מופע חדש: גוספל - ג´אז

bardy

New member
מופע חדש: גוספל - ג´אז

"גוספל-ג´אז" איריס ועופר פורטוגלי מארחים את מקהלת הגוספל של רימון 23.03.02 - מרכז ענב, תל-אביב תוכן המופע מהקלאסיקה של הג´אז: "Round Midnight", "Stolen Moments" , "Confirmation" שירי גוספל (נשמה כנסייתיים) מסורתיים: "Joyful Joyful" (ע"פ הסימפוניה התשיעית של בטהובן) "Up Above My Head" "Breathe Into Me Oh Lord" "יום גדול" גרסה עברית של אהוד מנור לשיר ("Oh Happy Day") "גוספל ישראלי"שירים עם טקסטים מהמקורות: "אהבת חיי" "מחרוזת תימנית" (מחווה לעופרה חזה) - אודה לאלי, אם ננעלו, גלבי שירים מקוריים בהשראת הז´אנר כגון: "לפני שאמרת", "אם", (איריס ועופר פורטוגלי) כל זאת בעיבודים מקוריים למקהלת גוספל (13 זמרים!) והרכב של 4 נגנים. איריס פורטוגלי - שירה; עופר פורטוגלי - פסנתר, ניהול מוסיקלי; סטיב פסקוף - גיטרה; עודד גולדשמידט - קונטרבס; עמיר דוד - תופים זמרי הגוספל: סופרן - עפרה עופר, אורית הילל, ליאורה חנוקוגלו, אריאלה אברהמסון, נילי לראה אלט - עדי הירשהורן, אפרת מרדלר, רונית חן, אילת חן טנור - דביר כפרי, יניב מינצר, סגיב כהן בס- איתי פרל לפרטים נוספים: אתר אינטרנט: www.10jazz.com לפרטים נוספים ולקבלת עדכוני הופעות: [email protected]
 

Sir Humphrey

New member
Joyful Joyful????

כמה קטע יכול להיות גוספל מסורתי אם הוא פארפראזה (מתערב אתכם שלא מוצלחת במיוחד) ל"אודה לשמחה" של בטהובן? אני שונא את השטיקים האלה. בגלל זה אני שומע קלאסי- לפחות אתה יודע מה אתה מקבל.
 

Uri T

New member
חוסר אופטימיות ../images/Emo7.gif

באמת למה אתה כזה פסימי? המוסיקה בכלל והג´אז בפרט לא היו מגיעים לאן שהם אם כולם היו קוטלים סגנונות שונים. צריך לתת כבוד, ולהיפת לדברים חדשים.
 

bardy

New member
כן, Joyful Joyful!

תמשיך לשמוע מוסיקה קלאסית ולהנות. רק אין לך מושג מה אתה מפסיד... דביר
 

OBZ

New member
איזה שטות

זה כמו שתגיד שהטריו של ביל אוונס זה סתם חיקוי לטריו של בטהובן מה הקשר בכלל?!? דברים שונים לגמרי!
 

Sir Humphrey

New member
???

הטריו של ביל אוונס לא גונב מוטיבים מבטהובן והורס אותם. אין לבטהובן מונופול על פורמת הטריו, אבל יש לו זכות על יצירות שהוא כתב. וכשלוקחים ממנו מוטיבים, הורסים אותם, ואז כותבים עליהם שהם "מוסיקת גוספל מקורית ועתיקה" זה גועל נפש.
 

elad2040

New member
גועל נפש?

מה קרה? חילול הקודש? על תגעו בבטהובן! חלאס, זה רק מוסיקה, אתה לא חייב לאהוב את זה, אבל לא צריך להגזים. בטהובן כבודו במקומו מונח, וגם טריליון מוטיבים שיגנבו ממנו ויסורסו בצורה נוראית לא יפגעו בו.
 

Sir Humphrey

New member
זה לא עניין של קדושה...

זה עניין של זילות ושטחיות. יצירה קלאסית (או רומנטית, ובמיוחד רומנטית ואקספרסיוניסטית) היא מכלול, שנועד להביע משהו כמכלול. מה שעושה את התשיעית של בטהובן זה לא ה"אודה לשמחה" (בכלל, הפרקים האחרים לדעתי יותר יפים), ואפילו מה שעושה את ה"אודה לשמחה" זה לא רק המוטיב הזה, אלא כל היצירה. ברגע שאתה לוקח מוטיב מיצירה, ואומר "הנה, זה היצירה בסגנון אחר" אתה אונס את היצירה, ומוריד אותה לרמה של שטחיות מוחלטת. כשבטהובן הלחין את התשיעית, הוא שם דגשים מסוימים עם תזמור מסוים, הכל כדי שהמכלול ישרה אווירה או יביע רעיון. מה שעושים, כשלוקחים מוטיב, או אפילו קדנס שלם, מחנטרשים עליו ואז מכריזים כי "הנה, בטהובן בג´אז", זה לא שונה מהאידיוט ההוא בדודו טופז שהתלהב שהוא יכול לנגן יונתן הקטן בסגנון מוצארט, באך ובטהובן.
 

elad2040

New member
הממ

המוטיב המוכר מהאודה לשמחה הוא הקטע היחיד שאני יכול לזמזם מהזיכרון מכל הסימפוניה התשיעית. אני חושב שיש בו משהו פשוט ויפה שפונה לכל בני האדם ברמה מאד בסיסית. לא במקרה גם אנשים שלא יודעים על בטהובן כלום יכולים לזמזם אותה להנאתם. כמובן שאתה לא יכול "לאנוס" יצירה או שום דבר בסגנון, לכל היותר אוננו קצת בעודם נזכרים בה. בודאי שאין בכך כל רע. כפי שכבר אמרתי, לדעתי אין שום דבר קדוש במוסיקה: אין שום דבר ש"לא ראוי לעשות". ומצד שני, מה שלא יעשו לא יכול להוריד מערך היצירה אם יש לה ערך *בעיניך*.
 

elad2040

New member
אגב יונתן

לדעתי יונתן הקטן הוא הדגמה מושלמת ומרוכזת לצורת הסונטה. פרק ראשון, וריאציה ופרק שלישי שהוא חזרה על הפרק הראשון בתוספת מיני קדנצה. נפלא. מה עשה הבחור בדודו טופז? ומה "רע", או שמא "חוטא" במה שהוא עשה?
 

OBZ

New member
גם בקלאסי

מאד ידוע הצורה הקלאסית של נושא וואריאציות מלחין לוקח "להיט" של מלחין אחר ומחנטרש עליו אולי יש לו השכלה אקדמאית והוא "קלאסיקאי מחושב" הוא עדיין מחנטרש על משהו שלא שלו... ואתה אומר שזה דבר רע...
 

Sir Humphrey

New member
קודם כל...

אין דבר רע בוראציות, אני פשוט לא אוהב את הדרך הירודה והזולה שבה היום עושים את זה, לרוב. עם כאילו "עיבוד" לכאילו קאנונים עם כאילו גוספל. חוץ מזה שאף מלחין לא יציג וראציות על נושא שהוא כתב בתור שיר גוספל עתיק. ואגב התשיעית, אני הייתי מציע שתשמעו אותה, את כולה מהתחלה ועד הסוף, ואז תגידו לי אם זה נראה לכם הגיוני לקחת את הפרק האחרון ולעשות ממנו גוספל.
 

DannyZ

New member
טוב תשמעו

אני למדתי בין היתר את הסימפוניה התשיעית בשעורי תולדות המוסיקה בביה"ס.. לדעתי המוטיב הוא מוטיב מצוין לכל סגנון, לא חשבתי עליו אף כגוספל.. אבל לא משנה.. כמובן שהתזמור הוא חלק בלתי נפרד מהפרק המקורי, לכן אני מעדיף שקוראים לזה "עיבוד לנושא של XXXX".. אין צורך לקטר..
 

OBZ

New member
אני חושב שזה פשוט עניין של טעם

עובדה שהצורה של לקחת נושא של מישהו ולעשות עליו ואריאציות קיימת. אתה יכול לאהוב מה שפורטוגלי עושים או לא וזה הכל - כמו כל דבר אחר - אין פה משהו יוצא דופן.
 

OBZ

New member
מה חוסר טעם

אם למישהו יש טעם שונה משלך זה אומר שאין לו טעם? מה זה בכלל ההגדרה שלך למישהו שיש לו טעם או לא? אולי מקהלת הגוספל כיבכול עשתה דבר מוזיקאלי נבזה אבל אם מישהו אוהב מה שהוא שומע אז הוא אוהב ויש לו טעם
 

Sir Humphrey

New member
תראה, זה די פשוט...

מה שאני אומר נכון. אם מישהו לא מסכים איתי אז הוא טועה. לא מסובך.
 
למעלה