מושגים בתעופה

דרך אגב, כשאומרים בתא GLIDE SLOP

הכוונה למחט במכשיר ה-(ILS (INSTRUMENT LANDING SYSTEM כמו- "שים לב ל-GLIDE SLOPE" אתה מתחת ל-GS אתה מעל ה-GS כמובן שהכוונה לשיפוע הגישה לנחיתה אבל מדברים על מצב המחט.
 

srami

New member
gear down

קיצור ל-landing gear down כן-נסע מורד או גלגלים למטה או כל צרוף דומה (אין קשר למדפים). והעיקר אולי סוף סוף כשתשמע בסרט בבד"ח לקראת נחיתה הקריאה gear down לא יופיע התרגום הקבוע והמשעשע: ה י ל ו ך נ מ ו ך
 
תודה לכולכם על העזרה, יש לי עוד...

יש לי עוד שאלות: 1. כשהטייס מתקשר עם מגדל הפיקוח הוא אומר את שם חברת התעופה, מספר הטיסה ו-heavy. למשל:El Al 052 heavy. מה המשמעות של heavy? איך לתרגם? 2. missed approach - מטוס שלא מצליח לנחות על המסלול. איך לתרגם? תודה רבה!
 
אני לא מבין המון בתרגום

אבל heavy זאת אומרת מטוס מעל משקל מסויים - אני הייתי מתעלם מזה בתרגום כי זה הגדרה של מטוס לשם מידות חנייה או משהו כזה אם אני הבנתי נכון את ההגדרה של זה מהסימולטורים :) בקשר ל-missed approach הכוונה היא לגישה שהוחמצה ומאלצת את המטוס ללכת סביב. אני הייתי קורא לזה "גישה מוחמצת" או "גישה שהוחמצה".
 
heavy=הכוונה לעוצמת מערבולות קצה

הכנף של המטוס. זה מחולק לשלוש רמות: heavy רוב המטוסים מגודל 757 ומעלה. medium מטוסי סילון קטנים עד גודל בואינג 757 light מטוסים קטנים. הטייס מודיע את זה לפקח כדי לעזור לו בהפרדות בין מטוסים. מערבולות אלו מסוכנות למטוס הטס בקרבת אחורי המטוס.
 

YHS

New member
לא.

הכוונה היא לכל עוצמת מערבולות העיקבה של המטוס הנובעות מגודלו.
 

ERJ PILOT

New member
לא מדוייק

כמו שהסברתי כאן בעבר, לא כל 757 הוא HEAVY זה תלוי במשקל=דגם ושוב מתוך הFAR : For the purposes of wake turbulence separation minima, ATC classifies aircraft as Heavy, large and small as follows Heavy: aircraft capable of take off weights of more then 255000 pounds whether or not they are operating at this weight during a particular phase of flight. תלוי בדגם , יש 757 ששוקלים פחות, לכן לא כל 757 הוא HEAVY
 
למעלה