מותר גם ליהודים שאינם משיחיים לדון בפורום?

מותר גם ליהודים שאינם משיחיים לדון בפורום?

אני יהודי "אותודוקסי" אבל פתוח לשמוע דעות נוספות בעיקר בזכות העובדה שיצא לי להכיר כמה נוצרים ומוסלמים דרך האינטרנט. אני מעוניין לדון באופן רציני על יסודות התאולוגיה הנוצרית. (למרות שאני חייב להתוודות מראש שכרגע המחשבה הנוצרית לא נראית לי כמתאימה למה שהתנ"ך מדבר עליו). האם גם אני יכול להשתתף בפורום זה?
 

1ysrat

New member
ברוך בהא!!!!

בחלט אתה יכול להשתתף בפורום ולדון בלי פגוע ברגשות של משתתפי הפורום אנחנו כולנו מאמינים בדרך התדברות ואהבה
 
רציתי לדעת, האם אמונת הנוצרים בישוע נובעת

מן התנ"ך או שהאמונה בתנ"ך נובעת מן האמונה שישו הוא משיח(אל)?
 
ברוך הבא פרה פוזלת - בהחלט מוזמן לכתוב בפורום

כאשר הינך מתבקש לכבד את אמונתינו המשיחית וכמובן לעיין בתקנון של הפורום. כל שאלה או בירור שנובע מתוך רצון אמיתי ללמוד ולהבין לעומק את האמונה המשיחית, ייענו בשמחה. כמו כן, מוזמן לעיין בשאלות נפוצות שם תוכל ללמוד לא מעט על האמונה המשיחית.
 

1ysrat

New member
אמונה נוצרית ....

מקבלת בשלמות את ברית ישנה זה מה קרה לפני ישוע אם לא היה קורה כל מה קרה בבית הישנה לא הינו יכולים להגיע להולדתו של ישוע שמו ישוע ולא ישו תשתמש בשמו האמתי בקשה
 
ושכחתי לענות ../images/Emo13.gif

בישוע המשיח התגשמו הנבואות על בואו של המושיע אשר מצויות בתנ"ך, ובכך מבוססת האמונה בישוע המשיח על הנבואות בתנ"ך אשר על התגשמותן למדנו מדברי הברית החדשה. ובכן, כידוע (ואולי לא), ישוע לא בא בכדי לבטל את היהדות אלא להשלימה, ומכאן התנ"ך הוא חלק בלתי נפרד מהאמונה המשיחית: מתי 5: 17-20 17 «لاَ تَظُنُّوا أَنِّي جِئْتُ لأَنْقُضَ النَّامُوسَ أَوِ الأَنْبِيَاءَ. مَا جِئْتُ لأَنْقُضَ بَلْ لأُكَمِّلَ. 18 فَإِنِّي الْحَقَّ أَقُولُ لَكُمْ: إِلَى أَنْ تَزُولَ السَّمَاءُ وَالأَرْضُ لاَ يَزُولُ حَرْفٌ وَاحِدٌ أَوْ نُقْطَةٌ وَاحِدَةٌ مِنَ النَّامُوسِ حَتَّى يَكُونَ الْكُلُّ. 19 فَمَنْ نَقَضَ إِحْدَى هذِهِ الْوَصَايَا الصُّغْرَى وَعَلَّمَ النَّاسَ هكَذَا، يُدْعَى أَصْغَرَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ. وَأَمَّا مَنْ عَمِلَ وَعَلَّمَ، فَهذَا يُدْعَى عَظِيمًا فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ. 20 فَإِنِّي أَقُولُ لَكُمْ: إِنَّكُمْ إِنْ لَمْ يَزِدْ بِرُّكُمْ عَلَى الْكَتَبَةِ وَالْفَرِّيسِيِّينَ لَنْ تَدْخُلُوا مَلَكُوتَ السَّماوَاتِ. 17 אַל־תְּדַמּוּ כִּי בָאתִי לְהָפֵר אֶת־הַתּוֹרָה אוֹ אֶת־דִּבְרֵי הַנְּבִיאִים לֹא בָאתִי לְהָפֵר כִּי אִם־לְמַלּאת׃ 18 כִּי אָמֵן אֹמֵר אֲנִי לָכֶם עַד כִּי־יַעַבְרוּ הַשָׁמַיִם וְהָאָרֶץ לֹא תַּעֲבֹר יוֹד אַחַת אוֹ־קוֹץ אֶחָד מִן־הַתּוֹרָה עַד אֲשֶׁר יְקֻיַּם הַכֹּל׃ 19 לָכֵן הָאִישׁ אֲשֶׁר יָפֵר אַחַת מִן־הַמִּצְוֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וִילַמֵּד אֶת־בְּנֵי הָאָדָם לַעֲשׂוֹת כָּמוֹהוּ קָטוֹן יִקָּרֵא לוֹ בְּמַלְכוּת הַשָׁמָיִם וַאֲשֶׁר יַעָשֶׂה וִילַמֵּד אוֹתָן לָזֶה גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָׁמָיִם׃ 20 כִּי אֲנִי אֹמֵר לָכֶם אִם לֹא־תִהְיֶה צִדְקַתְכֶם מְרֻבָּה מִצִּדְקַת הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים לֹא תָבֹאוּ בְּמַלְכוּת הַשָׁמָיִם׃
 
אסביר את שאלתי טוב יותר

אני לא שואל האם אפשר מן התנ"ך להוכיח שישו הוא המשיח. אלא האם האמונה שלכם בו נובעת מעיון בתנך או שהאמונה הבסיסית היא בו, והתנ"ך רק מחזק זאת.
 

1ysrat

New member
התנ"ך הוא בסיס לכל הבריה כולה

האמונה בסיס הוא מין התנ"ך אין שני אלוהים יש אלוהים אחד שבראה את העולם נתן את עשאת הדברות בהר סיני ואלה.......!!!!!!
 
כלומר, אם הבנתי את דבריך

אתה קורא את התנ"ך וממנו אתה מסיק שנבואות מסוימות בו אמורות על ישוע הנצרתי ועל כן אתה מאמין בישוע הנצרתי בתור משיח, עד כאן הבנתי?
 

HailMary

New member
האם חסר ידע בפיזיקה יכול להבין את איינשטיין?

ישוע הוא בשורה חדשה, דבר חדש שקרה בהיסטוריה (שהאל באהבתו את בני האדם בעצמו, על ידי התגלמות באדם באופן מיסתורי ונפלא מהבנתנו - בתנ"ך אגב מסופר על יעקב שנאבק באדם מיסתורי שהינו התגלמות האלוהים עצמו), מושיע את בני האדם ונותן להם חיים חדשים). זה דבר חדש בפני עצמו שקרה לנו בנקודה מסויימת בהיסטוריה, אך ישוע אינו חדש, הוא אור העולם שהיה מראשית הבריאה. אך הופעתו כאדם הוא השלב האחרון בשרשרת דברים שהאל עשה לבני האדם, והאל בחר את עם ישראל להראות דרך עם זה את עצמו. לכן, הבנת מה שקורה כאן מחייבת הכרת ידע קודם על התגלות האל לבני האדם, וידע זה מצוי בספר של העם שהאל בחר בו לגלות את עצמו. הדבר דומה לכך, שהבנת תורת היחסות של איינשטיין, מחייבת ידע קודם בפיזיקה, למשל חוקי ניוטון. בלעדי ניוטון אינך יכול להבין את הידע האחרון והכולל הזה של איינשטיין אודות המציאות. וזאת אף שתורת היחסות הינה הבנה והכרה חדשה, אך של דבר שהיה מתמיד בעצם. על מנת שתבין מה קורה כאן אז כך: חוקי התורה באו דרך משה. האמת והחסד באו דרך ישוע. בעיקר, התעצמות רוח הקודש שיורדת על האנושות אחרי ישוע. הדבר פשוט: עשרות אלפי שנים, מאז הפרהיסטוריה היתה האנושות במצב מפגר, עלוב, של מלחמת הכל בכל, בעיקר. לא היתה כל כיווניות ומי שניצח לרוב היו האלימים, הביריונים הרוחניים, במילים אחרות - הרשעים. כבר הנביא בוכה: למה דרך רשעים צלחה? למה צדיק ורע לו רשע וטוב לו? עד ישוע האנושות מפגרת מדעית, טכנולוגית ורוחנית, והעריצים והרשע מנצחים, כלומר השטניות לרוב גוברת. מאז ישוע, שים נא לב, מזה אלפיים שנה, בהשוואה לעשרות אלפי שנים קודם לכן - יש כיווניות חיובית בהיסטוריה: התפתחות מדעית, רפואית וטכנולוגית, שלא היתה מעולם קודם לכן, שהתעצמה מאד מאז תקופת הרנסנס, ועם התפתחות תודעת הכנסייה של ישוע בהיסטוריה. ובעיקר, לראשונה בהיסטוריה - הרשע אינו מנצח במאבקים נימשכים, שילטונות רשע נופלים בזה אחר זה - היטלר, השילטון הסובייטי, וכד', והאנושות הופכת נאורה יותר ומתקדמת יותר מבחינת התמונה הכללית.
 

1ysrat

New member
אני מצע לך לקראה את ברית חדשה !!

אז תוכל לקבל מבט אחר על ישוע ואז התמונה תתחבר בר לך
 

HailMary

New member
לקרוא את הברית החדשה, להבנת הדבר החדש הזה זה

כמו להציע למי שמעוניין להבין את הדבר החדש ששמו תורת היחסות של איינשטיין, להציע לו לקרוא את איינשטיין, או תאור פופולרי כלשהו של תורת איינשטיין. אלא שלא ניתן להבין את תורת איינשטיין בלי להבין ידע קודם בפיזיקה, למשל ניוטון או גלילאו. לכן צריך גם לקרוא את דבריהם. בהבדל חשוב אחד: הרי תתקשה לקרוא את המאמר של איינשטיין עצמו מ-1905 אודות תורת היחסות הפרטית, ותאלץ לקרוא זאת בספר מדע פופולרי - וזאת באם אינך פיזיקאי מקצועי. אך להבנת הברית החדשה אינך צריך להיות משהו כמו פיזיקאי מקצועי או תאולוג מקצועי, שכן היא נכתבה בחסד האלוהים עצמו, חסד המכוון לכל בני האדם, באהבתו של אלוהים אותנו. לכן הברית החדשה נועדה לכל אדם, אינה קשה כמו טקסט מיקצועי בפיזיקה אלא ההפך הגמור - היא הדבר הקל ביותר עבורנו, דבר שהוא אהבה ומבטא אהבה - אהבת האלוהים. ישוע אמר "עולי קל". יתרה על כך, שום דבר שתקרא אודות הברית החדשה, ושום דבר שאמר לך בישיבה הרבי שלך או המדריך שלך אודות הברית החדשה ו"ישו" - כפי שהם קוראים לו בטעות לא טהורה) שום דבר כזה אפילו לא מתקרב להבנת ישוע, אלא מרחיק אותה באופן גרוע ככל שגרוע יכול להיות גרוע. אלה דברים חיצוניים, כמו שהחתול שלי מנסה להבין מכשיר DVD או מחשב באמצעות הקשה עליו עם רגלו, או הרחה שלהם. הברית החדשה היא הדרך היחידה להבין מבפנים, ולא על ידי אמירת מילים מתות החיצוניות לדבר עצמו.
 

1ysrat

New member
Hailmary אני חושבת ....

שמתחילים לסביר לאדם את צעדים הראשונים על ישוע לא צריך להתחיל לבלבל אותו אם תורת היחסות לדבר על זה זה אפשרי אבל זה בשרשור אחר לגמרה תן לאדם תשובות על מה שהוא שאל
 

HailMary

New member
ואני חושב שבצעדים הר' לא זורקים ססמאות קצרות

אלא מדברים על דברים קרובים להבנת כל אדם. כלל לא נתתי הרצאה על תורת היחסות, כפי שאת מרמזת באופן מטעה, אלא כתבתי דבר אחר לגמרי: איך להבין משהו חדש המתבסס על ידע קודם. ונתתי קצת טעם מהדברים המרכזיים. ואת? מה את עשית?
 

HailMary

New member
קראי מה אומר השליח פול בנושא: קורינתיים א'

קורינתים א' 13-18 "אם אני מתפלל בלשון, רוחי מתפללת, אבל שיכלי אינו עושה פרי. אם כן מה לעשות? אתפלל באמצעות הרוח ואתפלל גם באמצעות השכל. אשיר באמצעות הרוח ואשיר גם באמצעות השכל שכן, אם תברך ברוח, כיצד נאמר "אמן" על הודייתך מי שנימנה על הלא מבינים? הרי אין הוא יודע מה אתה אומר". [אתן פסוק זה שוב: נסי נא להבין אותו] "שכן, אם תברך ברוח, כיצד נאמר "אמן" על הודייתך מי שנימנה על הלא מבינים? הרי אין הוא יודע מה אתה אומר". "אני מודה לאלוהים שאני מדבר בלשונות יותר מכולכם. ברם בקהילה אני מעדיף לומר חמש מילים בעזרת שיכלי כדי ללמד גם אחרים - מאשר להשמיע רבבות מילים בלשון". [אני חוזר על הפסוק הזה בשבילך, נסי להבינו] "אני מודה לאלוהים שאני מדבר בלשונות יותר מכולכם. ברם בקהילה אני מעדיף לומר חמש מילים בעזרת שיכלי כדי ללמד גם אחרים - מאשר להשמיע רבבות מילים בלשון". שמעתי שיש כהן דת שנוי מאד במחלוקת בחוגי הכנסייה, שאת תומכת בגישתו, הדומה מאד לגישות הפופולריות של רוחניות מהירה בגרוש של "העידן החדש" - גישות המנסות להקנות חוויות "עמוקות", לעיתים בשרלטנות, כשהגורו טוען ש"הוא מרגיש את החוויה יותר מכולם באופן עמוק", ומשבח חסידים שוטים המאמינים לכל מילה שלו, בנתנו ציונים: "כן, גם אתה מרגיש את החוויה באופן עמוק ביותר בניגוד לאדם X" (אדם X הוא תמיד מישהו שלא משתחווה לגורו, ושהגורו משתדל לרמסו ולהשפילו ולהשמיצו). לכן, כדאי שתקראי שוב מה אומר פול בנושא על חשיבות ההבנה באמצעות השכל, במקביל לאמונה ולרגש. "אני מודה לאלוהים שאני מדבר בלשונות יותר מכולכם. ברם בקהילה אני מעדיף לומר חמש מילים בעזרת שיכלי כדי ללמד גם אחרים - מאשר להשמיע רבבות מילים בלשון".
 

HailMary

New member
שאלת תם: וכיצד עובד אלילים, שאינו מכיר בקדושת

התנ"ך - יקבל את בשורת ישוע? האם תקריאי לעובד אלילים כזה, נניח, אבוריג'יני באוסטרליה, אוסף של פסוקים מהנביאים? לא. תבשרי לו את הבשורה, לא כן? כאן ההתחלה. או שברצונך לומר משהו אחר, שאת כיהודיה מקבלת את ישוע על בסיס נבואות בתנ"ך. אך האם ישוע נישלח רק ליהודים? התנ"ך מבחינת הבשורה הוא הרבה יותר מאשר כמה פסוקים המראים שישוע הוא המשיח על פי נביאי ישראל. התנ"ך הוא אוסף נירחב של עדויות להתגלות אלוהים בהיסטוריה קודם לישוע, ואלוהים בחר בישראל בעקר להתגלות לו (אך גם בנוח ואדם וחווה). התנ"ך הוא עדויות רבות לפעולת האל בהיסטוריה. הדברים הללו משכנעים לכשעצמם על נוכחות האלוהים בהיסטוריה, ונוכחות זאת והבנתה היא מקור הסמכות.
 
למעלה