מושגים בתעופה

מושגים בתעופה

שלום, אני מתרגמת תכנית על התרסקות מטוס. אשמח לעזרה בתרגום 3 מושגים: 1. Glide slope 2. gear down 3. landing gear - כן הנסע? תודה,
 
תרגומים בחינם אין כסף

1. LANDING GEAR - כן נסע. 2. GLIDE SLOPE- מין נתיב אלקטרוני (קרן)בלתי נראית על ציר האנך. הטייס מקבל חיווי אלקטרוני אם הוא על נתיב הגלישה הזה המביא אותו בדיוק לנקודה בה הוא יפגוש בסופו של ענין את המסלול. למעשה עליו לזהות את המסלול כמאה מאתיי רגל קודם לנגיעה, ואם אינו רואה את המסלול, עליו לבטל את הנחיתה ולהתחיל תהליך של ה"ליכה סביב" 3. GEAR DOWN- כן הנסע פתוח ומוכן לנחיתה
 

ora506

New member
1.שיפוע הגלישה(לנחיתה)

2.גלגלים(עליהם נוחתים)3.כל מה שקשור לנחיתה הוּרד (גלגלים,מדפים וכו)
 
תודה רבה יאיר ואורה

מצאתי באיזשהו מקום תרגום של glide slope כ-מערכת הנחיית זווית גלישה. מה אתם חושבים? שוב תודה,
 

g i l g

New member
גליידסלופ

ברוב שדות התעופה בעולם יש מערכת שנקראת ILS-instrumen landing system המערכת מורכבת משני קרניים ראשיות. לוקלייזר-בתרגום חופשי "ממקם" כלומר זאת הקרן ששולטת על הציר האנכי וממקמת את המסלול בכיוון המדוייק ביותר למסלול הנחיתה. גליידסלופ- קרן ששומרת על הציר האופקי כלומר הקרן שומרת על המטוס מבחינת גובה ביחס לנקודת הנגיעה על המסלול. אני מצרף תמונה דווקא מהסימולטור שתוכל להראות לך את הנושא. 767 בנחיתת ILS במסלול 36R באיסטנבול: בירוק סימנתי לך את קרן הגלייד סלופ כפי שאת יכולה לראות היהלום הסגול נמצא קצת מעל האמצע מה שאומר שאני קצת נמוך. הלוקייזר מסומך בצהוב וכאן הוא נמצא בדיוק באמצע.
 

g i l g

New member
בין השאר..

וכבר הPIC מעלה אבק עכשיו יצאה גרסה חדשה לא ממזמן לFS2004 ששמה LVLDSIM767 משהו מעולה כדאי לנסות... מאוד מעניין אותי להתאים את עצמי למציאות בקשר לנתוני FMC וCOST INDEX זה אחד הנושאים.
 

נועם04

New member
ועוד משהו , הסמל שסומן בצהוב שנקרא

raising runway קשור גם למערכת LARA (מד גובה אלק') בנוסף לנתון הלוקולייזר
 

g i l g

New member
מערכת הLARA

נועם, תוכל להסביר קצת על המערכת? מקריאה בPOH של ה767 לא ממש הבנתי מה זה אני אשמח אם תוכל לפרט תודה.
 

נועם04

New member
בוודאי

מערכת LARA או LOW ALTITUDE RADIO ALTIMETER הינה מכ"מ אשר משדר אות RF רציף לכיוון הקרקע מאנטנת השידור וקולט החזר באנטנת הקליטה עכשיו ה"מוח" שנמצא במחשב היחידה מחשב את הדרך (גובה) על ידי מדידת הזמן בין השידור לקליטה בהתייחסות למהירות הקרן. המערכת מודדת גובה מעל פני השטח (מעפ"ש) להבדיל מגובה פני הים (מעפ"י) ומוגבלת לגובה של 2500 רגל מעפ"ש!. נתוני המערכת נשלחים למספר יחידות במטוס ובין היתר למערכת טייס אוטו'
 

jasmine38

New member
רעיון שמימושו

יפתור לי ולרבים המון שאלות....... (אם לא קיים עדיין) מילון/לכסיכון מונחים/מושגים בתחום התעופה/המכשירים/המטוסים וכו' ממש כמו שנועם הסביר את המושג LARA, הסבר קצר לקבלת ידע בסיסי ביותר. כנ"ל אפשר להוסיף (רק לדוגמא) ILS, GS, ALTitude aliron וכו'. אפשר גם לסווג את המושגים לפי מטוסים/מכשירים/ניווט/תקנים ועוד. לדעתי אפשר לחשוב על 100 מושגי יסוד ראשונים, ולהגיע לכדי יותר מ-1000 מושגים. אז, מי מהשאקלים מרים את הכפפה?
 

jasmine38

New member
כי אני לא "שאקל" כמוך../images/Emo12.gif

אולי בזכותך ושכמותך, אלמד פה משהו, וכשאגדל, אולי, מי יודע????
 

YHS

New member
אז אני אזרוק לך כפפה

לא צריך להיות "שאקל" בשביל זה. רק התמדה ורצון. העלה על קובץ WORD את כל המונחים שנראים לך מתאימים. שים תרגום לאלו שאתה חושב שאתה יודע את התרגום ושים את הקובץ בפורום. מי שיוכל להשלים, ישלים. אולי זה גם יפתח כמה דיונים מענינים בפורום, אולי גם ילמדו מעצם הדיון. בסוף, הפלא ופלא, יהיה גם מילון.
 

פאביאן

New member
יש לפחות אחד כזה בעברית ואפילו

עם תמונות. קניתי פעם ביריד הספר וכיום מעלה אבק איפשהו בספריה שלי בארץ. אם תערוך חיפוש בחנויות ספרים מקוונות בטח תמצא. במידת הצורך אוכל גם לברר יותר פרטים בימים הקרובים.
 

mike1551

New member
נכון בהחלט...

אבל קיים גם סמן נוסף לעזרת הטייס כחלק ממערכת ה- ILS שנקרא: MARKER BEACON. זוהי נורה בקוקפיט שמחווה לטייס על המרחק מהמסלול ע"מ שלא יתחיל את הנחיתה (נניח בתנאי ראות קשים) עם ה- GLIDE SLOPE וה- LOCALIZER אבל לפני שהמסלול מתחיל... הנורה מהבהבת 3 פעמים. בכל פעם בקצב אחר ולפי קצב ההבהובים הטייס יודע מהו המרחק שלו מתחילת המסלול.
 
למעלה