מזל טוב לפתיחת הפורום.

בהחלט אנסה שיטה זאת בהכתבה הבאה שאתן להם

אבדוק זאת מול מידגם של ילדים מכמה רמות שיש אצלי בכיתה בחודש הקרוב. בהחלט מעניין יהיה לראות האם יהיה שוני.
 
הקניית אותיות- רעיונות נוספים

הלמידה בגיל הצעיר נשענת על התנסות, על חוויה, על החלק הסנסורי- תחושתי, על החלק המוטורי-תנועתי. הילד נוגע, מפעיל.. לא אחת נראה ילדים רבים המתקשים בכיתות היסוד לרכוש את הכתיבה מסיבות שונות. הרעיון שלי הוא לחזור לשיטת הלימוד הטבעית ביותר דרך אותה תנועה ותחושה. כשמקנים אות מסוימת- הכתיבה על הדף היא עבודה דו- מימדית שמאוד לא טיפיקלית בחיי הילד הצעיר. לחזור אל התלת מימד דרך תנועה ותחושה- לעצב את האותיות בחומר (פיסול בפלסטלינה למשל), לעצב אותיות עם גופנו. ישנן אותיות שעל מנת לעצב אותן נזדקק למספר ילדים (ממש לשכב על הריצפה ולפסל את האות בעזרת גופנו). לכתוב את האות על גופנו, אצבע ימין כותבת בתוך כף יד שמאל, אצבע שמאל כותבת בתוך כף יד ימין. לכתוב את האות באויר בענק עם יד ימין בחלק הימני של החלל מסביבנו(כל הגוף משתתף- למתוח את הגוף למעלה בכתיבת ל' בכתב יד ולהתכופף מטה בכתיבת נ' סופית), אחר אותו תרגיל עם יד שמאל בחלק השמאלי של החלל מסביבנו, ולסיום לכתוב את האות עם שתי הידיים יחד. לכתוב 3 אותיות על הלוח למשל ס', ן', ם'. ילד אחד יכתוב על גבו של ילד שני את אחת האותיות. הילד שכתבו עליו ינחש מהי אותה אות? המשחק הזה עלול להיות קשה מדי ולכן להקדיש מחשבה לאילו אותיות בוחרים. אותיות שקל יותר להבדיל כמו אלה שהצעתי: ס= עיגול, ן'- קו ארוך, ם'- ריבוע, ר'- קו שבור. תיהנו
 
מזל טוב לפתיחת הפורום.

שלום שמי גלי ואני מורה בבית ספר יסודי לשכבת כיתות א-ב. נושא למידה בתנועה מאוד מעניין אותי. מעניין אותי לדעת איך רואה הקינסיולוגיה את למידת הקריאה והכתיבה וכיצד התנועה משתלבת פנימה. אם אפשר אשמח לדוגמאות.
 
תודה גלי וברוכה הבאה

"תנועה היא השער ללמידה" הם דבריו של ד"ר פול דניסון. תנועה מפתחת רשתות עצביות חדשות במוח ואם מוסיפים לתנועה למידה\מחשבה - מקבלים שינוי. אחד הכלים שאנו משתמשים בהם בקינסיולוגיה הם תרגילי המוח, ד"ר פול דניסון פנה לתחום החינוכי ופיתח שיטה הגורמת לשיפור ביצועים מנטליים, קוגניטיביים ומוטוריים באמצעות תרגילי מוח. הממשל האמריקאי הגדיר שיטה זו כאחת מתכניות המופת המעודדות מצוינות באמצעות למידה חדשנית בכיתה. גם בארצות הברית וגם בקנדה יותר ויותר מכניסים את תרגילי המוח לתוכניות הלימוד. אני מצרף כאן כתבה של רשת הטלויזיה הקנדית (אם אני לא טועה) on your side לגבי תרגילי מוח בבתי הספר. תהני (לחצי על הלינק הכחול בכדי להכנס לסרטון) http://video.google.com/videoplay?docid=-1979793225731948145&q=brain+gym&total=119&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0 לקינסיולוגיה יש כלים יוצאים מן הכלל בקשר ללמידה. אני יודע שיש כאן בעלי מקצוע עם ניסיון נפלא בהדרכת ילדים ואשמח אם הם יאירו ויתנו משלהם.
 

rafagav

New member
הסיבה לרוב כאבי הגב לאחר ישיבה ממושכת...

הסיבה אינה חוסר התנועתיות אלא...
ישיבה לא נכונה. לא מלמדים אותנו לשבת נכון והרי גם הרופאים לא ממש יודעים. הנה - כמעט 99% מהאנשים 'גולשים' בכיסא את קדמתו ויושבים ב - 1/2 שכיבה. הסיבה: בתת מודע אנו יודעים, שממש לא נוח לשבת כשזוית של 90 מעלות בין הגב לירכיים. כי - אז כל משקל פלג הגוף העליון נוחת על עצם הזנב. ואז גם קמים בסיוע שרירי הישבן בלבד ו...
הגב כואב... מה לעשות? להניח כרית עבה וקשה / מגבת מקופלת בחלקו האחורי של המושב (כן - לא המשענת...). ו - כך יושבים 5% בעמידה ו - המשקל 'זורם' אל הרגליים ו - אין מתח בברכיים ו - לא בעצם הזנב ו - לא בעורף. נסו ותיהנו
 
תודה רבה לכולכם

מרתק מאוד מה שכתבתם לי כאן. יש לי שאלה נוספת האם יש תרגיל או תרגילים ספציפים שכדאי לי לעשות כדי להשיג ריכוז וקליטה טובים יותר. אנסה להשתמש בעבודה יחידנית שלי עם תלמידים אחדים.
 
למורה בכייף 38

שלום, שמי סמדר, ואני עוסקת היום בקינסיולוגיה לאחר 20 שנות עבודה והדרכה במשרד החינוך. מאז שהגעתי לקינסיולוגיה נפתח בפני עולם קסום להקניית הקריאה והכתיבה. אני משלבת את הלימוד תוך כדי הליכה אינסופית במסלול השמונה וגם מוסיפה תרגילי-מוח. אתן לך דוגמא: הילד הולך במסלול של שמונה, ומביט כל הזמן אל אותה הנקודה - הנקראת נקודת הפוקוס. (הנקודה נמצאת במקביל למרכז השמונה). על לוח, שנמצא בנקודת הפוקוס כותבים מילה. הילד, תוך כדי ההליכה, מפרק את המילה לצלילים .... ואח"כ מציין אות אחרי אות... ככה מלמדים אותו מספר מילים... ואז. הוא הולך, המנחה אומרת אותיות - והוא צריך לנחש איזה מילה היא אמרה, והפוך: היא אומרת מילה והוא מאיית את האותיות... ועוד דוגמא. אומרים מילה ומאייתים אותה יחד עם הילד (הכול נעשה תוך כדי הליכה, כשהמדריך עומד במרכז - בנקודת הפוקוס). מבקשים מהילד לרשום את המילה בזכרונו ולאיית אותה. אח"כ מבקשים ממנו לאיית את המילה משמאל לימין.... להשמיט את אחת האותיות במילה וליצור מילה חדשה (בלי להתייחס לניקוד): נמר – נר, שבר – שר, שבוע – שבע, מסרק – מרק... בעצם אתה יכול לשלב לכל למידה שאתה רוצה את ההליכה האינסופית, שמחזקת את העבודה בין שתי המיספרות המוח. תנסה ותגלה את עוצמת השיטה. בהצלחה. אשמח לענות על כל שאלה נוספת.
 
למעלה