הקניית אותיות- רעיונות נוספים
הלמידה בגיל הצעיר נשענת על התנסות, על חוויה, על החלק הסנסורי- תחושתי, על החלק המוטורי-תנועתי. הילד נוגע, מפעיל.. לא אחת נראה ילדים רבים המתקשים בכיתות היסוד לרכוש את הכתיבה מסיבות שונות. הרעיון שלי הוא לחזור לשיטת הלימוד הטבעית ביותר דרך אותה תנועה ותחושה. כשמקנים אות מסוימת- הכתיבה על הדף היא עבודה דו- מימדית שמאוד לא טיפיקלית בחיי הילד הצעיר. לחזור אל התלת מימד דרך תנועה ותחושה- לעצב את האותיות בחומר (פיסול בפלסטלינה למשל), לעצב אותיות עם גופנו. ישנן אותיות שעל מנת לעצב אותן נזדקק למספר ילדים (ממש לשכב על הריצפה ולפסל את האות בעזרת גופנו). לכתוב את האות על גופנו, אצבע ימין כותבת בתוך כף יד שמאל, אצבע שמאל כותבת בתוך כף יד ימין. לכתוב את האות באויר בענק עם יד ימין בחלק הימני של החלל מסביבנו(כל הגוף משתתף- למתוח את הגוף למעלה בכתיבת ל' בכתב יד ולהתכופף מטה בכתיבת נ' סופית), אחר אותו תרגיל עם יד שמאל בחלק השמאלי של החלל מסביבנו, ולסיום לכתוב את האות עם שתי הידיים יחד. לכתוב 3 אותיות על הלוח למשל ס', ן', ם'. ילד אחד יכתוב על גבו של ילד שני את אחת האותיות. הילד שכתבו עליו ינחש מהי אותה אות? המשחק הזה עלול להיות קשה מדי ולכן להקדיש מחשבה לאילו אותיות בוחרים. אותיות שקל יותר להבדיל כמו אלה שהצעתי: ס= עיגול, ן'- קו ארוך, ם'- ריבוע, ר'- קו שבור. תיהנו