות שני דברים "בו זמנית" , כמו למשל ללכת וללעוס מסטיק .
 

טל ר

New member
אבל חנינה לניקסון הוא הצליח לתת

כנראה שהוא שם את המסטיק בצד לרגע.
&nbsp
המזל של האמריקאים הוא שסגן הנשיא ספירו אגנו נאלץ גם הוא לפרוש פחות משנה לפני כן - מה שאומר שמי שבסופו של דבר התמנה לנשיא (פורד - שמונה לסגן נשיא על ידי הנשיא והקונגרס) לא היה בכלל מועמד לנשיא או לסגן נשיא בבחירות בשנת 1972.
 

ZeevRozenek1

New member
גם על ספירו אגניו היו סיפורים

לדוגמא, למיקי מאוס יש שעון "ספירו אגניו" .
 
מטוס מורכב, וההסטוריה של התקנות.

שלום אריאל וקוראי הפורם,

כרגיל יש להבין ולהכיר את ההיסטוריה של התקנות בישראל ובאמריקה.
התקנות האמריקאיות משנת 1978 תורגמו לעברית ופורסמו עם שינויים מסויימים בשנת 1981. בתקנות כתוב כי מטוס מורכב הוא מטוס בעל
צורה משונה או תיפעול משונה או מטוס עם מעל 380 כוחות סוס.

בארה"ב זה 200 כ"ס, ובשנת 1997 כמו שניכתב כאן האישור להפעיל מטוס מורכב או בעל מנוע חזק הופרד לשני אישורים ניפרדים שאינם חופפים יותר.
כמובן שמי שהיה לו אישור לפני 1997 והפעיל מטוסים כאילו לא זקוק לאישור נוסף.

מטוס מורכב כשמו כן הוא, לצורך תיפעולו צריך יותר מאשר רק להפעיל מצערת.

צריך 3 דברים. גלגלים מתקפלים, מדפים ופסיעה משתנה.

מטוס ימי או רב מנועי זה סיפור קצת שונה.


שלמה זלקין

 
למעלה