מועדון דיאמונד הרצליה בוחן קליטת טייסים חדשים

תודה שלמה. אך אוסיף ואקשה -

מה, בעצם, המשמעות המעשית של מטוס "מורכב"?
ומה המשמעות המעשית של מטוסים, אשר להם רק חלק משלוש התכונות שציינת? כלומר.
אדם בעל רשיון PPL, שעשה אותו על ססנה 172 ורוצה להטיס מטוס בעל פרופלר פסיעה משתנה ו/או כן נסע מתכנס, אך לו מנוע של "רק" 180 כ"ס?
או מי שרוצה להטיס מטוס שלו כח מנוע של 200 כ"ס, אך יש לו כן נסע קבוע?
מודה לך מראש על התשובות.
אריאל אריאלי
 
באמריקה הסברתי. בישראל כל דגם כללי זה הגדר ניפרד.

בישראל כל דגם דורש הגדר. לא מבדילים בין צירוקי 6 ללאנס למשל,
או 172 ל- 172RG כי הדגם הבסיסי דומה,
אבל ברור כי התיפעול שונה ויש מה ללמוד.

בארה"ב צריך פעם אחת בלבד חתימה של מדריך.

מטוס מורכב
מטוס עם מנוע מעל 200 כוחות סוס

לאחר מכן אתה יכול להטיס כל מטוס שיש לו את התכונות הללו.

מה המשמעות? המשמעות שבאמריקה יש לך חתימות ואתה טס.
בישראל הסבה, אם כי לא ברור לגבי הדגם המורכב יותר
שהוא עדיין הדגם הבסיסי.

האמריקאים רוצים שטייס ידע להפעיל מטוס מורכב כי נידרשות יותר פעולות, חלוקת קשב, עמידה ביותר מגבלות שונות באותו המטוס
שבאות מדברים שונים כגון מגבלת מהירויות לגלגלים, למדפים וכולי.

לגבי מנוע גדול אני מניח שהאמריקאים רוצים שתדע על הכוחות השונים
שתרגיש במנוע חזק כמו טורק וכולי.
מי שיכול להפעיל מנוע מעל 200 כוחות סוס מחר יפעיל אלף
כמו אנטונוב-2.

זה אמריקה. בישראל רק מעל 380 כוחות סוס, ואין חתימה למנוע גדול
או למטוס מורכב אלא כל דגם בניפרד דורש הסבה.

כמובן שאני לא מדבר על חברות ההשכרה או הביטוח. רק התקנות.

שלמה זלקין
 

טל ר

New member
על מנת להדגיש

מי שעשה רישיון על ססנה 172, ומחר עובר להטיס דיאמונד סטאר, מבחינה חוקית גרידא יכול להיכנס למטוס, להתניע ולהמריא.
 
למעלה