מוקדל לאשרוף המתוסכל

uri ba

New member
מוקדל לאשרוף המתוסכל

במיוחד בשבילך גברבר.. מטוס הסופה הראשון בארץ הקודש. ביום הגיעו לארץ.
 

Aviation Addict

New member
תמונה יפה!!!

ישר מהניילונים..
 
אני מבין שטסת על שניהם?

אני מכיר למזלי האישי שני טייסים שיש להם הרבה שעות על שני הדגמים. זה כמובן נכון למספר קטן ביותר של טייסי ח"א. שניהם מעדיפים F16 ... לא מכיר אף אדם שחושב ש F16 זה "חרא של מטוס" (לעומת מטוסים אחרים, שכן קיבלו את התואר הזה ברצינות מטייסים רציניים - כפיר, פאנטום...)
 

eagle701

New member
כן אכן יצא לי לטוס על שניהם

אני דווקא כל הזמן שומע ההפך ממה שאתה אומר שדווקא טייסים מעדיפים את העוצמה של הF15 אחרי הכל זה מעצבן להחזיק סטיק שלא זז וככה לטוס תחושה קצת מעצבנת
 
הממ...

תראה, לפי מה שהבנתי ברוב קרבות האויר, F15 מול F16, ינצח הטייס היותר טוב, אבל עם טייסים "שווים" בקרב "מעשי" ה F16 לוקח, בגלל יכולת תמרון עדיפה. היכולת הזאת באה מה"סטיק המעצבן" - ומי שעבר מ F15 ל F16 אמר לי שזה באמת היה מוזר ולקח זמן להתרגל (כמה שעות טיסה), אבל אחרי שמתרגלים אין שום בעיה לטוס ככה, והמטוס מתוכנן הרבה יותר טוב עבור הטייס. עד כאן. הידע שלי כאמור רק מרשמים של אנשים שטסו על שניהם. אני מקווה שכל הקוראים מבינים שאתה מתבדח בכותרת...
 

eagle701

New member
פה אתה צודק אין מה להתווכח! זה מה ש

שאני מנסה להסביר לאנשים רבים מי שינצח בקרב זה הטייס היותר טוב ולא המטוס אכן בקרב אוויר צמוד לאף 16 באמת יש יתרון על האף 15 אבל ממה שאני שומע לפעמיים מאימוני חיל האוויר מטוסי האף 15 לא מביישים את עצמם בקרבות צמודים נגד האף 16 ויוצאים בתוצאות טובות מאוד
 

uri ba

New member
סימולטור לא נחשב :)

הF15 הוא מטוס עם הרבה יותר כוח אף אחד לא חולק על זה.. אפשר להגדיר אותו בתור האביר על הסוס הלבן של קרבות האויר.. הוא גדול, חזק, מפחיד ואתה רואה אותו מכל מקום ומכל מרחק.. F-16 הוא קטן, זריז, פונה על אגורה פשוט ממזר..
 

noyfb

New member
אתה לא לגמרי בענינים קיד. בקרב

צמוד ה"בז" מצוי בנחיתות מסויימת מול ה"נץ" ויורשיו. 1. ה"נץ" מגלגל יותר מהר, למעלה מ 320 מעלות בשניה. פעם אחת שתחטוף את הדופן בכתף...תבין. 2. הראות ב"נץ" סביב קצת יותר טובה. 3. הגודל העצום של ה"בז", מקל מ א ד על איתורו קודם , למרות שלשניהם יש TD-BOX . אומרים על "בז" שיש לו : RADAR CROSS-SECTION OF A STATE ... . זה חסרון א מ י ת י . 4 "נץ" מבצע משיכות "קנאק" יותר חזקות מאשר "בז". יש לבז" גם יתרונות ...אבל אנחנו כאן בקטע של יתרון ה"נץ"... נ.ב: לא כמו ב"בלוקים" המוקדמים, הסטיק זז קצת , ואין יותר נוח מאשר סטיק קטן כשכל היד נחה על עריסה.
 

YHS

New member
בטוח? לגמרי?

אולי הוא רק מוריד גלגלים במעבר נמוך לציין את הגעתו? כי אם הוא היה בהמראה הייתי מצפה לראות מבער אחורי.
 

noyfb

New member
לא מכיר הורדת כן נסע ע"מ לציין הגעה

אבל : -- לנחיתה מורידים אותו הרבה יותר מוקדם. וגם.. -- לא רואים מדפים במצב מטה ..וגם.. -- שובל המנוע ניראה חזק מדי למנוע שלפני נגיעה ..וגם.. -- נחיר הפליטה פתוח כמו במנוע מלא ולא מכווץ כמו במנוע מופחת וגם -- הגה הגובה כמעט ישר. בנחיתה בגלל העדר הכח הוא במצב"מעלה" וגם -- הטייס מסתכל הצידה ....זה לא יקרה בגבה כזה לקראת נגיעה וגם.. -- האחורי דבוק למשענת המושב ...מה שמלמד על תאוצה חזקה קדימה.. ........ויש אפילו עוד . משכנע ?
 

kugar

New member
הוא לא אמר נחית הוא אמר מעבר

או בשפת הטיסנאים בז
 

uri ba

New member
לא באז - Touch and Go

נגע, הרים מדפים, מנוע ליבש מלא ואחרי ניתוק הרים גלגלים.. זה בסוף תהליך הקיפול..
 

YHS

New member
אנא קרא שוב

אמרתי מעבר. המטוס עובר בגובה נמוך, מוריד גלגלים מול המגדל, לא לצורך נחיתה. זו לא "הקפה שגרתית". המנוע בכוח לא מלא, כי במצב "יבש מלא" הנחיר סגור יותר ובמצב "מבער" הנחיר נפתח. לא צריך מדפים, כי במהירות הורדת הגלגלים לא צריך עדיין מדפים, במיוחד אם ממשיכים להקפה. השתכנעת?
 

uri ba

New member
איך אני אוהב את זה

לראות אותכם מתווכחים כאילו אין מחר על דברים שאין לכם מושג באמת.. לא מעבר לא באז ולא בטיח.. TOUCH&GO, מבער היה (זה יבש ואז מבער לא יודע מתי הוא "נתן גז").. בכל מקרה את "להבה המבער" רואים ביום רק מזוית מסויימת - לא מהצד.. מדפים לא יהיו כי בהליכה סביב מעבירים לתצורת המראה שהיא ללא מדפים.. הטייס מסתכל קדימה, האחורי בכלל מצלם (לא יודע מי קישקש את "מוצמד לכיסא מהתאוצה")
 

YHS

New member
מעניין אותי , על בסיס מה

אתה קובע ש"אין לי מושג באמת"....
ושלך יש מושג באמת....
 

יפתח 15

New member
מה אתם גנובים?!

זה בכלל ססנה 172 שעברה שיפצור ושמו לה מנוע סילון.....מנוע סילון זה כמו פלופלור רק שהפלופלור מאחורה ומסתובב יותר מהר...פשוט מאוד....
 
ועוד דבר

אם תבדוק בתמונה למטה מצד ימין, תראה את שם הצלם עם סימן זכויות שמורות. השם מתאים לשם המשתמש בפורום. זאת כמובן לא הוכחה שהוא הצלם, אבל זה בהחלט נשמע סביר. עכשיו תורך לכתוב 100 פעם ...
נ.ב. למה מחקת לי הודעה בפורום טיסנים, ישה?
 
למעלה