מופז למערכת הביטחון: צמצמו את זמן הפינוי

מופז למערכת הביטחון: צמצמו את זמן הפינוי

מופז למערכת הביטחון: צמצמו את זמן הפינוי
נכתב ע"י: עומר שיקלר

כיום עומדות התוכניות על פינוי שיימשך 8 שבועות; בנוסף הוא ביקש במהלך דיון הערכת מצב, כי הפינוי ייעשה ברצף, אך לא במהלך השבת; שר המשפטים לבני תציג בישיבת הממשלה הקרובה ביום א´ הצעה להקמת יחידה לטיפול בהסתה, המרדה וגילויי אלימות

שר הביטחון, שאול מופז, קיים (יום ד´, 24.2.05) דיון הערכת מצב, בו השתתפו גם השר לביטחון הפנים, גדעון עזרא, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ראש השב"כ, אבי דיכטר, ראש השב"כ המיועד, יובל דיסקין, הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון וכן נציגים המערכת המשפטית.

שר הביטחון הנחה את מערכת הביטחון לפעול לקיצור משך הפינוי, וכן להציג תוכנית שתאפשר לצמצם את משך הפינוי בצורה משמעותית. על-פי התוכניות הקיימות כיום, עומד משך הפינוי על כשמונה שבועות, אך מופז מעוניין בפרק זמן קצר יותר. שר הביטחון ביקש מראשי זרועות מערכת הביטחון לעשות את כל ההכנות הנדרשות, כדי להגיש תוכניות לפינוי מהיר יותר של המתיישבים.

מופז הדגיש בפני משתתפי הדיון, כי הוא מעוניין שהפינוי יעשה ברצף, אך ביקש כי הוא לא יתקיים במהלך השבת.

תוקם יחידה לטיפול בהסתה, המרדה וגילויי אלימות


שרת המשפטים, ציפי לבני, תציג בפני הממשלה בישיבתה הקרובה ביום א´ הצעת החלטה בדבר הקמת יחידה חדשה במשרד המשפטים שתפקידה יהיה טיפול בתופעות ההסתה לאלימות, המרדה וכל גילוי אלימות מכל סוג.

ההצעה להקמת היחידה עלתה במסגרת ההיערכות המשרד לקראת הוצאתה לפועל של תוכנית ההינתקות ולאור הערכות המצב כי פעילות ההתנגדות הבלתי חוקית לתוכנית תתגבר.

היחידה תפעל בתיאום עם המשטרה, צה"ל ושירות הביטחון הכללי, לשם קיום טיפול מערכתי בגילויי התופעה. פעילות היחידה תהיה במסגרת פרקליטות המדינה ובראשה יעמוד המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, שי ניצן. הוא ינחה ויפעיל את הצוות בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

ביום א´ הקודם אישרה הממשלה את תוכנית ההינתקות וראש הממשלה ושר הביטחון חתמו על צווי הפינוי.

עודכן ב- 24/02/2005 20:20:00
 
למעלה