לדעתי הפרטית זו טעות
אין לי שום בעיה לרכוש באינטרנט כרטיסי טיסה, למשל בחברת אגאין איתם אני טס ובלי העמלה של הסוכן.
אבל מה שהיה טוב לא היה בעצם כל כך הטוב, וזה השתנה מאז נכנס לתוקף חוק שירותי טיסה ("חוק טיבי") . כעת המצב הוא ההגיוני.
כאשר את קונה אצל גורמים שונים (חברת השכרת רכב, השכרת מלון, כרטיסי טיסה) הרי אם יש לך בעיה, את מתחילה להתמודד מול כל חברה בנפרד, וככל שהבעיה גדולה יותר, הרצון של החברות להיענות הולך ונמוך.
התיקון לחוק קובע, שכל בעיה שיש אם רכשת אצל סוכן, עליו לפתור את הבעיה ולא להפנות אותך לאף אחד.
מה שאני עושה ?
1. מחפש באתר של אגאין את הטיסה המתאימה לי ביותר (טיסה ישירה מסחרית ולשבועיים)
2. מדפיס את הממצא ומביא אותו לסוכן שיכרטס לי אותו + ביטוח.
3. רכב ומלון אני מזמין באמצעות סוכן בחו"ל.
פעם הייתי נוסע כל שנה לחודש (בעצם גם היום, פעמיים לשבועיים...) אבל אז הייתי עדיין במצב שרציתי להכיר את בתי המלון ומה יש סביבם וכו כדי שאוכל להמליץ (כמובן שרק טיפה בים מתוך מעל 10.000 בתי מלון בכרתים), ובכל נסיעה לנתי ב-20-25 בתי מלון שזה די מתיש, אבל הסוכן המקומי דאג ללא בעיה, ובכל פעם שצצה איזו שהיא בעיה, זה היה נפתר מייד.
אז אמנם צריך לשלם לסוכן עמלה (כמדומני 30 שקלים, וזה ממש זניח לעומת התועלת) אבל יש מי שיקח אחריות למקרה של בעיה, כולל ביטוח מה שמתאים לי, וכך אני יכול לטוס רגוע.
אבל כמובן שכל אחד פועל לפי מה שנראה לו הטוב ביותר.